20-v. nuoret - poika opiskelee lääkäriksi, tyttö lähäriksi
tyttö rupesi raskaaksi ja lapsi syntyy ennen kuin koulu on loppu. Herättääkö mitään ajatuksia?
Kommentit (48)
Ai tyttö oikein "rupesi raskaaksi"? Pojallahan ei tietenkään ole mitään osuutta..
Ja tällä fiksulla lääkärismiehellä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa?
Mistäs tämä ap on kotoisin ja mikäs asia hänellä on tällä hetkellä päin mäntyä, kun pitää muiden asioita moittia itseään kohottaakseen
ilmeisesti nämä kaksi eivät ole osanneet huolehtia ehkäisystä.
ilmeisesti nämä kaksi eivät ole osanneet huolehtia ehkäisystä.
suurin osa jatkaa koulutustaan jo paaaljon ennen kuin 30v napsahtaa mittariin. Tunnen esim. nykyään insinööreinä ja datanomeina olevat, jotka olivat aikoinaan "nuoria lähäreitä" puhumattakaan niistä kymmenistä sairaanhoitajista jotka aloittavat opiskelemalla lähäriksi. Tiedän myös sekä lääkäreitä että hammaslääkäreitä jotka aloittivat perushoitajina. Taidat ap olla tavan idiootti.
Tulee ap:stä mieleen että tyttö olisi jotenkin yksin syypää siihen että on raskaana ja että lapsi olisi huono juttu.
Nuorestaparista tulee mieleen, että opiskelevat eivätkä loju tyhjän panttina - hyvä juttu.
Ovat halunneet lapsen, ja onnistuneesti sellaisen saamassa, onnea vain heille. En ihmettele yhtään että heistä kahdesta juuri tyttö päätyi raskaaksi, eihän pojalla ole siihen mahdollisuutta.
Pojan ammattivalinnan takia tulevaisuus lienee turvattu ja vauvan ei ole pakko mennä 8kk iässä tarhaan.
suurin osa jatkaa koulutustaan jo paaaljon ennen kuin 30v napsahtaa mittariin. Tunnen esim. nykyään insinööreinä ja datanomeina olevat, jotka olivat aikoinaan "nuoria lähäreitä" puhumattakaan niistä kymmenistä sairaanhoitajista jotka aloittavat opiskelemalla lähäriksi. Tiedän myös sekä lääkäreitä että hammaslääkäreitä jotka aloittivat perushoitajina. Taidat ap olla tavan idiootti.
Yleensä se vauva kasvaa äidin masussa. Onko tuttua juttua ap:lle? Meidän kolmivuotiaan kanssa näitä puidaan päivät pitkät.
tuosta näkyy kuinka paljon ap lähihoitajia arvostaa. Entäs jos muuten olisi muuten sama, mutta tyttö opiskelisi di:ksi ja poika vaikka putkimieheksi?
Taitaa vaan tuo tuleva lääkäri olla ap:n poika..
valmistumatta itse miksikään ja jäädä kotiäidiksi?
Tulee ap:stä mieleen että tyttö olisi jotenkin yksin syypää siihen että on raskaana ja että lapsi olisi huono juttu.
Nuorestaparista tulee mieleen, että opiskelevat eivätkä loju tyhjän panttina - hyvä juttu.
Ovat halunneet lapsen, ja onnistuneesti sellaisen saamassa, onnea vain heille. En ihmettele yhtään että heistä kahdesta juuri tyttö päätyi raskaaksi, eihän pojalla ole siihen mahdollisuutta.Pojan ammattivalinnan takia tulevaisuus lienee turvattu ja vauvan ei ole pakko mennä 8kk iässä tarhaan.
tyttö rupesi raskaaksi ja lapsi syntyy ennen kuin koulu on loppu. Herättääkö mitään ajatuksia?
että ei tule liitto kestämään. Poika ei osaa olla vastuullinen isä, ja varsinkin opintojen edetessä lääkiksen tytöt bileissä houkuttelevat liikaa. Pojasta tulee epäkypsä ja vastuuton isä, hänellä on "oikea" perhe sitten 30+ ikäisenä ja ensirakkauden kouluikäinen hedelmä käy sitten viettämässä vaivautuneita viikonloppuna isin luona.
Tyttö jää yksin kasvattamaan lastaan, puskee opinnot sisulla ja menee töihin, mutta tulee jo muutaman vuoden päästä av:lle valittamaan miten raskasta yksinhuoltajana on.
kun fakta on, että lapsen saamisen jälkeen opiskelu ON vaikeampaa.
tuosta näkyy kuinka paljon ap lähihoitajia arvostaa. Entäs jos muuten olisi muuten sama, mutta tyttö opiskelisi di:ksi ja poika vaikka putkimieheksi?
Taitaa vaan tuo tuleva lääkäri olla ap:n poika..
teimme lapsen yhteistuumin tarkoituksella. opinnot mulla viivästyi 0,5v vauvelin vuoksi. nyt olen 23v 3lapsen äiti, jolla siis se lähäritutkinto taskussa, opinnot sairaanhoitajaksi puolessa välissä ja virka omalta-alaltani jossa todella viihdyn...
pointtini miksi pitäisi herättää jotain ajatuksia?!?
8kk hoitoon tai kymmenen vuotta kotiäitinä eivät ole ainoat vaihtoehdot.
Luonnollisesti oletin että tyttö jatkaa opintonsa loppuun - kun kerta hilkun vaille valmistumista jää. Hyväpalkkainen ammatti isällä mahdollistaa sen ettei vanhemmilla ole taloudellista pakkotilannetta laitta kävely- ja puhetaidotonta avutonta vauvaparkaa tarhaan vaan voi olla kotona vaikkapa siihen asti että lapsi on kaksivuotias ja pärjää jo tarhassakin.
suurin osa jatkaa koulutustaan jo paaaljon ennen kuin 30v napsahtaa mittariin. Tunnen esim. nykyään insinööreinä ja datanomeina olevat, jotka olivat aikoinaan "nuoria lähäreitä"
sellaista se on, että myöhemmin ammatti voi vaihtua. Aikamoinen väite kyllä silti, että suuriN osa jatkaa koulutustaan ja jopa ennen 30v... Ei nyt sentään.
- terveisin eräs "nuori insinööri", nykyään 30v lähäriopiskelija
Sun mielestä siis tyttö voi ruveta lääkärin rouvaksi valmistumatta itse miksikään ja jäädä kotiäidiksi?
Ovat halunneet lapsen, ja onnistuneesti sellaisen saamassa, onnea vain heille. En ihmettele yhtään että heistä kahdesta juuri tyttö päätyi raskaaksi, eihän pojalla ole siihen mahdollisuutta.Pojan ammattivalinnan takia tulevaisuus lienee turvattu ja vauvan ei ole pakko mennä 8kk iässä tarhaan.
8kk hoitoon tai kymmenen vuotta kotiäitinä eivät ole ainoat vaihtoehdot.
Luonnollisesti oletin että tyttö jatkaa opintonsa loppuun - kun kerta hilkun vaille valmistumista jää. Hyväpalkkainen ammatti isällä mahdollistaa sen ettei vanhemmilla ole taloudellista pakkotilannetta laitta kävely- ja puhetaidotonta avutonta vauvaparkaa tarhaan vaan voi olla kotona vaikkapa siihen asti että lapsi on kaksivuotias ja pärjää jo tarhassakin.
Olemme seurustelleet miehen kanssa 17 vuotiaasta. Mies meni lääkkikseen armeijan jälkeen minä en päässyt "kuin" perushoitajakouluun. Ilmeisesti nykyinen "lähärikoulu". Silloin opiskelu taisi olla 3 vuotta. ensimmäinen lapsi ilmoitti tulostaan viimeisenä opiskeluvuonna ja opinnot suoritin loppuun tenttimällä + tein yhden harjoittelun vauvan syntymän jälkeen. Valmistuin kun vauva oli 1½v. Mies opiskeli samaan aikaan omaa tutkintoaan. Rahasta oli tiukkaa ja tein kaikenlaisia hanttihommia siinä ohella että selvittäisiin. Miehen tuli keskittyä vain omiin opiskeluihin kun se oli vaativaa.
No nyt meillä on kolme lasta, joista vanhin on jo lukiossa. Mies on erikoistunut ja töissä läheisessä yliopistosairaalassa. Itse olen sairaanhoitajana samaisessa sairaalassa. Tällä hetkellä kyllä mieheni tienaa paljon minua enemmän. Mutta kyllä hänkin suurta kiitollisuutta osoittaa kun sanoo että minun tuloilla ja joustavuudella ruokittiin kasvavaa perhettä ensimmäiset 10 vuotta. Kaikki voi mennä näinkin...
No, eihän sitä kaikilla ole...
Missä sun aivot on? -No, eihän niitä kaikilla ole.
paitsi että siinä on nuorella parilla asiat hyvin ja oma elämä alkamassa.