Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OrpoPurran oikeistohallitus kurittaa S-ryhmän bonuksia saavia toimeentulotukiasiakkaita

Vierailija
03.06.2026 |

Alennuspalautus hinnassa otetaan täysimääräisenä huomioon toimeentulotuessa tulona. Koskahan myös alennustuotteiden ostaminen alkaa vähentää toimeentulotukea, eli kauppakuitit Kelaan?

S-ryhmä moittii toimeentulotukilain muutoksia Bonus-pisteet vaikuttavat tukeen - Ilta-Sanomat 
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012052677.html

S-ryhmän inhimillisen tiedotuksen takia keskitän kaikki ostokseni jatkossa heille sekä äänestän Sdp:tä, joka moisen hulluuden poistaisi. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos menisitte töihin ettekä nostais toimeentulotukea vuosikausia jotka on pois yhteisistä verorahoista.

Jos ette saa töitä Suomesta nii hakekaa ulkomailta. Jos ette osaa englantia nii opiskelkaa.

Vierailija
2/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pikkusieluista kiusantekoa ja näpertelyä. Kunhan vaan keksii uusia tapoja kiusata niitä heikoimpia! Kyllä pistää vihaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tosi vasemmistolainen näkökulma, mutta tässäpä vinkki miten aidosti saatte rahaa: ottakaa autovakuutus (miksei muukin) Lähitapioloasta, josta saa S-Bonusta. Esimerkiksi 1000€ vakutusmaksuilla irtoaa noin 100€ bonusta. Het kun bonus on maksettu S-Tilille, irtisanokaa vakuutus! Saatte vakuutusrahat takaisin, bonusta ei oteta takaisin. 

Vierailija
4/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos menisitte töihin ettekä nostais toimeentulotukea vuosikausia jotka on pois yhteisistä verorahoista.

Jos ette saa töitä Suomesta nii hakekaa ulkomailta. Jos ette osaa englantia nii opiskelkaa.

Moni toimeentulotukea nyt saava on ollut töissä ja on työttömyysjaksonsa jälkeen taas, mutta siinä välissä on tarve tuelle. Suomessa EU:n ja OECD:n eniten työttömiä ja työttömyysaste YLI tuplat niiden 5%:in tasoon. 350 000 työtöntä työnhakijaa hakee töitä, joita on huomattavan vähän tarjolla. Puupäät eivät tätä ymmärrä, kunnes itse ovat avun tarpeessa. 

Vierailija
5/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin täti määrää karenssin.

Vierailija
6/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni toimeentulotukea nyt saava on ollut töissä ja on työttömyysjaksonsa jälkeen taas, mutta siinä välissä on tarve tuelle. Suomessa EU:n ja OECD:n eniten työttömiä ja työttömyysaste YLI tuplat niiden 5%:in tasoon. 350 000 työtöntä työnhakijaa hakee töitä, joita on huomattavan vähän tarjolla. Puupäät eivät tätä ymmärrä, kunnes itse ovat avun tarpeessa. 

Ei ne kyllä ulkomailta hae töitä. Etelä-euroopassa ois hotellisiivojan töitä mut ku suomen työttömille ei kelpaa ku saman rahan saa täällä tekemättä mitään.

Vierailija
7/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain just töitä, hakijoita oli 780kpl. Jokaiseen paikkaan hakijoita on satoja. Itse olen vielä vajaakuntoinen niin kovin vaikea saada töitä tässä työllisyystilanteessa. En tosin saa toimeentulotukea tai asumistukea, pelkän yleistuen. Lähden ulkomaille heti kun lapset muuttaa kotoa. 

Vierailija
8/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain just töitä, hakijoita oli 780kpl. Jokaiseen paikkaan hakijoita on satoja. Itse olen vielä vajaakuntoinen niin kovin vaikea saada töitä tässä työllisyystilanteessa. En tosin saa toimeentulotukea tai asumistukea, pelkän yleistuen. Lähden ulkomaille heti kun lapset muuttaa kotoa. 

nii ku haet jotain siistiä sisätyötä jossa on hyvä. Et hae mitään vanginvartijan ja maanrakennusmiehen hommia.

Ja ota ne lapsetki ulkomaille.

Vierailija
9/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siideristä ja tupakasta edes kerry bonuksia, vai?

Vierailija
10/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin vaikea ymmärtää, että toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Kaikki omat käytettään ensin. Bonukset eivät muuta asiaa.

Ässällä harmittaa oma systeeminsä. Vaikkapa Lidlissä saat alennuksen ostoista, et rahaa tilille. Asiakas menee Lidliin.

Vierailija
11/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toimeentulotukiasiakas juurikaan bonuksia saa. Ei vaikka käyttäisi koko tukensa s-kaupan ruokiin.  Kaljasta ja tupakasta ei bonuksia makseta.

Vierailija
12/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän siideristä ja tupakasta edes kerry bonuksia, vai?

ehkä joku tatuoitsija kuuluu s-ryhmään ja lähiövuokralaiset saa töhryistä s-poonusta

Vierailija
13/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottavat kaikki lahjukset ja ilmaiset liput tarjoiluineen vaikka minne kera huimien palkankorotusten sitten inistään muutamista euroista 🙄

Vierailija
14/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi tietty se lompakon tai ms arvo vähentää toimeentulotuesta...

Vierailija
15/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy, taas rikkaita kiusataan, kun köyhät saa bonuksia. 

Jokainen järkevä talousihminen tietää ketä ei pidä äänestää ensi vaaleissa: persuja ja kokoomusta. 

Vihaavat ihmisiä ja aiheuttavat kaikille tuskaa ihan tahallaan. Katsokaa vaikka sitä valtionvelan kehitystä Purran aikana: 90% BKT:sta. 

Vierailija
16/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nii ku haet jotain siistiä sisätyötä jossa on hyvä. Et hae mitään vanginvartijan ja maanrakennusmiehen hommia.

Voi voi. Kuulostat kyllä itse henkilöltä joka ei ole mitään työmaata edes koskaan nähnyt.

Vierailija
17/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy yhyy, taas rikkaita kiusataan, kun köyhät saa bonuksia. 

Jokainen järkevä talousihminen tietää ketä ei pidä äänestää ensi vaaleissa: persuja ja kokoomusta. 

Vihaavat ihmisiä ja aiheuttavat kaikille tuskaa ihan tahallaan. Katsokaa vaikka sitä valtionvelan kehitystä Purran aikana: 90% BKT:sta. 

Köyhä kommari joka ei omista mitään koittaa leikkiä tässä viestissä talousasiantuntijaa.

Vierailija
18/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tietenkään hae mitään rakennusmiehen tai vanginvartijan työtä koska mulla on vaikea käsivamma, ei kukaan mua sinne palkkaisi. Vangit sais vaan karata, en mä pystyisi estämään sitä :D

En ota lapsia ulkomaille koska heillä on täällä hyvät opiskelupaikat. Odotan että muuttavat omilleen. Siihen menee reilut 3v.

Vierailija
19/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottavat kaikki lahjukset ja ilmaiset liput tarjoiluineen vaikka minne kera huimien palkankorotusten sitten inistään muutamista euroista 🙄

Tienaa töistä omat rahas senki iilimato nii saat nostaa vaikka satatonnia s-bonuksia.

Vierailija
20/51 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kohtuullisella työeläkkeellä. Silti tuo on tosi väsynyttä huutaa aina, että menkää töihin. Ei kaikille löydy suojatyöpaikkaa, mikä sinulla ilmeisesti on?

Tai sitten olet nuori ja alkuhuumassa, kun olet saanut ekan työpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi