Onko J-nimiä, jotka eivät ole "_niitä_ J-nimiä"
siis onko olemassa J-nimiä jotka eivät ole juntteja ja joita voisi harkita lapselleen ilman että saa tiettyä leimaa?
Kommentit (84)
Jussihan on nimenomaan juntti, meidänkin poikaa kutsutaan Jukolan Jussiksi. Sellainen meidän poika onkin: pellavapäinen, rehti suomalainen junttimies, ja niin kuuluu ollakin. Olen vaan kuvitellut että "ne J-nimet" on juuri niitä paheksuttavia lähiönimiä, kuten Jessica, Jasmina, Jannica ja mitä niitä onkaan.
jenni jenna, jani, janne, jessika, jasmine, jimi,
Tässä äitiydessä on niiiin paljon opettelemista ;)
...niissä perheissä, joissa lasten nimet alkaa samalla kirjaimella, ne alkavat lähes poikkeuksetta J-kirjaimella?!?
Mulla taas ei tule mieleen yhtäkään J-nimistä, jonka sisaruksissakin olis J-alkuisia. Aina on Tiina ja Jaana, Jonna ja Minna, Jani ja Toni yms.
"Tietty leima" tulee kyllä, mutta ei ainakaan oo lähiönimiä!
Itse olen pitänyt sitä samanlaisena perusnimenä kuin vaikkapa Teemu, en siis tähän Jami, Jimi, Jere, Jesse, Jessica, Janniina -sarjaan kuuluvana..
kiitos siitä. Terv. se Jussin äiti.
että lastemme nimet (Jenny ja Juho) ovat jotakin saamarin lähiönimiä, vaikka ne ovatkin kolmattasataa vuotta suvussamme kulkeneita? Ilmeisesti näin kuitenkin on, kun kukaan ei sano juuta eikä jaata...
[
i]että lastemme nimet (Jenny ja Juho) ovat jotakin saamarin lähiönimiä, vaikka ne ovatkin kolmattasataa vuotta suvussamme kulkeneita? Ilmeisesti näin kuitenkin on, kun kukaan ei sano juuta eikä jaata...
[/quote]
Jaakko, Juho, Juha, Jarmo, Jorma, Johanna, Jaana ei oo.
Jimi on oikein malliesimerkki lähiönimestä.
Tai Jenina? Se taitaa kyllä olla...
Ja millä perusteella nimi Jessica ei esimerkiksi sopisi suomalaiseen sukunimeen. Minusta sopisi ihan hyvin Jessica Virtanen...ei mitään ihmeellistä. Ja ehkä toi c-kirjain liitetään sinne ihan vaan sen takia, että sanan keskellä ei olsi sanaa sika.
tää uusin trendi antaa lapsille kaikkia luonnon nimiä : Aava, Usva, Halla, Pihla, Pyry, ym ym....ne vasta lähiönimiä onkin!!!! Katsokaapa väestörekisteriliiton sivuilta huviksenne mitä nimiä eniten annetaan :) ei suinkaan mitään J:nimiä vaan just noita Kaarnoja ja Hilloja. Kiva kun luokat on kohta täynnä kaikkia maaston osia :)
Ja millä perusteella nimi Jessica ei esimerkiksi sopisi suomalaiseen sukunimeen. Minusta sopisi ihan hyvin Jessica Virtanen...ei mitään ihmeellistä. Ja ehkä toi c-kirjain liitetään sinne ihan vaan sen takia, että sanan keskellä ei olsi sanaa sika.
Sinun mielestäsi se on ihan ok ja monen muunkin. Siksi niitä lähiönimiä ja lähiömammoja juuri on, kun makuja on monia.