Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi fiksu ja kiva ihminen haluaa lähihoitajaksi?

Vierailija
22.06.2009 |

Mun kaveri, kaikinpuolin mukava ja fiksu ihminen, kouluttautui lähihoitajaksi. En tajua, miksi ihmeessä. Miksi joku ylipäätään HALUAA lähihoitajaksi, eikö siinä duunissa joudu tekemään kaikki raskaimmat ja epämiellyttävimmät hommat. Meinaan, että mun kaveri on varmasti hyvä hommassaan ja mielelläni minäkin antaisin mummoni hänen lähihoidettavakseen, mutta sitä minä en vaan oikein pysty ymmärtämään, mikä siinä hommassa voi viehättää. Eikö samalla vaivalla sairaanhoitajaksi tms. vähän mukavampiin ja paremmin palkattuihin hommiin. Ei tässä tapauksessa ole edes koulun arvosanoista kiinni.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattihan se on siinä, missä muutkin. 25 vuoden aikana en ole ehtinyt olla työttömänä kuin 3 päivää. Jopa 90 luvun laman aikana ei koko lama tuntunut minun elämässäni missään, eikä tunnu tämäkään. Eli töitä on aina.

Ja työnkuva. Työskentelen tällä hetkellä pienessä autismiryhmässä. Mielenkiintoista työtä ja kodin kanssa tiivistä yhteistyötä. Työnkuva on vaihteleva ja mielenkiintoinen riippuen aina tapauksesta. Paljon olen itsekin oppinut työn kautta erilaisista kommunikointitavoista esimerkiksi. Opetamme näitä vanhemmille kuntoutusjaksoilla ja koko ajan saamme itse koulutusta uusimmista keinoista.

Moniammatillinen työryhmä toimii hyvin yhteen autistisen lapsen hyväksi ja työ on mielenkiintoista.

Jos joku väheksyy ammattiani niin se on hänen ongelmansa. Autistisen lapsen vanhemmat ainakin tuntuvat olevan tyytyväisiä meihin ja se riittää minulle. Hyväksyntää ammatinvalinnastani en kaipaakaan oikeastaan muilta.

Vierailija
42/59 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en voisi olla esim. lääkäri, kun siinä joutuu niin ikävien asioiden kanssa tekemisiin. Voisin hyvin olla siivooja, rakastan siisteyttä ja järjestystä. Olen ollut lähikaupan myyjänä, asiakaspalvelu on mielestäni haastavaa ja hauskaa. Ja olen 6 ällän ylioppilas.

Ihmiset ovat erilaisia ja pitävät eri asioista. Palkka tai työn helppous ei välttämättä merkitse eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö samalla vaivalla sairaanhoitajaksi tms. vähän mukavampiin ja paremmin palkattuihin hommiin.

Opiskelen lähihoitajaksi ja olin aikaisemmin ajatellut, että voin sitten jatkaa sh:ksi myöhemmin työn ohella. Nyt kun olen läheltä seurannut sh:n työtä erilaisissa paikoissa niin täytyy sanoa, että ei kateeksi käy. En haluaisi tehdä sitä työtä. Mukavuuskin on subjektiivinen kokemus ;-) Itse en koe, että lh tekisi raskaimmat ja epämiellyttävimmät hommat. :-)

Vierailija
44/59 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tulee usein ilmi. Kuvitellaan, että sh: n työ on täysin samaa jne. Ettekö ymmärrä, että sh: lla on täysin erilainen koulutus kuin teillä? Ja koulutuksen ja työkokemuksen kautta näkemys hoitotyöhön on todennäköisesti täysin erilainen. Kyllä sh: n koulutuksella hoitotyötä pystyy tekemään paljon laaja-alaisemmin ja potilaiden hoito on kokonaisvaltaisempaa laajemman tiedon ja taidon ansiosta. Olen sh ja valitettavasti voin sanoa, että lähihoitajilla on usein itsestään ja taidoistaan hieman liian suuret luulot... Tämä on ihan työelämässä huomattu.

Olen itse lh ja en halua päivääkään tehdä sitä työtä enää, kouluttaudun eteenpäin AMK pohjaiseen ammattiin. Olet aivan oikeassa siinä, että lh joskus luulevat osaavansa asiat paremmin kuin muut. Muutenkin kyllästyin alan naisvaltaisuuteen ja huonoon ilmapiiriin.En kokenut että lh olisi kovinkaan hyvät vuorovaikutustaidot. Alalle koulutetaan aikuiskoulutuskeskuksissa vanhempaa naisväkeä, jotka mielellään pomottavat ja haukkuvat kaikki jo kättelyssä.

Vierailija
45/59 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeessä tällaista tapahtuu???

Vierailija
46/59 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työkkärissä etsiskelemässä uutta koulutusta ja uutta ammattia, ja siellä sanottiin lh:n palkan olevan 1100-1700 € kuukaudessa. Onko se todella noin vähän?

Vierailija
47/59 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt omalla alalla hiljaista ja siinä varmasti työllistyisi ja ei tarvitse stressata töitä kotiin.

Vierailija
48/59 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/59 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.veturinkuljettaja, insinööri, roska-autonkulejttaja, opettaja TAI mukä hyvänsä. KAIKKIA tarvitaan.

Vierailija
50/59 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tulee usein ilmi.

Kuvitellaan, että sh: n työ on täysin samaa jne.

Ettekö ymmärrä, että sh: lla on täysin erilainen koulutus kuin teillä?

Ja koulutuksen ja työkokemuksen kautta näkemys hoitotyöhön on todennäköisesti täysin erilainen. Kyllä sh: n koulutuksella hoitotyötä pystyy tekemään paljon laaja-alaisemmin ja potilaiden hoito on kokonaisvaltaisempaa laajemman tiedon ja taidon ansiosta.

Olen sh ja valitettavasti voin sanoa, että lähihoitajilla on usein itsestään ja taidoistaan hieman liian suuret luulot... Tämä on ihan työelämässä huomattu.

t. lto

Vierailija
51/59 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hulluja yleistyksiä. Oon lähihoitaja ja nyt 6vuotta toiminu sairaankuljetuksessa ja polilla ja voin kertoo et mulla on ollu 80% enemän vastuuta ku sairaanhoitajilla yleensä. Se on ihan ittestä mihin työhön sit hakeutuu. Ainut fakta on, et palkka on syvältä.

Vierailija
52/59 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistun pian suunhoidon lähihoitajaksi, työpaikkani on siis hammashoitola ja vastavalmistuneenakaan ei tarvitse tehdä töitä alle 2000 euron kuukausipalkalla. Kevyestä työstä ja kevyestä koulutuksesta aika hyvin minun mielestäni!

Vierailija
53/59 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja mukava ihminen haluaa olla kiva toisille ihmisille. Siinä varmaan se suurin syy.

Vierailija
54/59 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi tollaset idiootti pissikset on täällä kirjottelemassa paskaa?!!

Vierailija
55/59 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri, kaikinpuolin mukava ja fiksu ihminen, kouluttautui lähihoitajaksi. En tajua, miksi ihmeessä. Miksi joku ylipäätään HALUAA lähihoitajaksi, eikö siinä duunissa joudu tekemään kaikki raskaimmat ja epämiellyttävimmät hommat. Meinaan, että mun kaveri on varmasti hyvä hommassaan ja mielelläni minäkin antaisin mummoni hänen lähihoidettavakseen, mutta sitä minä en vaan oikein pysty ymmärtämään, mikä siinä hommassa voi viehättää. Eikö samalla vaivalla sairaanhoitajaksi tms. vähän mukavampiin ja paremmin palkattuihin hommiin. Ei tässä tapauksessa ole edes koulun arvosanoista kiinni.

Vastaus on jo otsikossasi. Fiksu ja kiva haluaa siihen ammattiin, joka kiinnostaa.

Vierailija
56/59 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sairaanhoitajan palkka ole kuin parisataa enemmän kuin lähihoitajalta. Mun mielestä aika pieni ero ja lähihoitaja saa olla nimensä mukaisesti ihmistä lähempänä. Mielekkäämpää siis mielestäni kuin sairaanhoitajan työ.Siinä mun syyt.

Vierailija
57/59 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin työkkärissä etsiskelemässä uutta koulutusta ja uutta ammattia, ja siellä sanottiin lh:n palkan olevan 1100-1700 € kuukaudessa. Onko se todella noin vähän?

1765,46. Siinä ei siis ole yhtään ikälisää eikä vuorolisää. Yksityisellä suurin piirtein sama, hiukan pienempi. Tämä siis täydellä työajalla.

Juuri alotin kotihoidossa ja palkka on 2000 kieppeillä. Enkä tee yövuoroja.

58/59 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin , itse tein 6 vuotta ja vaihdoin ammattia.

Enpä ole katunut...

Työolot huononi joka vuosi ja oikeasti , nyt elämänlaatu huomattavasti parempaa ilman stressaavaa vuorotyötä ja juoksemista.

Oittinen Marisa

Vierailija
59/59 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse en voisi olla esim. lääkäri, kun siinä joutuu niin ikävien asioiden kanssa tekemisiin. Voisin hyvin olla siivooja, rakastan siisteyttä ja järjestystä. Olen ollut lähikaupan myyjänä, asiakaspalvelu on mielestäni haastavaa ja hauskaa. Ja olen 6 ällän ylioppilas.

Ihmiset ovat erilaisia ja pitävät eri asioista. Palkka tai työn helppous ei välttämättä merkitse eniten.

No tuossa kyllä menee kallis koulutus ja hyvät tulokset ihan hukkaan jos et muusta haaveile kun siivoojan tai kassan työstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi