Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ Talvimasut kesäkuussa +++

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Meillä oli tänään ultra avalla, rv 9+5. Yllätyksenä kohdusta löytyi kaksi kuollutta alkiota...n. 4 mm kokoisia-SURULLISTA! Eihän näin pitänyt käydä. Mitään vuotoja ei ole olllut kokoaikana. Raskauspahoinvointia edelleen ja tolkuton väsymys. Pienet alkiot edelleen masussani ja istukka myös, jospa tulisivat itsestään pois, kun lopetin nuo lääkkeet.Keskiviikkona lääkäriaika tk:ssa, jos siihen mennessä eivät ole tulleet pois, antavat lähetten Taysiin.

Täytyy koittaa jaksaa mennä eteenpäin. Työt alkaa 23.7 saan sitten muuta ajateltavaa. Tarkoituksena olisi, että kokeilemme syksyllä uudestaan siirtoa. pakkasessa 8 alkiota. Toivotaan parasta!

Toivotan kaikille ihanaa odotusta. Toivottavasti saatte kantaa pienokaiset loppuun asti.

Jään nyt luonnollisesti pois tältä palstalta.

Kaikkea hyvää teille!

t. maaritti

Vierailija
82/137 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Maaritti! :( Niin surullista, olen tosi pahoillani! On niin julmaa, että tuollaista voi tapahtua! Voimia sulle ja miehellesi!

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullisia uutisia :/ Ei tässä oikein sanat riitä, jaksamista.

Ja toivotaan todellakin, että syksyn siirroista tulee plussaa ja uudella kertaa kaikki menee hyvin. Se on sentään hyvä, että teillä on vielä useampi alkio pakkasessa eli ei tarvitse koko prosessia aloittaa alusta.

Smilla

Vierailija
84/137 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista Maaritille! Miten epäreilua tämä onkaan juuri meille lapsettomille. Anna itsellesi aikaa surra.

Katariina

Vierailija
85/137 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melvina, en haluaisi kyseenalaistaa tätä kuukausitaulukkoasi, koska olet sen lääkäriltä saanut, mutta mulla on käsitys, että ensimmäinen kuukausi alkaa, kun ekat kuukautiset on jäänyt pois, eli siis neljä viikkoa myöhemmin kuin meidän raskausviikkolaskurimme. Toisin sanoen kun huomenna alkaa mulla 12. rv, olisin kolmannella kuulla raskaana, jolloin rv 36 aloittaa yhdeksännen kuukauden eikä kymmenennen niin kuin lääkärisi ohjeissa. Olenko väärässä??? Olisihan toki paljon mukavampaa laskea niin kuin Melvinan lääkäri, itse olisin sitten jo neljännellä kuulla raskaana...

Katariina

Vierailija
86/137 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järkyttävää Maaritti!!! suuren suuret pahoittelut ja myötäelämiset kanssasi...:,(

Voimia!!

Katariina, kyllä se lasketaan juuri noin kun Melvinalle kerrottiin, eli 4+0-8+0 on jo toinen kk, sitten 8+0-12+0 on 3kk ja 12+0-16+0 on 4kk jne 8)

Eli minäkin jo kolmannella kuulla!! "jo"...

Sain ultra ajan..torstaille 8.15..soitin moneen paikkaan. toinen aika olisi ollut to 18. otan ton aamun kun se on lapsettomuus hoitopaikka, ja toinen lääkäriklinikka. Voi olla asian tuntevampaa tässä ovumiassa.

tunti kerrallaan mennään.

Stinna rv 8+3

Vierailija
87/137 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tosiaan noin pitänyt käydä, olen niin pahoillani. Erityisen kurjalta tuntuu, kun olin vielä samana päivänä itse hehkuttanut kuinka pitkällä tässä ollaan, tuntuu tosi pahalta. Voimia ja jaksamista, ole itsellesi armollinen ja anna surulle tilaa ja aikaa, ei siinä auta yhtään mikään.

Vierailija
88/137 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko myöntää, että tuo maarittin huonot uutiset järkyttivät mielenrauhaani, sitä alkaa miettiä että mitä jos itsellään käy samalla tavalla? Vaikka siis olen jo pidemmällä. Pahinta olisi juuri se, että menisi kesken, mutta oireet vain jatkuisivat eikä sitä itse tajuaisi :/ Onneksi minulla on tänään ultra, ja toivottavasti siellä on rauhoittavia uutisia. Voitte kuvitella, että olen nyt visioinut kaikkea mahdollista kamalaa.

Stinna: todella hienoa, että sait ultra-ajan! Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Vielä noista raskauskuukausista, olen pähkäilluyt tuota asiaa joskus ennen raskautta. Sitä vain mietin että eihä kukaan koskaan sano olevansa "kymmenennellä kuulla"? Vaikka kyllähän se loogisesti menisi niin.

Mutta nyt yritän ajatella positiivisesti ja keskittyä töihin ultraa odotellessa...

Smilla 15+

Vierailija
89/137 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minuakin jäi kaivelemaan nuo huonot uutiset. :( Tietäen, että mikään ei kuitenkaan koskaan voi olla varmaa, on vaikea nauttia olostaan raskaana.

Raskauskuukausista: minä en ole miettinyt varsinaisesti miten ne lasketaan, mutta käyttämäni raskauskiekon mukaan minä olen viidennellä kuulla. http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/index_uus2.html Siten kai kuukaudet laskettaisiin samoin kuin viikot. Viikkoja ei tosiaan vanhemmat ihmiset yleensä ymmärrä. Samoin huomaan että sellaiset kaverit, jotka eivät itse ole raskaana olleet (eivätkä missään tekemisissä raskauksien kanssa), ymmärtävät kuukaudet paremmin kuin viikot.

Stinna: odottavan aika on pitkä, mutta onneksi torstai on jo ylihuomenna!

Melvina: juu, sama tauti on täällä! :) Hassua kyllä, mulla ei oikeastaan ollut mitään ko. tulehduksen oireita, paitsi lisääntynyttä valkovuotoa, joka voisi olla ihan normaaliakin raskausaikana. Hyvä, että halusivat senkin testata, vaikka pyysin vain lähetettä pissanäytteeseen.

Smillan ultrakuulumisia odotellessa... :)

Killa rv 18+1

Vierailija
90/137 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, miten pohjattoman surullinen olet. Tuota pelkäsin ultrassa itsekin, että ilmoitettaisiin, että sikiöt on kuolleet. Ja onhan se riski olemassa koko raskauden ajan, sehän tätä tuskaa lisää. Sun kohdallasi kävi näin, eikä maailmassa ole mitään oikeudenmukaisuutta! Sattumaa on kaikki, toivon teille kaikkea hyvää jatkossa ja että saisitte vielä sen oman lapsen. Koita kestää ja jaksaa, voimia siihen!!

Olin ajatellut kertoa myös omista kuulumisista, mutta tämä masensi ja veti hiljaiseksi. Sulattelen tätä nyt ensin.

Vierailija
91/137 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin siellä ylimääräisessä ultrassa, ja kaikki oli hyvin :) Helpotti kummasti mieltä, eiköhän tällä selviä seuraavat 5 viikkoa rakenneultraa odottaessa. Lisäksi lääkäri oli oikein mukava, kyseli miten raskaus on edennyt ja kun kerroin hoidoista, kysyi että mitä hoitoja ja missä. Tuli sellainen olo, että häntä ihan oikeasti kiinnosti asiani eikä vain tehnyt ultraa. Eikä toisaalta ollut sellainen olo että olisin hänen mielestään jotenkin ylihysteerinen odottaja :)

Mutta huh, nyt vain odottelen että koska iskee migreeni kun jännitys ja stressi laukesivat...

Tuosta Killan raskauslaskurilinkistä: menin tuolla linkillä ja hieman hätkähdin kun se tarjosi valmiina minulle oikean LA:n :O Ilmeisesti olen tuolla sivulla työkoneelta käynyt, ja se on jäänyt muistiin.

Smilla 15+

Vierailija
92/137 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy uskoa, kun moni sen sanoo, että itsekin olen sitten neljännellä kuulla. Kyllä sukulaiset hämmästyy, kun olen tähän asti sanonut koko ajan, että kolmannella...

Stinnalle tervetuloa minunkin puolestani ja tsemppiä ultraan. Menin vähän sekaisin noista Maaritin uutisista enkä enää muistanut muita viestejä. Itselläni on hyvin samanlaisia tuntemuksia kuin sulla, Stinna. Itselläni on 3-vuotias poika, ja olen koko ajan omasta mielestäni lapseton ja saanut kaikki normikaverini epäilemään järkeäni. Lapsettomuus jättää jäljen, sen kautta määrittelen kuka olen eikä jollakin oudolla tavalla mulla ole enää tarvettakaan muuttaa omaa ajatusmaailmaani. Vaikka tämä raskaus onnistuisi, tulen silti määrittelemään itseni lapsettomaksi, koska meillä ei tehdä normaaleja suunnitelmia perheen lisäyksestä vaan joudutaan miettimään rahatilanne ja sen jälkeen odottamaan ja odottamaan ja odottamaan... Sitä ei ymmärrä kuin ne, jotka ovat käyneet samat asiat läpi.

Mullakin on hyviä ultrauutisia. Maanantaina oli eka neuvola (meni 1,5 tuntia) ja sikiön syke kuului heti voimakkaana. Tänään oli ultra ja kaikki oli siellä hyvin. Ongelmana on se, että sain eilen yöllä kauheita vatsakramppeja, yökötti oikein kunnolla ja ultran jälkeen nousi kuume. Olen inhottavassa vatsataudissa enkä tajua, mistä sen olen saanut, kun olen ollut vain siellä neuvolassa. Eikä tunnu menevän helpolla ohi. Pelottaa tietty sekin, mitä tällainen jatkuva sairastelu voi merkitä sikiölle ja entä jos tämä onkin listeriaa... eli entisellä neuroottisella tyylillä jatketaan. Onneksi kahden viikon päästä on lääkärineuvola, siitä neljän viikon päästä tavallinen neuvola, ja sitten kahden viikon päästä rakenneultra.

Katariina rv 12+0

Vierailija
93/137 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tilanne! Koita jaksaa.

Täällä edelleen pahoinvointi jyllää ja kaamea närastys uutena oireena ilmaantunut. Onneksi olen nyt kesälomalla, ei tarvitse työjuttuja ja töihin menoa ja siellä pärjäämistä miettiä.

Nt- ultrassakin on käyty, turvotusta 1,1 mm. Olen kauhuissani odottanut vaan veriseulan tuloksia, mutta onneksi ei ole soittoa kuulunut. Nyt verikokeesta kohta jo 2 viikkoa, eli soitto olis kai jo tullut jos jotain oli vialla??

Nt- ultrassa kävin rv 11+5 ja kaveri oli 5,9 cm, joka vastasi viikkoja 12+5. Iso kaveri siis tällä hetkellä. Vaatteet ahdistaa ja puristaa. Ehkä uskaltaudun tänään vaateostoksille.. Olen yrittänyt metsästää jonkinlaista raskauskalenteri tms. päiväkirjaa, johon krjata tuntemuksia. Mutta huonosti niitä on saatavilla. Esikoista odottaessani täytyin sellaista ja nyt on kyllä mukava lukea sitä. Tietääkö joku mistä sellaisen kirjan voisi saada?

Ens viikolla on lääkärineuvola, odotan innolla pääsemistä kuulemaan sydänääniä ekaa kertaa. Voikaahan kaikki hyvin ja ihanaa kesäaikaa!!

H rv 13+3

Vierailija
94/137 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muillakin on hyviä ultrakuulumisia :)

Katariina: Olen taas kateellinen, miten usein jossain muualla pääsee neuvolaan! Minulla tosiaan takana yksi neuvola sekä nt-ultra, seuraava neuvola sitten viikolla 20. Ja neuvolalääkäristä olen lukenut vain netissä, mutta ehkä sellainenkin on joskus?

Ja toivotaan, että vatsakipusi menee ohi. Itsellänikin on kyllä pari päivää vatsa oikutellut, ensin oli ummetusta ja taisin sitten syödä siihen pikkaisen liikaa tuota luumusosetta - kun se on niin hyvää :)

Hevioso: kuvittelisi, että olisivat jo soittaneet, jos olisi jotain. Se sentään täällä Helsingissä on hyvin, että veriseulan tulokset tulivat postissa viikossa.

Miten muuten olette muut nukkuneet? Minä olen raskauden alusta nukkunut aika levottomasti. Taas on ollut huonompi viikko takana. Heräilen parin tunnin välein, välillä on levottomat jalat, välillä vessahätä, välillä nälkä. Välillä ei vain sitten uni millään tule. Useampanakin yönä tullut valvottua neljästä viiteen. Ja vaikka sitten illalla väsyttäisi, en uskalla nukkua päikkäreitä koska silloin vasta saan unirytmini ihan sekaisin ja on turha kuvitella että saisin yöllä nukuttua tunnin pätkiä pidempään. Eikö huonounisuuden pitäisi olla loppuraskauden vaiva? Pelkään oikein että mitä se sitten on jos nyt on tällaista...

Smilla 15+

Vierailija
95/137 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smilla, joo eipäs kukaan puhukaan, että 10. kuukausi menossa, heh..ehkä just sen takia kun sitä ekaa kuukautta ei mielletä vielä raskaudeksi, koska sillon vasta munis irtoaa, hedelmöittyy, kiinnittyy jne..

Mutta periaatteessa ihmisen raskaus kestää alusta loppuun sen 10kk, AIVAN LIIAN PITKÄ AIKA MINUSTA!!

Hevioso, minä tilasin sellasen kirjan ja odottelen kovasti postista sitä! Täytin sitä myös esikoisesta, laitan linkin:

http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=%2Fsearch&query=minun+odotukseni&x=18&y=8

Aivan mahtava kirja!! :)

Meillä on niiin paljon surua tässä, kun jouduimme luopumaan omasta rakkaasta perheenjäsenestämme, koirastamme eilen..ikiuneen..synnynnäinen selkävika eteni pisteeseen, mistä ei toivoa enää..

niin kamala paikka..arjen uusi opettelu alkoi ja tuntuu tosi vaikealta..

Tuo suru on kieltämättä syrjäyttänyt ajatuksia masuasukista...mutta huomenna sitten selviää, onko mulla mtn ilmoitettavaa töihin... :/

Jos sieltäkin tulee huonoja uutisia, kuinkas sitä sitten jaksaa!! Meillä se on tupannu aina meneen niin , että kaikki kakka kerralla niskaan..siksi meen suht pessimistinä ultraan...:(

Hei, ootteko syönyt hamppareita?? Esim. mäkissä..kun niissähän on majoneesia, ja sitä ei vissiin suositella syötäväksi? Mää olen syönyt kyllä!....

Mitähän siitäkin pitäs aatella!?

Vatsatauti on sitten kamala, Katariinallakos sellasta pukkaa (anteeksi jos nikki meni väärin). Meillä oli keväällä noro virus ja SE VASTA OLI AAAAIVAN KAMMOTTAVA!!

Näyttäs olevan kaunis päivä! Yritän mennä nauttimaan siitä edes jotenkin..ei vain näy pihassa enää omaa rakasta karvaturria..tyhjää..

Stinna rv 8+5

Vierailija
96/137 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti on tällaista ripulin, kuumeen ja yököttelyn yhdistelmää. En ihan oksenna mutta yökkäilen ja juoksen vessassa koko ajan. Ja kyllä se vatsa on kipeä!!! Jos en eilen olisi nähnyt ultrassa volttia heittävää pikkuista niin en varmasti uskoisi olevan mitään toivoa...

Kiitos, Stinna, linkistä. Sitä olen kaipaillut! Ja pahoittelut koirastasi. Muistan hyvin saman tilanteen (ensin koira, ja pari vuotta myöhemmin kissa), kyllä siinä perheenjäsenen menettää. Toivotaan silti hyviä ultrakuulumisia!

Näistä neuvolasäästöistä vielä. Aion mennä Jorviin eli Espooseen synnyttämään mutta monet kaverit ovat tietysti kertoneet, miten neuvola-aikoja saa enää joka toinen kuukausi. Onneksi täällä meillä ei vielä siitä säästetä, vaikka monet muut asiat ovat lapsiperheiden kannalta paljon huonommin. Hyvinkään sairaalassa nt-ultra oli ihan mieletön kokemus verrattuna Espooseen. Joka ikinen läikkä ultrassa tutkittiin, selitettiin ja mitattiin ja kerrottiin oliko se normaalia jne. Oltiin ultrassa melkein 40 minuuttia. Espoossa vuonna 2006 ultra kesti 15 minuuttia ja oli sellainen, että hoitaja räpsi kuvia, näytti sikiön pituuden ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Saattoihan tietty olla ihan kätilöstä kiinni mutta... Ihan varmuudeksi menen rakenneultraankin Hyvinkäälle, vaikka itse synnytys on sitten Jorvissa. Niin ne yksittäiset ihmiset saattavat muovata aika isoja päätöksiä...

Nyt on taas juostava vessaan :(

Katariina

Vierailija
97/137 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Pitkästä aikaa minäkin aktivoidun. Tässä on taas ollut monenlaista menoa etten oo muka ehtinyt kirjottamaan. Teidän kuulumisia olen kyllä käynyt lukemassa aina sillon tällön.

Joku tuossa (sori en muista nikkiä.....) mietti kuinka pitää itseään edelleen lapsettomana, vaikka onkin jo yksi lapsi. Mä olen miettinyt ihan samaa tai mä usein sanon, että oon lapsellinen lapseton. Jotenkin sitä vaan edelleen tuntee olevansa lapseton eikä sitä kukaan muu kuin lapseton pysty ymmärtämään. Tai ainakin mun kavereista moni on ihmetellyt jos olen niin sanonut.

Raskauden etenemisestä moni on huolissaan. Mä jotenkin jo ensimmäisessä raskaudessa päätin, että aion nauttia raskaudesta ja jos jotain sattuu, niin murehditaan sitä sitten ja ihmeellistä kyllä siinä onnistuinkin. Nyt olen ollut suunnilleen samoilla linjoilla paitsi alun verenvuoto tietty huolta ja murhetta aiheuttikin. mutta ymmärrän kyllä täysin huolenkin.

Katariinalle pahoittelut keskenmenosta. Ei tuollaista vääryyttä pysty ymmärtämään millään :-(

Omaa napaa: pahaolo on väistynyt, mutta väsymystä on vielä ajoittain. Mä herään vähintään kerran yössä, jolloin on mentävä vessaan. Esikoinen on onneksi nukkunut hyvin inahtamatta viime aikoina, mutta silti mä oon heräillyt, mrrrr. Potkuja jo tässä kohta odottelen. Esikoisesta tunsin rv 18 tienoilla ja ne oli heti tosi napakoita ja näkyivät vatsan päältäkin. :-)

Taidanpa kerrankin mennä ajoissa nukkumaan. Voikaahan kaikki paksusti!

Kille rv 16+4

Vierailija
98/137 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Maaritille pahoittelut keskenmenosta eikä Katariinalle...... Punastellen menee nyt nukkumaan.....

Vierailija
99/137 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli pieni 2,1cm liikkuvainen menijä!! Kaikki oli siis hyvin!

On kyllä niin erilaiset raskaudet kaiken kaikkiaan!!

Siis poika tulossa!?!?! hih...

Kyllähän se rauhoitti..

Sanoi, että nyt kmm riski on olematon..ohan se aina tottakai, mut kun on näillä vkoilla noin vahva yksilö niin riski vähenee.

Mutta realisti olen loppuun asti 8)

Mutta nyt nautitaan!

Mukavaa päivää kaikille!!

Vierailija
100/137 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stinna: mukava kuulla, että kaikki on hyvin! Toivottavasti rauhoittaa mieltäsi hetkeksi. Mutta kurja kuulla koirastanne :/ Itsekin koiranomistajana odotan kauhulla sitä päivää...

Ja hitto, taas särkee päätä :/ Alkaa joka hemmetin työpäivä näihin aikoihin. En tiedä, onko asentoni tässä koneen äärellä jotenkin epäergonominen vai mitä. Toisaalta meillä ei ilmastointi toimi, mutta ikkunasta sentään tulee raitista ilmaa. Onneksi enää yksi työpäivä ja sitten alkaa loma :)

Smilla 15+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan