Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutiksesta!

Vierailija
16.06.2009 |

Tarviiko minun pyytää postikuluista palautusta, kun myyjä on pyytänyt niitä liikaa, mutta ei itse ole ehdottanut palautusta? Myyjä on ilmoittanut pk:t jo huuto kohteessa. Kaupasta haluaisin kyllä antaa muuten positiivisen palautteen, mutta nyt meinaa jo ottaa päästä, kun on niin mones kerta, että myyjät ovat pyytäneet postareita liikaa ja ikinä ei ole tarjouduttu palauttamaan ylimääräisiä takaisin. Minulta on kyllä pyydetty lisää jos postarit ovat olleetkin enemmän kun kohteessa ilmoitetut postikulut.

Eipä se yksi 50-60s niin iso raha ole, mutta periaatteessa kun kyseessä on ollut jotain 2-5e maksavia vaatteita monta kertaa niin suhteessa vaatteen hintaan 50-60s on rahaa. ;)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat tuollaisista asioista hyperventiloida huutiksessa.

Kyse on tosiaan TOIMITUSkuluista, jotka hyväksyt huutaessasi tuotteen.

Miksi muuten ostat toistuvasti kyseiseltä myyjältä jos tiedät hänen hermojasi raastavat tapansa?

Vierailija
2/22 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat tuollaisista asioista hyperventiloida huutiksessa. Kyse on tosiaan TOIMITUSkuluista, jotka hyväksyt huutaessasi tuotteen. Miksi muuten ostat toistuvasti kyseiseltä myyjältä jos tiedät hänen hermojasi raastavat tapansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjälle enempää kuin ilmoituksessa ilmoitetaan. Ellei ilmoituksessa sitten sanota, että joudut maksamaan todelliset postikulut. Sanot vain myyjälle, että maksat ilmoituksen mukaiset postarit ja that´s it.

Vierailija
4/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tarjoudun automaattisesti palauttamaan jos postikulut ovatkin pyytämääni vähemmän. Tosin arvioin postikulut aina alakanttiin ja maksan osan postikuluista.

Vierailija
5/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos postikulut on selkeästi kohteessa mainittu. Jos kuluja ei ole mainittu, niin kannattaa skipata.

Sitä paitsi ne on toimituskulut, ei posti-.

Vierailija
6/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjähän saattaa laskuttaa vaikkapa kirjekuorista, minigrip-pusseista jne. jos sellaisia on joutunut ostamaan. Mun kuvauksessa lukee että en palauta mutten myöskään koskaan pyydä lisää, se vasta ärsyttävää onkin! En nyt varsinaisesti pahastuisi jos pyydettäisiin palautusta mutta minusta reilu peli on se että postikulut on se mitä kohteessa lukee. Ei kai se tämän myyjän syy ole että muut ovat perineet sinulta lisää?

Vierailija
7/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pyysikö postituksesta enemmän kuin mitä kohteessa oli mainittu?

Jos taas oli sama summa kuin kohteessa mainittuna, niin sitte on se summa mikä on.

PS. Itse veloitan aina vain todellisten postikulujen mukaan ja palautan jos olen perinyt ylimääräistä. Mutta tiedän kyllä ihmisiä, joilla on muunkinlainen käytäntö. Kunkin myyjän käytäntöön pitää sopeutua, jos huutaa.

Vierailija
8/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohteen kohdalla lukee TOIMITUSKULUT. Ja kun huudat kohteen niin silloin hyväksyt toimituskulutkin, jos ne on ilmoitettu kohteessa. Toimituskulut = postimaksu + myyjän muut kulut (kirjekuori, teipit, bensakulu postiin jne).

Eli jos postimaksu on vaikka 1,6 e niin kohteessa voi olla toimituskulu 5 e.

Sinä päätät mitä huudat ja samalla hyväksyt.

Eli et voi pyytää palautusta etkä myöskään antaa negaa, jos toimituskulut ovat suuremmat kuin postimaksu.

Vierailija
9/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyse olisikin vaan jostain 2-3e vaatteesta, ja esim. oli ilmoitettu postikulut 1,60e. Niin siinä vaiheessa kun sen kohteen huutaa, hyväksyy myös ne mahdolliset postikulut sellaisenaan kun ovat siinä mainittu.

Jos sitten vaate tulee perille ja näet että postikulut olivatkin vaan 1,10e niin musta on aika kohtuutonta alkaa siitä 50centistä alkaa nipottaa, jos kaikki muu olikin ok.

Jos asia on sulle nyt jotenkin joku kynnyskysymys niin voitha vielä tosi ystävällisesti ja varovasti kysyä tyyliin: "...huomasin että postikuluja menikin vaan 1,10e eli olisiko mahdollista että palauttaisit minulle liikaa maksetut postikulut 0,50e?".

Mutta musta toi on jo aikamoista hiustenhalkomista.

Minulla on usein tullut paketteja joista myyjä on ilmoittanut esim. joku maksikirjeen hinta esim. 6,90e ja tulikin sitten 9,30e maksikirjeenä eikä myyjä ole edes pyytänyt että maksaisin lisää postikuluja. Jos olisi pyytänyt, olisin kyllä maksanut.

Vierailija
10/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei myyjä nimenomaan ilmoita että palauttaa rahat.

kuluja myyjä voi ottaa vaikka postiin viennistä, kuorista, minigrip pussista jne.

eli kulut on mitä sovittu jos ei muuta kohteessa lue!

päivän selvää!

Vierailija
11/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tulee halvemmalla kuin olen veloittanut, välillä paljonkin kalliimmalla (Esim. ei tulekaan kirjeenä vaan maxina).

eli en palauttele enkä pyydä lisää vaikka olisin joutunut maksamaan 4 ekin liikaa postikuluja myyjänä.

mut joskus se tulee takaisin sillä että olen pyytänyt liikaa.

Vierailija
12/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muistin, miksei huutonetissä kannata myydä. Tuskin olisit täällä kyselemässä, jos olisit maksanut liian vähän postikuluja.

Kyllä varmaan kannattaa myydä parin euron rättejä, pakkailla ja kiikuttaa postiin. Sitten viettää aikaa netissä vastailemassa ... kysymyksiin ja seurata maksuliikennettä, palautella rahoja... kukahan siinä loppupeleissä on maksun puolella. Eli myyjä maksaa siitä, että joku huolii vaatteet. Ostakaa savolaiset rättinne mistä lystäätte, minä en enää myy!

Vierailija
13/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä on selkeästi ilmoittanut ja sitten alat itkemään? Hei haloo, onko ketään kotona?

Mene noutamaan, jos toimituskulut tuntuu sinusta liian suurilta.

Vierailija
14/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muistin, miksei huutonetissä kannata myydä. Tuskin olisit täällä kyselemässä, jos olisit maksanut liian vähän postikuluja. Kyllä varmaan kannattaa myydä parin euron rättejä, pakkailla ja kiikuttaa postiin. Sitten viettää aikaa netissä vastailemassa ... kysymyksiin ja seurata maksuliikennettä, palautella rahoja... kukahan siinä loppupeleissä on maksun puolella. Eli myyjä maksaa siitä, että joku huolii vaatteet. Ostakaa savolaiset rättinne mistä lystäätte, minä en enää myy!

Vierailija
15/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikulut ovat ne, mitä kohteessa ilmoitetaan ellei kohteen kuvauksessa lue, että "todelliset postikulut". Tämä sinun pitää huomioida tarjousta tehdessäsi, laskea kokonaishinta minkä olet valmis maksamaan.

Jos annat tuosta syystä neutraalin tai negatiisiven palautteen, niin se on aiheeton ja myyjä voi pyytää sen poistamaan.

Vierailija
16/22 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa hinta on se mitä lapussa lukee ja tuote on uusi. Sun ei tarvitse sitten stressata, että nyt joku saikin postituksesta 10 senttiä enemmän.

Mieti nyt vähän! Tämä myyjä pakkaa tavarat, käyttää ehkä uusia pakkausmateriaaleja, kiikuttaa postiin, käyttää ehkä julkisia kulkuneuvoja tai autoa. Etköhän sinä vieläkin ole saamapuolella.

Suosittelen kyllä, että et huutokaupasta osta. Ilmiselvästi et sovellu sellaiseen kaupantekoon.

Vierailija
17/22 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee tosin haksahdettua huutikseen, jos sieltä löytää jotain nättiä mitä ei kaupasta enään saa.

Eli siis jos sama myyjä pyytää minulta liikaa postareita, monetta kertaa, niin minun ei saa pyytää palauttamaan ylimääräisiä minulle, olen silloin nipottaja ja hiustenhalkoja?

Mutta tämä sama myyjä saa pyytää minulta lisää postareita jälkikäteen, jos postarit ovatkin olleet enemmän kuin huutiksen kohteessa on ilmoitettu? Häh?

On niitä postareita veloittaneet muutkin myyjät enemmän kuin tod. on mennyt, mutta tää nyt on jo mones kerta tältä myyjältä.

Ymmärrän kyllä toimituskulujen ja postikulujen eron. Kyseessä onkin postikulut.

Sorry, enkä ole savosta, en sieltä päinkään. Ihan täältä ruuhkaisesta Suomesta.

Vierailija
18/22 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn huutiksessa paljonkin tavaraa, mutta onneksi en ole tavannut vielä kaltaistasi ostajaa!!

Eikö ilmoituksissakin lue aina toimituskulut suomeen? Itse veloita melkein joka kohteesta 1e enemmän mitä todelliset postikulut ovat, sillä kuoret ja kuplamuovit maksaa, samaten lähimpään postiin tai jopa laatikkoon on matkaa 10km!! Ihan sama vaikka olisin myynyt samalle tyypille aikojen kuluessa monta kohdetta, juoksevat kulut eivät muutu!!

Ymmärtäisin valituksesi lisää perityistä postareista, sillä niitä sinun ei todellakaaan tarvitsisi maksaa jos kohteessa on selvästi ilmoitettu toimituskulut eikä muuta asian tiimoilta sovittu.

Itse en peri lisää jos on metsään menty, mutta en todellakaan palauttele huutajan mielestä ylimääräisiä kuluja!!

Vierailija
19/22 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän pyytää lisää postikuluja vaikka hän on ilmoittanut kohteessa esim 1,10e ja onkin todellisuudessa mennyt 1,60e, niin hän on pyytänyt sen 50s lisää minulta? Yhtälailla voin ihmetellä, että miksi hän ei palauta minulle ylimääräisiä kun on kerta ollut pyytämässä lisää minulta. Eikös se ole myyjän voi voi, jos ei ole osannut arvioida kuluja oikein?

Minä myyn huutiksessa paljonkin tavaraa, mutta onneksi en ole tavannut vielä kaltaistasi ostajaa!! Eikö ilmoituksissakin lue aina toimituskulut suomeen? Itse veloita melkein joka kohteesta 1e enemmän mitä todelliset postikulut ovat, sillä kuoret ja kuplamuovit maksaa, samaten lähimpään postiin tai jopa laatikkoon on matkaa 10km!! Ihan sama vaikka olisin myynyt samalle tyypille aikojen kuluessa monta kohdetta, juoksevat kulut eivät muutu!! Ymmärtäisin valituksesi lisää perityistä postareista, sillä niitä sinun ei todellakaaan tarvitsisi maksaa jos kohteessa on selvästi ilmoitettu toimituskulut eikä muuta asian tiimoilta sovittu. Itse en peri lisää jos on metsään menty, mutta en todellakaan palauttele huutajan mielestä ylimääräisiä kuluja!!

Vierailija
20/22 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoisitko jo peiliin.

Varmasti elämäsi on kaikella muullakin tavalla vaikeaa. Se kyllä helpottaa, kun pääset töihin.

Ei kukaan normaalisti pelittävä ihminen pohdi tuollaista loputtomiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi