Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin menit töihin? Siis minkäikäisenä lapsesi menivät hoitoon? Miksi silloin?

19.12.2008 |

.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoito on laadukasta.

Vierailija
2/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on nyt vuosi ja vielä kotona ovat. Syksyllä vanhempi menee eskariin. Harkitaan silloin kuopukselle puolipäiväpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etenkin päiväkodista! Itselläkin on ollut joku ihme ennakkoluulo, että n. 1 v lapsi jää päiväkodissa jalkoihin. Itsee luotan kuitenkin enemmän päiväkotiin kuin perhepäivähoitoon.

t. sama 21

Vierailija
4/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos paha lama tulossa, niin sulla on vähän jalkaa oven välissä ja saat tuloja.

Vierailija
5/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 5,5 v ja 2,5 v.

Näin ollaan miehen kanssa haluttu ja rahatkin on riittäneet.

Vierailija
6/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttavat eniten jääkö lapsi jalkoihin. Meidän nyt jo 1-vuotiaamme on sopeutunut päiväkotiin todella hyvin.. Hänelle on sattunut todella mukavat hoitajat, joka varmasti asiaan vaikuttaa. Poika on 12 lapsen vuororyhmässä, jossa vanhin lapsi on n. 1,5 v. Hoitajia ryhmässä on 4-5, mutta kaikki lapset eivät ole melkein koskaan yhtä aikaa paikalla.

Vierailija
7/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan menin töihin kun hän oli 1v2kk. Syy oli niinkin yksinkertainen että laskut piti maksaa. Esikoinen meni päiväkotiin ollessaan 1v7kk. Siihen asti hoidimme hänet kotona ( miehen kanssa kummallakin 3vuorotyö), vanhempieni vähäisellä avulla.

Lopetti tarhan olleessaan 2v4kk kun pikkusisko syntyi.

Tulee olemaan 4v2kk kun menee uudestaan päiväkotiin, ja siskonsa on tuolloin 1v10kk.

Vierailija
8/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin ei ollut kiire. Olin 3-vuorotyössä osittaisella hoitovapaalla, joten lapselle ei tullut paljoa hoitopäiviä. Oli pph:lla.

Vierailija
9/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oli juuri täyttänyt 2. Molemmilla kerroilla sain viran, enkä kehdannut olla aloittamatta töitä heti.

Vierailija
10/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla siis pieni ikäero ja menivät yhtä aikaa ensimmäistä kertaa päivähoitoon.

Palasin töihin rahasyistä, sekä siitä syystä että kaipaisin jo ns. älyllisiä haasteita 3,5 kotivuoden jälkeen. Minulle myös tarjottiin uutta työpaikkaa (entinen esimies tarjosi).

Vierailija
11/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuorempi oli 1v1kk ja vanhempi 2v4kk. Syynä rahapula.

Vierailija
12/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sumplimalla(mulla kolmivuorotyö) ollaan kuitenkin pystytty hoitamaan lapset kotona.

Nyt kun pieninkin täyttää kolme, meinataan laittaa kaikki ulkopuolisen hoidettavaksi.

Vierailija
13/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen ollessa 10 kk. Opiskelun aloitin, kun esikoinen oli 1v 1kk. Opiskelin puoli vuotta ja syntyi toinen lapsi. Jatkoin opiskelua hänen ollessaan 7kk. Lapset pääsivät mummulle hoitoon muuten en olisi vielä jatkanut opintoja. Jälkeenpäin on välillä harmittanut, kun on laittanut lapset niin pieninä hoitoon. Mutta nyt ovat jo 5v ja 3v ja ihania poikia.

Vierailija
14/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin olemaan kotiäitinä ja löysin työpaikan lähempää kotia.

Olisi pitänyt jo aikaisemmin mennä töihin. Lapseni ovat alusta asti pitäneet kovasti päiväkodissa olosta. 2 kerttaa viikossa kerho ei vanhemmalle lapselle riittänyt.

Vierailija
15/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tehdä osa-aikatyötä. Hoitopaikkaa ei tarvittu, hoito onnistui kotona. Lapsi nyt miltei 3v ja n. 10 päivää kuussa kunnallisessa hoidossa.

Vierailija
16/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen palasin töihin kun lapsi oli 1v10kk. Esikoinen aloitti silloin perhepäivähoidossa.

Olin n vuoden töissä ja jäin uudestaan äitiyslomalle jolloin esikoinenkin jäi kotiin.

Toisen lapsen jälkeen olin sopinut palaavani töihin kun lapsi on 2v1kk mutta meille syntyikin kolmas lapsi paria kuukautta aikaisemmin. Lopulta palasin töihin kolmannen ollessa 1v2kk. Mieheni jäi silloin vuorotteluvapaalle. Lapset palasi hoitoon kun kuopus oli 1v11kk, keskimmäinen 3v ja esikoinen melkein 6.

Vierailija
17/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempi vajaan vuoden (lapsen isä jäi hoitovapaalle pariksi kuukaudeksi). Molemmilla kerroilla olen mennyt töihin, kun sellaisen olen saanut. Ei ollut vakituista paikkaa enkä uskaltanut jättää tilaisuutta käyttämättä. Sittemmin olen ollut vuoden vuorotteluvapaan turvin kotiäitinä.

Vierailija
18/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 50% eli vain pari hoitovuoroa/kk. Rahapula jonka olisin voinut hoitaa myös keikkaamalla, mutta silloin olisi perheen yhteinen aika ollut turhan pieni. Halusin että lapsi kävelee kun menee hoitoon. Jäi taas kotiin 3v kun kakkonen syntyi ja varmaan pienempi saman ikäinen kun hoitoon.....

Vierailija
19/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin töissä (opiskelevalle yrittäjälle) n. 6kk, kun kuopus täytti 3v. Kesällä hoito saatiin järjestettyä muuten, mutta syksyksi menivät hoitoon pph:lle 2,5 kk:ksi, muuten en olisi saanut töitä tehdyksi, vaikka kotona sainkin niitä tehdä. Esikko oli silloin 4,5v ja kuopus 3,5v. Vuoden kuluttua aloinkin odottamaan seuraavaa, jonka jälkeen olen kotona ollut nyt kohta 4v putkeen ja lisää on tulossa...

Vierailija
20/34 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kuukautta (työttömänä), olin kotona kun lapsi 5kk-9kk ja sitten olikin pakko laitta jo päiväkotiin.

Tämä johtui siitä että asuimme ulkomailla lapsen syntyessä ja palasimme suomeen kun hän oli 5kk. Mies pätkätöissä (ilta+vkl) ja itse sain vakipaikan niin ei siinä paljon vaihtoehtoja jäänyt... Nyt tyttö normaali, reipas ja iloinen 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä