Miten tarkkaan teillä on "sovittu" lapsimäärä ennakkoon?
Ihmettelen suuresti erästä ystävääni, joka kokee miehensä tehneen nyt perustavanlaatuisen petoksen kun mies ei olekkaan suostuvainen kolmanteen lapseen. Heillä on siis kaksi lasta ja kuulemma "aina" on puhuttu kolmesta ja sovittu tämä määrä jo etukäteen. Syy miksi tämä mies ei tahdo kolmatta on pahasti rakoileva parisuhde ja muut syyt, joista en enempää tiedä.
Itse vierastan ajatusta, että lapsimäärä olisi jonkinlainen etukäteissopimus. Eihän sitä voi millään etukäteen tietää moneenko lapseen voimavarat riittävät ja saako niitä lapsia niin montaa kuin on suunnitellut. Toivoa ja haaveillahan aina voi, mutta ei minusta voi etukäteen päättää, että meille tulee kolme lasta ja jos toinen ei syystä tai toisesta haluakkaan niitä kolmea niin ei häntä voi painostaa ja pakottaa.
Kommentit (22)
Haaveiltu on joskus, miehen haaveet tuntuu osuvan ehkä 3-4 lapseen, mun 2-3lapseen...mutta ne haaveet oli ennen totuutta perhe-elämästä. Ne voi muuttua jokaisen lapsen myötä.
Tällä hetkellä meillä on yksi lapsi, ollaan vaan äärimmäisen kiitollisia siitä, eikä pidetä itsestäänselvänä että niitä lisää tulee.
Tahdotaan kyllä lapsia, niin että nyt kun tätä ekaa piti aika tosissaan tehdä niin otetaan ensin vastaan se, kunhan se vielä noin kymmenen viikkoa viettää mahassa. Ja sitten sen jälkeen katsotaan jatko. Ensin puhuttiin, että seuraava sais tulla aika pian ehkä, mutta nyt voi olla että työtilanteen ja muiden juttujen takia se lykkääntyy muutamalla vuodella.. mene ja tiedä! Tämänkin tekeminen oli hankalaa, niin kiitollisena otetaan se eka.
Määrän suhteen on puhuttu 1-4-linjalla kaikenlaista. Elämä saa näyttää. tuntuu hassulta tuo ap:n kaverin tiukka linja, mutta lapsen toivominen on iso asia tietenkin. Sitä vaan juuri itse on onnellinen edes tästä yhdestä, joka toivottavasti syksymmällä näkee maailman.