Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kroonista sairautta sairastat? Oletko sinut asian kanssa?

Vierailija
23.06.2009 |

Itse olen atoopikko, jolla on astma sekä pysyvä verisuonten tulehdus.

Ei isompia ongelmia, toivon että näillä eletään pitkään ja ettei lisäsairauksia ilmene!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luovuttajaa ei ole niin elän tablettihoidon varassa. Onneksi lääkitys toimii.

Vierailija
22/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vastaanväittäjän kertovan, miten heinäkasvien siementen jne kerääminen on eronnut vaikkapa marjojen, juurien, pähkinöiden ja sienten keräilystä ja miksi juuri ne olisivat olleet erityisen vähäpätöisessä asemassa keräilijöiden ruokavaliossa? ;)

Mulla on ihosairaus nimeltä valkojäkälä. Kiitän onneani, että se on mulla lievänä, pahimmillaan se voisi tuhota seksielämäni. Oireet ovat pysyneet hyvin kurissa oikealla lääkityksellä. Useimmiten en edes muista koko sairautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan mielikuva siitä, että kaksi kollegaa käy erittäin mielenkiintoista "väittelyä" keskenään aihe vapaa -palstalla ja istuvat vierekkäisissä työhuoneissa jossakin tutkimuslaitoksessa tms.

Vierailija
24/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kesta ainiaan (kai sekin on mahdollista), joten ok, mutta viimeisien vuosien aikana haitannut pahasti elamaani. Suhteessa ollessani seksi laukaisee tulehduksen, tulehdukseen kaytettavat antibiootit aiheuttavat hiivatulehduksen ja tama toistunut monta kertaa vuodessa. Estolaakityksella saa kuriin jonkin matkaa, mutta eivat enaa toimi nekaan. :(

Vierailija
25/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

psori

Vierailija
26/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinainen sidekudossairaus. Nivelet menee sijoiltaan. En ole sinut asian kanssa, mutta voisi tietysti asiat olla paljon huonomminkin.

Vierailija
27/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luovuttajaa ei ole niin elän tablettihoidon varassa. Onneksi lääkitys toimii.

Olisin niiin onnellinen, jos kävisin luovuttajaksi.

Vierailija
28/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Migreeni. Ollut jo lapsesta asti. Onneksi kohtauksia tulee n. 10 kertaa vuodessa (ja niistä suurin osa kesällä, jos on helteinen kesä ja paljon ukkosta ilmassa..).

-Liuta ruoka-aine allrgioita.

-Siitepölyallergiat (ollut teinistä asti, samoin kuin ruokajutut). Kevät on perseestä! Ja kesä samaten!

-Atopia (ollut taaperosta axti). Varsinkin kesällä iho on tosi huonossa kunnossa auringon takia.

-Astma (ollut lapsesta asti).

Vierailija
29/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Raudan imeytymishäriö (ollut lapsesta asti). Tämä ärsyttää kaikkein eniten. Kun hemppa on tosi alhaalla, niin mä olen saakelin väsyksissä kaiken aikaa ja mä saan vähän väliä kuulla vittuilua mun ulkonäöstä (=mä olen kalpea koko ajan), että ootkos sä joku gootti vai etkös sä mene ulos ollenkaan..

Vierailija
30/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nivelreuma (ollut 8vuotiaasta),jonka kanssa olen tottunut elämään- toki se kortisoni tietty ketuttaa ja sen aiheuttamat lisäbonukset.Joskus keljuttaa kun ei voi elää niin kuin muut (käytössä kepit ja rullis), mies toimii omaishoitajana.

Osteoporoosi vaivaa,samoin reipas ja virkeä migreeni. Verenpainetautikin on.

Kirsikkana kakussa on Cushingin syndrooma

(täällä kuvia miltä mäkin näytän- valitettavasti...:( http://cushings.homestead.com/Photos.html ) Kaikki oireet löytyvät kuukasvoista kyttyrään...näistä samoista oireista saavat kyllä "nauttia" kaikki kortisoonin kanssa kikkailevat. Onneksi on vielä nuori (30+) ja on ihana perhe tukemassa (mies ja pari muksua). Ja että on suomalaiseksi syntynyt kun täällä on tätä sisua ;D

Vierailija
31/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipujen kanssa. Onneksi pari muksua on saatu hoidoilla. Mutta 2vkoa kuukaudesta on tuskaa.

Vierailija
32/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota hoidetaan Cohemin pistoksilla 3kkn välein.

Vierailija
33/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moninaiset allergiat (lähes kaikki eläimet, siitepölyt ja hedelmät) - jotka rajoittavat elämää jossakin määrin, mikä vituttaa ajoittain suunnattomasti. Allergioihin liittyy atooppinen ihottuma, joka on välillä pahana.

Kovasti mietin sitä, olenko parantunut astmasta lopullisesti, koska olen ollut oireeton jo pari vuotta, vai kyteekö tauti jossakin taustalla...

Mutta kiitollinen olen siitä, että toistaiseksi tässä ovat kaikki pysyvät vaivani :) Omalla lapsella kun on vakava sairaus, niin siinä on vähän perspektiiviä.

Vierailija
34/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi siis sarveiskalvon puollistuma. Näkö heikkenee koko ajan, laseilla ei enää pysty korjaamaan. Ns. "kovat" piilolinssit palauttaa näöntarkkuuden siedettäväksi, mutta ovat tosiaan KOVAT, eli tuntuvat roskana silmässä koko ajan.

Sitten nää perusvaivat, laktoosi-intoleranssi ja muutamat siitepölyt. Eivät suuremmin haittaa, vähän kun katsoo mitä syö ja keväisin nappaa nappia niin elämä toimii.

Vierailija
35/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lisäksi 1tyypin diabetes. Oikein hyvin tulen sairauksien kanssa toimeen, ei rajoita elämää mitenkään :D

Vierailija
36/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

colitis ulcerosa

en syö lääkkeitä ellei tule oireita. Onneksi ei ole tullut pitkään aikaan.

En koe rasittavana, mitä nyt ne tutkimukset ei ole kaikkein miellyttävimmästä päästä :P

Vierailija
37/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sinut tautini kanssa. Diagnoosi on sen verran tuore, että en ole vielä päässyt kokemaan aikaa, jolloin tautini olisi jollain tavalla tasapainossa. Lääkearsenaali vain kasvaa ja olo menee kehnommaksi, enkä ole kortisonista päässyt eroon kuin pieneksi ja kurjaksi hetkeksi.

Vierailija
38/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen. No mulla on se ja sitten on siitepöly- ja niihin liittyvat ruoka-allergiat. Hyvin pärjään tautien kanssa, ainakin toistaiseksi.

Vierailija
39/72 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 51 ilmoittautuu verenpainetautiseksi (kin) :)

Vierailija
40/72 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCO

Lukuisia allergioita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä