Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö mummojen ja ukkien hoitaa lapsia vanhempien vaatimusten mukaan?

Vierailija
30.06.2009 |

Mielestäni pitää, mutta anopin mielestä ei. Eilen minulla oli kolme vaatimusta hoitopäivän suhteen: lapsen laktoosi-intoleranssi otettava huomioon, ei liikaa herkkuja ja lapsi on suojattava auringolta rasvalla ja vaatteilla. No anoppiahan ei kiinnostanut näistä mikään, vaan syötti lapselle laktoosisia maitotuotteita, syötti herkkuja, mutta ei ruokaa eikä suojannut auringolta. Meillä onkin nyt helvetillinen yö takana kun lapsi ripuloi koko yön, kävi ylikierroksilla niiden herkkujen takia ja aurinkokin oli polttannut. Luultavasti kurjuus jatkuu vielä tänäänkin, minun oli pakko jäädä huonovointisen lapsen takia töistä pois.

Eniten tässä ärsyttää se, että anoppi valehteli meille, että oli noudattanut ohjeitamme. No sitten kun mies vähän uteli ja tivasi, niin alkoi totuuskin selvitä... Eipä taida anoppi saada lapsesta seuraa hetkeen, sen verran vituttaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vetelevät 70-luvun tyylillä - joka on joskus ihan ok, mutta ei tosiaankaan aina.

Konfliketja tulee asiasta meilläkin. Minä olen sanonut, että tämä on minun kotini, ja hoidan sen omalla tavallani, ja jos tahdot minun lapsiani hoitaa, minun kasvatustapani on otettava huomioon, comprende?

Vierailija
2/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että seuraavalla kerralla noudattaa ohjeita, koska tietää jäävänsä kiinni. Ei ehkä tajunnut tai uskonut tuota laktoosi-intoleranssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaadin, että allergiat otetaan huomioon, muuten saa elää miten lystää!

Vierailija
4/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Pyhät Äidit, jotka Tietävät, mikä heidän lapsilleen on Parasta, saavat minut näkemään punaista.

Vierailija
5/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska yhtä oikeaa tapaa ei ole. Kyse on siitä tuetaanko vanhempia kasvatuksessa ja säilytetäänkö johdonmukaisuus. Lisäksi kyse on vallastaomiin lapsiinsa ja sen varastamisesta vanhemmilta.

Vierailija
6/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että seuraavalla kerralla noudattaa ohjeita, koska tietää jäävänsä kiinni. Ei ehkä tajunnut tai uskonut tuota laktoosi-intoleranssia.

Ja lapsi on ripuloinut sielläkin tuon takia, ja anoppi jäänyt valehtelustaan kiinni. Se saa varmaan jotain sadistista nautintoa siitä.

ap

Vierailija
7/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ihoa ei saa polttaa, allergioita laiminlyödä jne. Mutta herkkuja saa toki antaa, kuuluu mummujen oikeuksiinkin.:) Ylipäätään mummu päättää hoidosta, kun ollaan siellä. Jos mummu vaarantaa lapsen terveyden, niin sitten ei viedä mummulle.

Vierailija
8/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikista mummoista ja papoista ei ole noudattamaan noinkaan yksinkertaisia vaateita. Silloin pitää valita:

a) lapsen, isovanhemman ja omakin hetken ilo ja vaihtelu, jota seuraa itku ja hammasten kiristely kotona.

b) olla itsekin aina läsnä isovanhempien ja lasten tapaamisissa, jotta pystyy huolehtimaan syömiset ja rasvaukset hellesäällä

c) huonoin vaihtoehto on ettei anna lapsen ja isovanhempien tavata lainkaan.

Vierailija
9/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ihoa ei saa polttaa, allergioita laiminlyödä jne. Mutta herkkuja saa toki antaa, kuuluu mummujen oikeuksiinkin.:) Ylipäätään mummu päättää hoidosta, kun ollaan siellä. Jos mummu vaarantaa lapsen terveyden, niin sitten ei viedä mummulle.

Lapsi voi syödä esim. yhden jätskin ja keksin päivässä, ei enempää, koska tulee illalla ihan hirveään sokerihumalaan ja riehuu ylikierroksilla. Lasta nukutetaan sitten helposti kolmekin tuntia. Ja anoppi tietää sen, mutta ei ole ikinä joutunut tätä iltarumbaa vetämään läpi. Seuraavaksi jos jää kiinni liiasta herkkujen annosta, niin pakotan anopin meille hoitamaan nukutuksen ja koko yön, kun poika heräilee.

ap

Vierailija
10/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olisi, äitini taatusti ottaisi sen huomioon.

Äidilläni oli kerran naapurin lapset hoidossa, mutta äiti ei ollut maininnut tytön maitoallergiasta. Veli sitten kertoi.

Oma äitini on kyllä täydellinen mummo ja ottaa minun kasvatusperiaatteeni huomioon.

Vierailija
11/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ei ole niinkään kyse kasvattamisesta vaan hoidosta. Ja ap:n vaatimukset oli kyllä ihan kohtuulliset, joita mummon olisi pitänyt totella. Mielestäni jo tuo laktoosi-intoleranssin laiminlyöminen on aika törkeää lasta kohtaan.

Vierailija
12/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mitään niuhotusta, vaan lapsesta välittämistä. Vai onko lapselle kiva kärsiä päivätolkulla ihottumsta tai mahakivuista ihan sen takia, että muummua ei vaan nyt huvittanut huomioida asiaa, pyynnöstä huolimatta?

Vierailija
13/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat ihan perusteltuja. Mummeilla on oikeus ja velvollisuus antaa lastenlasten herkutella! :) Allergioita omalla lapsellani ei ole, mutta jos olisi, niin uskoisin niin oman äitini kuin anoppini ottavan ne vakavasti. Tosin itseäni ärsytti aivan hirveästi veljeni lasten kuvitteelliset allergiat (lapset tulkittiin allergisiksi milloin millekin ruoka-aineelle, kun posket vähän punoittivat syömisen jälkeen, ikinä yhtään allergiaa ei testeissä löytynyt), joiden takia koko suvun piti miettiä, mitä tarjotaan missäkin juhlissa, että nämä muna-maito-mansikka-kala-suklaa-"allergikotkin" saavat jotain syötävää. Muutaman vuoden sitä hullutusta kesti, sitten taisivat väsyä siihen itsekin, kun yhtäkkiä kaikki "allergiat" katosivat...

Vierailija
14/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mummon perusoikeuksiin kuulu. Jos vanhemmat esim. haluavat, että lapselle ei lainkaan, koskaan, ikinä anneta vaikkapa makeisia, niin kyllä isovanhempien tulee kunnioittaa tätä päätöstä ehdoitta.

Se on vanhempien lapsi. Ei isovanhempien.

Vierailija
15/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkujen syömisen suhteen.

Kukaan ei mene sokerihumalaan jos syö enemmän kuin yhden jätskin ja keksin päivässä.

Meillä yksi lapsista on sellanen aina kun tulee jostakin yökylästä eli purkautuu kotona. Ihan sama mitä olisi syönyt.

Mä luulen että takana on sellaista.

Allergioita nyt tietenkin pitää noudattaa.

Vierailija
16/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
17/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen mukaan se on vain myytti. Liittyi enemmän lapsen aktiivisuuteen ja leikkien laatuun, kun herkkuihin. Lapsille annettiin eritääin sokeripitoisia herkkuja ja sitten heidät laitettiin tekemään erilaisia asioita. Koe tehtiin uudestaan antamalla lapsille vain vihanneksia ja muuta terveellistä ruokaa, ja teki erilaisia asioita. Vanhemmat luuli, että riehuneet lapset oli ylikieroksilla sokerihumalan takia, vaikka lapset oli saaneet vain terveellistä, vähäkalorista ruokaa ( vanhemmat luuli, että olivat saaneet herkkuja)

Vierailija
18/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkujen syömisen suhteen. Kukaan ei mene sokerihumalaan jos syö enemmän kuin yhden jätskin ja keksin päivässä. Meillä yksi lapsista on sellanen aina kun tulee jostakin yökylästä eli purkautuu kotona. Ihan sama mitä olisi syönyt. Mä luulen että takana on sellaista. Allergioita nyt tietenkin pitää noudattaa.

Meidän lapsi menee helposti sokerihumalaan, vaikka sinun tuntemasi lapset eivät menisikään.

ap

Vierailija
19/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä katosin BBC ohjelman, jossa tutkittiin sokerihumalaa

ja sen mukaan se on vain myytti. Liittyi enemmän lapsen aktiivisuuteen ja leikkien laatuun, kun herkkuihin. Lapsille annettiin eritääin sokeripitoisia herkkuja ja sitten heidät laitettiin tekemään erilaisia asioita. Koe tehtiin uudestaan antamalla lapsille vain vihanneksia ja muuta terveellistä ruokaa, ja teki erilaisia asioita. Vanhemmat luuli, että riehuneet lapset oli ylikieroksilla sokerihumalan takia, vaikka lapset oli saaneet vain terveellistä, vähäkalorista ruokaa ( vanhemmat luuli, että olivat saaneet herkkuja)

Vierailija
20/34 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hänkään vältellyt mitään ruokia/ aurinkorasvoja käyttänyt sillon kun meijän Pertti oli pieni."

Joo mut se oli sillon ja eiköhän lapsen oma äiti tiedä mikä on lapselle parasta.

Ja herkuista. Mummothan hemmottelee lapsen lapsiaan , mut kohtuus kaikessa. Mun anoppi anto salaa 3- vuotiaalle suklaata heti aamulla ennen aamupalaa. Haloo.