Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kroonista sairautta sairastat? Oletko sinut asian kanssa?

Vierailija
23.06.2009 |

Itse olen atoopikko, jolla on astma sekä pysyvä verisuonten tulehdus.

Ei isompia ongelmia, toivon että näillä eletään pitkään ja ettei lisäsairauksia ilmene!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan tässä välissä kommentoinut.

Miettikää nyt vähän: Nykyaamu aloitetaan puurolla, leivällä tai myslillä. Nykylounas ja päivällinen höystetään leivällä; monet myös korvaavat jonkun ateriansa pelkällä voileivällä. Välipalaksi on tietysti leipää ja iltapalaksi leipää.

Mitäs se luolamies söi? Keräsi niitä pienenpieniä jyviä ja pisteli poskeen silloin kun sattui saamaan (liotettuna, paistettuna). Maha täyttyi useimmiten kalasta, kalasta, kalasta sekä lihasta, siemenistä, (vesi)pähkinöistä, munista, vihanneksista ja juureksista.

Koko hiilihydraattijutussa on mielestäni kyse tästä: nykyään hiilihydraatit ovat ravinnon PERUSTA; ennen ne olivat osa tai höyste.

On ollut hienoa seurata olon muutosta, kun lakkasin kasaamasta riisiä, pastaa ja perunaa ateriani perustaksi ja vaihdoin tilalle kasvikset.

Vierailija
42/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa olen sinut asian kanssa, mutta ajoittain (kun tulee huonoja vaiheita, oireet pahenee ja SATTTTTUUUUUU) en ole ollenkaan sinut...

Mutta etteenpäin, sano mummo lumessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäki mietin, että eikö oikeasti kenellekään muulla ole verenpainetautia / kohonnutta verenpainetta, ite oon ollu lääkityksellä 22v asti, eli melkein 7v.. syytä ei oo löydetty, mutta ku lääkityksellä pysyy kurissa (onneks myös raskausaikana) ni ei haittaa, eikä siis vaikuta isommin elämään.

Vierailija
44/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksisuuntainen mielialahäiriö tyyppiä I

fibromyalgia

olen sinut näiden kanssa.

Vierailija
45/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen ihottuma (ei onneks kovin paha nykyään).

Olen sinut muuten, mutta toisinaan koira-allergia harmittaa. Siskolla on koira nimittäin ja olen aika herkkä sille.

Korvissa mulla on jotain häikkää, mulla on tosi kuivaa vaikku. Yritän hoitaa niitä, mutta lääkäri on sanonu että voin saada kroonisen korvatulehduksen myöhemmin.. !=/

Vierailija
46/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- astma

- nivelpsoriasis

- psoriasis iholla

- verenpainetauti

- migreeni

- mahaportissa on vikaa

Vierailija
47/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KML(krooninen myolinen leukemia) taisin olla toinen ;), epilepsia ja nikaman liukuma

Sinut olen.

Vierailija
48/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi ärtynyt paksusuoli ja allergiat (kaura,koivu).

Nivelreuman kanssa en todellakaan ole sujut. Todettu aika vasta,tuli päälle ärhäkkänä :( ja synnytyksen jälkeen. Vauvasta olen nauttinut vaikka vaikeaa onkin kun sorminivelet on osa pois käytöstä jne,en ees jaksa selittää kun on niin itku herkässä...

Vierailija
49/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen sidekudossairaus, mikä aiheuttaa mm. vaskuliittia eri puolilla kehoa, niveltulehduksia ja munuaismuutoksia. Lisäksi siihen liittyy aivan helvetilliset päänsäryt ja vatsaoireet.

Ja EN OLE sinut asian kanssa! Vituttaa joka päivä, että juuri mun kohdalle on osunut tää melkeinpä lottovoittoakin harvinaisempi sairaus :(. Olen tämän takia joutunut jättämään mm. työni, josta tykkäsin (tällä hetkellä opiskelen uuteen ammattiin, koska eläkkeelle en suostu), useamman lapsen hankinnan, urheilun, etelänreissut ja rannoilla oleilun... Edes shortseissa ja topissa ei voi näillä keleillä kulkea, koska ihossa on niin kauheet jäljet vaskuliitista :(!

Mutta elettävä tän kanssa tietty on! Voisi kai sanoa, että olen tähän joten kuten sopeutunut mutta hyväksymään mä en tätä koskaan tule!

Vierailija
50/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oikein leimahti toisen muksun jälkeen ja siitä sitten koko ajan huonompaan ollaan menty,nykyään joo tuolissa pidemmät matkat.

Hankalaa oli syöttää ja röyhtäyttää kun kädet eivät toimineet,mutta onnistuin röyhtimään jalkojen välissä :) Onneksi meikäläisillä "hätä keinot keksii" ;) tsemiä-kyllä se siitä, kunhan et jää itteäs säälimään!

Vierailija
51/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oikein leimahti toisen muksun jälkeen ja siitä sitten koko ajan huonompaan ollaan menty,nykyään joo tuolissa pidemmät matkat.

Hankalaa oli syöttää ja röyhtäyttää kun kädet eivät toimineet,mutta onnistuin röyhtimään jalkojen välissä :) Onneksi meikäläisillä "hätä keinot keksii" ;) tsemiä-kyllä se siitä, kunhan et jää itteäs säälimään!

Vierailija
52/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oikein hoidettuna ja tasapainon saamisen jälkeen on niin pikku juttu että vaikea olla olematta sinut sen kanssa. Toivottavasti pysyy ainoana..

Vierailija
53/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kroonista vitutusta sen typeryydestä.

Vierailija
54/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tunnetaan nimellä leiden pistemutaatio.Aiheuttaa tukoksia laskimoihin.

Vierailija
55/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta tämän kanssa on eletty. Ensimmäiset 10 vuotta oli vaikeimmat. Olen hyväksynyt, että tämä on osa minua.

Vierailija
56/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhdessä tuli pysyvä kuurous oikeaan korvaan.

Molempien hyväksyminen oli vaikeaa ja kesti n. vuoden, mutta tässä mennään eteenpäin.

Vierailija
57/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen vajaatoiminta. Onneksi ns. helppohoitoinen sairaus.

Vierailija
58/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, keliakia ja migreeni. Kaikki muut menettelee paitsi keliakia. Se on ihan piiip.

Vierailija
59/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on astma jonka kanssa oon sinut ja vielä ihottumaa käsissä joka tulee ja menee,se on perseestä.

Vierailija
60/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minullakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi