Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään jolla masennus ja raskaana?

Vierailija
24.06.2009 |

Syöttekö masennuslääkkeitä raskaana ollessa vai täytyikö ne lopettaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkoitus on, että olen ensimmäisen kolmanneksen (ns. kriittistä aikaa, kun sikiön elimet muodostuvat) ilman lääkettä. Sitten taas lääkkeet (Sertralin 50 mg/vrk) käyttöön ja n. 2 vkon ennen laskettua aikaa taas tauko. Näin siksi, että vastasyntyneillä on todettu vieroitusoireita, jos äiti on käyttänyt lääkettä synnytykseen asti.

SSRI-lääkkeistähän alkaa jo olla jonkin verran raskauden- ja imetyksen aikaista kokemusta (itsekin käytin esikoisen imetysajan tuota sertaliinia n. 2 kk iästä alkaen) ja näyttöä epämuodostumista tms. sikiövaurioista ei ole. Tästäkin huolimatta haluan tuon ekan kolmanneksen pitää paussia, kun uskon sen ilman lääkettä pärjääväni.

Toki jokaisen tilanne yksilöllinen ja suositeltavaa käydä lääkärin juttusilla keskustelemassa omasta tilanteesta.

Vierailija
2/2 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

cipralex 10mg menee tällä hetkellä ja viikolla 30 alan lopetella sitä (6viikkoa kestää vähentäen lopetus). vastasyntyneelle voi tulla sinisyyttä ja joitain pieniä oireita jos sitä syö vielä synnytyksen aikoihin mutta ei mitään vaarallista. itse silti näen paremmaksi lopettaa sen ennen synnytystä. olen syönyt tätä rv 18 asti ja hyvin toimii. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla