G: Mitä sinä et syö?AVlaisten inhokkiruoat pinoon
HUOM! Allergioita yms. ei nyt lasketa mukaan.
Itse syön tarvittaessa ihan kaikkea. Pahaa kuitenkin tekevät sisäelimet (en pidä maksastakaan) ja avocadosta en myöskään pidä yhtään.
Kommentit (65)
oliivit, herkkusienet, maissi, kukkakaali
Ruokia: kasvissosekeitto, kesäkeitto ja oikeastaan lähes kaikki muutkin kasvisruuat
munuaiset ja muut sisäelimet ja aivot en syö ollenkaan. On muitakin mistä en tykkää, mutta nämä eivät uppoa ollenkaan.
mieleen, paitsi silli (jouluinen sinappisilli tms), sianpääsyltty. Kaupan jauhelihapihvitkin tökkii.
-joululaatikot (eli maksa, peruna, porkkana tai lanttu)
-pinaattikeitto
-makkararuuat
-kaurapuuro(tulee oksennusrefleksi jostain syystä)
ruokana kesäkeitto... hyi helvetti
ruokana kesäkeitto... hyi helvetti
Kerran söin sitä lounaalla salaatissa (paistettuina, lämpiminä kiekkoina salaatin päällä), ja kun se maku nousi vielä iltapäivälläkin suuhun, niin oli pakko käydä oksentamassa koko annos pois.
Kaikkea muuta syön - aivan kaikkea.
Kaikki seurausta siitä että koulussa oli aikoinaan pakko syödä lautanen tyhjäksi. En vieläkään pysty syömään noita ruokia.
En tajua mikä sillissä on niin pahaa, yritin taas tänä kesänä maistaa josko sitä olisi voinut syödä kun asennoituu oikein...mut ei, en voi. Se on vaan mun suuhun hemmetin kamalaa. Onneksi silli tarjotaan useimmiten ihan vaan omana itsenään lisukkeena pöydässä niin sen voi vaan jättää huomaamattomasti väliin..
Ja maitoa en pysty sellaisenaan juomaan. maitoruuista kyllä tykkään, vahvassa kaakaossa ja alkoholijuomassa (valkovenäläinen) kyllä pystyn. Tai jotain mansikka/mustikkamaitoa jos ne marjat tilsii siihen. Se maidon maku pitää siis olla mulle jollain muulla peitetty.
Oliiveista en pidä, mutta tarvittaessa pystyn syömään ihan hyvin.
lisäksi lihaa vain todella valikoiden, läski, jänteet, kalvot yms. saavat yökkäämään...
-kaaliruuat
-hernekeitto
-kesäkeitto
-avocado
-erinäköiset sisälmysruuat (maksa ja sydän menee, muut ei)
Kyllä näitä kakistelen alas vähän (esim. keittoja desin evrran) jos ollaan kylässä ja istutaan pöydän ääressä enkä voi huomaamattomasti olla syömättä. Mutta esim. talkoissa joissa usein on hernaria olen sitten syönyt pelkkää näkkileipää, joskus olen ollut päivän syömättä kun tarjolla ei ollut yhtään mitään muuta kuin hernaria.
Kalaa, herneitä, kesäkeittoa, kaalikeittoa, sieniä, rosollia, oliiveja.
sisäelimiä, valkosipulia, kapriksia, hillosipuleita, munakoisoa, kebablihaa jne. Onhan noita.
valkoisesta suklaasta tai pekonista.
Tosin anoppilassa valkosuklaatorttu menee kahvin kanssa ja pekoniin kääräisty sieni kaverin grilli-illallisella. Kai se kuuluu käytöstapoihin, että voi syödä muutakin kuin omaa suossaria.
tai lihahyytelöä. En myöskään syö graavia lohta.
tilatusta pizzasta se kohta, jossa on niitä mustia karvoja tuppo....
pinaattikeitosta, sisäelimistä, oikeastaan lihasta ylipäätään, makkaroista yms ällötyksistä.
Eli etikkaan säilöttyjä kananmunia en syö, en valmista, en haista.
en syö vaikka tarjottais:
sisäelimet
puurot (paitsi marjapuuro)
nilviäiset ja äyriäiset (katkaravut menee jos on pakko)
herneet ja pavut
en itse valmista:
sienet (kantarellia olen oppinut syömään)
parsakaali
kukkakaaligratiini (muissa muodoissa kylläkin)
nakit
Maku on ihan hyvä, mutta mua kuvottaa ajatus siitä, että joku eläin keitetään elävältä sellaisen pikkuruisen lihakikkareen takia! :(
Oliiveja en syö, vaikka käytän niitä ruuanlaitossa ja rakastan oliiviöljyä. Maku on mulle liian tuhti kokonaisessa oliivissa.