Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko J-nimiä, jotka eivät ole "_niitä_ J-nimiä"

Vierailija
21.06.2009 |

siis onko olemassa J-nimiä jotka eivät ole juntteja ja joita voisi harkita lapselleen ilman että saa tiettyä leimaa?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan liian kauan, mutta mulle ainakin on ihan selviö, mitä tuolla lähiönimi termillä tarkoitetaan täällä.

Vähän vaikea on vaan selittää sitä toiselle. Mutta selkeästi "tiedän", mitkä nimet ovat lähiönimiä. Mutta ei se nyt sitä tarkoita, etteikö niitä nimiä lapsilleen saisi antaa, tai että se tekisi lapsesta jotenkin huonomman.

Vierailija
62/84 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Jesse, Jimi, Joni, Jani, Joonas,Jere, Jerry, Jimmy, Janica, Janika, Janita, Janette, Janina, Jessika, Jessica, Jenniina, Jade, Julia, Jessiina, Jannica jne. + jos kaikkien sisarusten nimet alkavat J:llä, niin kaikki ovat "niitä" J-nimiä :D.

unohit viel muodon JIM, tosi ÄLLÖ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan liian kauan, mutta mulle ainakin on ihan selviö, mitä tuolla lähiönimi termillä tarkoitetaan täällä. Vähän vaikea on vaan selittää sitä toiselle. Mutta selkeästi "tiedän", mitkä nimet ovat lähiönimiä. Mutta ei se nyt sitä tarkoita, etteikö niitä nimiä lapsilleen saisi antaa, tai että se tekisi lapsesta jotenkin huonomman.

...niin kerro ihmeessä meille muillekin. Luulin, että nuo J-nimet olivat alunperin niitä uusia, 'ei-nimiä' joilla ei siis ollut nimipäivää, mutta äidit antoivat niitä 'kansainvälisyyttään' tyyliin Jennica tms. ei siis oluperin koskenut vanhoja nimiä tyyliin Johanna, Jenny/-I, Jaakko, Joni, Jussi tms. Näinkö siis ei ollutkaan?

Vierailija
64/84 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähiönimet olisi näitä ihania ulkomaan tyyliin väännettyjä uusionimiä, joita keksitään ja väännellään tavisnimistä itse. En olettanut että satoja vuosia vanhat suomalaiset nimetkin ovat näitä, enkä että alkukirjain niitä määrittää.

Selittäkääpä mammat, kun kerran niin hyvin hiffaatte tän jutun...

Vierailija
65/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin kauan naapurin naista ja ajattelin että varmaan on lapsen nimi nico niin eiköhän huutanut pihalla, niiiicoooo tuu syömään... repesin.

Vierailija
66/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään Jussi. Jenny valitettavasti on nykyään, tosin sekin vähän siinä ja siinä.

Vierailija
67/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä perusnimi, aika harvinainen nykyään lapsilla.

Vierailija
68/84 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis se numero 80 joka väitti, että "tietää" mistä on kysymys. Mielestäni tässä ketjussa joku tuolla aiemmin, (en muista numeroa)selitti tämän asian loistavasti. Jotenkin niin, että kun ei ole muuta antaa, niin annetaan edes "kunnon" nimi. Eli vaikkapa Isabella Möttönen.

Ne, jotka antavat lapsilleen vanhoja, suvussa kulkeneita nimiä tyyliin Johanna tai Jaakko, ajattelevat siitä nimestä jotakin ihan muuta, kuin ne, jotka antavat muotinimen.

Niin, että ei kai se alkukirjain määrää mitään, mutta huvittavaa on nähdä näitä J-perheitä. Niissä annetaan ihan kummallisia nimiä, pääasia on vain se, että kaikki alkavat samalla kirjaimella.

Ja toinen on se, että jos perheessä on vaikkapa kaksi tyttöä ja kaksi poikaa, niin tyttöjen nimet alkavat samalla kirjaimella kuin äidin ja poikien samalla kuin isän. Oh nou!

Tämä nimiasia on mielenkiintoinen, mutta sitä on vain niin vaikea selittää toiselle, eihän tässä mitään faktaa ole, vaan kyse on mielikuvista.

Vierailija
69/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä äitiydessä on niiiin paljon opettelemista ;)

Vierailija
70/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Jenina? Se taitaa kyllä olla...

Vierailija
71/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä perusnimi, aika harvinainen nykyään lapsilla.

Vierailija
72/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonin äiti kyselee..

Vierailija
73/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonin äiti kyselee..

Vierailija
74/84 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomattoman lapsellisia. Minkäköhänlaisia teidän lapsista oikein tulee??

Vierailija
75/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisipa hauska nähdä millaiset "vitsi mä oon kyl paras" tyypit näitä nimiä on alunperinkään lähtenyt jaottelemaan? Pakko olla vähän latvasta laho :) siinä ei lastenkaan nimet auta kun äiti on kuin mikäkin keskenkasvuinen.

Vierailija
76/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään Jussi. Jenny valitettavasti on nykyään, tosin sekin vähän siinä ja siinä.

Vierailija
77/84 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt ihan Jimi mutta melkein.

MUTTA eihän siitä tarvitse välittää mitä av-mammat ovat mieltä! Itsekin olen av-mamma ja samaa mieltä noista j-nimistä, mutta ei sillä oikeasti ole mitään merkitystä missään suuremmassa mittakaavassa mitä minä tykkään teidän lasten nimistä. En esim. tykkää tai ole tykkäämättä niistä lapsista nimen perusteella.

Vierailija
78/84 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näille ihme Jessicoille ja Nicoille kuin lähiönimi.

Vierailija
79/84 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Johanna ei ole lähiönimi? Mikä J-nimi sitten on? Miksi Jenny olisi lähiönimi?

Vierailija
80/84 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä yhtäkkiä annetaan hirveät määrät esim 90-luvulla oli oikea Joel-buumi, 2000-luvulla on annettu Eliasta ja Eetua. Suurin osa suomalaisista asuu lähiöissä, joten ei niissä mitään vikaa ole. Tietyllä tavaa negatiivisessa mielessä lähiönimiä ovat nimet joista on yritetty tehdä jotenkin hienompia tai kansainvälisempiä nimiä kuin ovat ja jotka eivät sovi yhteen sukunimen kanssa. Eli ne ovat juuri niitä Jennicoita ja Micoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi