Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puette puolivuotiaalle näillä lämpöasteilla? 20-25 astetta?

Vierailija
24.06.2009 |

Meidän neiti saanut nyt flunssan. On ihan sairaan huono omatunto, josko on vilustunut liian vähissä vaatteissa.

Viikonloppuna ilmeisesti taudin saanut, kun maanantaina jo köhisi. Sunnuntaina oli lyhythihainen body ja pitkät housut. Ulkona pitkähihainen lisäksi. Maanantaina ja eilen oli pitkähihainen body ja pitkät housut. Mutta suurimman osan ajasta ollut ilman sukkia... :(

Jos tämä on nyt itseaiheutettua, niin mitä ihmettä lapselle osaa jatkossa pukea?? Noissa edellä kuvailemissani vaatteissa lapsi on nukkunut vaunuissa pussilakanan kanssa ja ollut aina ihan lämmin sieltä otettaessa.

Juu, haukkukaa vaan, mutta olen vain huolissani. Ja suutuksisssa itselleni.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolivuotiaalla on aina pitkähihainen body ja sukkahousut ja ulkona pipo päässä..ei oo viel ainakaan vilustunut.

Vierailija
2/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taatusti ei ole palellut, hyvin oot pukenu. Että huoli pois :) . Kuulosti jopa aika paljolta tuo vaatemäärä, mutta ehkä varjossa ja tuulessa ok. Ja toisekseen, pelkkä kylmä ei sairastuta! Jos tulee nyt kipeeks niin olisi tullut ilman kylmääkin. Joskus kylmä kai voi vauhdittaa virusta tai ehkä pahentaa oireita, mutta ei ole syy sairastumiseen. Mukavaa kesää ja vauvalle vaikka ohutta ja pitkää päälle. Ja sukat jos jalat tuntuvat viileiltä, muuten en sukkia pitäisi minäkään. Et siis ole syyllinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli eilen 5kk vauvan päällä lyhythihainen paita ja shortsit + hellehattu. Mittariin en katsonut, mutta lämmintä oli. Jos tänään lämmintä jatkuu, laitan päälle hihattoman olkain-shortsibodyn. Illalla sitten lisään vaatetta, kun viilenee.

Vierailija
4/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on saanut tartunnan jostain. Kukapa nyt flunssalta välttyisi.

Ja siis, minä pukisin varmaan lapselle pitkähihaisen paidan, housut, sukat ja kevyen hatun. Jos siis nukuttaisin häntä varjossa. Auringossa tietenkin vähemmän. Peittoa voisi sitten laittaa tarpeen mukaan.

Vierailija
5/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puetaanpa siellä Suomessa lapset lämpimästi! Opettelen ensimmäisen lapsen kanssa olemista UK:ssa, ja täällä ollaan todella varovaisia sen kanssa, ettei lasta vain pueta liian lämpimästi. Pelkäävät kai kätkytkuolemaa.

Kävin "neuvolassa" lämpimänä päivänä, vähän päälle 20 astetta, ja sain moitteita liian paksusti pukemisesta. Vauvalla oli lyhythihainen body ja pitkät housut - ei sukkia. Nyt viime päivinä ihan hellemekoissa on menty, ja vaunuissa en pidä mitään peitettä sen vaunuihin kuuluvan "kannen" lisäksi. Eihän sinne tuule ja koppa muodostaa oman kasvihuoneensa vauvan ympärille. Näillä helteillä vauva on ollut levollisin ilmastoidussa junassa, joten tuntuu viileästä tykkäävän.

En silti aio ihan brittiläiseksi lapsen pukemisessa heittäytyä. Täällähän ollaan kintut ja kädet paljaana esim. 10 asteen lämmössäkin, ja lapasia harvoin näkee talvellakaan.

Vierailija
6/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lenssua saa jos on vilustunut!!! Se tulee tartuntana joltain.

Pitkähihanen housu ja paita, sukat. Myssy. Ja sittenkin katsot ettei sen tule vaan KUUMA!

Vierailija
7/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatetta kuin liian vähän. Ja tosiaan, ei vähät vaatteet ole syy flunssaan. Flunssaa on nyt liikkeellä. Meillä aikoinaan kesäkuussa syntynyt esikoinen vietti ensimmäiset kuukaudet vaipoilla ja bodyllä, jos sitäkään. Kesä oli tosi kuuma ja jos jotain pitkää laittoi, tyttö oli tuskissaan. Varjossa tietysti pitää pitää ja hellehattua päässä. Järkeä, ei sitä lasta tukehduttaa tarvitse

Vierailija
8/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan ole saanut ja silti olen ollut lauantaista asti flunssassa.

Sanoisin että pue lapselle korkeintaan 1 kerros vaatteita enemmän kuin itsellesi säästä riippumatta. Pääasiassa tämä sääntö toimii. Hellepäivät on poikkeus. Itse puin lapselleni vauva-aikana helteillä ohuita, mutta pitkähihaisia/lahkeisia vaatteita ulos. Sukat myös ja hellehatun. Kuumimpina päivinä vaunuissa ei ollut kuin lyhythihainen body, shortsit ja sukat. Vaunuihin ei juurikaan tuuli pääse tuivertamaan, joten aika epätodennäköistä että näillä helteillä vilustuisi. Pussilakana on sopiva peite näillä keleillä.

Karmeinta mitä voi kuvitella on tällä ilmalla bongata kaupungilla liikkuessa tuore perhe, jossa vauva on puettu kuten kevätviimoissa ja laitettu äitiyspakkauksen makuupussiin vaunuihin :( Vauva itkee pääpunaisena vaunuissa ja äiti/isä ihmettelee mikä lapsella on. Ei ole 1 tai 2 kertaa kun näin on ollut. Nykyään olen jopa sanonut vanhemmille jotain asiasta.

Meidän neiti saanut nyt flunssan. On ihan sairaan huono omatunto, josko on vilustunut liian vähissä vaatteissa.

Viikonloppuna ilmeisesti taudin saanut, kun maanantaina jo köhisi. Sunnuntaina oli lyhythihainen body ja pitkät housut. Ulkona pitkähihainen lisäksi. Maanantaina ja eilen oli pitkähihainen body ja pitkät housut. Mutta suurimman osan ajasta ollut ilman sukkia... :(

Jos tämä on nyt itseaiheutettua, niin mitä ihmettä lapselle osaa jatkossa pukea?? Noissa edellä kuvailemissani vaatteissa lapsi on nukkunut vaunuissa pussilakanan kanssa ja ollut aina ihan lämmin sieltä otettaessa.

Juu, haukkukaa vaan, mutta olen vain huolissani. Ja suutuksisssa itselleni.

Vierailija
9/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä "yksi kerros enemmän kuin itselle" -sääntöä: jos lämmintä on 25 astetta, ei kai aikuinen edes tarvitse vaatteita pitääkseen itseään lämpimänä - vaatteita kai pidetään silloin vain yleisen sovinnaisuuden ja häveliäisyyden takia. Eli jos itselle mukavin olisi pelkkä nahka, vauvalla voi olla kevyt helleasu. Tietysti auringolta suojaaminen on asia erikseen.

Vierailija
10/10 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmyys ei flunssaa aiheuta koskaan, se on harhaluulo. ja mielestäni olet pukenut tosi lämpimästi lapsen, itse en ihan noin paljoa laittaisi. sukat ei yleensä jalassa pysy joten parempi ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi