Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea sossu maksaa tulevalle lapselle?

Vierailija
15.06.2009 |

Vaunuihin vissiin saa avustusta? Saako mihinkään muuhun?

Mikroonkin rahat vissiin vois sieltä pummia?

Maksaako sossu muutto kustannuksia jos muutamme kaksiosta kolmioon tulevan lapsen takia?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummeja on ja tulee aina olemaan. Ne on kuitenkin pieni vähemmistö kaikista niistä, jotka saa sossusta tukea ja oikeasti tarvitsee sitä. Mä ainakin elän mielummin maassa, jossa on verovaroilla kustannettua sosiaaliturvaa, terveydenhuoltoa jne kuin sellaisessa, jossa sitä ei ole.

Jos avaus on provo ja "huumoria", toivon, että siinä on kaikki valetta. Olisi kauheaa ajatella, että jossakin kasvaa lapsi, jonka äiti on tuollaisella henkisellä tasolla.

Vierailija
42/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan täysin pakollisiin kuluihin, joihin ei kuulemma nuo kuulu. Näin sanoi meille sossun täti viime Joulukuussa. Mies joutui irtisanotuksi, ja minä äitiyslomalla minimi rahoilla. Meillä on neljä muuta lasta, ja ainoat kulkupelit meillä oli istumarattaat. Vaunuihin sosiaalitoimisto ei rahaa kyllä anna, niin täällä ainkin sanottiin. Kantoliinalla sitä ollaan menty (ompelin itse) ja odotellaan josko mies löytäisi töitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites sitten jos olisin töissä, niin työnantajako huolehtii sillon perheestäni? Huolehtiihan Kela sitten samoilla periaatteilla myös muutkin tulevat äidit ja niiden lapset :)

Sanoin jo aikaisemmin että olen opiskellut, mutta en saanut opintolainaa, jolloin oli pakko turvautua sossuun. Myönnän, omaa tyhmyyttä olen myös osan elämästäni "pilannut" ja osaan elää asian kanssa.

Mua ei oikeastaan hävetä käydä soskussa, mutta en siellä mielelläni käy. Siellä kun näkee juoppoja narkkareita ja neekereitä.

Itse en sentään ole tämmöinen, vaikka moni varmaan kuvitteleekin...

Sossuun joutuu ainoastaan toimittamaan tiliotteet, siinäpä ne raha-asiat sitten ovatkin. Muuta en ole sossuun selostanut elämästäni.

Kaveripiirissä on yksi ihminen joka on sossusta joutunut hakemaan avustusta, muut ei.

Vanhempani eivät ole ikinä hakeneet.

Minun mielestä tilanteeni on ok, en nyt ehkä ole mikään "mallimamma", en todellakaan, enkä edes haluaisi olla. Mutta sen sanon että lapsi tulee saamaan kaiken minkä tarvitsee ja kummankin vanhemman aidon rakkauden.

Olenko nyt sitten pahempi kuin esim. huume äidit? Tai ne äidit jotka ovat "tahallaan" hankkiutuneet raskaaksi (ei käytä ehkäisyä) ja antavat lapsensa adoptioon?

En mä aijo tässä tilanteessa olla aina, opiskeluni jatkan loppuun kunhan lapsi on tarpeeksi vanha ja sen jälkeen hankin niitä töitä, mikäli vain niitä saan.

Tässä nyt tuli aika paljon selitettyä omasta elämästä, joka ei etes aiheeseen kuulu. Ja pyydänkin vielä anteeksi, jos kirjottelin ikävään sävyyn. En kuitenkaan itse ole tuomitsemassa muita, vaikka en ehkä heidän elämäntapojaan hyväksy. Jokainen tehkööt mitä haluaa :) Ja tiedän että näitä sossupummeja on muitakin kuin vain minä.

Hyvää kesän jatkoa muille! Mun puolesta tää asia jää tähän :)

-ap

Vierailija
44/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole saanut edes opintolainaa, on kyllä vihonviimeisiä ,joita haluaisin mun verorahoillani auttaa.

Vierailija
45/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö sossun maksaa teille kakakarasta jotain. jos ei ole varaa tehdä niin vittu älkää tehtkö niitä kakaroita. KYllä itse hoidan kakarani enkä kysele mitä soossu sille maksaa. Ei vittu maska meidän kakaralle mitään. Mäkin maksan sun kakaran kulut. Että vittu kehtaat tollasia edes kysyä. Mitä maksat meille. Sun vuokras taitaa mennä sossun kautta ja vielä kolmioon. Eikö kaksio riitä aluksi. Töihin siitä ja vittu pois sossun elätistä. TAidat olla koko elämäsi ja kakarasi sosssun elätti. Hoh hoijaa. Haista paska.

Näyttää nämä sossun asiakkaat osaavan sentään käyttäytyä, puhua ja kirjottaa, toisin kun sinä.

Vierailija
46/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkeleen lapsellista tekstiä. Anna vaikka lapsesi adoptioon jotta saisi tervejärkiset vanhemmat, tuollaisilla se ei tee mitään.

Vierailija
47/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

¤5 neliötä pitää riittää kahdelle hengelle...enkä muuten saa kun lainakis sossusta rahaa..periivät kaiken takaisin.Niin ja minulla on työpaikka,mutta sairauden vuoksi en pysty enää kokinhommia tekemään.

Muutan silti sillä pääni hajoo näissä neliöissä.Kiristetään vyötä sitten muualta.

Vierailija
48/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan edelleen 50m2 asunnossa. Isompaan muutetaan heti on siihen on varaa, muttei todellakaan laskuteta sellaista sossulta. Ollaan kyllä saatu sieltä rahaa pariin otteeseen kun ruokaa ja vaippoja ei kyetty enää ostamaan. Miten voit vaatia rahaa sossusta vaikka olet kykenevä maksamaan vuokrannousun kaksiosta kolmioon?!

Vierailija
49/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette olleet yli vuoden sossun asiakkaana, kuinka voitte edes harkita lapsen hankkimista tuohon tilanteeseen?!

Sossun pitäisi asennuttaa hormonikierukka jokaiselle asiakkaalle ja se poistettaisiin sitten kun toimeentulotukea ei enää tarvita, pitkäaikaistapauksille steriisaatio.

Vierailija
50/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää te vain siellä omissa pilvilinnoissa ja tehkää hiki hatussa töitä että saatte rahaa, viisas pääsee vähemmällä ;)

Mulla ei yhtään hävetä olla sossun asiakas, mieluummin teen omia mukavia juttuja kuin kävisin töissä mistä saisin saman verran rahaa kuin työttömänä ;)

Siksipä iso osa meistä elämäsi mahdollistajista inhoamme teitä, ymmärrän tuen, jos ei ole muita vaihtoehtoja, mutta en kaltaisiasi elämäntapalaiskoja pummeja. Toivottavasti ette saa vauvallenne mitään, muutkin tienaavat itse rahat vauvan tarvikkeisiin.

Vierailija
51/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtaosa menee kyllä kansanedustajien palkkoihin ja matkusteluun. ja mitä noihin sossupummeihin tulee, niin kyllä meidän sossussa ainakin on valtaosa alkoholisteja jotka sitä tukea hakee.. et en kyllä lähtis kivittämään perheellistä joka hakee tukea.. mä ainakin mieluummin sijoittaisin maksamani verot jonkun lapsen tarvikkeisiin, kuin jonkun alkoholistin vieroitushoitoon tai kansanedustajan saunailtaan

Vierailija
52/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2009/aky_2009.html

Kansanedustajien palkkioihin ja kulukorvauksiin on budjetissa varattu 21,6 miljoonaa.

Toimeentulotukien valtionavulle on varattu 225 miljoonaa, ja sosiaali- ja terveydenhuollolle yhteensä melkein 6 miljardia. Toimeentulotukihan n tarkoitettu kaikille kansalaisille, myös alkoholisteille, sinänsä toimeentulotuesta ei vieroitushoitoja makseta, vaan niiden määrärahat ovat terveydenhuollon puolella ja toimivat usein esim RAYn tukemina.

Vierailija
53/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimman talousarvion mukaan kansanedustajien palkkoihin ja kulukorvauksiin menee 0,0467% koko budjetista, en kutsuisi sitä valtaosaksi.

Vierailija
54/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etttä on elänyt niin ja niin pienillä tuloilla ja toimeentulotukea olisi saatu, mutta ei ole sitä viitsitty hakea, vaaan itse on kituutettu pikkurahalla.

Vierailija
55/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologit ja sossu valittamassa kun lapsilla ei ole omia huoneita ja huoneetkin on liian pieniä. Asutaan 5 hengen perhe 93 neliön neliössä. Ihmettelee, ettei lapsista tule sekopäisiä kun kaksi joutuu jakamaan saman huoneen.

Muistaakseni näin sanottiin, kun viimeksi sossussa asioin ja oli puhetta että muuttaisin miehen ja tämän pojan luokse.. Eli kaksion pitää riittää 3 hengelle jos lapsi alle 7v.

Vierailija
56/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloin odottaa kun oltiin miehen kanssa sossun asiakkaina mutta ei sillä rahalla elä. mies meni vuokratyöntekijäksi 8euron tuntipalkalla jotta saa ITSE elätettyä perheensä. tästä jo aikaa. ehkä olen tyhmä mutta kunnioitan enemmän sellaista ja tuskin mieheni kanssa enää olisin jos olisi sellainen ihminen joka pistää perheensä kituuttamaan jollain sossun hikisillä penneillä.

Vierailija
57/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut mieleen kun ekaa lasta odotin ja rahat oli tiukalla, että sossu meille kaikki kustantais. Ostimme halvat käytetyt vaunut, sängyn saimme, hoitopöydän ostimme käytettynä (turha kapistus) ja vaatteita saimme sukulaisilta käytettynä. Turvaistuin oli kans sukulaislapsen vanha. Eli ap, katsele käytettyjäkin, niitä saa edullisesti. Miksi kaiken pitäis olla sossun kustantamaa uutta?? :o

Ja mitä asuntoon tulee, niin ei kustanna sossu vaihtoa kaksiosta kolmioon kun eka lapsi syntyy. Tuolla periaattellahan mekin asuttais aika luxuslukaalissa. Meillä kun on kolme lasta ja asumme yhä edelleen kolmiossa ja hyvin mahdutaan :)

Vierailija
58/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologit ja sossu valittamassa kun lapsilla ei ole omia huoneita ja huoneetkin on liian pieniä. Asutaan 5 hengen perhe 93 neliön neliössä. Ihmettelee, ettei lapsista tule sekopäisiä kun kaksi joutuu jakamaan saman huoneen.

Muistaakseni näin sanottiin, kun viimeksi sossussa asioin ja oli puhetta että muuttaisin miehen ja tämän pojan luokse.. Eli kaksion pitää riittää 3 hengelle jos lapsi alle 7v.

vaikka asutaan kolmiossa 7 henkilöä.

Vierailija
59/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viiden hengen perhe ja 93neliötä? Teillähän on tilaa runsaasti..

Me ollaan viiden hengen perhe ja asutaan kolmiossa, jossa on neliöitä 68.

Miksei kukaan tule meille vaatimaan isompaa asuntoa? N.90neliön asuntoa haimme, mut hitto se on niin kallis, että hyvin voidaan tässä asua.

Vierailija
60/70 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö sossun maksaa teille kakakarasta jotain.

jos ei ole varaa tehdä niin vittu älkää tehtkö niitä kakaroita.

KYllä itse hoidan kakarani enkä kysele mitä soossu sille maksaa. Ei vittu maska meidän kakaralle mitään. Mäkin maksan sun kakaran kulut. Että vittu kehtaat tollasia edes kysyä.

Mitä maksat meille. Sun vuokras taitaa mennä sossun kautta ja vielä kolmioon. Eikö kaksio riitä aluksi.

Töihin siitä ja vittu pois sossun elätistä. TAidat olla koko elämäsi ja kakarasi sosssun elätti.

Hoh hoijaa. Haista paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän