Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksemisesta

Vierailija
25.06.2009 |

Onpas ihana tunne, kun huomaa kuntonsa kohenevan :-)Olen nyt kolmisen viikkoa harrastanut juoksua 3-5 krt viikossa kuntoplussan juoksuohjelman mukaan. Aloitin vähän myöhäisemmiltä viikoilta, kun pohjakuntoa hiukan oli. Nyt jaksoin jo hölkötellä kevyesti 25min, ehkä parin viikon kuluttua jo 40minsaa. Toivottavasti kropassakin näkyisi joskus muutoksia. Muita juoksuun hurahtaneita?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin yöjuoksua? ;-)

Vierailija
2/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurahtanut. Juoksen 3-5 kertaa viikkossa 5 km kerralla. En juokse tuota 5 km yhteen putkeen vaan kävelen välillä ja tasailen hengitystä. Juokseminen on ihanaa ja 10 kg on jäänyt lenkkipoluille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ajassa on kadonnut 10kg?

Vierailija
4/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se -10kg

Vierailija
5/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin täysin nollasta, hyvä kun jaksoin minuutin juosta. Nyt jaksan juosta vartin, tavoite on jaksaa loppu kesästä juosta puoli tuntia.

Painoa ei tosin ole lähtenyt nimeksikään, mutta se mahtaa johtua kesän grillimakkaroista :( Ruokapuoleen pitäisi vielä kiinniittää huomiota, niin alkaisi myös painoa lähteä.

Vierailija
6/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt juoksu/kävelylenkeillä 4kk ja kunto on noussut selvästi. Nyt se on jämähtänyt samalle tasolle, eli varmaan pitäisi tehdä muutoksia lenkkeihin. Teen 50 minsan lenkkejä 3-4 kertaa viikossa sykkeellä 150-160. Vinkkejä? Pitäisikö ottaa yksi pitkä lenkki ohjelmaan vai mitä?

Vierailija
7/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vain melko lailla puuskuttamatta edetä. Ehkä sitten kunnon kohentuessa kannattaisi yrittää sinne hölköttelyn sekaan saada kovempitempoisia pyrähdyksiä. Itsellä toiveena olisi saada nuo jenkkakahvat lähtemään. Onkohan juoksusta apua..? Tietysti ruokavalio ensisijainen askel..

ap

Vierailija
8/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt juoksu/kävelylenkeillä 4kk ja kunto on noussut selvästi. Nyt se on jämähtänyt samalle tasolle, eli varmaan pitäisi tehdä muutoksia lenkkeihin. Teen 50 minsan lenkkejä 3-4 kertaa viikossa sykkeellä 150-160. Vinkkejä? Pitäisikö ottaa yksi pitkä lenkki ohjelmaan vai mitä?

erinlaisia lenkkejä. Esim mäkisessä maastossa (tekee hyvää takapuolelle ja reisille) tai kunnon vauhtilenkkejä.

Vierailija
9/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten jenkkakahvat lähtee. Multa on lähtenyt ainakin yksi vararengas vyötäröltä ja olos on todella hyvä.

Karppaan samalla, ehkä senkin on auttanut kilojen karistamisessa.

Vatsalihakset myös vahvistuvat lenkkeilyssä. Itse yritän pitää keskivartalon tiukkana juostessa.

Vierailija
10/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten jenkkakahvat lähtee. Multa on lähtenyt ainakin yksi vararengas vyötäröltä ja olos on todella hyvä. Karppaan samalla, ehkä senkin on auttanut kilojen karistamisessa. Vatsalihakset myös vahvistuvat lenkkeilyssä. Itse yritän pitää keskivartalon tiukkana juostessa.

Vierailija
11/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tärkeää. Yritän itsekin muistaa vetää navan selkärankaan juoksun aikana.

ap

Vierailija
12/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siinä mielessä eri tilanne, että lähtökunto oli ihan ok ja jaksoin heti ekalla lenkillä juosta 45 minuuttia. Seurasin alusta lähtien tarkasti sykkeitä ja juoksin peruskuntosykkeillä ensimmäiset kuukaudet tosi tarkkaan.

Lisäsin ensin juostavaa matkaa ja kun jaksoin helposti matalilla sykkeillä juosta 9km tunnissa, niin aloin tehdä myös vauhdikkaampia lenkkejä.

Juoksuohjelmani on nykyään kutakuinkin tällainen:

2 tunnin peruskunto-lenkkiä (juoksen tasaisesti sykealueella 138-152)

1 tunnin vauhtikestävyys-lenkki (alkuun 3km n. 140 sykkeillä, sitten nostan vauhtia ja juoksen 5km kovempaa, lopuksi viimeiset 2km hidastaen)

1 pitkä lenkki, eli 1,5h tai enemmän. Vuorottelen vauhdissa noin 2km välein, välillä nostan sykettä, välillä otan rauhallisemmin.

Voi olla että joinakin viikoina juoksen vielä viidennenkin lenkin, se on yleensä vähän lyhyempi vk-lenkki.

6kk aloittamisesta juoksin jo ekan puolimaratonin ja tänä kesänä meinaan juosta toisen. Ensi kesänä ehkä maratonille jo...

Juokseminen on kivaa ja läski sulaa melko tasaisesti joka puolelta, toki ruokavalion pitää olla kunnossa! Mulle juokseminen on ennen kaikkea kuntoilumuoto, bmi on jo kunnossa.

Vierailija
13/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä juoksen muutaman kerran viikossa

Vierailija
14/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on niiiin tylsää. Edes lenkkiseura ei auta, ei vaan huvita lähteä lenkille, koska se on tylsin urheilulaji minkä tiedän. Jaksaisin juosta vaikka kuinka kauan, mutta ei vain huvita. harrastan liikuntaa sitten muulla tavoin, mutta juokseminen olis tehokkainta :(

Vierailija
15/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen lenkillä kello 19.30 aikoihin. Juoksu ei kulkenut oikein millään. Oli aivan liian kuuma juoksuun, en ole ollut tankannut nestettä juoksua. Meinasi noutaja tulla matkalla.

Jaksatteko te juosta 22-27 asteen lämmössä vai tykkäättekö mielummin viileämmästä ilmasta ?

t. -10 kg

Vierailija
16/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on niiiin tylsää. Edes lenkkiseura ei auta, ei vaan huvita lähteä lenkille, koska se on tylsin urheilulaji minkä tiedän. Jaksaisin juosta vaikka kuinka kauan, mutta ei vain huvita. harrastan liikuntaa sitten muulla tavoin, mutta juokseminen olis tehokkainta :(

niin johan on muuta ajateltavaa että johan tää juokseminen on tylsää. Omassa Ipodissa on erinlaiset juoksubiisit eri lenkeille. Jos haluan juosta vauhtilenkin, niin biisit on sen mukaiset.

Välillä kuuntelen ipodista kielikurssia ja mutisen sanoja matkalla.

Vierailija
17/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen lenkillä kello 19.30 aikoihin. Juoksu ei kulkenut oikein millään. Oli aivan liian kuuma juoksuun, en ole ollut tankannut nestettä juoksua. Meinasi noutaja tulla matkalla. Jaksatteko te juosta 22-27 asteen lämmössä vai tykkäättekö mielummin viileämmästä ilmasta ? t. -10 kg

Toisaalta mun juoksureittini on metsää, eli aurinko ei paahda suoraan kovin isolla osalla matkaa. Olisiko sinulla mahdollisuus juosta jossain varjoisemmalla reitillä? Tai sitten mennä aikaisin aamulla juoksemaan? Minä juoksin tänään aamulla töihin ja ei ollut vielä liian kuuma.

t. 1,5 vuotta juossut

Vierailija
18/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväällä hankin sykemittarin ja oli kyllä karua infoa. Luulin että juoksen liian hitaasti ja harmitti kun en jaksanut kovempaa. Kävi ilmi että vedin 40 min lenkkini kokonaan yli 170 sykkeellä. Nyt olen opetellut juoksemaan hitaasti n. 150 sykkeellä. Mutta jostain sitä extremeä on näköjään revittävä, 2-3 tunnin lenkit on nyt sitten tulleet kuvioihin. Välillä silti noita kovan sykkeen lyhyempiä.

Minä aloitin siis nollakunnosta, susta voi tulla yhtä höperö, varo ;)

Vierailija
19/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen lenkillä kello 19.30 aikoihin. Juoksu ei kulkenut oikein millään. Oli aivan liian kuuma juoksuun, en ole ollut tankannut nestettä juoksua. Meinasi noutaja tulla matkalla. Jaksatteko te juosta 22-27 asteen lämmössä vai tykkäättekö mielummin viileämmästä ilmasta ? t. -10 kg

Toisaalta mun juoksureittini on metsää, eli aurinko ei paahda suoraan kovin isolla osalla matkaa. Olisiko sinulla mahdollisuus juosta jossain varjoisemmalla reitillä? Tai sitten mennä aikaisin aamulla juoksemaan? Minä juoksin tänään aamulla töihin ja ei ollut vielä liian kuuma. t. 1,5 vuotta juossut

kun satun olemaan yliherkkä hyttysille. Hyttysiä on nyt niin helvatisti. Juoksen auringossa melkein koko matkan. Jos aamulla lähtisin juoksemaan, joutuisin lähtemään juoksemaan siinä kello 3 yöllä. Lähden töihin 5 aikoihin.

Vierailija
20/34 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo sykemittari olisi hyvä hankinta. Sais vähän osviittaa, millä noppeudella olisi hyvä juosta. Itse taidan mennä liian kovaa nytkin, vaikka vauhti on mummojen rollaattorilla etenisvauhtia :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme