Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolissaan raskauden aika painonnoususta. paljon teil tullut?

Vierailija
21.06.2009 |

ite olen aina nuorempana ollut jotain 50-55 kg ja 165 cm. ja nyt ennen raskautta olin "jotenkin" lihonnut vähän reilu 60 kiloiseksi. en siis ollut mitenkään ylipainoinen kummemmin, mutten ihan sinutkaan itseni kanssa. nyt olen rv 32 ja painoa 73kg ja masensi ensin kun hyppäs tuohon yli 70 kg, kun en oo ikinä ollut näin painava... pelkään että paljon ehtii tulla viel, kun on kuiten pari kuukautta laskettuun aikaan. kertokaa omat kokemukset. pienet on murheet, tiedän, mutta kokemuskia kaipaan muilta. kiitti!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus oli jotain järkyttävää; kuopuksesta 30 kiloa jäi sairaalaan! Esikoisestakin 25 kg..

Vierailija
22/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on imetyksellä lähteneet, onneksi. Nyt kolmonen 9 vkoa ja ylimääräistä vielä 7 kg. Joka viikko on sellanen 500 g tippunut, joten muutama kuukausi vielä ja sitten olen taas lähtöpainossa. En ole laihdutuskuurilla, syön herkkuja joka päivä, mutta tuo imetys näyttää tosiaan sulattavan kivasti näitä läskejä. : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaa kyllä allekirjoittanuttakin kovasti kun on tuota painoa päässyt vähän liikaa kertymään. Itelläni rv 27+3 meneillään ja nyt jo 16kg tullut, vielä parisen kuukautta edessä sentään.. Myönnettäköön että on välillä tullut herkuteltua turhan reilulla kädellä mutta kun ei ole ennen tänäpäivänä tehtyä punnitusta tullut stressattua ollenkaan. Nyt on vaan ilmeisesti vahdittava jokaista suupalaa, niin ainakin tietää että loppukilot on niitä turvotuskiloja ja normaalia painonnousua..

Vierailija
24/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa toki syödä terveellisesti, mutta älä ala liikaa stressaamaan. voi tulla myös turvotusta, johon et (välttämättä) voi ravinnolla vaikuttaa.

mulla jostain syystä kertyy turvotusta valtavasti, kai se on yksilöllinen ominaisuus, syön nimittäin terveellisesti. 20 kiloa on painoa tullut molemmissa raskauksissa, onhan se masentavaa kun paino siirtyy uusille kymmenluvuille, ja sitten vielä taas uusille!

Vierailija
25/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

+20 kg (lähtöpaino oli ihannelukemissa) .... nyt kolmannessa raskaudessa rv 33 painoa vain +5 kg. Jee, tällä kertaa taidan onnistua pitämään painonnousun kurissa! Yleensä näiltä viikoilta eteenpäin painoni ei ole enää noussut, sen sijaan alkuraskaudessa joudun aina syömään vähän väliä (väsymys ja huono olo, jos en syö).

Vierailija
26/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 19 oli vuoden kuluttua lähtenyt. =D

Toisesta tuli sitten 26 kg ja kahden vuoden kuluttua oli vain 15 kg lähtenyt. =(

Nyt kolmannesta on tullut 6,5 kg, mutta olen vasta viikolla 28 ja risat. Koska jo alkupainoni oli tällä kertaa lievän ylipainon puolella, niin olen kyllä hiukan huolissani. =(

Vierailija
27/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kerralla synnytyspäivänä +24kg

josta laitokselle jäi 10kg

2. kerralla synnytyspäivänä +19kg

josta laitokselle jäi 9kg

3. kerralla synnytyspäivänä +6,5kg

josta laitokselle jäi 9kg

Vierailija
28/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1687/59 oli lähtö

Vierailija
29/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 29

Vierailija
30/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt rv30..

Vierailija
31/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihannepaino on noin 65 kiloa ja viimeisen = kolmannen raskauden lopussa painoin 89 kiloa. Vähän masensi... No, vuosi synnytyksen jälkeen olin siinä 65 kilossa pelkän imetyksen ansiosta, ei mitään dieettejä ole tarvittu.

Vierailija
32/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä paljonko laitokselle jäi, mutta 11 päivää synnytyksestä olin takaisin lähtöpainossa, nyt painan 3-4 kg vähemmän kuin ennen raskautta (vauva on nyt 8 kk, täysimetin 6 kk ja imetys jatkuu edelleen). Eli imetys on vienyt muutaman kilon, mutta suurin osa mun raskauskiloista oli ihan turvotusta, kun ne noin nopeasti kaikkosivat.

Vierailija
33/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lähtö 162cm/55kg

ekassa raskaudessa synnärillä viimeinen punnitus 89kg eli 34kg tuli. 14kg jäi synnärille, joten turvotusta oli todella paljon. Lopuista lähti itsestään muutamassa kuukaudessa 10kg.. loput lähti kun lopetin joka päiväsen pullan mässytyksen. eli pelkkä herkkujen pois jättäminen pudotti sitten loputkin pois.

nyt toka raskaus ja rv34. kiloja tullut 21kg eli paljon taas, mutta nyt tasan 10kg vähemmän kuin edellisessä. Mutta kilo viikossa vauhtia mennään joten jos syntyy ajallaan niin 26-27kg varmasti menee rikki.

Nyt ei onneksi paniikkia kun tiedän että sen sitten saa poiskin. Vaunulenkit todella tehokkaita. saa kunnon takaisin ja samalla kilot karisee.

Vierailija
34/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa raskauksissa laihduin (ja lapset silti terveet).

Vierailija
35/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus nosti painon 72 kiloon, mikä vähän kauhistutti. Olin kuitenkin sen verran meijeri tuottamaan maitoa, että paino tippui synnytyksen jälkeen 11 kg kahdessa viikossa. Vikat 2 raskauskiloa lähti ilman laihduttamista kun vauva oli 9 kk.

Nyt painan 54-55 kg, eli juuri sen verran missä tunnen oloni mukavimmaksi.

Vierailija
36/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöpaino 64 ja lopulta 86 :(

Nyt vauva 5 kk ja paino vaan junnaa 75 kilossa :'( Laitokselle jäi ehkä 8 kg.

Vedän tunnin vaunulenkin päivittäin (aika haipakkaa...) ja herkkujen kanssa pelaan vain viikonloppuisin. Täysimetyksellä mennään. Normaalia tai kevyempää ruokaa arkena. Miksi paino ei vain putoa :(

Jos vielä raskaaksi tulen, niin takuulla potkaisen nilkkaan sitä joka tulee lässyttämää syömisestä kahden edestä tai että kyllä ne kilot imettämällä lähtee ;) Yeah right!!!!!!

Vierailija
37/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä söin, sama painonnousu joka tapauksessa. Eli täyttä puppua tuo, että olisin voinut itse syömisilläni painoon vaikuttaa.

On ne kilot sitten lähteneetkin imetysaikana.

Vierailija
38/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tietää syöneensä kohtuullisen järkevästi eikä vedä suklaalevyjä ja sipsejä kassikaupalla, niin ei sitä painoa kannata kauheasti tuijottaa. Toisten kropat kerää turvotusta aika paljonkin ja se ei välttämättä silti kauheasti näy päälle päin, koska leviää joka puolelle kroppaa.

Mulla on tullut kummallakin kerralla n.12-13 kiloa ja ovat lähteneet pääosin sairaalassa ja loput ihan parin ekan viikon aikana.

Muuten: jos vetää kovia vaunulenkkejä, niin kannattaa varautua painon nousuun. Mulla ainakin kasvoi aikanaan olemattomat reisi- ja pakaralihakset ihan kunnolal, kun nukutin esikoista. Paino nousi, mutta kroppa kiinteytyi ja paljon.

Vierailija
39/39 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta lähtöpaino 53, synnytyspäivänä 72, kotiutuessa 67kg :/ (ja vauvakin painoi sentään liki 4kg...) Puoli vuotta ja paino 59kg

Kakkosesta lähtöpaino 59kg, synnytyspäivänä 74kg, ja kotiutuessa 69kg... Ensimmäiset 5kg aina pudonneet nopeasti, imetys vei. Mutta vaikka kakkostakin täysimetin 6kk, niin eipä muuten auttanut. Joka päivä tunnin vaunulenkit ja muutenkin liikun paljon.

Täällä kanssa yksi, jonka paino raskausaikana noussut jopa pelkkien tomaattien, mansikoiden ja hedelmien syömisestä. Noita vetelin molemmassa alkuraskaudessa ja paino senkuin nousi vaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän