Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta? (brutto/netto)

Vierailija
25.06.2009 |

että jos tienaa bruttona 3500e/kk niin saa käteen vaan 2200e/kk???

Täällä jossain noin sanottiin ja olin ihan ihmeissäni, kun oma mieheni tienaa bruttona 2200e/kk ja saa käteen 1800e/kk niin noin paljon tienaava saa käteen vain 400e enemmän! Aika reilua...

Mikä on teidän brutto ja netto? Katsotaan missä se menee se raja, milloin alkaa olla epäreilua.

Mitä järkeä sitä onkaan opiskella itselleen ammattia josta saisi esim. tuon 3500e/kk bruttona jos kerran verokarhu vie siitä noin suuren osan!! Aika jännä juttu. :)

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on autoetu, en ole kuullutkaan?

ap

Vierailija
42/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on autoetu, en ole kuullutkaan? ap

on verotusarvo. Eli vaikka Pösön verotusarvo on kuussa 500,- Maksan siis tuosta 500,- veroprosenttini verran veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on autoetu, en ole kuullutkaan? ap

on verotusarvo. Eli vaikka Pösön verotusarvo on kuussa 500,- Maksan siis tuosta 500,- veroprosenttini verran veroja.

Vierailija
44/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaako työnantaja auton takaisin? Maksatko bensat itse? Huollot, katsastukset yms?

Vierailija
45/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaako työnantaja auton takaisin? Maksatko bensat itse? Huollot, katsastukset yms?

autoetu on: käyttöetu vai täysetu.

Vierailija
46/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia autoetuja; käyttöautoedussa maksat itse bensat, vapaassa autoedussa kaikki auton kulut on työnantajan murhe.

Vierailija
47/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse maksan verot mielelläni, kunhan vastineeksi saa laadukkaita hyvinvointipalveluita ja rauhallisen yhteiskunnan. Monissa maissa missä ei ole tuloverotusta tai vero% on alhainen, on suurista tuloeroista johtuva luokkayhteiskunta ja enemmän rikollisuutta ja rauhattomuutta. Lisäksi eläminen tulee keskiluokalle yhtä kalliiksi, kun on itse maksettava lasten päivähoito, koulutus ja sairasvakuutukset.

Mutta jos verot ovat korkeat eikä niiden vastineeksi saa mitään tai vain 2 luokan rupupalveluita, niin se alkaa rapauttamaan itse kunkin veronmaksuhalukkuutta.

t. brutto 4800 netto 3300

Vierailija
48/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri noin, tosin veroprossa laskettu yläkanttiin mahdollisten bonusten takia!

Osalla on myös tiettyjä etuuksia, jotka lasketaan veronalaisiksi tuloiksi, kuten työsuhdeauto, puhelin ja internet.

jos esim. palkkasi on 2500 € ja sinulla on vapaa autoetu, sen verotusarvo on n. 750 €. Tämä lasketaan ikäänkuin bruttiopalkaksi: Palkkasi on täten 2500 € + 750 € = 3250 €. Tämän 3250 €:n tulon perusteella lasketaan veroprosenttisi. Nettopalkaksi muodostuu peruspalkka 2500 €, jota verotetaan tämän isomman veroprosentin mukaan.

Vierailija
49/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska juttu.

Mulla brutto 3800 ja käteen tulee 2400

Miehellä brutto 4500 ja käteen tulee 2800

Elämä on...

Vierailija
50/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri noin, tosin veroprossa laskettu yläkanttiin mahdollisten bonusten takia! Osalla on myös tiettyjä etuuksia, jotka lasketaan veronalaisiksi tuloiksi, kuten työsuhdeauto, puhelin ja internet. jos esim. palkkasi on 2500 € ja sinulla on vapaa autoetu, sen verotusarvo on n. 750 €. Tämä lasketaan ikäänkuin bruttiopalkaksi: Palkkasi on täten 2500 € + 750 € = 3250 €. Tämän 3250 €:n tulon perusteella lasketaan veroprosenttisi. Nettopalkaksi muodostuu peruspalkka 2500 €, jota verotetaan tämän isomman veroprosentin mukaan.

Vierailija
51/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette niiin oikeassa! Meidän perhe maksaa veroja runsaat 4000 eur/kk. Kyllä minäkin katsoisin, että jotain vastinetta rahalle pitäisi saada. Ärsyttää suunnattomasti, kun esim. neuvolassa terkkari lämpimästi suosittelee käymään raskauden lääkäriseurannat, hammaslääkärit yms. yksityisellä, "kun teillä on siihen mahdollisuus". Pitäisi olla mahdollisuus (ja kyllähän se ainakin toistaikseksi onkin, jos terkkaria uhmaten vaadin saada käyttää julkisia palveluja) käyttää jo kertaalleen maksamiamme palveluja.

Kyllä se niin on, että se on joko tai. Joko pidän palkkani itse ja maksan myös kuluni itse tai sitten jaan palkkani verotuksen kautta, mutta saan sitten palvelut (ja mm. tuon lapsilisän) yhteiskunnalta vastineeksi.

Ei voi meitä "hyvätuloisia" (tämäkin on suhteelllista, ei Suomessa palkkatyöllä varsinaisesti rikastu, vaikka kivasti toimeen tuleekin) rangaista tuplasti, sekä kovan verotuksen että korkeiden palvelumaksujen kautta. Miksi ihmeessä kukaan sitten enää tekisi vaativaa ja vastuullista, usein stressaavakin työtä. Jos saan saman rahan kotona lapsen kanssa puuhaamalla tai helpommassa duunissa, niin en viitsi itseäni puhki raataa ihan vaan yhteiseksi hyväksi.

Ihan periaatteellisella tasolla vastustan esim. syntymättömänlapsen vakuutusta, koska veroillani jo saan julkisen palvelun, jonka PITÄÄ olla sitä luokkaa että sillä pärjää. Onneksi meidän kunnassa lapset huomioidaan hyvin, eikä pahoja jonotuskeikkoja sairaan lapsen kanssa ole jouduttu tekemään.

Mutta tuo hammashoito on nykyään niin perseestä - ainakin Helsingissä.

Vierailija
52/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi bonuksia viime vuonna 22000 joista käteen 12500.

Progressiivinen verotus leikkaa kyllä "kivasti" tavalliselta palkansaajalta... Yrittäjät ja todella varakkaat kun pystyvät näppärästi siirtämään osan tuloistaan kevyemmin verotetuksi pääomatuloksi.

Vierailija
53/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tienaa bruttona 3500e/kk niin saa käteen vaan 2200e/kk???

Täällä jossain noin sanottiin ja olin ihan ihmeissäni, kun oma mieheni tienaa bruttona 2200e/kk ja saa käteen 1800e/kk niin noin paljon tienaava saa käteen vain 400e enemmän! Aika reilua...

Mikä on teidän brutto ja netto? Katsotaan missä se menee se raja, milloin alkaa olla epäreilua.

Mitä järkeä sitä onkaan opiskella itselleen ammattia josta saisi esim. tuon 3500e/kk bruttona jos kerran verokarhu vie siitä noin suuren osan!! Aika jännä juttu. :)

Lisää pitäisi meiltä vaan ottaa veroja, vaikka useimmat isotuloiset ovat kyllä raataneet palkkansa eteen ja ansaitsevat joka pennin (sentin :)) itse! Itse olen esim. opiskellut 20 vuotta saavuttaakseni sen aseman missä olen. Ja duunini on aika lailla vastuullisempaa kuin tehtaalla työskentely (kokemusta minulla siitäkin kyllä on). Hyvätuloiset ovat tässä yhteiskunnassa aina pahiksia, vaikka heidän verotuloillaan köyhien toimeentulotuet, päivähoito, terveydenhoito, sosiaalitoimi jne. kustannetaan.

Vierailija
54/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bruttona kuussa noin 3400€ ja käteen jää noin 2200-2300€.

Ei mitään suurempia vähennyksiä, asuntolainaa noin 30000€ ja koroista sitten jonkunlainen vähennys.

Vierailija
55/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen iloinen veronmaksaja! On paljon maita, jossa veroja ei "tarvitse" maksaa niin paljon, mutta jos tienaat vähänkin enemmän, pitääkin rakentaa jo turvamuureja, palkata vartijoita ja alkaa jo ennen vauvan syntymää kerätä sille koulutusrahastoa.

Jos käy korkeakoulun, on saanut yhteiskunnalta jo 200 000 e eteen, kun lähtee työelämään. Kyllä siitä sitten voi veroja maksaa jonkin verran jatkossakin.

Miehen vero% on yli 50 (on vähän joskus katkera, vaikka periaatteessa samaa mieltä) ja mun 33.

itse maksan verot mielelläni, kunhan vastineeksi saa laadukkaita hyvinvointipalveluita ja rauhallisen yhteiskunnan. Monissa maissa missä ei ole tuloverotusta tai vero% on alhainen, on suurista tuloeroista johtuva luokkayhteiskunta ja enemmän rikollisuutta ja rauhattomuutta. Lisäksi eläminen tulee keskiluokalle yhtä kalliiksi, kun on itse maksettava lasten päivähoito, koulutus ja sairasvakuutukset. Mutta jos verot ovat korkeat eikä niiden vastineeksi saa mitään tai vain 2 luokan rupupalveluita, niin se alkaa rapauttamaan itse kunkin veronmaksuhalukkuutta. t. brutto 4800 netto 3300

Vierailija
56/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi laskea mitä moinen lysti maksaisi itselle.

Ensinnäkin teillä on aina uusi auto koska yleensä autoetu autot on liisattu.

Jos itse ostat uuden auton jonka arvo on vaikka 35000 euroa. Liisaus kestää kolme vuotta eli 36 kk jaa 35000 euroa 36:lla se tekee 972,22 kuukaudessa siihen bensat ja vakuutukset plus huollot ym. Ja tietysti sen auton arvon lasku on silloin sinun pussista pois.

On aivan turha itkeä kuinka vähän jää käteen jos on autoetu. Laske vaan mitä tekisi jos maksaisi tuon kaiken itse.

Vierailija
57/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

brutto: 960e

Netto: 630e

Mies:

brutto: 1800e

netto: 1400e

Ihan tarpeeksi meiltäkin menee veroja mielestäni..

Joo onhan se kurjaa että joltakulta menee kymppitonnista melkeen 50% veroa mutta käteen jää silti enemmän kuin tarpeeksi elämiseen.

Ja mihin viisi tonnia tienaava oikeasti tarvitsee sitä lapsilisää?

En usko että hyvätuloisten lapset syövät yhtään sen enempää kuin huonotuloistenkaan..

Noi asiat on kiinni siitä että jokainen ajattelee että pitäisi saada lisää ja lisää..

Mitä enemmän tienaa, sitä enemmän kuluttaa.

Aina naristaan ettei rahaa jää..

Olkaa nyt hyvät ihmiset onnellisia tienesteistänne ja elintasostanne älkääkä jatkuvasti narisko epäoikeudenmukaisuudesta koska kukaan teistä ei tiedä mitä on todellinen köyhyys kun ei ole antaa ruokaa tai suojaa lapsilleen.

Vierailija
58/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää kolme vuotta eli 36 kk jaa 35000 euroa 36:lla se tekee 972,22 kuukaudessa siihen bensat ja vakuutukset plus huollot ym. Ja tietysti sen auton arvon lasku on silloin sinun pussista pois.

Kai sillä autolla jokin arvo on 36 kuukauden jälkeenkin? Vai jaellaanko jossain 3 vuotta vanhoja autoja ilmaiseksi?

Totta kuitenkin se että pitää osata verrata autoedun vaikutusta siihen mitä oman auton omistaminen maksaisi.

Vierailija
59/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroa! Sehän on "verotettavaa" tuloa joka lasketaan bruton päälle ja verotetaan koko summasta. Nostaa veroja n. 3-4%

Vierailija
60/95 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimi on 60 %, mitä voi joutua maksamaan ansituloistaan veroja. Nämä säännökset laaditaan eduskunnassa, eli kaikki te, jotka äänestätte sossuja, niin sallitte tämän käytöksen.

Ja kyllä, vituttaa, varsinkin kun tälläkin palstalla kaikenmaailman sossupummit vinkuu, että mitä vielä pitäis ilmaseksi sossusta saada. Kyllä se vituttaa, kun omasta tilistä niitä joutuu makselemaan.

Tuloveroa ois varaa alentaa jos porvarit ei koko ajan alentais pääomaverotusta joka suosii oikeasti rikkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi