Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies mukana neuvolassa?

Vierailija
20.06.2009 |

onko teillä ollut mies mukana neuvolan lääkärikäynnillä? eikös ekalla kerralla tehdä sisätutkimus? jontenkin mua ällöttää, että mies ois siellä (vaikkakaan ei samassa huoneessa)ajatellen et nyt joku romplaa vaimon alapäätä. onks tää nyt ihan outoa :DD

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkempaa kuvaa saivat siten ja mittasivat ultralla myös kohdunkaulaa tai jtn. Ja kohdunsuun tarkistivat ihan joka ultrauskerralla käsikopelolla. Näin molemmissa raskauksissani, nt-, rakenne- ja parissa ylimääräisessä ultrassa. Enkä ole mitään riskiryhmää eli kai nuo ihan normaaliin käytäntöön kuuluivat.

2

Vierailija
22/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta rv14 lähtien tehdään ultrat ulkokautta. Toki nt-ultrassa saatetaan tehdä sisäkautta tehdyn ultran lisäksi vatsan peitteiden päältä myös ultra muttase on sitten lisuke normaalille ultralle.

Eli ap - jos se miehesi tulee mukaan nt-ultraan niin sitten näkee kun vaimoaan ronklataan sisäkautta. Kannattaa tottua tuohon ronklaus ajatukseen jo hyvissä ajoin ennen synnytystä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi se voidaan tehdä ulkokautta ylimääräisenä mutta se tehdään siis aina sisäkauttakin.

Ja sekä nt- että rakenneultrassa tsekataan kohdunkaulan mitta ultralla sisäkautta ja käsikopelolla.

Ap - oikeasti. Minusta tuo on outoa.

Vierailija
24/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mies mukana ultrissa (rv 7 ja rv 12 sisäkautta) sekä ä-polikäynneillä, joissa tehtiin sisätutkimuksia. Aina se katseli kattoa ja seiniä, kun alapäätä "romplattiin". Ei se musta tuntunut oudolta, ihan luonnollista ja kuuluu asiaan.

Vierailija
25/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehty joka ikinen ultra vatsan päältä. eikä ole sisältänyt mitään käsikopeloita.

Vierailija
26/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenköhän kättärillä tehdään? onkohan molemmat ultrat sisäkautta? tehdäänkö siellä samalla sisätutkimus? tai muuta kopelointia.

-kohta sinne menossa-

Vierailija
27/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehty joka ikinen ultra vatsan päältä. eikä ole sisältänyt mitään käsikopeloita.

Vierailija
28/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin teki sisäkautta, sitten vatsan päältä. Ei ollut "ylimääräistä" roplausta.

mitenköhän kättärillä tehdään? onkohan molemmat ultrat sisäkautta? tehdäänkö siellä samalla sisätutkimus? tai muuta kopelointia. -kohta sinne menossa-

Vierailija
29/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan tehdän vatsan päältä myös np-ultra. Mutta vissiin aika monessa paikassa tehdään sisäkautta. Saadaan tarkempaa kuvaa. Ja jos vatsan päällä on paljon extra-rasvaa, voidaan sisäkautta nähdä paremmin.

Vierailija
30/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun lapsi on ulkona, on miehesi nähnyt niin paljon alapään ronkkimista ja erilaisia eritteitä, että yksi sisätutkimus tuntuu lastenleikiltä. Olettaen siis, että tulee mukaan synnytykseen. Myös synnytyksen jälkeen saattaa olla näky komia, mikäli alapää esimerkiksi on revennyt huolella tai rinnat ovat imetyksestä verillä. Siinä vaiheessa en itse jaksanut välittää siitä, mitä mieheni kenties ajattelee, vaan hiihtelin kotona vertavuotavat rinnat paljaina ja välillä jopa niissä hehtovaipoissa. On se jumalauta, jos ihminen on niin pinnallinen, että lapsensaantiin liittyvät toimenpiteet ja äidin fyysinen tila aiheuttavat kakomista.

Vierailija
31/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ultrassa kerran oli pois. Siellä juostiin yhdeksän kertaa kun kaksosia odotettiin ja joka kerta mittailtiin kohdunkaulaa. Mua myös aluksi inhotti ajatus siitä että mies on paikalla kun alapäätä ronkitaan. Kyllä siitä yli pääsi kun seitsemättä kertaa käytiin... Mies kyllä korrektisti istui huoneen toisessa päässä sorkkimisen ajan ja sain pikkuhousut jalkaan kun alettiin ultraamaan ja mies siirtyi lähemmäs.

Vierailija
32/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä korrektisti istui huoneen toisessa päässä sorkkimisen ajan ja sain pikkuhousut jalkaan kun alettiin ultraamaan ja mies siirtyi lähemmäs.

Eli siis miksei voisi nähdä sinua lääkärissä ilman alushousuja? Siis ihan vilpittömästi kysyn, kun en ole koskaan itse tätä asiaa osannut hävetä tai miettiä, että se mies nyt ajattelee siitä että lääkäri ronkkii alapäätäni.

Vierailija
33/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla mies saa pysyä poissa tollaisista tutkimuksista. kerron sitten mitä hänen tulee tietää, se riittäköön.sektio on sovittu tietyistä asioista johtuen, joten eiväthän roplaa synnärilläkään alapäätä, vanhoillinen vaikkakin, mutta kaipa ihmiset saa olla mitä haluavat.äiti 33v

Vierailija
34/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoitojen aikaan hän näki jo vaikka millaista kopelointia. Minua on ultrattu sekä päältä, että sisäkautta. Synnytyksen jälkeen on nähnyt jo lähes kaiken eikä minua edes nolottanut. Yhdessä sitä vauvaa on haluttu ja se mitä raskaus tuo mukanaan on ihan luonnollista ja siihen liittyvää.

Vierailija
35/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vitsit, siistiä mennä jonnekin gynen pöydälle ja mies tuijottaa vieressä.

Mutta niin vain jo np-ultrassa (joka tehtiin alakautta ainakin Jorvissa viime vuonna) asia tuntui niin luonnolliselta, ettei ollut ollenkaan vaivautunut olo. Mies on nähnyt kyllä alapääni satoja kertoja, joten miestäkin vain huolestutti jälkeenpäin se, että eihän muhun ollut sattunut. Kuinka herttaista. :)

Mies ollut mukana yhdessä neuvolalääkärissä (ja kyllä alapää sorkittiin :)), sekä neuvolakäynneissä että myös käännösyrityksessä (vauva perätilassa ja myös siellä ronkittiin) ja ei ole kyllä yhdestikään hävettänyt, että mies on nähnyt. Ihan luonnollista!! Ainoastaan tuo eka kerta np-ultrassa jännitti, kun ei mies nyt sitä ennen ole koskaan ollut mukana missään gynen vastaanotolla. :)

No synnytyksessä se mies viimeistään näkee, kun sun alapäätä sorkitaan ja rutkasti, joten parempi totutella heti alkuunsa, että tuo alapään ronkinta kuuluu raskauteen.

Vierailija
36/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NP-ultrassa oli mukana eikä minua häirinnyt, vaikka se tehtiinkin alakautta. Rakenneultrassa oli myös, mutta sehän tehtiinkin mahan päältä. Mies oli mukana myös päivystyskäynnillä loppuraskaudesta ja lääkäri teki nopean sisätukimuksen. Synnytys on tosiaan sen verran rajua toimintaa, että ihan hyvä harjoitella miehenkin ennen sitä :)

Vierailija
37/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelevasti kolmen lapsen kanssa, eli silloin kun on työn puolesta päässyt. Oli jopa yhdessä jälkitarkastuksessa mukana koska samaan aikaan oli lapsen eka lääkärineuvola. Mikä siinä on niin kamalaa? Sekstailetteko pimeässä peiton alla? Vai luuletteko ettei miehenne tiedä mitä vastaanotolla tapahtuu kun ette ota mukaan?

Vierailija
38/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tullut mieleenkään ottaa miestä neuvolaan mukaan, mutta eipä sille tullut itselleenkään mieleen tunkea mukaan.

Vierailija
39/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ultrassa ja lääkärissä.

Kyllä siellä synnytyksessä vielä enemmän "roplataan" että eiköhän se nyt kestä se mieskin muutaman sisätutkimuksen nähdä... :D

Vierailija
40/43 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei varmaan olekaan siitä, mitä mies kestää, vaan ettei ap kestä. jokainenhan voi valita itse, kyllä se naisen kroppa aivan oma on ja jos ei halua muita kattelemaan kun jotain tungetaan sisään, niin ei tarvii.

mulle tehty kaikki ultrat vatsanpäältä, että on varmaan paikkakunta kohtainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän