Onko J-nimiä, jotka eivät ole "_niitä_ J-nimiä"
siis onko olemassa J-nimiä jotka eivät ole juntteja ja joita voisi harkita lapselleen ilman että saa tiettyä leimaa?
Kommentit (84)
Emma ja Onni ovat vuonna 2008 syntyneiden lasten suosituimmat etunimet. Emman sai ensimmäiseksi nimekseen 487 tyttöä ja Onni annettiin etunimeksi 517 pojalle.
Emman jälkeen suosituimmat tyttöjen ensimmäiset etunimet viime vuonna olivat Ella, Sara, Venla ja Siiri. Pojille useimmin annetut etunimet Onnin jälkeen olivat Eetu, Veeti, Elias ja Aleksi.
Kaikista tyttöjen saamista nimistä viisi suosituinta olivat edelleenkin Maria, Emilia, Sofia, Olivia ja Aino. Viisi suosituinta poikien nimeä olivat nyt Juhani, Johannes, Mikael, Matias ja Onni.
Johanna, Jaana, Jatta, Jutta
Jaakko, Jussi, Juha, Juho, Joel
ainakin Jesse, Jimi, Joni, Jani, Joonas,Jere, Jerry, Jimmy, Janica, Janika, Janita, Janette, Janina, Jessika, Jessica, Jenniina, Jade, Julia, Jessiina, Jannica jne. + jos kaikkien sisarusten nimet alkavat J:llä, niin kaikki ovat "niitä" J-nimiä :D.
unohit viel muodon JIM, tosi ÄLLÖ
Meidän ensimmäiselle vauvalle olisi tullut etunimeksi Jim,jos olisi saanut syntyä terveenä eikä olisi kuollut kohtuun :( No ainakin yks lapsiparka vähemmän, kenen nimeä aikuiset eukot yökkii :(
noin syvällisesti, eli siis että jokaisen nimen on joku antanut rakkaudella lapselleen. Sen verran kuvottavia haaskoja kun ovat.
ainakin Jesse, Jimi, Joni, Jani, Joonas,Jere, Jerry, Jimmy, Janica, Janika, Janita, Janette, Janina, Jessika, Jessica, Jenniina, Jade, Julia, Jessiina, Jannica jne. + jos kaikkien sisarusten nimet alkavat J:llä, niin kaikki ovat "niitä" J-nimiä :D.
unohit viel muodon JIM, tosi ÄLLÖ
Meidän ensimmäiselle vauvalle olisi tullut etunimeksi Jim,jos olisi saanut syntyä terveenä eikä olisi kuollut kohtuun :( No ainakin yks lapsiparka vähemmän, kenen nimeä aikuiset eukot yökkii :(
Ei nämä ns. "aikuiset" ämmät kykene ajattelemaan noin syvällisesti, eli siis että jokaisen nimen on joku antanut rakkaudella lapselleen. Sen verran kuvottavia haaskoja kun ovat.
Vastenmielistä porukkaa nämä nimivouhottajat.
Kannatan ehdotusta, että jokainen mamma joutuu rekisteröitymään tänne oman lapsensa nimellä.
Hävetkää, tekisi mieli sanoa.
vedetty herneet nenään?
Tämähän on aihe vapaa ja nämä ovat ihmisten mielipiteitä, ei mitään kallioon hakattuja totuuksia. Relatkaa nyt ihmiset vähän!!
Älkää ottako niin sairaan vakavasti!
Mutta ehkäpä ne, jotka ei ota, on ollu täällä jo kauan jo tajuaa tän jutun?
Mutta siis..
Jussi ei todellakaan ole niitä nimiä.
Ja joku kauhisteli sitä, kun vanhemmilla ja lapsilla alkaa samalla kirjaimella nimet. No, meillä alkaa miehellä ja pojalla samat sekä mulla ja tytöllä. Tosin tää ei ollu mitenkää tarkotus, enkä ees tajunnu sitä ku vasta myöhemmin.
Terveisin lähiömamma
Kirjoitin juuri sinua ennen siitä relaamisesta. Olen palstaillut täällä kauan, ja osallistunut tähänkin keskusteluun pilke silmäkulmassa, koska poikani on Jussi. Hauska sattuma, että kirjoitit, ettei Jussi ole "niitä" nimiä. Voi kun ihmiset osaisivat ottaa nämä asiat rennommin.
...niissä perheissä, joissa lasten nimet alkaa samalla kirjaimella, ne alkavat lähes poikkeuksetta J-kirjaimella?!?
Olen aivan samaa mieltä!!
Mun mielestä on...
meidän naapurin 4 lasta ovat Janica, Jessica, Jani ja Janette. Oikeesti....
janette, jenette, janica, jenica, janika, jenniina, janniina, jessica, janina.... Nämä vielä jollain pullealla, vähän rumalla ohuttukkaisella tytöllä niin avot.:)
jimi, jami...
Jeesus, Job, Joona, Juudas, Juudit, Jaakob, Jeremias.
jonin äiti kyselee..
Eli EI-NIITÄ-J-NIMIÄ on mun mielestä
Tytöillä: Johanna, Jaana, Jutta, Jonna
Pojilla: Jaakko, Jani, Jari, Janne, Jarno, Joni, (Joonas), Juha, Juho, Jukka, Jussi, Johannes... jne
eli pojilla paljon enemmän ihan ok j-nimiä
Ja ihan ok:han nekin varsinaiset j-nimet on, mutta niissä vain on se lähiö-fiilis ja tulee tietty mielikuva myös vanhemmista...
...niissä perheissä, joissa lasten nimet alkaa samalla kirjaimella, ne alkavat lähes poikkeuksetta J-kirjaimella?!?
Olen aivan samaa mieltä!!
Miksi Jaakko ei ole, mutta Joni on?
Tai miksi Johanna ei ole, mutta Jemina on?
En ihan ymmärrä logiikkaa tässä asiassa.
Juho, Jaakko, Jussi, Jenny niitä nimiä. Ovat vuosisatoja vanhoja, Juhoja ja Jaakkoja on Suomessa ollut jo keskiajalla. Ei ole mielestäni Juhakaan, eikä Juuso ja Joni, ainakaan jos perheessä ei ole muita j-nimiä :)
pojallani on Juho nimenä, ja ei ole muita juhoja tullut vastaan. Tosin nyt tajuan tämän j-yhteyden lähiötyyliin.. me kyllä asutaan lähiössä, heheh!! Mutta ollaan ehkä keskimääräistä lähiöasukkia parempituloisia.
olivat tytöillä Emma ja pojilla Onni. Yhtään luontonimeä ei suosituimmissa nimissä löydy. Lähiönimiä siis?