Musta tuntuu että oon liian tyhmä tähän maailmaan
Mulla on paha olla, kärsin vaan tyhmyyteni vuoksi, en kestä elää tällaista elämää. En ole koskaan riittävä kenellekään
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet ettet ole koskaan riittävä kenellekään?
Oon diplomi-insinööri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon diplomi-insinööri
😂
Tuo on hyvä koulutus ja ei sovi vastaukseksi.
Oletko sellaisessa työssä joka kiinnostaa sinua? Jos työ jota teet ei kiinnosta sinua, esim siitä voi tulla tuntemuksia, ettei ole riittävä koskaan kenellekään.
On monia kehitysvammaisiakin, jotka elelevät ihan tyytyväisinä.
Sama juttu. Olen koulussa saanut hyviä arvosanoja, ollut ns. kirjaviisas. Älykkyysosamääräni on hyvä. Juurikaan mitään käytännön asioita en kuitenkaan hallitse. Sellaista tahoa ei juuri ole tässä elämässä, joka ei olisi leimannut minua tyhmäksi ja taitamattomaksi. Vain yhden ihmisen muistan kutsuneen minua älykkääksi.
Älykkyyttä on monenlaista
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Suurin osa kakaroista on nykyään...lisää sipsiä ja muuta skeidaa niin aivot ei toimi ja läskiä lyllertää joka kulmalta ,aivot tarvitsee muutakin kuin hiilareita& suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on joku lapsuudessa opittu olemus varmaankin. Ylisuojeleva äiti, joka sai uskomaan että maailma on vaarallinen paikka ja kritisoiva isä joka polki kaiken itsetunnon jos sellaista näki vähääkään syntyvän minulle.
Siksi en varmaan koskaan oikein mitään oppinut ajallaan. Olen aina muita jäljessä kaikessa eikä minun vanhempani ole koskaan oikein olleet kiinnostuneet asioista joita pidän kiinnostavina tai tärkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon diplomi-insinööri
LVIS asentajalla ei ole tota ongelmaa. Keskitulot, fudista telkkarista lördaagina ja sunnuntaina. Vaimo ihan ok miellyttävä. Tekee safkaa ja kyselee kaikenlaista. Ilmottelee, jos pyörästä on kumi puhki, niin hoidan heti asian kuntoon. Ei narise turhista. Välillä narisee, mutta se on mun oma moka ja hoidan asiallisen narinan jälkeen asian kuntoon. PAri matkaa vuodessa. Italia, Espanja ja sit jos venyttää kolikkoa, niin Thaimaa tai muu maa mikä on pitkällä. Käytiin Australiassa asti kerran. Säästäminen on sitä ja tätä. Yritin kerran mikrosäästämistä, mutta se oli niin nimensäveroista, että pullorahoilla olis päässyt pitemmälle, joten lopetin. En ole rikas, mutta olen vaimolle rakas (hän itse ilmoittelee sitä aina väliajoin).
Opiskele LVIS asentajaksi, niin elämäsi muuttuu.
Et oo tyhmä. Saat parempaa seuraa joka hyväksyy sut.
Hakeutua työhön, jonka tekeminen kiinnostaa itseä eikä mitä joku toinen ehdotti ja mihin päätyi. Siinä on halunnut miellyttää jotain toista ihmistä itsen sijaan. Kiinnostavan työnsä tietää itse parhaiten.
Jos on väärällä alalla tai työssä joka ei kiinnosta, niin harrastuksena alkaa luonnollisestitehdä sitä mikä kiinnostaa aidosti, esim opiskelee luennoista ja kirjoista ja perehtyy käytäntöön. Siitä sitten vähitellen lopettaa sen ei kiinnostavan työn. Jos kiinnostava työ on alalla, jossa nyt menee huonosti, ei epäonnistumisista pidä syyttää itseään/ketään. Kukaan. Voi tässä välillä kouluttautua siihen kiinnostavaan työhön.
Tyhmä tai älykäs haukkuminen osoittaa huonoa käsitystä itsestä tai jonkun ulkopuolisen arvostelijan tarvetta olla oikeassa toisesta ihmisestä. Mikä on mahdottomuus.
Sama juttu. En kelpaa mihinkään työhön mitä olen hakenut ja olen ollut työtön vaikka on 3 tutkintoa. Kukaan ei pidä minusta niin se vaan on. En varmasti saa koskaan työpaikkaa ja olen jo 50 vuotiaskin.
Et voi olla tyhmä, ainoastaan tyhmä pitää itseään viisaana.