Mitä mieltä nimestä Malena?
Kommentit (17)
aika mitäänsanomaton jotenkin. Päässä alkaa soimaan biisi "ramona" =)
kyllä kai jonkin kirjaimen muuttamalla aika monesta nimestä saa jotain outoa. Itse en ole kuullut kyseistä nimeä koskaan kenelläkään, joten ei varmaan kovin yleinen.
Malena on liian lähellä nimeä Melena, joten en antaisi sitä nimeä. Melena nimittäin tarkoittaa veriripulia :(
Jotenkin löysä ja mitään sanomaton. Tulee seinäruusu mieleen.
suomenruotsalaisillakin sitä näkee - lausutaan maleena
ihan kiva nimi
nimeksi tunnistettava ja mielestäni sopii suomalaisenkin suuhun hyvin. Sopii myös suomalaiseen sukunimeen.
jos tuolla perusteella valikoi lapsen nimen, niin jää varmaan todella iso joukko nimiä ulkopuolelle, mitä ei voi laittaa. Jos siis joutuu joka nimestä miettimään, mitä siitä saa väännettyä jos yhden kirjaimen muuttaa. Itselleni tuli mieleen ainakin heti joku 15 ihan tavallista nimeä, joista saa jotain ikävää aikaiseksi.
tulee liian voimakkaasti samanniminen elokuva mieleen (joka on aika traaginen).
tulee liian voimakkaasti samanniminen elokuva mieleen (joka on aika traaginen).
Ja vaikka Melena onkin sanana nätti, on tarkoitus (veriripuli) niin epämiellyttävä, että pilaa kyllä Malena-nimenkin.
Lisäksi Malena on ehkä vähän vaisu. Jotenkin vain lässähtänyt.
eikös se ole joku tauti jota esiintyy kehitysmaissa?
Mainittu Maleena on kivempi, samoin Malina, joka tarkoittaa joillaan slaavilaisilla kielillä vadelmaa.
Pakko kommentoida, kun osui silmiin.Täällä yksi Malena. Mun mielestä tää nimi on paras ikinä! Lähes viikottain kuulen siitä kehuja ja kauniina ja erikoislaatuisena se sopii mulle täydellisesti! <3
Nimi on kyllä ihana, mutta tietysti täytyy miettiä, että miten se sointuu sukunimeen. Esimerkiksi sukunimellä Suominen en itse kovin vakavasti miettisi, toisaalta, kaikkeen tottuu..