Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähatut vko 25

15.06.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. 69emmi69 _____38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga7607_____ 32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

9.7. Yksinäinen 83__ 26/32_1._______SATKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. -mila-____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

20.7. Emiliia 27/29 1. Kätilöopisto

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna/cheryll_89/86_1

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä on jo kaavoihin kangistunut, että pitää aamulla päästä tänne kurkkaamaan mitä kaikille kuuluu! Oma yö meni ihan hyvin vaihteeksi, nukuin peräti 00-5.30 ja onnistuin vielä nukahtamaan, kun lapset katsoivat lastenohjelmia.

Meilläkin on elokuussa 2v täyttävä kuopus, eikä mene hoitoon ja tuskinpa mihinkään kerhoonkaan. Avoimessa saatetaan joskus tosi harvoin käydä jos tuntuu siltä. Tilannehan on ihan eri, kun meillä on nuo isommatkin, niin kotona on seuraa ja siskollani on kaksi pientä kaveriksi. Ja olen niin laiskasaamaton, etten halua yhtä kuskattavaa lisää, ekaluokkalaista pitää kuitenkin koko syksy saatella koulumatka, siinä on ihan tarpeeksi aikataulullista projektia. Mutta ymmärrän kyllä täysin hoitoon viemisen! Meillä kakkonen oli aikanaan kaksi kertaa viikossa 3h hoidossa, kun olin vauvan kanssa kotona, ikää silloin 2v.

Isi jää meillä lomalle joskus puolessa välissä heinäkuuta ja onkin sitten melkein kaksi kuukautta kotona kesälomalla, isyyslomalla ja vuorotyövapailla vuorotellen sekaisin. Synnytykseen tulee tietysti, vaikkei silloin lomalle jääkään. Täytyy vain toivoa, että on kohtuu helposti kotiin saatavissa eikä jossain pitkällä keikalla tuntien päässä, mieluiten tietysti osuisi vapaapäivä. Jompi kumpi mummu tai sisko hoitavat sitten isot lapset, riippuen vuorokaudenajasta ja viikonpäivästä.

Minä aion itse pitää vanhempainvapaankin isäkuukautta lukuunottamatta, silloin olen tämän vuoden kesälomalla. Ja luultavasti jatkan hoitovapaalla ainakin sitten vielä kesän -10 yli, jos rahat sallii, niin piteempäänkin.

Miinnu, minusta isä on ihan yhtä hyvä hoitaja kuin äitikin. Ainoa rajoittava tekijä on tissinpuute kellä ne ovat käytössä :) Minä lähdin töihin kuopuksen ollessa 7 kk ja hyvin pärjäsivät isin kanssa, neitistä tuli tosi isintyttö. Imetystauot oli silloin meillä onneksi jo niin pitkiä, että onnistui, mutta teillähän ei tuotakaan ongelmaa ole!

Olen melkein kateellinen teille, joilla supistukset alkavat ja tekevätkin jotain, vaikka tulisivat harvemmallakin välillä =) Vähän meinasi taas illalla pänniä, kun supisteli varmaan viiden minuutin välein, ihan napakasti, mutta ei niitä oikeita. Häiritsevät siis tekemistä ja olemista, kun viikon verran on supistellut jo muutenkin vartin välein. Älkääkä nyt kuvitelko mitään, tämä on tätä yliajalle asti, näin se on ennekin mennyt... Ja hermotkin ehtivät mennä jossain vaiheessa... Minäkin olen itse seurannut tuota kohdunsuun tilannetta, ei sielläkään mitään ihmeitä tapahdu, kaulaa ehkä sentti, pehmeä ja sentin auki, mutta niin on ollut jo kk sitten. Toisaalta ei minulla mitään kiirettä ole saada vauvaa pihalle, nautiskelen nyt tästä viimeisestä koko rahalla, supistuksia voisi olla vain vähemmän.

Sain eilen vihdoin lajiteltua kolmen olevan ja yhden tulevan vaatteita ja siirrettyä yhden vaatekaapin toiseen huoneeseen pois vauvan sängyn ja hoitopööydän tieltä. Hain hoitopöydänkin lainasta kotiin ja tänään olisi tarkoitus pistää vauvan vaatteet kuntoon. Sänky on vielä hakematta, mutta sillä nyt ei hätää ole, vauva ei kuitenkaan nuku siellä, jos on siskoonsa tullut. Sairaalakassi täytynee vielä pakata, mutta siinäpä ne kiireellisemmät sitten onkin =)Kyllähän tuosta jo stressiäkin meinasi pukata, nyt voi alkaa odottamaan rauhassa! Jos en olisi saanut kamppeita kasaan, vauva olisi syntynyt huomenna, nyt se on lopullisesti kiveen hakattu, että jatkoajalle mennään :-D

Milläs viikoilla teillä nuo aikaisemmat ovat syntyneet ja millä synnytys käynnistyi?

Meillä näin (aikaisempia monen kuukauden supistuksia ei laskuissa...)

1. 42+0 supistukset, alkoivat pikkuhiljaa voimistumaan monen päivän aikana, oli vaikea tietää milloin lähtö, mutta tulihan se sieltä :), kesto 11h

2. 39+5 korkea veden meno + supistukset, aamulla tuli verta aika paljon ja supistelu tiheni, alkoi satunnainen veden lorahtelu ja lopulta kaikki eteni tosi nopeasti, kesto 3,5h

3. 41+3 supistukset, ekasta erilaisesta supistuksesta tiesin että NYT (hieno tunne :o), kesto 7h

Ja sitten taas leikkimään kotiäitiä lasten kanssa!

Miksu 37+5

Vierailija
42/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa anskur tollaset riidat!

Tuosta kohdun suun tilanteesta, ite en edes ylety kokeilemaan tai viimeksi kun yritin nii en ainakaa ylettyny :D

Siis mitä, joku kirjoitti että selällään ei saisi maata?? Vai tulkitsinko väärin? Kyllä mä vaan edellee makaan selälläni eikä siit mitn tuu ainakaa mulle...

Kyllä huomaa taas et pojan pää on tuolla aivan alhaalla kun on palannu takaisin lantio kivut ja tuntuu et tarttee kävellä haarat levällää, samoin alko eilen taas nuo vihlonnat alapäässä..

Mitä nuo sukkapuikko pistokset meinaa? Mulla ollu sellasia et seistessä yht äkkiä alkaa niinku vetäis suonta tai lähtis jalat alta tuntuu tuolla alapäässä onko ne niitä??

Vai johtuuko et vauvan pää painaa hermoja sielä...? Välillä meinaa lähtee jalat alta!

Huonosti nukuttu yö oli, nukahdin vasta viiden maissa pariks tuntia kun mies heräs töihin. Yön juoksin vessassa, sit alko närästää ja kun mies lähti nii oli nälkä! Murr...

Mut ihmettelen et mulla on kurkku kipee ja nenä ihan tukossa enkä oo ollu ees pihalla!?

Neuvolasta piti vielä sanoa et kyseli onko ollu sipustuksia, kerroin että on ollu menkkakipua jne, mut hän tarkoitti harjoitus supistuksia et maha menee kovaks. Kerroin et menee useesti perä jälkee kovaks monta kertaa ja käski siks ottaa rauhallisemmin. Siis harkkareista? Mä luulin et ne menkkakivut seläs ja mahas on niitä supistuksia.......

Juhannukseks lähetää Kokkolaa kissaa myöten :) Mietein tässä että tartteeko ottaa sairaala kassia mukaan vai olisko se ihan turhaa?

Cheryll 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ku kaikki oon nii ihanan aktiivisia kirjotteleen nii ootteko miettineet että jos pinot ois vaikka vaan päivän tai parin kestäviä eikä viikon? Ois vähän helpompi lukee, palata ettimään toisten kirjotuksia eikä aina tarttis miettiä että mihin jäinkään jos pinon lukeminen keskeytyy.. Ihan vain ehottaisin, mitä olisitta mieltä?

Vierailija
44/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis hiukka helpompi lukea ku aikaa menee siihe ettimisee et mihkäs jäinkää viimeks :/

Onko teillä muuten ollu tuota huonovointisuutta ja oksetus oloa kauan?? Mulla ollu sitä jo muutaman viikon ja tuntuu että pahenee vain, oksettaa ja yököttää... :/

Vierailija
45/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisi uuden pinon vaikka torstaisin? Itse en pidä pitkää pinoa ongelmana, helpompi kommentoida muiden kirjoituksia, kun ovat samassa jonossa. Ja ehkä tulee päivitettyä noita henkilö- ja vauvautumistietoja paremmin, kun eivät ilmoitukset katoa vanhojen pinojen mukana liian nopeasti. Toisaalta hitaammalla nettiyhteydellä eivät varmaan ole kovin kivoja. Ihan miten vain :)

Vierailija
46/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrassa aamusella käyty, siinä vasta-aine testissä. Onneks tajusin eilen, et tuo lähilabra on kesän kiinni, niin ehdin järjestää itelleni kyytiasian ja sain tytön hoitoon täks päiväks. Aamuyöstä tuli viel sellanen vaiva, et luulin vti:n iskeneen. Onneks pissa oli puhdas, tais kirvely johtuu vain kuivista limakalvoista...huoh!

Käytin tilannetta hyväkseni ja hurruuttelin autolla koko aamupäivän asioilla. Kaupassa sainkin sitten kaks mojovaa supparia...apua! Muistu heti mieleen ne supparit ja se synnytys. Oon nyt kuulostellu, mut taisivat olla siinä. EIkä tää saa viel syntyä, vasta jussin jälkeen...nih!

Pino asiasta, mulle aivan sama, kaikki käy yks tai kaks pinoo..

Hepe ja möttönen rv 36

Vierailija
47/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsistä kaikille!

Tässä juu tullu lueskeltua kaikkien juttuja ja tarinoita ja päätä on pitäny pyöritellä oikeen urakalla kun moni on kauhistellu kohdallaan juttuja...

nyt saatten helpotuksen ja synninpäästön kun kerron mitä tähän mahaan kuuluu...

Viimeviikkoisen lääkärikäynnin jäljiltä:

*Justiina painaa nyt 4100g (niin normihan ois sen 2900g) Hehheh...

*kaula kiinne ja 2 senttiä jälellä...

*Lääkäri vilauttel jo sektiokorttia, tosin ensin lähettäis yrittämään alakautta... jokatapauksessa viikolla 38 käynnistettäis...koon ja kasvotarjonnan vuoksi...

*sain siunauksen tehdä vanhankansan temppuja asioiden vauhdittamiseksi, muttei niistä ole apua ollut.

Eilisen neuvolan jäljiltä:

*Sf mitta 39cm

*Verenpaineet keskiarvosesti kolistelee 150/100 vaikkakin sain 2 viikkoa sitten painelääkkeet...

*pissa ollu puhasta

*hempat heiluu 109-120 välillä

...ja sitten se pohjien pohja...eli oma painoni...

*24 kiloa ropissu koko raksuden aikana lisää. Nyt viikkotahtina 2kiloa. Neuvolatäti kyl veikkas että taitaa olla turvotusta tuo painonnousu kun oon oikeesti ihan turpeena...kädet, naama...ja jalat...huhhuh, ei osu varpaat lattiaan kun kävelee, tai siis vaappuu...

*Neuvolan tätikin siunaili tilannetta ja toivoi sydämestään että lähtö koittaisi pian...

Joku kertoi kokeilleensa koudunkaulaa itse...

ei toivoakaan että ylettysin moisen suorittamaan itse...on nimittäin suunnattomia vaikeuksia saada edes pyyhittyä itsensä puhtaaksi vessareissun jälkeen...vaatii nimittäin akrobatiaa...

Epämiellyttävyyttä vessareissuihin on lisännyt räjähdysmäisesti viimeviikoina ulospullahtanut suoli, joka on kipeä kuin hitto...että sekin vielä tästä puuttui.

Suppareita on tullut harjoituksen mukaisesti muutamia kertoja, ja muutama napakampi kun olen noita S konsteja kokeillu, mutta eipä niistä sitten sen pidemmälle.

Limatulppaa, tai semmoiseksi minä sitä luulen, on valutellut muutaman päivän. Ei mitään isoja klönttejä/paakkuja vaan suhteellisen juoksevaa ja seassa muutama venyvä/geelimäinen klimppi...

Tissit on ollu kipeet pari viikkoa, ihan niinku sillon raskauden alussa, tosi hellänä. Maitoakin valutellut viimisen pariviikkoa ihan itsekseen.

Sitten tätä yleismaailmallista:

Justiinalle on kaikki valmiina...peti, rattaat, vaatteet, tutit, vaipat, turvakaukalo..KAIKKI

Isäntä ei paljo isyyslomia ota, kun me molemmat jäätiin Huhtikuussa työttömiksi, niin eipä ole muuta kun aikaa...

Varpajaiset hän meinaa pitää, oikeastaan mun vaatimuksesta...vähän niinku mun veljille... kun mun veljet ei oo päässy sitä riemua vielä koskaan kokemaan...isäntä itsehän on jo 2 edellistään juhlinut, niin nyt sitte juhlis edes mun veikkojen vuoksi...

Kummit ollaan päätetty ja pyydetty, eli mun molemmat veljet ja mun tyttökaveri.

Isompien lasten hoidosta mainittakoon meitin osalta näin:

Meitin 8v nauttii perus kesälomansa ja palaa tietysti sitten kouluun syksyllä.

Nuorempi tyttö 5v jäi nyt tarhasta lomille ja palannee sinne elokuussa. Ihan pelkästään sosiaalisiin syihin vedoten. Hän on senverran aktiivinen lapsi että kaipaa kokoajan tekemistä, ohjausta ja ennenkaikkea ikäistään seuraa, niin hulluksihan tässä kaikki tultaisiin, siis tyttökin, jos hänet pitäisi kotiin kahlita, kun ei aika ja energia kuitenkaan riittäisi hänen viihdyttämiseksi.

Päiväkodista kyllä saatiin johtajalta moraalisaarna kun ollaan molemmat kuitenkin kotona ja lapsi hoidossa, mutta lapsella on kuitenkin laillisesti Subjektiivinen hoito-oikeus ja näin poispäin...tälle 5v lapselle on meidän kohdalla parempi saada olla päivät tarhassa kun kotona kadehtimassa kun nyytti saa enemmän huomiota kuin hän.

Mutta, oisko tässä nyt taas mun osalta viikottaisen romaanin aiheet kasassa...

Torstaina mul ois taas, herraties kuinkamonennen kerran äitipolikäynti missä mittaillaan ja niin poispäin...en uskokaan että ne nyt vielä käynnistää kun on Juhannus ja kaikkea mut Maanantaina sit varmaan....ellei tämä täältä ulos putkahtaisi itsekseen...

Juhannukseksi olis kyllä tulossa vieraita Sveitsistä asti, mutta katsotaan kuinka käy sen suhteen...meidän tuurilla joudutaan synnärille just perjantaina...

Mutta, rikki, poikki ja pinoon...

josta tuli mieleen että kannatan ajatusta alku-loppuviikko pinoista....!

Terv: Jenniliini ja Justiina 37+0

Vierailija
48/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli viiminen lääkäri. Ei tehnyt edes sisätutkimusta, koska kuulemma, jos on jo yhden synnyttänyt niin osaa se toinenkin sieltä tulla. Jaahas... olisi se kuitenkin kiva ollut tietää millainen tilanne siellä alhaalla on, mutta en kehdannut alkaa vaatimaan.

Ultrasi kuitenkin ja mittaili vauvaa. mm. reisiluun mitan. Ihan vastaa viikkoja, lapsivettä oli sopivasti ja vauva oli rt:ssa.

Ja ihanaa oli kuulla, ettei täällä nykyisin anneta mennä enää kahta viikkoa yli lasketunajan. max 10 päivää saa mennä yli ja sitten aletaan jo käynnistelemään.

En muista ikinä kenenkään nimimerkkejä, mutta joku kyseli milloin muut lapset syntyneet. Meillä esikoinen syntyi rv 41, edellisenä iltana alkoi harvakseltaan supistella ja yöllä kovenivat. Aamulla n. 7 aikoihin lähdettiin sairaalaan ja poika syntyi puolen päivän jälkeen.

Kipeitä supistuksia tuli siis ekan kerran vasta edellisenä iltana! ja limatulppa irtosi 3pvä ennen.

Isyyslomasta ja varpajaisista. Meillä mies pitää isyysloman vasta joskus syksyllä. Nyt kun on koko heinäkuu kesälomaa.

Varpajaiset saa pitää minun puolestani silloin kun olen sairaalassa. Kunhan siivoaa jälkensä... sitten kun kotiudutaan niin ei ainankaan meillä kotona niitä voi pitää.

Meillä 5v esikoinen aloittaa elokuun puolessa välissä päiväkodissa. On ollut aikaisemmin pph:lla. Nyt viettää pitkän kesäloman ja sitten saa totutella osa-aikaisena päiväkotiin. Kuitenkin ensi vuonna on eskariin meno edessä. Varmaan 3-4 päivänä viikossa on hoidossa, n. 6h päivässä. Odottaa sitä jo innolla. Ja odottaa myös vauvaa innolla, niinkuin minäkin :)

jaksamista kaikille. ei enää montaa viikkoa!

vivi rv 36+2

Vierailija
49/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paanpa tähän viel tämmösen kuvankin, niin näette millanen on kunnon mursu...

ilmekin aika kärsivä...ja tästäkin otoksesta on kolmisen viikkoa aikaa...

Jenniliini ja Justiina

Vierailija
50/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenniliinillä kaunis masu ja on itsekin nättinä :) Hurjalta kuulostaa sun kertomus :o mut kohta saatkin vauvvan syliin..

No kiva puolet mun teksistä häipyi sitte.......

Vierailija
51/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tuo mummin ja nuorenparin riita ennen häitä. Me vältettiin tuo isovanhempien häätoiveisiin liittyvä riitely sillä, että mentiin kahdestaan maistraattiin eikä kutsuttu ketään. Miehen isoveli teki saman 7 vuotta meitä ennen, ja hänen vaimonsa sai anopilta ikimuistoisen juhannus ryöpytyksen. No, meidän avioliittoa odotettiin 10 vuotta ja kukaan ei kimpaantunut.

Miesten lomista ja varpajaisista. Meillä mies kysyy saako aloittaa lomansa kun vauva syntyy, oli jo sanonut aloittavansa jussista, mutta työnantaja ja työntekijät hyvin joustavia tuossa yrityksessä... Tosin mies alkaa olemaan niin väsynyt, että voisi kyllä jo itsensä takia jäädäkin huilimaan. (Ei sitten pitäisi katsella arki-iltojen ärtyisyyttä.) Aikoo säästää tuota isyyslomaansa syksylle, se kun tiputtaa kuukausi tuloja hiukan.

Ensimmäisen lapsen varpajaisia mies juhli, kun olimme lapsen kanssa sairaalassa. Ehdotin sitä itse, kun tiesin kaikkien sukulaismiesten niitä odottavan. (Suvun ensimmäinen lapsi tähän polveen molemmin puolin:)) Ajattelin, että olisi helpompi itselleni, kun ei varpajaisten menoa kotona täytynyt ajatella ja aamulla miestä katsella. No, tuli sitten aamulla sairaalaan seuraksemme - ja yritti kehveli viedä minun vuodepaikkani lepäämiseen. Ei tajunnut, että idea oli, että olisi voinut sen päivän pysyä kotona lepäämässä. Olisin hyvinkin tullut toimeen ilman krapulaista miestä hetken. Toisen lapsen kohdalla ei sitten sukulaisten paineita ollut niin rankasti ja vietti varpajaiset vain veljiensä ja lapsuuden ystävänsä kanssa - muutama viikko lapsen syntymän jälkeen. Ja eiköhän nämä kolmannetkin tule hiukan pienemmin juhlittua - hope so.

Omaa napaa, nyt taas on tuntunut noita supisteluja istuessa ja kävellessä. Ei edelleen taita kaksin kerroin, mutta panee pysähtymään jä hengittämään ts. odottamaan ohi menoa.

MP73Olin ihan varma kun tuota pinoa luin, että olisi pinon lopusta löytynyt viesti, että nyt ensimmäinen heinämasu olisi sitten syntymässä.... Oikeastaan joka kerran kun pinon avaan, niin odotan, että joku jo...:)

t:Tai 36+5

Vierailija
52/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sais aikaseksi tännekin laitta viestiä. :)

Meillä neiti (nyt 2,5v) jäi toukokuun alusta kotiin pph:lta kun mä jäin työttämäksi. Alkuun oli tarkoitus pitää hoidossa ainakin synnytykseen asti, mut sit mietittiin et kyllä me se johonkin kaverille/ pappa saadaan tänne jos synnytys käynnistyy/jatkuu päivällä. :)

Syksyllä aloittaa 2krt/viikossa 3h kerrallaan seurakunnan kerhossa + sit käydään kaikki kolme vielä perhekerhossa.

Meillä mies ei pidä lomaa, aloitti uudessa työpaikassa vasta huhtikuussa ja kaikki raha on tarpeen.. :( On kyl mietitty et kun syyskuun alussa on miehen serkun/mun parhaan ystävän häät meidän kotipaikkakunnalla, niin et jos pidettäis viikkoa ennen ristiäiset ja oltais se viikko ennen häitä sit siellä. Mut saa nyt nähdä..

Tuo esikoinen syntyi 41+4, varsinaisesti lähti käyntiin edellisenä päivänä yliaikaiskontrollista, mut varsinaiseksi kestoksi pahoista suppareista on laskettu 10h. Vedet meni 6,5h ennen syntymää.

Selällään olemisesta, mulla on se käsitys et vauva voi sillon painaa isoja verisuonia, mut sen sit vissiin huomaa huonono olona..? Kyllä minäkin nukun vähintään puolet yöstä selällään. :)

Omaan napaan:

Neuvola kuulumisia 35+0:

-painoa tullu +1615g/viikko(!) silti ekaan -neuvola painoon vaan 6,2kg.

-turvotus plussalla

-RR 126/82

-pissa puhdas

-sf 34 (kahdessa viikossa +2cm)

-rt:ssä edelleen

-liikkeet ja sydänäänet ok

Ymmärsin oman terkan puheista viimeks et seuraava käynti on lääkäri rv 37-38, mut toisaalta ihan kiva kun sijainen laitto niin et th rv 37 ja lääkäri rv 38. Siitä sit vissiin onkin viikoittan, mitä en niin toivo tapahtuvaksi. :)

Tänään iski tajuntaan se että ei tässä enää ihan kauheasti ole aikaa! Laskettuun on se 5 viikkoo, +/- 2 viikkoa eikä meillä ole mitään valmiina, tai siis on tavarat esim varastossa mutta ei omilla paikoillaan. Pitäis vissin rueta tekee asialle jotain. :) Gallerian heinäkuisissa kun syntyi eilen jo kaksi pikkuista!

Mut nyt jatkaa siivousta!

Bejpi, Poju 35+0 ja Eveliina 12/06 (joka jo todella hyvin päiväkuiva, periaatteessa myös yöllä. :)

Vierailija
53/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei näköjään enää sit pahemmin kirjoitella kirjautumatta sisään,tähän asti on onnistunut.

Täällä ootellaan miestä kotiin. Meni suoraan töistä punttisalille.

Omaan napaan ei mitään uutta.Huomenna on aamupäivällä neuvola ja meinaan siellä ottaa puheeksi tuon ahdistuneisuuden tunteen. Tänään taas ollut sitä hiukan enemmän,en tykkää sit yhtään. Mies on kovin meinannut et vois johtua siitä,et yritetään taas alakautta. Esikoinenhan oli väärässä tarjonnassa,joka VOI johtua ahtaasta häntäluusta. En kyllä itse ole ollenkaan reagoinut,et stressaisin siitä.Kyllähän se sieltä tulee tavalla tai toisella.

Palailen huomenna kertomaan neuvolakuulumisia,kun kerkeen. Vanha työkaveri tulee moikkaamaan pitkästä aikaa,joten koneelle ehdin varmaan vasta illalla.

Marika ja toukka 37+5

Vierailija
54/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään aamusta tullut reippaasti v.vuotoaja juuri äsken wc-käynnin yhteydessä huomasin pyyhkiessäni, että paperiin jäi limatulppaa, sellaisia verensekaisia kappaleita ..

jenniliinin kuva ihana !!! palajan myöhemmin kirjoitukseesi ..

niin palajan linjoille myöhemmin illalla, kunhan tuo esikko vetelee sikeitä.

emmi rv-38+

Vierailija
55/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään neuvolapäivä. Mitään ihmeellistä ei siellä ollut. Sf-mitta oli tipahtanut 1,5cm, eli alaspäin tullaan. Hemppa oli edelleen 135, suunnilleen samaa luokkaa siis kuin aiemminkin (viimeksi 6 viikkoa sitten oli 137). Pissa puhdas ja paineet ok. Painoa n. +700g viime viikosta, joka oli vähemmän kuin kuvittelin. Turvotusta kun täälläkin on alkanut olla.

Jännäksi käy, kuka saa pakettinsa ensimmäisenä lunastaa :) Ellei näppis sitten jo ole omaansa hakemassa?

Isän lomista ja varpajaisista oli juttua. Meillä mies jää isyyslomalle 3 viikoksi siitä, kun vauva syntyy. Perään pitää mahdollisesti vielä viikon kesälomaa. Kesälomaa on hänellä myöskin heinäkuun viimeinen ja elokuun ensimmäinen viikko, joten vauvasta on kiinni, kuinka pitkä työpätkä noiden kahden loman välille jää. Ja kun firma muisti vielä kolmen viikon pakkolomalla (josta yksi viikko on jo pidetty), on lomaa sitten vielä syksyllekin tiedossa.

Varpajaisia meillä ei ole vietetty sitten esikoisen aikojen. Ja silloinkin homma meni niin, että mies oli nukahtanut kotona sohvalle vieraiden jatkaessa matkaa baariin :) Sittemmin isäntä ei ole itse edes halunnut varpajaisia viettää ja onhan se ihan luonnollista, kun kotona on isompia hoitoa vailla.

Isompien lasten hoidostakin olitte jutelleet. Meillä ei isommat ole koskaan olleet hoidossa silloin, kun minä olen ollut kotona. Kerhoissa on sitten käyty ja se on riittänyt hyvin. Itse kun olen lto, niin en missään tapauksessa halua lapsiani muiden hoidettaviksi, kun itsekin voin heidät hoitaa. Minulle on suuri nautinto tietää, että lapsi saa viettää ensimmäiset vuotensa kotihoidossa. Viimeksi, kun olin kodin ulkopuolella - opiskelemassa -, meillä oli hoitaja kotona kahdella nuorimmalla. Eikä tämä kaikki silti tarkoita sitä, että tuomitsisin toisin tekevät. Jokainen tietää oman tilanteensa parhaiten.

Jenniliinillä siellä aikamoinen Justiina tulossa :) Toivottavasti lähtee tulemaan omin neuvoin ja hyvissä ajoin! Komea on masu kuvankin perusteella :)

Miksuliinu kyseli muiden lasten syntymistä. Meillä sarja on mennyt näin:

1. vedet menivät rv 36+5. Supistuksia odoteltiin sairaalan tarkkailuhuoneessa ja synnytys käynnistyi vasta n. 12h vesien menosta. Kesto 12,5h. Vauva 3100g ja 49cm.

2. Vedet menivät rv 36+2 ja taas lähdettiin sairaalaan. Muutaman tunnin kuluttua synnytys käynnistyi - kesto 6h. Vauva 2600g ja 47cm.

3. synnytys alkoi supistuksilla rv 38+1. Kesto 2,5h. Vauva 3930g ja 53cm.

4. synnytys samoin lähti käyntiin supistuksilla rv 39+5, kesto 3h. Vauva 3550g ja 50cm.

5. alkoi taas vesien menolla rv 38+5, kesto 2h5min. Vauva 3430g ja 50cm.

Mirablelle jaksuja äidin kanssa "taisteluun". Nuo on aina kurjia juttuja.

Mitähän vielä oli...? Ai juu, lastenhoito synnytyksen aikana. Meillä esikoistytär katsoo pienempiään siihen asti, että joku isovanhemmista ehtii paikalle. Meillä kun kaikki mummut ja papat asuvat muilla paikkakunnilla, niin vähintään 40min kestää, että meille joku ehtii. Onneksi esikoiseen voi luottaa 100%, eli tiedän että hätää ei ole, vaikka tulisi kiirekin lähtö.

Nyt iltapalaa pöytään, joten huomiseen!

M rv 38+2

Vierailija
56/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jepulis jep, tuli sitten käytyä siellä neuvolassakin päivemmällä ja siellä sitä normaalia:

Pissa puhdas, paineet ok, turvotusta kyllä..

Painoa oli nääs pamahtanut sitte 1,5kg/viikko!Ja tuosta on jo vähennetty 500g, koska mulla oli kengät jalassa punnituksessa.

Täti pyöritteli hetken silmiään, kun kerroin eilen illalla alkaneista supistuksista, jotka on siis edelleen jatkuneet tämän päivää, että mikäli en olis illalla ottanu tupla särkylääkettä niin kuinkahan kovia ne supistukset olisivat olleet oikeasti...

Enkä itsekkään hoksannut tuota, että tottahan se särkylääke on vaimentanut myös suppareita!

Mahaa ei edes ruvennut mittaamaan, koska en olis varmaan päässy kiipeemään siihen pöydälle tällä selällä.

Pakkohan sen oli sitte vielä kertaalleen pitää "puhe" siitä kuinka paljon helpommalla mä pääsisin normisynnytyksen kanssa...

Mun mielestä tuommoset lauseet pitäis kieltää lailla!

Siis kun kukaan ei voi tietää, et kuinka pahasti esim repee ja saa tikkejä persuksen täyteen ja päälle mahdolliset pidätys ongelmat niin onko se oikeesti muka helpompi ja parempi tapa synnyttää kuin sektio, jossa toki toipumis aikaa tarvitaan myös, mutta silti...

Plärppäää sanon minä.

Marika: Rohkeesti härkää sarvista ja sanot et tarviit nyt konkreettista faktaa ja haluat juttelemaan lääkärille/ kätilölle/psykologille tai jollekkin joka osaa selittää kaiken mahdollisen ja mahdottoman pilkun tarkasti!

Saitko sillo synnytystapa arviossa sanottua "vastalausetta" lääkärille laisinkaan? Mullakin meinas mennä pasmat sekaisin ja ihan lopussa vasta sain henkästyä sen piikkikammoni yms.

Ai pentele sentään....Mahaa kovettaa taas vaihteeks. Eli taitaa taas tulla väsyttävä yö. =/

Olikohan muuta?

Ai juu, oliko se Jenniliini jonka masu kuva oli näytillä ja kaikki mahdolliset "ongelmat" tullu tutuks? Joka tapauksessa: Tsemppiä, kyllä tää tästä pikku hiljaa iloks muuttuu!! =)

T Helga rv37+2

Vierailija
57/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin lähetys takkuilee mulla... kolmas kerta toden sanoo??????

Aktiivinen on pino tosiaan... :)

Vierailija
58/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut mitään erityistä eli kaikki ok. Hieman meinasi kylmä hiki pukata (vaikka tilanne kesti alle minuutin, mutta ehtii siinä mietti kaikkea), kun nlatäti laittoi dopplerin oikealle puolelle mahaa (oli sitä mieltä, että vauvan selkä on siellä, vaikka minusta on koko ajan ollut vasemmalla), eikä kuulunut kuin suhinaa. Siirsi sitten doppleria vasemmalle ja johan alkoi normaali mekkala ;-) Pahinta oli ehkä se, että isommat lapset olivat mukana ja mietin jo, että miten saan pokan pidettyä, jos ääniä ei kuulu ja tulee lähtö äitipolille, enkä saa tyttöjä mihinkään... Mies työreissussa, anoppi mökillä, omat vanhempani 1,5 tunnin ajomatkan päässä. No, onneksi ei tarvinnut sen pidemmälle asiaa miettiä.

Täällä oli keskusteltu varpajaisista, isän kotona olemisesta ja synnytysten käynnistymisestä.

Meillä mies ei ole pitänyt mitään varpajaisia ennenkään. Olemme olleet perhehuoneessa ja niin nytkin. On sitten tarjonnut kavereillemme "perinteisillä kuukausikaljoilla" kyllä tuopposet ja sikarit, mutta ei sen kummempia juhlimisia. Ei ole jaksanut. Nyt tosin totesi, että jos vaikka jotain yrittäisi ja järjestäisi samantien kaikkien kolmen kunniaksi :-) En kyllä jaksa uskoa, että saa aikaiseksi.

Isi aloittaa meillä lomansa heinäkuun toka viikolla ja onkin sitten elokuun loppuun kotona. On jo anonut lomien päälle isyysvapaat. Isäkuukauden pitää sitten joskus, minä olen anonut rahoja siten, että viimeiset 12 päivää vanhempainvapaakaudesta tulee isälle. Näillä näkymin olen kotona 2010 vuoden loppuun ja sen jälkeen isi jää kotiin vielä siten, että on hoitovapaalla tammikuu 2011- elo (tai syyskuu) 2011. Ei meillä isommatkaan ole menneet hoitoon aikaisemmin (tai itseasiassa esikoinen oli 3,5 v. hoitoon mennessään), eikä mene tämäkään. Ja meillä on tuo isi pitänyt molemmista neideistämme hoitovapaata eli ei mitään uutta taivaan alla tällä kertaakaan.

Niin ja ne synnytysajat. Minä nyt odotan tätä syntyväksi välillä 1.7.-5.8. ;-) Esikoinen syntyi 41+4 viikoilla ja kuopus 39+0, joten otapa siitä selvää, milloin tämä aikoo syntyä! Tuo väli olisi viikot 37+0 - 42+, joten eiköhän tuo ole aika todennäköinen väli. Toivon kuitenkin, ettei syntyisi ennenkuin mitä tuo kuopuskaan eli ei haittaisi yhtään, jos menisi 39+ viikoille. Mutta ei ihan hirviästi yli, kiitos... Varsinkin, jos on hellettä :-)

nimba rv 34+6

Vierailija
59/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan saisi sanoa sanottavansa... argh!

Eli... Aktiivinen on pino tosiaan... :)

RituRanskalle osanottoni. :(

tatarilla ihanat baby showerit!

Jenniliinillä söde masu! :) Pikkuisella kyllä hurja painoarvio!

Esikon hoidosta. Esikolle ja pikkusisarrukselle tulee aika tasan 2 vuoden ikäero. Olin itse töissä syyskuusta 2008 kesäkuun puoliväliin, jolloin tyttö äitini hoteissa. Syksyllä varmaankin esikko on päivän viikossa vanhemmillani, jolloin voin hoitaa asioita, ja tyttö pääsee tuttuun leikkipuistoon. Täytynee valita päivä, jolloin pienten tunti. Meidän asuinalueen pihapiirissä kirmannee kolmisenkymmentä lasta ja lisää tilauksessa, joten pihalta löytynee seuraa, kun aikatauluja sovittelee. Tyttö ei ehkä sosiaalisin tapaus, mutta kaipaa nykyään jossakin määrin ikäistensä tai yleensäkin lasten seuraa... tykkää juoksennella toisten kanssa ja istuskelee hiekkiksellä pidempää, jos seuraa...

Hoitoasioista turha stressata, jokainen perhe hoitaa asian itselleen sopivimmalla tavalla... paljon kyse myös vanhemmista... jotkut tykkää olla pidempään kotosalla, jotkut taas haluavat palata mahdollisimman pian töihin. Itse olen näillä näkymin palaamassa töihin ensi elo-/syyskuussa, jotta lapsille saadaan mahdollisimman varmasti päiväkotipaikat jostakin lähimmistä päiväkodeista. Ja ei tulojen normalisoituminenkaan ole pahasta, koska en ole säästävimmästä päästä... :\ Olohuoneen ikkunasta näkyvä yksityinen päiväkoti on myös harkinnassa, jos maksut ovat kohtuulliset ja saataisiin kumpikin lapsi sinne. Pahin kynnys tuolle lienee se, etteivät vähällä ota alle kolmevuotiaita hoitoon, koska liikkuvat metsässä paljon (ja pienet vievät kaksi hoitopaikkaa)... + päiväkoti tosi kysytty.

Helgan ja Marikan kanssa samassa veneessä synnytystavan aiheuttaman stressin kanssa, vaikka kullakin omat syynsä.. Minua ahdistaa synnytystavan lisäksi tuo ensi viikolla edessä oleva synnytystapa-arvio. Tekisivät sen kunnolla ja ottaisivat huomioon myös minun fiilikseni asian suhteen. Viimeksi homma jäi puoleen tiehen, koska esikko oli perätilassa ->sektio. Koko arviohommelista jäi paha maku. No, täytyy yrittää pitää puolensa... valitettavasti mies ei ehdi mukaan, kun katsoo esikkoa sillä aikaa kun olen synnärillä. Esikoisen kanssa olin ihan ymmyrkäisenä synnytystapa-arviossa, enkä oikein mitään saanut sanottua oli sen verran erikoinen sessio se... Nyt ole psyykannut itseäni ja paremmin valmistautunut.

Helgalle lantionmittoihin. Ei lantion tilavuutta voi ulkoisesti määrittää. Esim. äitini on aika lanteikas päällepäin, mutta alatiesynnytys ei häneltä luonnistunut lantion muodon/rakenteen vuoksi. Vaadi ihmeessä, että ottavat kuvat!

Mukavaa juhannusviikkoa!

-Mila- & napsukka 35+2

Vierailija
60/127 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti jälleen..

Tartte lähtee yrittää tuota nukkumista. Huomenna lähdetään aamusta tytön kanssa junalla mökille. Palaillaan taas alkuviikosta, joten netti pimennossa mennään.

Jännää tulla ens viikolla kurkkimaan, kuka on päässyt ensimmäisenä hakemaan omaa nyyttiään.

Joten hyvät jussit kaikille!

Hepe ja möttönen rv 36