Mitä kroonista sairautta sairastat? Oletko sinut asian kanssa?
Itse olen atoopikko, jolla on astma sekä pysyvä verisuonten tulehdus.
Ei isompia ongelmia, toivon että näillä eletään pitkään ja ettei lisäsairauksia ilmene!
Kommentit (72)
Fibromyalgia, vasomotorinen nuha (toivon ettei muutu astmaksi), laktoosi- ja histamiini-intorealanssit (etenkin soija, tomaatti, suklaa, mansikka), veren hyytymisessä ongelmaa. Näillä mennää ja joskus ottaa nuo ruokarajoitteet päähän.
Migreeni ja astma. Ensimmäisen kanssa olen sinut. Jälkimmäisen kanssa on vielä paljon työstämistä, olen niin hirmuisen sairas ollut 3kk just ja pelkään, että se toistuu aina tästä eteenpäin joka vuosi. Käytännössä elin täysin pulloelämää 3kk, useita sairaslomia, jatkuvasti kauhea määrä kortisonia, ulkonäkö muuttui kauheasti (poskiin ja alaleukaan kertyi rasvaa eli tyypillisiä kortisonin sivuvaikutuksia, kuten järjettömät suonenvedot, finnit, hillitön nälkä, painonnousu jne). Ei ollut oikein ihmisen arvoista elämää 3kk. Viipalekuvien tuloksia odottelen torstaina saapuvaksi, josko sieltä tulis jotain lisäselvyyttä asiaan.
Kaikkien kanssa sujut, mitä sitä suremaan, ei kukaan ole täydellinen. Lääkkeet on keksitty pahimpien päivien varalle ja muutenkin...
Joo-o, onhan tämä suhteellisen helppo - silti ottaa päähän kun olo ei ole sama kuin ennen sitä. Aikaisemmin oli energiaa vaikka muille jakaa, nyt laahustan päivästä toiseen.
Arvot ovat suhteellisen kohdallaan.
ja en todellakaan ole sinut sen kanssa. Masentaa kun ei pysty tekemään enää asioita joita haluais. Olen alkanut tunteen itseni rumaksi, vanhaksi, jäykäksi ja lihavaksi.
ihan sinut olen noiden kanssa ja pysyy ihan hyvin lääkityksellä colitis kurissa. Silloin vaan kun oirehtii niin ei oo niin kiva kun ei voi syödä tai nukkua, paskoo vaan verta ja maha niin p*rkeleen kipeä.
ja kaksisuuntainen mielialahäiriö. Ekan kanssa pärjää lääkkeillä, mutta tää bipo-elämä on yhtä helvettiä. Joka vuosi tekee monta kertaa mieli hankkiutua eroon elämästään, kun se on niin perseestä. Lääkkeet ei auta, sairaalassa on maattu kuukausikaupalla ja perhe kärsii. Loppua ei piinalle näy. Nauttikaa elämästänne te jotka voitte!
Vaikka kuukaudeksi, niin näkisitte, johtuuko oireenne osin niistä.
Karppaamisella on moni iho-ongelmainen ja allergikko ja moni muu (diabeetikko, vatsavaivainen, psoriaatikko...) saanut oireitaan helpommiksi. Ideana on palata lajille tyypilliseen ruokavalioon eli kasviksiin, lihaan, kalaan ja rasvaan.
Pulla, karkki, limpparit, leipä ja puuro eivät ole satoihin tuhansiin vuosiin kuuluneet meidän ruokavalioomme: ne tulivat vasta pari tuhatta vuotta sitten. Elimistömme sietää niitä melko hyvin mutta ei kuitenkaan tykkää elää niiden varassa joka päivä aamusta iltaan. Eikä lisäaineetkaan ole perinteistä rehuamme.
Muutama vuosi sitten huomasin jaloissani valkoisia laikkuja, jotka lisääntyvät kokoajan ja netistä olen saanut selville sen olevan vitiligoa ja sen kanssa en todellakaan ole sujut. Koskaan en enää voi julkisesti olla lyhyillä hameilla, shortseilla, uikkareissa tai edes capreilla!! Ikää ei ole edes 3kymmentä...
Polykystiset munasarjat on minulla myös, lasketaanko se (ja sen aiheuttamat lapsensaanti ongelmat) sairaudeksi niin en tiedä..
Kuin varten et voisi olla shortseissa? Etkö kehtaa vai mikä on syy? Sen on muiden ihmisten ongelma jos tuijottavat,lapset ovat aidosti uteliaita ja niille myös riittää jos kerrot,että on semmonen sairaus,joka tekee näitä laikkuja tms.
Mulle oli kova paikka joskus teininä olla lyhyissä hameissa/shortseissa kun jalat on leikattu niin monta kertaa ja jäljellä isot näkyvät arvet. Nykyään en enää jaksa välittää...Nyt kun kävi vielä onnettomuus,jossa toisesta pohkeesta vietiin puolet ja jäljellä oleva näyttää kalutulta siansorkalta,niin siltikin olen pistänyt pientä päälle enkä edes yritä peittää tuota kinttua.Katsokoot ken lystää ja onhan noita katseita saatu ;) Monet muksut ovat kyllä kysyneet,että mikä jalassa on ja silloin kyllä kerron.Usein he vain vastavat "aha" ja lähtevät pois :)
t.51/72 (ai niin ja onhan mulla tekolonkkakin,mut se ei näy muuta kuin rtg:ssä ;D )
todennäköisesti syön mielialalääkkeitä lopun elämääni..
ei paskempaa