Häät ensi viikon lauantaina, mies petti.
Kaikki on siis valmiina häitä varten ja nyt selvisi että mies on pettänyt minua. Olen aivan murtunut. En jaksaisi millään alkaa ilmoittelemaan sukulaisille ja ystäville että häitä ei pidetäkään. Kaikki on kai silti maksettava pitopalvelua myöten. Olen nyt kaksi päivää asiaa pohtinut ja naimisiin en kyllä tässä tilanteessa mene.
Kommentit (65)
Olen kyllä hieman eri mieltä siitä onko pitopalvelulla perusteita laskuttaa jotain. Totta - eivät ole ehkä tilanneet vielä tarvikkeita mutta...ovat varanneet ko. ajankohdan näihin häihin ja koska keikka nyt peruuntuu viime tingassa eivät enää ehdi saada uutta keikkaa siihen tilalle. Kesän suosituimmat hääviikonloput ovat...noh...suosittuja eli ovat joutuneet luultavasti myymään ei oota jo pitkään koska ovat sopineet että hoitavat teidän häänne. Jos joudutte maksamaan vain varausmaksun tmv niin mieti haluatko vaan menettää sen vaiko ottaa kuitenkin ruoat (ja maksaa koko maksun) ja pakastaa/tarjota ne muulloin. Sitten tuosta pettämisestä. Onhan tuo paska tilanne mutta oikeastiko yhden kännisen hairahduksen vuoksi koko suhde pistetään katki? En meinaa että naimisiin pitäisi nyt rynnätä mutta mielestäni suhteella voi olla pienen huilitauon ja miettimisen jälkeen kuitenkin jotain tulevaisuutta.
Kannattaa myös laittaa se anoppi mukaan perumistalkoisiin, miksi vain sinun/kaasosi ym.
pitää huolehtia moisen possun jälkien siivoamisesta. Voimia ap!
häiden peruuttamiselle. En tosin ajatellut, että kannattaa koko suhde lopettaa. Katsokaa rauhassa, että saatteko luottamuksen palautumaan. Jos luottamus palautuu, nin sitten miettikää uudestaan. Mutta sekin on totta, että monesti sitä isot häät järjestetään vain kerran. Ei olisi kiva mennä tuollaisissa tunnelmissa naimisiin. Tuon kautta muistat aina sen pettämisen, mikä tulee mieleen jokaisen hääpäivän alla.
Hyvin sanottu!! :)
Meillä ei onneksi ole lapsia, yhteinen asunto on. Eikä mies heti myöntänyt, mutta kun tarpeeksi kauan asiaa tivasin niin myönsi. Häitä en nyt todellakaan halua viettää. Katsotaan sitten pystyykö suhde jatkumaan vai ei. En tiedä voinko koskaan enää luottaa mieheen. Vakuutteli kyllä että oli vain se yksi ja ainut kerta, mutta tällä hetkellä luotto siihenkin on aika huono. Äitini, kaaso ja anoppi(kokelas) lupasivat soitella vieraille, sitä ei onneksi tarvitse itse hoitaa. Tila jossa häät piti pitää oli onneksi edullinen siitä ei tappiota kamalasti tule. Yritän huomenna soittaa pitopalveluun tai sitten pistän miehen soittamaan.
Hieno juttu että mies ei peitellyt vaan myönsi mokansa.
Laita mies ilmoittamaan sukulaisille ja ystäville että häät on peruttu. Itsepähän mokasi pahemman kerran.
Peruuta HETI kaikki tilaukset, kaikkea ei välttämättä saa rahoja takaisin, mutta sille ei voi mitään.
Ette voi luvata ja vannoa ikuista rakkautta ja luottamusta tuollaisessa tilanteessa. Miestä ei tarvitse jättää, mutta naimisiinmeno tällä hetkellä olisi pahemmanlaatuinen vikatikki. Sitten kun luottamus on ansaittu takaisin, uudestaan vaan hääjärjestelyihin.
Hieno juttu että mies ei peitellyt vaan myönsi mokansa.
Laita mies ilmoittamaan sukulaisille ja ystäville että häät on peruttu. Itsepähän mokasi pahemman kerran.
Peruuta HETI kaikki tilaukset, kaikkea ei välttämättä saa rahoja takaisin, mutta sille ei voi mitään.
Ette voi luvata ja vannoa ikuista rakkautta ja luottamusta tuollaisessa tilanteessa. Miestä ei tarvitse jättää, mutta naimisiinmeno tällä hetkellä olisi pahemmanlaatuinen vikatikki. Sitten kun luottamus on ansaittu takaisin, uudestaan vaan hääjärjestelyihin.
Annat sille miehellesi listan peruttavista hääjutuista, soittakoon ja selitelköön itse asian jonka on aiheuttanut. Ota itse vaikka ystävän tai äidin kanssa äkkilähtö jonnekin ajatuksia selvittämään.Kamala tilanne.
päättänyt perua häät. Et voisi koskaan enää luottaa täysin.
Tuskin saat pitopalvelusta kaikkea rahaa takaisin koska tosiaan ovat menettäneet työt tuolta viikonlopulta mutta itse pyytäisin tekemään ruokaa, jonka voi pakastaa ja tarjoaisin sitten niitä esim. tulevissa tupareissani (tarvitsethan nyt uuden kodin). Mies tietysti maksamaan ne ruoat. Ihanaa, että suku auttaa soittamaan ja perumaan häät. Voimia!
mieshän se mokasi, hoitakoon peruutukset, soitot, ylimääräiset kulut. MIksi sinun pitäisi?? Ota peruutuslähtö mihin tahansa, lähde löhöämään rannalle viikoksi, ja anna kundin hoitaa itsensä aiheuttama sotku!!
tarkista toki pitopalvelun tarjouksesta, mikä on peruutusehto. Luulen että he ymmärtävät kyllä tilanteen, kun kerrot...
Ihan oikein ettet ole menossa naimisiin. Tiedän tilanteita, että häät pidetään, vaikka sekä morsian että sulhanen on ennen häitä tullut toisiin ajatuksiin. Teet oikein.
Ja tsemppiä ja haleja raskaaseen tilanteeseen!
Olen todella pahoillani puolestasi.
Onko pettäminen tapahtunut ihan lähiaikoina vai onko siitä kauankin aikaa ja mies vasta nyt kertoi asiasta?
Vai saitko tietää pettämisestä jostakin muualta? Onko mies myöntänyt asian? Onko pettäminen ollut vain yksi kerta vai onko sitä jatkunut saman kanssa pidempäänkin?
Kysyn vain aluksi, jotta osaisi antaa jotain "neuvoja".
Tosin kannattaa varmaan kuunnella sydäntään ja peruuttaa häät, jos et naimisiin halua. Haluaako mies silti naimisiin kanssasi?
Mutta oikeesti. Tilanne on sulle tukala. Mutta silti olen kanssasi samaa mieltä siinä, että eipä tuossa kannata väkisin naimisiin mennä vain siksi, ettet enää viitsisi kääntää junaa. Tuskin se avioliitto kauan kestäisi, joten vähemmän noloa sinulle on, että perut homman nyt ennen kuin on myöhäistä. Näin sulla säilyy edes vähän enemmän omasta itsetunnostasi, niin uskon.
Peruminekin on kova urakka. Älä ala siihen yksin, vaan pyydä apuun kaasosi ja vanhempasi, ja jokainen soitta eri ihmisille, niin sun ei tarvi yksin kaikille soitella.
Jos pitopalvelu ei enää suostu hyvittämään, niin ota ruuat sieltä, pakasta minkä voi pakastaa, ja lopuilla ruuilla tarjoat kavereillesi ja sukulaisillesi lohtubileet. Ei niitä ruokia ja rahoja kannata pitopalvelulle lahjoittaa.
Sulla alkaa nyt uusi elämä! Pidä selkäsi suorassa ja leuka pystyssä!
Mies myönsi tapahtuneen. Oli n. kuukausi sitten ravintolaillan päätteeksi pettänyt. Itse olin työmatkalla. Mies oli meinannut pitää asian salassa, mutta kaverini oli nähnyt mieheni vieraan naisen kanssa poistumassa ravintolasta. Kun sitten kyselin mieheltä niin myönsi heti näin tapahtuneen, mutta että tämä oli vain yksi ja ainut kerta. On sitä mieltä että haluaa naimisiin. Itse en vain nyt pysty luottamaan etä olisi ollut vain tuo yksi kerta. Enkä kyllä suvaitse muutenkaan syrjähyppyjä.
jos tietää, että on menossa naimisiin ja haluaa naimisiin ja silti pettää! Tuollaiset kiertopalkinnot vaihtoon vaan..
erosivat sitten alle vuoden kuluttua häistä
Älä nyt vaan mene naimisiin kollin kanssa, joka jo tossa vaiheessa pettää.
Ethän mene, ethän?
Ehdit löytää vielä monta ihanaa ja arvoistasi miestä.
Ei kai tää taas ollut provo? ;((
tosiaan, jos pitopalvelu ei suostu peruutuksesta mitään takaisin maksamaan niin pakasta osa ruuasta ja tarjoa ystävillesi mitä vain suostuvat ottamaan.
Nyt sun täytyy vaan yrittää jaksaa ja ajattele, mikä tuuri että sait miehen kiinni. Moni varmaan menee tietämättään naimisiin pettäjän kanssa. Onneksi sait tietää ennen kuin olitte naimisissa.
Niin annat ystäviesi/ vanhempiesi hoitaa häiden perumisen ja jätät moisen sian, usein heitä miehiksi kutsutaan.