Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta? (brutto/netto)

Vierailija
25.06.2009 |

että jos tienaa bruttona 3500e/kk niin saa käteen vaan 2200e/kk???

Täällä jossain noin sanottiin ja olin ihan ihmeissäni, kun oma mieheni tienaa bruttona 2200e/kk ja saa käteen 1800e/kk niin noin paljon tienaava saa käteen vain 400e enemmän! Aika reilua...

Mikä on teidän brutto ja netto? Katsotaan missä se menee se raja, milloin alkaa olla epäreilua.

Mitä järkeä sitä onkaan opiskella itselleen ammattia josta saisi esim. tuon 3500e/kk bruttona jos kerran verokarhu vie siitä noin suuren osan!! Aika jännä juttu. :)

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että ansiotulon verotus on niin korkealla, koska pääomatulon verotusta on laskettu.

Kummallista valitusta korkeasta veroasteesta kun miettii miten hyvin Suomessa vielä toistaiseksi on asiat; itseään voi kouluttaa lähes loputtomiin täysin ilmaiseksi (opiskelijoille jopa maksetaan tukia, harvassa maassa on näin), yhteiskuntarauha on suht taattu pienten tuloerojen ansiosta, kaikilla on mahdollisuus terveydenhuoltoon (lapset saavat hammashoidot ilmaiseksi, ketään ei jätetä hoitamatta vaikka ei rahaa löytyisikään),

infrastruktuuri ja esim. moottoritiet ovat hyvässä kunnossa jne jne.

Nykyinen hyvinvointiyhteiskunnan rapautuminen tosin alkaa näyttää siltä että verojakin tulisi alentaa, koska rahoilleen ei enää tosiaan saa vastinetta (yksityistetyt terveysasemat, joissa lääkäriin ei pääsee kirveelläkään, kuukausien jonot hammaslääkäriin, ylisuuret luokkakoot, homeiset koulut, sairaalat jne.) Pitää toivoa että seuraava hallitus lopettaa jatkuvien aivopierujen päästelemisen (ruoan ALV:n alentaminen, valtionyhtiöiden myyminen ja tolkuttoman hallintokoneiston pyörittäminen).

Vierailija
82/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

brutto 3650, ja käteen 2700,-

En kuulu kirkkoon, maksimi työmatkavähennykset, ei lainan korkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä hyvin lähellä tuota palkkasummat (satanen taitaa olla vähemmän)

tavoitteenahan vasureilla olisi että nettopalkka olisi sama kaikilla.

Vierailija
84/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä palkka 4900 euroa (rahapalkka+vapaa autoetu) ja käteen jää 2400 euroa. Mielelläni maksaisin veroja, jos niillä kustannettaisiin tasokkaat terveyspalvelut, laadukas päivähoito ja koulutus, hyväkuntoinen infrastruktuuri jne., eikä valtion valtavaa byrokratiaa tai vapaamatkustajien elatusta. Kyllä ottaa päähän, kun juoppo ajaa taksilla sossusta juottolaan tai kouluttamaton työtä välttelevä nainen lisääntyy vuosi toisensa jälkeen, että ei tarvitsisi mennä töihin.

Vierailija
85/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä tutustumassa ihan vaan vaikka USAssa mitä se teettää kun verot ovat matalat. Aika surullinen yhteiskunta - kaikki pyörii vain rahan ympärillä, koska kaikki maksaa (koulutus, terveydenhuolto, yms). Ihmiset menevät vararikkoon jos sairastuvat, eikä vähävaraisten vanhempien lapsilla ole koskaan mahdollisuutta esimerkiksi kouluttautua koska sekin maksaa aivan tuhottomasti. Ei ole kaunista katsottavaa.

Itse maksan veroja reippaasti, mutta asun maassa jossa verotus on ehkä vielä vähän tiukempi kuin Suomessa. Mutta teen sen ilolla!!

Vierailija
86/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Etelä-Afrikan ongelmat juontavat juurensa ihan jostain muusta kuin tuloverotuksesta.

Ehdottomasti kannatan tasaveroprosenttia.

Progressiivisuus on syöpä joka tulisi kitkeä yhteiskunnasta pois.

asioiden pitää mennäkin. Olen itse isotuloinen, ja maksan ne veroni ilolla. Olen nimittäin asunut esimerkiksi Etelä-Afrikassa, ja tervemenoa katsomaan minkälaisen yhtyeiskunnan tuloeroja kasvattamalla saa.

Vierailija
87/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

brutto: 960e

Netto: 630e

Mies:

brutto: 1800e

netto: 1400e

Ihan tarpeeksi meiltäkin menee veroja mielestäni..

Joo onhan se kurjaa että joltakulta menee kymppitonnista melkeen 50% veroa mutta käteen jää silti enemmän kuin tarpeeksi elämiseen.

Ja mihin viisi tonnia tienaava oikeasti tarvitsee sitä lapsilisää?

En usko että hyvätuloisten lapset syövät yhtään sen enempää kuin huonotuloistenkaan..

Noi asiat on kiinni siitä että jokainen ajattelee että pitäisi saada lisää ja lisää..

Mitä enemmän tienaa, sitä enemmän kuluttaa.

Aina naristaan ettei rahaa jää..

Olkaa nyt hyvät ihmiset onnellisia tienesteistänne ja elintasostanne älkääkä jatkuvasti narisko epäoikeudenmukaisuudesta koska kukaan teistä ei tiedä mitä on todellinen köyhyys kun ei ole antaa ruokaa tai suojaa lapsilleen.

Minä kannatan tasaverotusta. Jokaiselta 20% veroa, tienasit mitä tienasit, silloin vasta kouluttautuminen kannattaa, nykyisellä käytänöllä ei.

Vierailija
88/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka mulla 1600,nettona saan reilut 1200,kun palkasta otetaan myös ruokaraha

Vierailija
89/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan veroja enemmän kuin pienituloisemmat, miksi meidän pitäsi kustantaa ne muille saamatta niitä itse?

Teille ei kyllä juu TOSIAANKAAN kuulu lapsilisät.

Vierailija
90/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

brutto 6900€, netto 4800€.

Vierailija
91/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla bruttona 1700 ja netto 1100.

ja yksin maksan kaiken. mieheni kuoli kolme kuukautta sitten ja siinä meni rakentamamme omakotitalo ja auto. lainaa on silti ja siihen ja vuokraan menee kaikki mitä tulee. olkaa onnellisia kun teillä on rahaa. meillä oli myös.... eipä enää. onneksi on kaksi ihanaa lasta ilman heitä en jaksaisi sinnitellä

Vierailija
92/95 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei kannata. Nimimerkki: Akateeminen köyhä

Vierailija
93/95 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko, etta kaikissa hinnoissa maksatte vielä arvonlisäveroa, jopa 23%?

Ja autoveroa, ja polttoaineveroa, kiinteistöveroa...

Vierailija
94/95 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan nykyään bruttona 4500 € ja käteen jää nettona 2050 €. Toissa vuonna tienasin 2000 €/kk:ssa bruttona ja käteen jäi 1100 € nettona- silti sain mätkyjä 3400 € :(((!

(saa nähdä tuleeko nyt mätkyjä!)

Vierailija
95/95 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä brutto n. 9000e kuussa josta veroa makssaa 56%. Että kyllä juu meillekin kuuluu mm. lapsilisät ja julkinen terveydehuolto...

nyt lasket jotakin väärin.

Et ilmeisesti huomioi autoetua bruttopalkaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi