Juoksemisesta
Onpas ihana tunne, kun huomaa kuntonsa kohenevan :-)Olen nyt kolmisen viikkoa harrastanut juoksua 3-5 krt viikossa kuntoplussan juoksuohjelman mukaan. Aloitin vähän myöhäisemmiltä viikoilta, kun pohjakuntoa hiukan oli. Nyt jaksoin jo hölkötellä kevyesti 25min, ehkä parin viikon kuluttua jo 40minsaa. Toivottavasti kropassakin näkyisi joskus muutoksia. Muita juoksuun hurahtaneita?
Kommentit (34)
Olin eilen lenkillä kello 19.30 aikoihin. Juoksu ei kulkenut oikein millään. Oli aivan liian kuuma juoksuun, en ole ollut tankannut nestettä juoksua. Meinasi noutaja tulla matkalla. Jaksatteko te juosta 22-27 asteen lämmössä vai tykkäättekö mielummin viileämmästä ilmasta ? t. -10 kg
Toisaalta mun juoksureittini on metsää, eli aurinko ei paahda suoraan kovin isolla osalla matkaa. Olisiko sinulla mahdollisuus juosta jossain varjoisemmalla reitillä? Tai sitten mennä aikaisin aamulla juoksemaan? Minä juoksin tänään aamulla töihin ja ei ollut vielä liian kuuma. t. 1,5 vuotta juossut
kun satun olemaan yliherkkä hyttysille. Hyttysiä on nyt niin helvatisti. Juoksen auringossa melkein koko matkan. Jos aamulla lähtisin juoksemaan, joutuisin lähtemään juoksemaan siinä kello 3 yöllä. Lähden töihin 5 aikoihin.
muutama hyttysenpisto riittää nostamaan kuumeen. En viitsi syödä koko kesää allergialääkettä.
Alkukesästä hyttysen pisto on *vaarallisin' loppukesästä ei kuumetta enää nouse.
Enkä juokse 5 km lenkkiäni yhteen putkeen. Kävelen välillä ja tasaan hengitystä ja silloinhan ne hyttyset tulevat inisemään.
että "harjoittele vähemmän alueella 3". Alue 3 on siis mulla syketaso 148-167.
Harjoitusohjelmani pyrkii kehittämään kuntoa eikä maksimisuorituskykyä. On lähes mahdoton pitää juostessa syke tuon alla.
juoksuun hurahtanut. En ole koskaan ollut mikään pitkän matkan juoksija, nyt aloitin keväällä 30 min lenkeillä ja nyt pisin lenkki on ollut tunti kymmenen minuuttia. Ja kropasta on rasvaa lähtenyt niinku siinä sivussa:)
joka innostui juoksemisesta kolmekymppisenä. Tehokasta painonhallintaa! Juoksen 2-3 kertaa viikossa 45-60 minuuttia.
Minullakin on kyllä sykkeiden kanssa ongelmia, taipumusta on siihen että sykkeet liian korkeita (yli 160) ja jotta saisi sallittuihin lukemiin, pitäisi hölkötellä tosi hiljaa. Vaikka kunto on ihan hyvä, niin tämä ongelma aina sama. Voiko jollain vain olla luonnostaan korkeammat sykkeet kuin toisella?
jaksat juosta jo noin pitkän ajan. Kertokaahan mikä olisi hyvä sykemittari aloittelijalle? Kyllä kai perusyke vaihtelee ihmisillä hyvinkin paljon. Itsellänikin on melkein 80 lepotilassakin. Miten sykemittari huomioi nämä vaihtelut?
ap
Itse juoksen myös kuntosalin juoksumatolla. Ihanaa, kun tällainen iso tissi on oppinut nauttimaan juoksemisesta. Piti vaan ostaa hyvät liivit ja hyvät lenkkarit. Mun syke on yleensä siinä 150 hujakoilla ja juoksen noin 9,5 kilometriä tunnissa vauhdilla.
juokseminen on niin tylsää kuin olla ja voi. Samat maisemat kokoajan.
on yhteys luontoon. Juoksen aina metsässä kun voin.
kunto on noussut, mutta ei mulla paino ole juuri miksikään muuttunut.
kunto on noussut, mutta ei mulla paino ole juuri miksikään muuttunut.
Painonpudostushan on ihan pelkkää matemattiikkaa. Jos syöt enemmän kuin peruskulutuksesi+juoksemalla kulutettu energia on, niin lihot. Jos kulutat juuri syömäsi kalorit, niin paino pysyy. Jos kulutat enemmän, niin paino tippuu...
jos ottaa ohjelmaan juoksemisen mutta syö samalla tavalla kuin ennen. Ellei sitten juokseminen lisää nälkää ja syömistä.
Laihtuminen alkoi vasta kun aloin seurata syömistä Kalorilaskurissa. Toisaalta kiinteytyminen ei näy puntarissa ja ainakin minulla juokseminen on kiinteyttänyt reisiä huomattavasti.
T. Se, jonka mielestä juokseminen on tylsää