2010 HUHTIVAUVAT
Avaan uuden pinon.
Mukaan vaan.
Mä oon tässä pinossa mutta jos sit täti tulee loppukuusta niin poistun koko palstalta ja jätän vauvailut nuorempien hommaksi.
Mulla tänään KP1/30 (about 30)
Niistä L.A. olisi 03.04.2010.
t. Pulleepimu63
Kommentit (259)
Tuskasta tämä alkukierto! Tosin nyt lomalla ei toivoisikaan päivien kuluvan nopeeta. Ja tänne tulee kurkittua aina välillä vaikka kuinka itsekin ajattelin, että josko koittais ainakin vähemmän roikkua täällä ja keskittyä muuhun. Muuhunkin on tosin kyllä kiitettävästi keskitytty :) Että ei kai se niin vaarallista ole, Omppulin äiti, että tänne vaan! Noista vitamiineista... Terveellisesti koitetaan syödä mut lisäks oon ottanu ne foolihapot (jota kuulemma saa mm. mung-pavun iduista, joita tässä keväällä ja alkukesästä on kummasti tehnyt tietämättäni mieli). Jotakin vitamiinia oon lisäksi ottanut. Mm. raudan puute ei ole hyväksi, jos jollakulla on sellaista. Rautalisä voi silloin olla hyvä, mut ei liikaakaan saa. Mitäs vielä olis kuullut...
Niin ja yrittäjälle terveisiä, että älä liikaa mieti työnantajaa jos töitä oot hakemassa. Ne ei saa sitä kysyä haastattelussa ja toisaalta kuka vain voi tulla raskaaksi milloin vain (paitsi miehet) ja ne tietää sen kyllä. Tervejärkinen työnantaja ei anna asian vaikuttaa. Ja onhan sullakin oikeus saada töitä. Kuka tahansa voi sairastua ja jäädä saman tien pitkälle sairaslomalle tms. Se on elämää.
Fantasy, munkin tekisi mieli sanoa, että testaa nyt jo! Kun ei malta ootella täällä teitä piinaviikkolaisia! Mut onhan se niin, et itekin koittaisin oottaa vähän, jotta varmemmin näkyy sitten :) Nyt vaan plussia kehiin roppa kaupalla!
Tuollaanen75, kp9-10/29 tms.
No nyt ei sit ole minkäänlaisia oireita, ei siis yhtään mitään. Aikamoista soutamista ja huopaamista on tämä. Nyt oon taas ihan täti-tulee -asenteella.
Fantasy, huomasin sekoilleeni entisestään eilen, eli ilmeisesti sulla olis pe täti myöhässä, eli sitä päivää ehdottaisin testipäiväksi jos vaan uskallat :). Kuis tän päivän oireet?
Itse oon syönyt foolihappoa monipuolisen ruokavalion lisänä, mut siinä se. Muistelisin että greippimehullakin olis ollut suotuisa vaikutus ilmeisesti limakalvoihin..olikos se noin?
Pampa kp 26/28
Pampa, oikeessa oot et yhtä soutamista ja huopaamista tosiaankin oireiden kans. Eikä taida paljoo auttaa vaikka yrittääkin keksiä muuta tekemistä ja miettimistä, kokoajan vaan tulee oireitaan mietittyä. Mulla kans ihan täti tulee asenne tällä hetkellä.
Fantasyllä alkaa tosiaan olee jännät ajat.
Mulla rinnat arat ja munasarjoja vihlonut ja tänään ollut päivällä ihme menkkakipuja, vaikka tädin pitäis tulla vasta sunnuntaina. Noh, jos täti saapuu jo nyt niin eipä tarvitse niin pitkään piinailla ja oireita kehitellä, jos tästä nyt jotain positiivista yrittää keksiä.
Mansikkainen kp 24/29?
Taidan joutua ensimmäisenä toukoja odottamaan:( Menkat alkamassa, ollut pari päivää rinnat kipeenä, väsyttää ja itkettää. Tänään sitten tulikin jo lusikallinen vuotoa, nyt oksettaa ja vatsa niin kipeä että kohta lorahtaa. Kierto näköjään taas sen 25pv. Jäin epäilemään että olisiko viime kuussa päässyt alkuun ja mennyt kesken kun oli kovasti oireita ja kierto 28pv. Voi itku:(
Parempaa onnea muille!
Voi ei Mammatus!! Alkoko ne nyt ihan kunnolla, vai antaako ne ees vähän toivoa? Voipi olla, että kohta seurataan perässä.. Zemppiä =)
Omppulin äiti, joo mä oon syönyt km:sta lähtien foolihappoa ja juonut greippimehua lasillisen päivässä (sekä vitamiineja).. Jotain limakalvojen kanssa sillä greippimehulla joo tais olla tekemistä, en myös ihan muista.. Muistan vaan, että jotain ne auttaa niin käytössä on - kaikki mahdolliset keinot =)
2poj@näiti, voi kurjuus että teille kyllä pitäisi kolmonen nyt jo suoda!!!! Todella paljon plussatuulia sinnepäin =)
Pampa, nooh ei kaikkea voi muistaa ja hei huono muistihan on myös yksi raskausoire :D :D :D.. Kyllä tuo perjantai voisi olla hyvä päivä testaa juuh, voi sitten negan saatuaan juoda pari saunasidukkaa "lohdutukseksi" tai sitten voi ihan joutua lähtee kunnolla ulkoilee ;D :D.. Tuliskohan plussa niin, että alkais ajattelee voiku tekis mieli yhtä siideriä?? Heh heh, no vitsi vitsi! Ja tosta ahkeroinnista ovisaikaan, niin voipi olla jos täällä nega tulee niin ei kyllä jatkossa noin ahkeraan yrittämiseen löydy enää puhtia/aikaa..
Oireet vaihtelee myös täällä ihan hetkittäin.. Tällä hetkellä ei enää nännit kutise :/ (mikäköhän sekin oli), valkkari vähentynyt, mutta ihmeellisiä tuntemuksia mahassa kyllä on ollut eilisestä lähtien.. Välillä tuntuu selkeitä menkkaoireita ja välillä ihme jomotuksia, jotain epämääräistä.. Myös välillä pistää kylkeen?!? Mahan turvotus on valtava!! Viime kuussa ei ollut mitään oireita (ainoastaan turvotus) ja menkat alkoi.. Voi kyllä olla, että nyt vasta km:n jälkeen tulee ne megakivuliaat menkat kun noi viimeksi ei tuntunut missään.. Tiedä häntä =)
Peukkuja ja plussia kaikille meille!!!!
fantasy kp27/28 = APUAAAA =))
omppulin äiti: mulla alkoi juuri samalla tavalla, pari päivää vain jotain haaleaa ja ajattelinkin jo, että ei ne tästä muuksi muutu. Vaan toisin kävi :(
tuollaanen: joo, tämän alkukierron voisi hyppiä pitkin seiniä. Pakko keksiä kokoajan jotain tekemistä, ettei tarvitsisi alkaa tunteja laskea siihen milloin saisi taas testata.
Plussatuulia kaikille puhaltelee,
MaalisMuru
kp 2-3/26-29 yk2.
Täällä kanssa yksi piinaviikkolainen. Tänään kp 28/30-??. Kierron pituus kyllä vähän hakusessa, kesäkuussa jätin pillerit pois.
Ovulaation luulen bongaaneeni noin kp 16-18 paikkeilla. Tuolloin oli aivan tähtitieteelliset krampit ja vihlonnat alavatsassa. Kp 18 tuli myös vähän rusehtavaa tuhrua limojen seassa. Eli siitä laskien kierto voisi noin 30-35 päivää. Testiä en ole vielä hankkinut, olen niin malttamaton että tekisin sen heti. Perjantaina ajattelin ostaa, jos ei ole siihen mennessä menkat alkaneet.
Ja taustoja: Olen 30 v, aviossa, 1 poika ennestään (2007). Toista haaveillut jo koko kevään, mutta vasta nyt kesäkuussa ryhdyttiin puuhiin. Ja nyt jos on tärpännyt, olisi laskettu aika 30.3.2010, eli varmaan menee huhtikuun puolelle.
Näin sitä pitää... just kun meinasin että pari kk vois pelata ns. varmoillapäivillä niin että ei nyt suoranaisesti päjäyttäis ovulaation aikaan niin mitäs sitten sattuukaan... Mies kutakuinkin raiskaa mut aamutuimaan ja itse en ajatellut asiasta sen kummemmin mitään kunnes päivällä ajaessa nipisteli mahasta oudosti ja alkoi valjeta... Jumpetti sehän on jo ovis aika kuusta käsillä... Hienosti nussittu niin sanotusti sekin homma sitten...
Kaivoin kalenterin käsveskasta ja juupelis... ihan on oikeita päiviä sitten tietysti käsillä... Tänään just olin parin mahdollisen työnantajan kanssa juttusissa.
Tiedän kyllä hyvin oikeudet ja sen että elämä on ja jne, mutta itse yrittäjänä tiedän kuinka paljon se pistää jurppimaan kun uuden työntekijän kouluttaminen ja hankkiminen kun ei ole ilmaista. Ns. Tieto lisää tuskaa :) Tulee elävästi mieleen ne kerrat kun on itse kironnut "tuuriaan" alaisten kanssa ja nyt on itse se sontiainen...
Ja todella jos joku minulta suoraan kysyy onko perheenlisäystä suunnitelmissa, en osaisi vastata naureskellen että ehei vielä pariin vuoteen ole suunnitelmissa... hah... peitot pöllyää minkä kerkeää ja raskaustestit pöllähtelee käsilaukusta kukkaroa kaivaessa... Eihän tässä mitään yritetä... No juuu...
Nyt on siis tuuri pakattu tähän kuuhun käänteisen psykologian voimin... plussia siis muillekin kuin minulle.. :D
Nauraa kippurassa yritäjän jutuille :)
Täällä kans ovispäivät menossa.
13/29? yk1
fantasy, ei vielä ole kunnolla alkanut, mutta tein herkän testin ja negaa näytti. Olisi pitänyt noilla jo näyttää plussaa, jos olisinkin. Vatsa niin kipeä, että ei olisi tarvinnut edes testata, kyllä ne sieltä alkaa. Viime kuussa kävi samalla tavalla, yhtenä päivänä vähän lorahti ja seuraavana aamuna alkoi, pari päivää myöhemmin kyllä. Eli tuskin oli mennyt kesken tms. kunhan täti kiusaa pahalla tavalla. Ovis on näemmä ollut juuri niinä päivinä kun mies oli reissussa.
Sulla on kyllä fantasy jännät paikat menossa, sormet ja varpaat ristissä!!
piinailjoiden puolesta! :) Pian varmasti ekat plussat pärähtää huhtikuulle! :)
Mammatus, jospa ne ei kuitenkaan alkais.....
Täällä ei vielä piinailla, ja en tiedä piinaillaanko ollenkaan. On niin hölmö olo kun kierronpituudesta ei tietoa. No, joko se täti tulee tai sit plussaan:) Olisinki noin rento... Ovista en siis tikuttamalla bongannu, ja tuntuu et ei sitä edes tapahtunut. Joten varmaan päädyn toukokuulle...
Mut teidän muiden puolesta kyl jännään vielä täällä! :) Kertokaahan heti kun testailette! :) Ja plussatuulia!! +++++++
tiitinen kp 20/? yk1
Nyt ne sitten todella alkoi. Laskinpa että kerkeän toisen kiekan tässä huhtikuisissa näköjään ollakkin:)
Plussia plussia!!
Mammatus, pahoittelut tädistä :(!! Mutta toivotaan sinne siis edelleen huhtivauvelia! :)
Yrittäjä, hah sun juttujasi ;). Pitäiskös sulle nyt toivoa tärppiä vai ei..no toivon kuitenkin ;).
Mikäs piinaviikkolaisilla on meininki?
Täällä alavatsaa jomottaa lievästi, ei muuta. Taitaa täti kolkutella. Ylihuomenna pitäis tädin saapua mut toivon että kompastuu matkalla eikä löydä vuoteen perille.
Pampa kp 27/28
Täällä alkoi viimeyönä kamalat krampit. Taitaa olla täti tulossa... No, niin kauan on toivoa kun ei tädin helmaa näy. Ajattelin käydä tänään tai huomenna ostamassa testin ja testata perjantaina aamulla, jos ei siihen mennessä pato aukea.
Toivotaan että se täti nyt ei porhalla sieltä! Liittyykö sulla tuollaset krampit tätiin yleensä?
Äh, kunpa aurinko paistais niin olis vähän pirteämpi olotila. Energiat jotenkin lopussa kun on tullut vähän huonosti nukuttua viime öinä.
P.
Juu, sieltä se täti tuli, eli tänään kp 1. Ei siinä sitten kummempaa. Uutta yritystä vaan.
Yrittäjä, ahhahhhaaa ihana viesti =) Toivotaan että ois natsannut, ehkä ne simpat ties että nyt täytyy toimia hinnalla millä hyvänsä!!
Pampa, milloin ajattelit testaa? Mä ehkä sittenkin huomenna, jos täti ei ala tänään.. Mulla on toi Clearbluen-testi niin pitäisi sillä kyllä varma tulos jo saada.. Plussa tai nega, vaikee sanoo.. Ainii ja aiemmin piti jo kommentoida tuota, että ai sullakin on ollut km.. Pahoittelut siitä kovin, se on kyllä niin karmaiseva kokemus!! Toivotaan meille plussia niin voidaan yhdessä panikoida sitten o-puolella ;)
Hyvä mammatus, kun kerkeet vielä huhtisiin =) täällä tuntuu nyt ainakin populaa riittävän.. Toivotaan kuitenkin tietenkin plussia kaikille niin voitais kuopata nää pinot kaik ;D
Omaa napaa, että ei oo tätiä vielä näkyvillä.. Outo "oire" ilmaantui tänään.. Hirveän kiukkunen olo?? Mulla ei koskaan ole mitään mielialanvaihteluita, kun on täti tulossa.. Mutta niinkuin aikaisemmin jo mainitsin, voi hyvin olla että nyt vasta tulee ne megamenkat km:n jälkeen....
fantasy kp 28/28 yk2 km:n jälkeen..
Ehditkös sinä vielä huhtikuisiin uudestaan?
Fantasy, mä oon alunperin ajatellut testata lauantaina. Silloin olis menkat jo myöhässä olettaen että kierto on säännöllinen. Jotenkin nyt on vaan sellainen fiilis, että sinne asti ei päästä. Olis kyllä kiva päästä yhdessä (ja muidenkin kanssa) panikoimaan o-puolelle :). Hitsit, ihan tosissaan jännittää sun puolestas! Ja huomenna testaat! Toivotaan että plussa pläjähtää ruutuun!!
Onko muita lähiaikoina testaavia liikenteessä?
ON: Täällä toista päivää hailakan vaaleenpunasta vuotoa... Toiv ei muutu ruskeeks, sitte oon jo varma että täti tulee...
Kp 26/28-29 ja vloppuna TAI viim maanantaina testaan...
Mä tuonne maalispinoon kirjottelin et pysyttelen vähän aikaa täältä pois, jos vaikka ei miettis vauvaa koko ajan..mut täs oon.=)
Se tuli mieleen ku oon aikonut monesti kysyä, et kuin moni teistä käyttää jotain vitamiinivalmistetta raskautta yrittäessä?
Mä oon käyttänyt multitabsin raskaus-vitamiineja kun niitä jäi imetyksen loppuessa vielä purkillinen, nyt vaihdan ladyvita plussaan kun viimeks niitä popsiessa tärppäs.;) Noh, ei kait sillä nimellä merkitystä oo, kunhan on vitamiinit + muut kohillaan.
Menkat alkaa olla helpottamaan päin. On ne vaan kurjat tällasilla helleilmoilla.. iho puhki vaikka mitä tekis..:/ Pitäis kaivella kuukautiskuppi käyttöön vissiin jos vielä tulee tarvetta.
Omppulin äiti kp4/n.27