Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea sossu maksaa tulevalle lapselle?

Vierailija
15.06.2009 |

Vaunuihin vissiin saa avustusta? Saako mihinkään muuhun?

Mikroonkin rahat vissiin vois sieltä pummia?

Maksaako sossu muutto kustannuksia jos muutamme kaksiosta kolmioon tulevan lapsen takia?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni näin sanottiin, kun viimeksi sossussa asioin ja oli puhetta että muuttaisin miehen ja tämän pojan luokse.. Eli kaksion pitää riittää 3 hengelle jos lapsi alle 7v.

Vierailija
22/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin ne verorahat menee.

Ei per...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat nukutaan olkkarissa ja lapset(2) nukkuu makkarissa ja hyvin pärjätään.

Sossusta sain joskus yh:nä sänkyrahaa lapselle vähän (käytettynä sen ostin) sekä rattaisiin vähän rahaa. Pesukoneeseen sain 300€ kun meillä ei ollut talossa pyykkitupaa. Enenmpää en sieltä joutunut pummimaan onneks!

Vierailija
24/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun asiakkaana, kuinka voitte edes harkita lapsen hankkimista tuohon tilanteeseen?!

Vierailija
25/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissakin paikoissa maksetaan aika vimpan päälle vaunut, joissakin vaunut lainataan perheelle ja joissakin kunnissa saa esim. könttäsumman rahaa lapsen kamoihin (esim. n. 200 eur).

Vierailija
26/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat nukutaan olkkarissa ja lapset(2) nukkuu makkarissa ja hyvin pärjätään.

Sossusta sain joskus yh:nä sänkyrahaa lapselle vähän (käytettynä sen ostin) sekä rattaisiin vähän rahaa. Pesukoneeseen sain 300€ kun meillä ei ollut talossa pyykkitupaa. Enenmpää en sieltä joutunut pummimaan onneks!

Vierailija
27/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu maksoi espoon sisällä muuttaessa vuokratakuun, muuttorekan + kolme muuttomiestä.

Sain avustusta kodin hankintoihin, verhot, sängyt, matot, astiat jne..

Vauvaa varten sain rahaa pinnasänkyyn ja vaunuihin.

Täällä ainakin nuo summat vaihtelee ihan naamataulun perusteella. Toiset saa ja toiset ei. Toiset saa enemmän ja toiset vähemmän. Täällä ei ainakaan noudateta mitään tiettyä linjaa.

Voit hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea rattaita, pinnasänkyä ym. varten. Kannattaa ihan soittaa tädille tuosta muutosta, ne harkitsevat sen aina tapauskohtaisesti.

Ja tuo armeija.. Jos miehesi on armeijassa kun vauvan on tarkoitus syntyä, niin armeijalta saa hakea avustusta noihin vauvan tarvikkeisiin ym. Eli sitten ei sossusta heru mitänä jos armeija makksaa. Kannattaa ottaa ajoissa selvää.

Vierailija
28/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää te vain siellä omissa pilvilinnoissa ja tehkää hiki hatussa töitä että saatte rahaa, viisas pääsee vähemmällä ;)

Mulla ei yhtään hävetä olla sossun asiakas, mieluummin teen omia mukavia juttuja kuin kävisin töissä mistä saisin saman verran rahaa kuin työttömänä ;)

Mies tosiaan on nyt käynyt sen armeijan jo.

Jos mä haluan elää elämäni tämmösenä, niin mitä siihen on muilla sanomista? Enhän mäkään arvostele teidän elämää ja teidän valintoja!! Me kyllä tullaan toimeen vähällä, mutta esim. vauvan PAKOLLISET hankinnat maksavat aika paljon ja kaikkeen ei itsellä ole vara. Pitäiskö mun jättää lapset tekemättä sen takia että olen sossun asiakas?? Ei herranjumala teidän kanssa, kattokaa nyt vähä peiliin!! Mitä jos teidän omat lapset tulevat olemaan samanlaisia kuin minä??

Kiitos teille jotka asiallisesti jaksoivat vastata :)

Ja tiedoksi teille "malli mammoille" en mä aijo loppuelämääni sossun rahoilla elää, en todellakaan! Satun vaan ehkä arvostamaan enemmän muita asioita kuin te, siksi nämä valinnat :)

Vierailija
29/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no omilla rahoillaan saa tehdä kukin mitä lystää, mutta sinä ap käytät muiden rahoja elämäntyylisi toteuttamiseen. Mua kyrsii nimenomaan se, että minä maksan sen, että teet mukavia juttuja.

Ja eipä se lapsi edes niitä vaunujakaan tarvitse. Pinnis on siinä ja siinä, nukuta lapsi kainaloon tai äitiyspakkauksen laatikkoon.

Mitä sä sitten ap oikein arvostat? Sitä, että et huolehdi itsestäsi etkä edes perheestäsi?

Vierailija
30/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun sitten kyrsikööt, eipä ole mun ongelma ;)

Hmm, ai en huolehdi itsestäni tai perheestäni? Perustele tuo mulle! Mä en nimittäin itsessäni tommosta näe.

Vierailija
31/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei töitä kaikille riitä, niin se vaan on. Toiset (ne "sossupummit2) uhrautuu, jotta teillä riittää niitä töitä, jotta voitte ihan kaupasta ostaa kaiken mitä tarvitsette, ja ylikin.Jos kaikilla olisi käytössä vaan sossun normin verran rahaa, niin saataisiin turha kulutus kuriin, ja maailma pelastuis...

Vierailija
32/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisit vaikka töitä..Ansioluetteloon voisit laittaa: reilu vuosi sossun asiakaana...

Vierailija
33/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitten erittäin hyvä esimerkki white trahista...

Vierailija
34/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäseppä omalta mieheltäs onko se niin ylpeä susta ;)

Vierailija
35/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa miehesi olla tosi luuseri, joka ei pysty hankkimaan lapselleen tarvikkeita vaan muijan täytyy kysyä AV palstalta neuvoja sossua varten...Elämäntapa on periytyvä juttu.. Sääli lapsiasi... Hävettää perheesi elämä...

Vierailija
36/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yli vuosi sossun asiakkaana niin eikö sieltä nyt kannata kaikki maholliset pummia mitä vaan voi :)

Vierailija
37/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako sossu oikeesti tuollasista hankinnoista?? Voi herrajumala ja että joku kehtaa sitten... Mä olen ihan äimistynyt tästä ketjusta... Miksi ihmeessä sossun pitää maksaa 200e joistain vaunuista kun käytettynä saa kirppareilta paaaaaljon halvemmalla! Jokainen ostakoot sellaiset vaunut mihin on varaa!

Miksi valtio on noin typerä että tuollasille ostelee tavaroita???

Ja en ole mikään hyvätuloinen kultalusikka suussa syntynyt vaan muutama vuosi sitten ihan pohjalta aloitettiin mieheni kanssa, omistettiin tasan yksi kpl auto, miehen isän vanha, jonka antoi pojalleen. Ei muuta. Olin raskaana, asuttiin miehen vanhemmilla ja mun vanhemmilla vuorotellen. Oltais varmaan saatu sossulta kaikki mutta mitään ei sieltä ole haettu, sentään joku itsekunnioitus löytyy!

Mies etsi töitä, löysi, pienipalkkaisen työn. Muutettiin 40neliön kämppään, maksettiin ite vuokrat ja takuun lainasi mieheni äiti. Lapsi syntyi sinne ja hommailtiin sen hintaiset vaunut sun muut mihin oli varaa.

Nyt, kaksi vuotta myöhemmin mies on edennyt urallaan, ahkera kun on, palkka on noussut, meillä on oma paritalonpuolikas ja kaksi autoa, yms. Lainat sukulaisille on maksettu takaisin ja kaikki mitä meillä on on ikiomaa, mitään ei ole koskaan sossuista haettu ja ei varmasti haeta jos ei ole hengenhätä!

Vierailija
38/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä tuntuu olevan oikeasti olemassa...

Olin muutama vuosi sitten aivan ällikällä lyöty, kun meille tuli väliaikaiseksi lastenhoitajaksi tyttö, joka pummasi kaiken sossusta. Olin siihen saakka luullut pahimpia sosiaalipummeja urbaanilegendaksi, itse kun olin 14-v. lähtien itseni elättänyt töitä tekemällä. Tämä lastenhoitajatyyppi oli täysi-ikäistyttyään hommannut kaikki hienot releet ja rensselit (kännykät, stereot, vaatteita, kenkiä) osamaksulla postimyyntifirmoista ja kun määräaikainen työkkärin hänelle järkkäämä hanttihomma ei "kiinnostanutkaan" (kynnet kuulemma katkeili siivotessa), muutti hän sitten toiselle paikkakunnalle ja maksatti luottorästinsä uuden kotikunnan sossulla. Hänen äitinsä oli samaa kastia ja oli päässyt valtavan ylipainonsa takia johonkin vatsalaukunpienennysleikkaukseen, jonka sossu maksoi sekä samalla vielä tekivät jotain kosmeettisia korjailuja hänelle isolla rahalla! Aivan uskomatonta hävyttömyyttä ihmisiltä vaatia yhteiskuntaa maksamaan jotain muuta kuin välttämättömyydet.

Vierailija
39/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun sitten kyrsikööt, eipä ole mun ongelma ;) Hmm, ai en huolehdi itsestäni tai perheestäni? Perustele tuo mulle! Mä en nimittäin itsessäni tommosta näe.

Valtio huolehtii perheestäsi, et sinä. Sehän nyt kuitenkin on totuus, ja hyvä asia sinänsä.

Minä en tätä tuomitse niin kuin monet täällä, minua vaan ihmetyttää, miten olet päätynyt tilanteeseen jossa mielestäsi tämä kaikki (sossun tuilla vuoden, lapsi tulossa jne) on ok? Oletko ollut sairaana ettet ole voinut tehdä töitä? Onko tämä elämäntapa periytynyt, elettiinkö lapsuudenkodissasi yhteiskunnan tuilla? Miten ystäväpiirisi ja asuinympäristösi, onko niissä tämä yleistä? Miltä sinusta tuntuu mennä sosiaalitoimistoon hakemaan tukia, monen täällä kirjoittavan mielestä sinun tulisi hävetä, tuntuuko sinusta siltä? Käsittääkseni saadakseen tukia on oma elämäntilanne ja perhesuhteet ja raha-asiat selostettava aika tarkkaan viranomaisille, koetko että tämä on ärsyttävää, vai onko se pieni hinta siitä mitä sillä saa?

Vierailija
40/70 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin nimität itseäsi pummiksi, luuletko vitun dorka että joku vielä kadehtii sun luuseri perhettäs??? Ja minkä vitun takia???

Jep kyllä sun pitäs jättää ne lapset tekemättä, Suomi ei kaipaa yhtään lisäpummia enää!!!

Vitun luuseri muuta ruotsiin sen tyhmän ukkos kans.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi