Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin menit töihin? Siis minkäikäisenä lapsesi menivät hoitoon? Miksi silloin?

19.12.2008 |

.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehti olla puoli tarhassa kun jäin äitiyslomalle ja nyt kökitään täällä kotona. Jos vain hermot kestää niin pidän lapsia kotona kunnes nuorimmainen täyttää 3.

Vierailija
22/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin töihin, kun lapset olivat 4 ja 2,5 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt jo vuotta aikaisemmin, jos olisin silloin saanut töitä. Jälkikäteen olen kyllä iloinen, että kuopuskin sai olla kotona 3 v. Äkkiähän ne vuoden menevät aikuisen näkökulmasta, mutta lapselle tuttu hoitopaikka on tärkeä. :)

Vierailija
24/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin, koska rahaakin tarvittiin ja mulla on hyvä palkka, joten ero kotihoidontukeen oli iso, saan töissäolessa melkein 2500 Euroa enemmän nettona, vaikka huomioidaan kotihoidontuki ja päivähoitomaksu. Ihan normaalia 8-16 työtä tein. Hiukan sumplimalla miehen kanssa hoitopäivät saatiin pysymään noin seitsemän tunnin mittaisina.

Vierailija
25/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat lapset ovat menneet päiväkotiin (seimeen) ollessaan 3kk2vkoa vanhoja.

Olen yksityisyrittäjä ja asun vieraassa maassa - ei ole paljon varaa kukkoilla maan tapoja vastaan.

Nyt meidän 4 v on tokaa vuotta esikoulussa :)

Vierailija
26/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaihtelua kotiäidin hommaan. Ja tottakai rahapuolikin on iso asia.

Lapsi ei kuitenkaan mennyt hoitoon, vaan isä jäi hänen kanssa kotiin pariksi kuukaudeksi..

Nyt lapsi vajaa kolme, eikä ole vieläkään hoidossa, eikä ole menossakaan.

Olemme miehen kanssa molemmat töissä, mutta sumplimme asiat niin, että toinen on lapsen kanssa, kun toinen töissä. Mies oli yhdessä vaihessa toisenkin parin kuukauden pätkän kokonaan koti- isinä.

Keväällä jään sitten äitiyslomalle, odotan toista lasta.

Voipi olla, että lapsi ei mene ollenkaan hoitoon. Kerhossa kyllä käy 6 h viikossa. Aloitti syksyllä. Ja perhekerhossa ollaan käyty aina.

Vierailija
27/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, sain projektin omaisen työpaikan (3kk) ja nyt pitää tehdäpäätös. Itseäni hirvittää, vaikka taas kun ajattelen työtä niin innostun, koska todella mielenkiintoinen projekti.Apua, miten saan oman oloni sinuiksi hoidon kanssa :/? Kyseessä olisi 3kk:tta jonka jälkeen jäisin hetkeksi taas kotiin

Vierailija
28/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan vuorostaan vaan hoitovapaalle 3kk ajaksi ja sitten sä takaisin, niin ei tule liikaa muutoksia etkä joudu olemaan kauheasti sairaan lapsen takia pois töistä.

Meillä mä palasin esikoisen jälkeen töihin kun esikoinen oli 1,5. Kuopuksen kanssa palasin töihin kun hän oli 1, mutta mies jäi puoleksi vuodeksi kotiin ja nyt aloittaa kans 1,5 v hoidossa.

Vierailija
29/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies ei voi jäädä kotiin :( koska on yrittäjä. Työ olisi mahtava mahdollisuus uralle, mutta en tiedä pystynkö. Niin tuskaista, kun haluaa molempia! T.21 ja ongelma

Vierailija
30/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nuo yrittäjät on vaikeita. Meillä onneksi mies lopetti yrittäjyyden kuukausi lapsen syntymän jälkeen.

Ei se lapsi mene pilalle kolmessa kuukaudessa, joten ilman muuta otat nyt vastaan tuon duunin ja jatkat sitten kotona oloa.

Vierailija
31/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli vajaat 2 vuotta, kun jäi taas kotiin kuopuksen syntyessä, ja hieman alle kolme vuotta kun palasi hoitoon uudelle. Lasten päiväkotiin sopeutuminen on mennyt yllättävän hyvin. Kuopuksella päiväkotitaivalta nyt takana 1,5kk ja vain parina aamuna on itsenyt kovasti äidin perään. Häntä on tietysti auttanut se että isosisko on tarhassa turvana. Esikoisella se vähän vaihtelee. Joinakin aamuina jää hoitoon itkuisena, mutta toisinaan juoksee vauhdilla kavereiden kanssa leikkimään.

Plussat ja miinukset yhteen laskettuna tämä oli meidän perheelle sopivin vaihtoehto. Minulla on hyvät tulot, kiinnostava työ ja kaipaan ns. älyllisiä haasteita. Ja ennen kaikkea jaksan olla paljon parempi äiti lapsilleni, kun käyn päivällä töissä. Välillä tietysti sydäntä riipaisee jättää lapset aamulla hoitoon, mutta onneksi työaikani ovat hyvin joustavat, joten voin tarvittaessa lyhentää päivää ja työskennellä pitempää sellaisena päivänä kun mies pääsee ajoissa kotiin. Kaikki vapaa-aika vietetään lasten kanssa ja silloin jaksan olla mukana täysillä. Tämä siis on meidän perheen ratkaisu ja ainakin toistaiseksi ollaan ihan tyytyväisiä. Ollaan yhdessä päätetty, että jos tilanne muuttuisi ja lapset alkaisivat kovasti oireilemaan, mies voisi jäädä joksikin aikaa hoitovapaalle.

Vierailija
32/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yrittäjät on vaikeita :) joskus plussaa kun voi joustaa, mutta ei niin kuin tavallisessa työssä. Ja työthän ei tekevältä lopu!

Tavallaan raskasta, kun äitinä ottaa nämä päivähoito asiat raskaasti ja mies pystyy paremmin "elättäjänä" tekemään uraa, töitä jne. Mutta kaipa se 3kk on ok ja sitten saan olla taas kotona ainakin kesän

t.21

Vierailija
33/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palannut silloin töihin. Tosin kahden vanhemman lapsen välissä ehdin olla oikeesti töissä vain 6 vk.

Vierailija
34/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi siihen kuole vaikka menisikin hoitoon 10,5kk ikäisenä. Itse laitoin lapseni hoitoon esikoisen ollessa 2,5 v. ja pienemmän ollessa 10,5kk. Molemmat aloittivat päiväkodissa..

Sain myöskin sellaisen työtarjouksen, joka ei tule enää koskaan toistumaan. Otin sen vastaan. Koko perhe on ollut tyytyväinen, vaikka toki yhteistä aikaa lasten kanssa kaipaa ja väsymystä ja sairasteluja on ollut. Asiaan vaikuttaa myös se, että meidän mielestämme päiväkoti on oikein mukava paikka (mukavia ja ymmärtäväisiä hoitajia). Työnikin on joustavaa ja voin itse päättää työajoistani.

Itselläni oli hirveästi negatiivisia ennakkoluuloja päiväkoteja kohtaan ennen kuin omat lapseni sinne menivät. Nyt olen ilokseni huomannut ennakkoluuloni täysin turhiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan