Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä periaatteitasi olet syönyt kun lapsiperheen arki paljastui?

Vierailija
24.06.2009 |

Helppoahan se on suunnitella kun niitä lapsia ei vielä ole, mutta annas olla kun yksi kiljuu kurkku suorana, toinen on kiivennyt kirjahyllyyn ja kolmas paskoo matolle....antakaas tulla arvon rouvat, mitä periaatteita sinä olet syönyt äidiksi tultuasi?

Aloitan:

*lapset syövät terveellisesti eivätkä tarvitse makeaa (otetaanko vielä yhdet jätskit?)

*pienet lapset eivät katso telkkaria (kato kun se tykkää noista teletapeista)

*lapsen kitinälle ei saa ikinä antaa periksi (no yks kerta sitten vielä liukumäkeen)

*kestovaipat ovat ainoa oikea vaihtoehto (pyykkivuori ja liberot)

*parisuhteelle pitää antaa aikaa (päivän keskustelut:"tuo maitoa kaupasta, hyvää yötä")

En olisi arvannut aikanaan...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itsekin makeasta, joten jos muuten syöty kunnolla suht terveellisesti, niin jälkkärinä pari eskimoa ei musta ole niin paha. Joka päivä kesällä...

Mun piti imettää, mutta se ei onnistunut ja ekan kohdalla koin siitä syyllisyyttä.

Tätä pitäis kysyä mun äidiltä. Mitä olenkaan lausunut siskon lastenhoidosta ennen omia lapsia...

Vierailija
2/8 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huuda koskaan lapsilleni

en lyö koskaan lapsiani (läpsäsisn kerran)

en hauku koskaan lapsilleni

en anna makeaa

en anna periksi vaikka lapseni kinuaa

lapseni ei koskaan sätki ja huuda kaupan lattialla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi samat kuin ap:lla ja mitäs muuta...

* meillä on aina siistiä, lastenlelut pysyvät lastenhuoneessa ja laitetaan aina paikoileen leikkien jälkeen

*lapset opetetaan alusta asti omatoimisiksi, viemään omat lauitsset tiskiin, siivoamaan jälkensä, viemään liaksiet vaatteet pyykkikoriin jne (juu, toimii silloin ku toimii, joskus vaan pääsee helpommalla ku tekee itse)

*olen aina kärsivällinern ja rauhallinen äiti eikä hermot koskaan kiristy lasten kiukutellessa

*meille ei hankita mitään turhia leluja, ainoastaan muutamia yksinkertaisia kehittäviä leluja. Ei ainakaan mitään mihin tarvitaan pattereita

*olen niin uskomattoman luova ja energinen äiti lasten aknssa, aina keksin jotain askartelemista ja tekemistä missä viihdytään kaikki

*en todella kaipaa omaa aikaa, perhe on minulle kaikki kaikessa!

*tulen olemaan kotiäiti ainakin siihen asti kunnes nuorin täyttää 3v

*teen itse kaikki ruuat, terveellistä luomua tietty. koksaan ei sorruta eineksiin tai puolivalmiisiin

Vierailija
4/8 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla ei ollut tuollaisia "haavekuvia". Mä päinvastoin luulin vanhemmuutta vaikemmaksi ja olin ihan varma että musta tuleehirveä kaakattava kanaemo ja mies ottaa eron ekan vauvavuoden aikana. Yllätin itseni positiivisesti ja mies osoittautui hyväksi isäksi ja perhe-elämä paljon paremmaksi kuin luulin!

Vierailija
5/8 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en tunne mitään sellaista syöneeni..

ennen lapsia elämäni tavoite oli olla mahdollisimman onnellinen joka päivä. sama tavoite nyt lapsellisena ja sen opetan myös lapsille.

ihan täysin ilman huonoa omaatuntoa en ole tietenkään tästä äitiydestä selvinnyt.. esim. ulkoilemme mielestäni liian vähän yms.

Vierailija
6/8 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sideharsovaippoja (10v sitten). Kun syntyi niin tumpelointi harsojen kanssa unohtui kyllä tyystin ja ostin mukisematta kertiksiä :-)

Vierailija
7/8 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala luomaan periaatteita elämästä jota en tunne - esim elämästä äitinä ennen lasten saamista.

Mä - me - luovin miten parhaaksi kussakin tilanteessa nään.

Vierailija
8/8 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla on vain yksi lapsi, joka on lähes alusta lähtien nukkunut läpi yön. Hän on luonteeltaan melko rauhallinen ja tyytyväinen lapsi. Nautin perhe-elämästä ihan täysillä. :)

että mulla ei ollut tuollaisia "haavekuvia". Mä päinvastoin luulin vanhemmuutta vaikemmaksi ja olin ihan varma että musta tuleehirveä kaakattava kanaemo ja mies ottaa eron ekan vauvavuoden aikana. Yllätin itseni positiivisesti ja mies osoittautui hyväksi isäksi ja perhe-elämä paljon paremmaksi kuin luulin!