Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtumalla raskaaksi? Kellään kokemuksia?

Vierailija
15.06.2009 |

Tilanne nyt sellainen, että olemme yrittäneet lasta (ensimmäistämme) tammikuusta asti. Kävin huhtikuussa vuositarkastuksessa gynellä (papa jne) ja otin puheeksi sen, että yritämme lasta. Gyne sanoi, että on aivan normaalia, että raskautumiseen menee puolikin vuotta, jopa vuosi, mutta epäili että runsas ylipainoni heikentää mahdollisuuksia.

BMI:ni oli silloin 36,4 ja kun illan mietin asiaa ja puhuin mieheni kanssa, niin yhdessä päätimme aloittaa kuntokuurin. Siirryimme vähähiilarisille ravinnolle ja aloin lenkkeillä paljon (10km vaihtelevassa maastossa 4x vkossa). Nyt BMI on 31,6. Ylipainoa on siis vieläkin, reilusti, mutta hyvin olen mielestäni painoa alas saanut.

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että olisi raskautunut laihtumisen myötä? Paljonko piti tippua?

Minulla on ollut aina pitkä kierto, siis säännöllinen mutta pitkä (40vrk) ja nyt se on lyhentynyt 35-36 päivään. Se lienee jo suht hyvä merkki?

Ikää meillä on 26, eli siitä ei pitäis olla kiinni. Emme tupakoi ja alkoholia käytämme normaalisti /vähänlaisesti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 30 on se raja, milloin ei enää ole kiloista kiinni. Itselläni on paino huomattavasti korkeampi, laihduin 15 kg ja tulin raskaaksi. Lapsettomuutta takana vuosia.

Vierailija
2/6 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis ennen raskautta lievän ylipainon puolella enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti raskauduin, tosin olin laihtunut 13 kiloa ja syönyt 1 kk cabaser-lääkitystä. Onko varma, ettei ole muita syitä kuin ylipaino? Sinuna ostaisin ovulaatiotestejä nähdäkseni miten ovulaatio kierrossa tapahtuu. Itselläni ei ovulaatiota ollut korkean prolaktiinin takia ja siksi tuo lääkitys.

Vierailija
4/6 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 5 kg ( ja oon reilusti ylipainoinen). Mulla on ollu kierron kanssa kovasti ongelmia, tosi epäsäännöllinen kierto.

Raskautta edeltävässä kierrossa tein ovistestin heti kuukautisten jälkeen ja ovis olikin jo silloin. Nyt viimeisessä kierrossa, jonka aikana tulin raskaaksi, ovis oli taas heti kuukautisten jälkeen ja oltiin yhdynnässä eli tärppäs.

En sitten tiedä vaikuttiko tuo muutaman kilon tiputtaminen positiivisesti oviksen bongauksen lisäksi.

Mutta pääasia oli, että onnistui. Ja niin, yritetty ollaan 2,5 vuotta

Vierailija
5/6 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 20 kiloa. Lasta yritimme muutaman vuoden. Menimme tutkimuksiin ensin julkiselle puolelle, kehotettiin laihduttamaan. Menin uudestaan yksityiselle tutkimuksiin, lapsettomuuden syy oli tukkeutuneet munanjohtimet.

IVF lapsukaisemme sai alkunsa.

Vierailija
6/6 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirveä tankki. Ekan raskauden alkaessa painoin n. 100 kg, ja tokan alkaessa 110 kg. Molemmat raskaudet saivat alkunsa kolmannnessa yrityskierrossa eli varsin nopeasti.

Eli ei läskit mitenkään automaattisesti raskautumisesta hidasta. Mutta ovat kaiketi jonkinlainen haittatekijä. Ja itse raskaudessahan ylipaino toki on riskitekijä.

Hienoa että olet onnistunut painonpudotuksessa. TOivottavasti pian tärppää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän