Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolissaan raskauden aika painonnoususta. paljon teil tullut?

Vierailija
21.06.2009 |

ite olen aina nuorempana ollut jotain 50-55 kg ja 165 cm. ja nyt ennen raskautta olin "jotenkin" lihonnut vähän reilu 60 kiloiseksi. en siis ollut mitenkään ylipainoinen kummemmin, mutten ihan sinutkaan itseni kanssa. nyt olen rv 32 ja painoa 73kg ja masensi ensin kun hyppäs tuohon yli 70 kg, kun en oo ikinä ollut näin painava... pelkään että paljon ehtii tulla viel, kun on kuiten pari kuukautta laskettuun aikaan. kertokaa omat kokemukset. pienet on murheet, tiedän, mutta kokemuskia kaipaan muilta. kiitti!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt rv25 ja -1kg. se on ihan siitä kiinni mitä itse syöt paljonko paino nousee. tottakai se vähän nousee joka tapauksessa koska vauva painaa mutta jos et halua turhaa läskiä, jätä pullat, karkit ja sipsit syömättä.

Vierailija
2/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä hetkellä on tullut lisää 4kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti aika nopeasti kuitenkin pois. Suurin osa oli nestettä, muhun kertyy sitä muutenkin helposti. Ei siitä kannata stressata liikoja, imetystä varten tarvitaan vähän ylimäärästä rasvaa joka kyllä imettämällä myös häipyy.

Vierailija
4/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi on 5 kk ja painan 61.

Vierailija
5/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koettanut tiputtaa painoa vielä ollenkaan, koska täysimetän. mutta ajattelin päästä 53-kiloon sitten joskus eli painoon ennen ekaa lasta. mutta ei kiirettä.

Vierailija
6/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoa tullut niissä 25-32kg eli aikalailla kauhistutti! Viime kerralla tuli tuo 32kg,mutta silloin jo "kokemuksesta" tiesin,että kyllä se lähtee poiskin ja nyt taas BMI 20,9.

Vierailija
7/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taitaa mennä nytkin on yli 16 kg tullut, kun raskaus on loppusuoralla. Olen ainakin kahden ensimmäisen raskauden kilot saanut karistettua varsin nopeasti ja olen ollut elämäni parhaassa kunnossa siinä vaiheessa, kun toinen lapsi on ollut on 4-vuotias.

Vierailija
8/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin paino oli päässy hiipimällä ylös jo ennen raskautta, ja nyt lukemat 73... Ja tuntuu kamalalta! Tottakai olen onnellinen että olen raskaana ja ymmärrän ettei nyt kannata kiloja tuijotella, mutta kyllä se silti ahdistaa. Nyt jo suunnittelen tulevaa laihdutusta sitten kun vauva on syntynyt. Toisaalta täytyy nyt päästä tämän asian yli, tilanne ei nyt tule siitä seuraavien kuukausien aikana muuttumaan. Onpahan sitten ehtinyt keräämään todellisen laihdutusinnon päälle kun se päivä tulee että siihen voi tosissaan ryhtyä!

Vierailija
9/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöpaino 55 kg ja nyt rv 38 32 kg tullut eli ihan kivasti. Ekasta tuli 28 kg, kaikki jäi synnärille, oli niin paha turvotus. Toivottavasti nytkin..

Vierailija
10/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 54kg ja viidettä odotan rv 38+5.

Vierailija
11/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta siis takana.

Lähtöpaino 57kg.

Vierailija
12/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskautta takana.

Ekaa aloin odottamaan ja lähtöpaino 70kg ja kiloja tuli 17 raskauden aikana.

Kakkosta odottaessa tuli 10kg(ekan raskauskilot vielä tallella paino 87kg) joka lähti pois samantien ja laihdutin 7 kiloa, kunnes aloin odottamaan kolmosta. Siinäkin lähti kaikki mitkä tuli ja pitäis laihduttaa loput raskauskilot pois.

Vierailija
13/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuun aikaan viikko. En tiedä miten tullut näin vähän! :) Syönyt olen kuitenkin hyvin ja terveellisesti ja oikein panostanut syömiseen.

Ennen raskautta jäivät mm. aamupalat yms väliin, mutta raskauden aikana olen syönyt aamupalan ja yleensä vielä kaksikin lämmintä ateriaa päivässä. Neuvolassa juuri sanoivat, että siinä voi olla vähäisten kilojen salaisuus, että olen syönyt juuri kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Ei tule napsittua välipaloja ja maha pysyy täyden tuntuisena.

Olen myös ruuminrakenteeltani kuin äitini ja myös hänellä tullut aikanaan kummassakin raskaudessa alle 10 kg ja raskausmaha ollut hyvin pieni. Silti minä ja siskoni olemme olleet aivan normaalin kokoisia syntyessämme.

Vierailija
14/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärille jäi noin 8-9 kiloa. Jälkitarkastuksessa on ollut jäljellä pari kiloa ja ne ovat lähteneet kummallakin kerralla siihen mennessä kun vauva on ollut 6kk.

Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ajattelin säilyä vähemmillä kiloilla, koska se 5-6 kiloa ylimääräistä ei ole kiva näky vauvan venyttämässä repussa. Syön toki normaalisti ja terveellisesti, mutta ne herkut jätän väliin tällä kerralla, niitä siis kohtuudella (aikaisemmin mennyt reilusti överiksi).

Mittani olivat ennen ensimmäistä raskautta 173/64kg ja samaan painoon olen palautunut aina. Nyt painan saman verran, mutta raskausviikkojakin takana vasta 8 :)

Vierailija
15/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja tullut aina 20-25.

Vuoden sisällä olen aina ollut lähtöpainossa joten en ole suuremmin murehtinut.

Vierailija
16/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuijota niin kovasti siihen vaakaan vaan tuhlaa sekin energia ruoka-annosten tarkasteluun :) Kun et syö mitään ylimääräistä herkkua (hei toki joskus saa herkutella!) ja liikut suhteessa ruokaasi sopivasti, painoa ei keräänny turhia.

Toinen lihoo raskausaikana "pelkästä ilman nielemisestä" 30kg ja toisella paino nousee hädintuskin lapsen painon verran. Ei niitä kannata niin suoraan aina verrata :)

Itselläni painoa tuli esikoisesta 8kg (söin mitä vain mieli teki, lähestulkoon) ja nyt toisesta tullut vajaa 4kg rv 32. Tällä kerralla tosin olenkin sitten päässyt ravintoterapeutille ja joudun pitämään ruokapäiväkirjaa, jotta painoa saataisiin lisää. Mutta kun ei se nouse...

Olen vain sellainen ihminen, joka ei liho raskaana ollessaan, toinen taas kerää kaiken ihran näkemistään tomaateista ;)

Vierailija
17/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotusta lopussa aika paljon & ihan lihomista. kun vauva oli vuoden olin takaisin vajaa 60kg, pituutta 170cm.

Vierailija
18/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt rv 39 ja minulle tullut 10 kg. Lähtöpainoni oli 52 kg. Tosin loppuraskauden aikana olen ollut todella tarkka siitä mitä syön, painoa taatusti olisi tullut enemmän, mutta syön todella kevyesti koska ei pysty liikkumalla enää normaalia kalorimäärää kuluttamaan. Yksi lämminruoka ja muuten salaattia ja vihanneksia päivän aikana, niillä pärjää oikein hyvin. :)

Vierailija
19/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ekaa raskautta painoin 60kg, nyt 66kg. Söin paljon, mutta en roskaa, terveet isohkot lapset.

Vierailija
20/39 |
21.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla painoa tullut 30 kg raskauden aikana. Neuvolan ja lääkäreiden suhtautuminen sai minut todella masentumaaan, tunsin itseni todella huonoksi ihmiseksi kun painoni nousi noin paljon. Synnärille jäi 10 kg, toiset 10 kg on pudonnut ihan itsestään vuoden aikana ja vielä n. 10 kg pudotettavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi