20-v. nuoret - poika opiskelee lääkäriksi, tyttö lähäriksi
tyttö rupesi raskaaksi ja lapsi syntyy ennen kuin koulu on loppu. Herättääkö mitään ajatuksia?
Kommentit (48)
Minäkin olen lääkärin rouva ja hyvin meillä menee. Itsellä sama tutkinto taskussa, mutta olen nyt kotona hoitamassa kotia ja lapsia.
ensinnäkin en ole lähäri. toiseks mä en ikinä oleta että tyttö hankkiutuu raskaaksi, kyllä siihen aina kaksi tarvitaan, kyllähän se poikakin on seksiä harrastanut ja silloin on aina oltava valmis vastaamaan seurauksista, niin se vaan on. vaikka kuinka olis lääkäriopiskelija
Oletko sitä mieltä, että jos yhdessä olisi lähäripoika ja lääkärityttö, se tyttö hankkiutuisi raskaaksi kesken opiskelujen?
tyttö rupesi raskaaksi siis surkea lähäri tyttö pilasi hyvän perheen lääkäripojan elämän, pojallahan ei tietenkään ollut osuutta asiaan. oksettava ap..
Sun mielestä siis tyttö voi ruveta lääkärin rouvaksi valmistumatta itse miksikään ja jäädä kotiäidiksi?
Tyttöhän opiskelee, ja jokainen tätä vuosituhatta elävä tietää että opiskeluja voi jatkaa lapsensaannin jälkeenkin. (mitä tulee siihen, että opiskelu vaikeutuu lapsen jälkeen niin höpötilöpöti. Kyllä se elämä vaikeutuu vaikka vakityössä olisi, sitä ne lapset teettää.)
Kyllä se vaan on tosiasia että opiskeleminen lasten ohella on työlästä ja monellakaan nuorena lapsia saavalla ei ole siitä sitäkään kokemusta kuin ennen oli!
Kiitos huolenpidostasi, mutta itse en ole läkähtynyt opiskelujen ja perheen yhteensovittamiseen eikä näköjään moni muukaan. Ei se yhtään helpompaa ole ollut työelämään siirtymisen jälkeen. Melkeinpä päinvastoin riippuen siitä, mitkä asiat kokee työläimmiksi (mm. talous vs. ajankäyttö tai esikoinen vs. toinen lapsi).
lääkäriopiskelijatyttö hankkiutuu raskaaksi lähäriopiskelijapojan kanssa, kuin että lähäriopiskelijatyttö hankkiutuu raskaaksi lääkäriopiskelijapojan kanssa?
Kuinkahan moni täällä ennakkoluuloille syljeskelevä lähärityttö ottaisi henkilökohtaisena loukkauksena, jos lääkärikoulua käyvä poikaystävä haluaisi käyttää lisäehkäisynä kortsua, vaikka tyttö itse kertoo syövänsä pillereitä, kun haluaa olla varma, ettei raskaus ala?
ensinnäkin en ole lähäri. toiseks mä en ikinä oleta että tyttö hankkiutuu raskaaksi, kyllä siihen aina kaksi tarvitaan, kyllähän se poikakin on seksiä harrastanut ja silloin on aina oltava valmis vastaamaan seurauksista, niin se vaan on. vaikka kuinka olis lääkäriopiskelija
Oletko sitä mieltä, että jos yhdessä olisi lähäripoika ja lääkärityttö, se tyttö hankkiutuisi raskaaksi kesken opiskelujen?
tyttö rupesi raskaaksi siis surkea lähäri tyttö pilasi hyvän perheen lääkäripojan elämän, pojallahan ei tietenkään ollut osuutta asiaan. oksettava ap..
Minäkin olen lääkärin rouva ja hyvin meillä menee. Itsellä sama tutkinto taskussa, mutta olen nyt kotona hoitamassa kotia ja lapsia.
Oletko ikinä tehnyt lääkärin töitä? Aiotko ikinä ruveta tekemään niitä? Jos et, olet riistänyt opiskelupaikan joltakin sellaiselta, josta olisi ihan oikeasti tullut työssäkäyvä lääkäri.
Eipä silti, jos menisin lääkärille, joka kertoo valmistumisen jälkeen vain istuneensa kotirouvana 10 vuotta ennen töihin menoa, en oikein uskaltaisi luottaa hänen diagnooseihinsa mitenkään.
Olen ollut kuusi vuotta töissä valmistuttuani ja nyt kolme vuotta kotona. Töihin menen kun lapset vähän isompia.
Olen ylpeä valinnastani olla kotona ja alassa pysyy kyllä kiinni kun kiinostusta riittää tutkia alan lehtiä medscapea jne. Luuletko, että kerron potilailleni istuneeni kotona taikka muutenkaan mitä olen viime vuosina puuhaillut. Ei heitä kyllä ole koskaan kiinnostanutkaan mitä minä olen tehnyt vaan se mikä heitä vaivaa. Nähdään vastaanotollani muutaman vuoden päästä!
ja jatkaneet sitten opintoja äitiysloman jälkeen. Sain itsekin opiskeluaikoina kaksi lasta ja valmistuin siitä huolimatta maisteriksi samassa aikataulussa kuin moni, joka ei saanut lapsia.
t. ennen lähihoitajaopiskelijoitakin opettanut