Heinähatut vko 25
28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS
28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays
29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala
1.7. Emmi 75____________2.(04)
1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa
1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto
1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS
1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS
1.7. 69emmi69 _____38/39_2.(07)
1.7. Taateliz________81/79_1.
1.7. Mirella_73___________2.
2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS
2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS
2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS
2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays
3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)
3.7. Helga7607_____ 32/32_2.(07)_______SAS
3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS
3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS
3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS
4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS
4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS
4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs
4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks
4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS
4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS
4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks
5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs
5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto
5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)
6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS
7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS
7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS
7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS
8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS
8.7. Emppu 74 __________ 3.
8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS
8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos
8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS
8-9.7. Miiza76 ___________4.
9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi
9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS
9.7. Yksinäinen 83__ 26/32_1._______SATKS
10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri
10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS
11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl
11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS
12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto
12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks
12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL
13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks
13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays
14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS
14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS
15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl
15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala
15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS
15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL
16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS
16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL
16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS
16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS
16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS
16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto
17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto
17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe
18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS
18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS
18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala
19.7. armasäiti __________ 2.
19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks
19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi
19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys
19.7. -mila-____ 2.(07)_______ NKL
19.7. murmelska
19.7. RituRanska___ 28/28_1.
19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS
20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto
20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS
20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja
20.7. Emiliia 27/29 1. Kätilöopisto
21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS
21.7. Mardu_____________ 2.
22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)
23.7. aurinko02
25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)
25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala
25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää
25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi
26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto
27.7. Rachella______35/34_2.(05)
27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS
27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL
28.7. Indifani_______ 77/77_2.
29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS
29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri
30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki
31.7. miranna/cheryll_89/86_1
Kommentit (127)
Kuten joskus aiemmin olen kirjoittanutkin, niin mulla synnytysten kestot ovat olleet 6 tuntia ja 3 tuntia. En halua edes ajatella, että mitä nyt... Ja miten järjestää lastenhoito, jos tämä haluaa niinkuin syntyä heti! Tosin jos ajattelisi, että aina synnytyksen kesto puolittuu, niin olishan tuossa 1,5 tuntia aikaa ja sairaalalle ei ole kuin reilun 5 minuutin matka. Ja jos ne vedet menisi kuitenkin ennen kunnon supistuksia, niin voisi samantien sännätä matkaan vesien mentyä. Nlatäti ja äitipolin gyne kehottivat lähtemään sairaalalle heti, kun siltä tuntuu ja/tai vedet menee... No, ei ehkä tarvitse sitten kärvistellä erityisemmin.
Lisättäköön vielä, että epiduraalin haluan, jos vain ehtii saamaan. Ei nuo kivuttomia synnytyksiä ole olleet ;-)
rv:t tasan 35+0
Tulin just neuvolareissulta ja tarttis alkaa siivoamaan,kun likkakaveri tulee vierailulle.
Eli pissa puhdas,samoin verenpaine 120/78. Paino oli pudonnut 1,5 kiloa. Syypäänä th piti sitä vatsatautia,jonka sairastin loppuviikosta eikä ruoka muutenkaan tuppaa oikein maistumaan. Kirsikkatomaatit kyl menee samoin muut vihannekset,mut kaikki normaali sapuska yök. Väkisin saan syötyä sen lämpimän aterian iltapäivällä.
Sitten Helgalle: Juttelin th:lle tuosta ahdistuksesta ja siitä,et miehen mielestä johtuu ihan siitä et mennään alatiesynnytykseen ilman et mitään kunnon synnytystapa-arviota ei edes tehty. Siellähän lukee papereissa,et lantion mitat normaalirajoissa,niin varmaan siitä meinaavat et kyl tää nyt sit alakautta syntyy. TH:n mukaan on jo nyt 3,5 kiloinen jötikkä. Nyt sain sitten ajan ensi viikoksi neuvolaan ja sit soitetaan polille aika,et saavat ultrata ja katsotaan hommaa uudestaan. En nyt tiedä helpottiko tuo oloa kuinka paljon,sen näkee sit myöhemmin.
Mut nyt tarttee ottaa imuri käteen.
Marika ja toukka 37+6
...pääsin kirjautumaan sisälle. Oon jo kolme eri salasanaa tilannut ja laittanut palautetta. Toivottavasti nyt toimii.
Jenniliini; sun turvotus on samaa luokkaa mitä mulla oli esikoista odottaessa. Mutta aatteleppa jos ois helle... sitten ei enää liikkuisi ees varpaat. :/ Mutta ihanan, kauan kaivatun vatsan oot saanut. (Selvä tyttö vatsa)
Koitan uusiks..
...pääsin kirjautumaan sisälle. Oon jo kolme eri salasanaa tilannut ja laittanut palautetta. Toivottavasti nyt toimii.
Jenniliini; sun turvotus on samaa luokkaa mitä mulla oli esikoista odottaessa. Mutta aatteleppa jos ois helle... sitten ei enää liikkuisi ees varpaat. :/ Mutta ihanan, kauan kaivatun vatsan oot saanut. (Selvä tyttö vatsa)
Aurinkoista päivää kaikille!!
On ollu aikasemmista synnytyksistä:
-Ensimmäisestä mulla oli raskausmyrkytys käynnistettiin 39 viikolla vedet meni viideltä iltapäivällä ja siitä säännölliset supparit ja kymmenen aikaan täysin auki mutta sitten sydän äänet laski niin että mentiin sektioon muutaman tunnin jahkailun jälkeen eli poika syntyi 00.13 eli 39+1 pojalla mitat oli 51cm 3,150kg
-Toinen synnytys käynnistettiin 39+6 viikolla ja pari päivää käynnisteltiin ja sitten 40+1 viikolla puhkastiin kalvot ja siitä sitten säännölliset supparit ja tyttö maailmassa 13.16 mitat oli 52cm 4kg
Omaan oloon ei kummempia tässä vähän oon koittanu kattoo sairaala kassia valmiiksi että olis sit valmis jos lähtö tulee!!
Cheryl: mistä riidasta puhut kun ei mulla oo riitoja kenenkään kanssa!! Onko nimi merkki menny sekaisin??
Mut mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
ansukur rv37+4
Täällä ei enää saa näköjään julkaista kun mini viestejä. Onko muille tapahtunut näin?!!!
Eli tuskinpa juhannus vauvaa tässä ollaan tekemässä!
Heräsin vaivaiset 2krt supistuksiin. Jätin illalla lääkkeet ottamatta tarkoituksella, että pääsen tunnustelemaan niitä suppareita, mut pah ei sitten tarvinnu. Nääki pari mitä tuli oli niin mietoja, et nippa nappa heräsin.
Marika: Tuota minkä takia se neuvolan täti ei nyt soittanu suoraan jo aikaa sinne polille?
Mitä varten se pitää odotuttaa sinne ens viikkoon ja sitte tod.näk. vielä viikko päälle ennenkuin pääset juttelemaan kenenkään kanssa, tosi ihmeellistä?!
Vai onko tässäkin takana taas tää, et rauhottelu fiiliksillä sovitaan vaan jotain äkkiä... =/
Koska sulla on nuita viikkoja oikeasti jo niin paljon, niin senkin vuoks kummastuttaa.
Iik nyt iski dementia.. Mutta sinä kellä myös kylmiä väreitä kulkee selässä synnytyksen ajattelusta: Sulla periaatteessa siis ihan sama tilanne kun mulla! Esikoinen kans perätilassa, ja pyynnöstä sektio. Oon nyt sanonukkin kaikissa nuissa keskusteluissa, et pääsin kuin koira veräjästä viimeks, ei tarvinnu menettää yöunia ja hermoja turhilla jossitteluilla viikkoja kun se päivämäärä annettiin niin aikaisin!
Ja nytten kun on joutunu miettimään ja panikoimaan et keretäänkö leikata vai meneekö normityylillä, niin huh huh... Mieski on sanonu, et oon "hieman" takakiree ollu viime ajat. (ai ihanko totta??)
Toivottavasti sulle sattuu mukava lääkäri jonka kanssa löydät yhteisen sävelen ja saatte puhuttua asioita auki, tsemppiä! =)
Jaaha jokohan se neiti nukahti, et äiti pääsee värjään tukkaa viimesen kerran....
Asiasta pahviin, kellään muulla blondauksen orjaksi jääneellä tää iki-ihana ongelma, et vaikka mitä teet niin tukka vaan meinaa mennä keltaiseks?
Tää ei tullu yllätyksenä, esikoisesta tapahtui sama homma, mut on hiukan rasittavaa vaikka kuinka yrität super-ekstra-ainella vetää platinaks niin keltasta vaan saa aikaiseksi! Eikä auta mennä parturiin, siellä tapahtuu ihan sama ilmiö, vaikka mitä tekisivät niin vaatis aina tuplavärjäykset päällekkäin. =/
Plus oman tukan väri muuttui entisestä luonnonvaaleasta, todella tummanruskeaksi!!(tää oli ihan uutta...)
T Helga & Jumppakuutio rv 37+3
Ja nyt tulee vali-vali-valitusvirsi!
Odottelin jännittyneenä palkkakuittia, koska 20. on palkanmaksupvä ja tällä viikollahan se sitten luonnollisesti siirtyy. Noh, tänäänhän se tupsahti luukusta ja tat-ta-daa! Maksettu vain n.300€ eli pelkät lomarahat! Ja meillä palkkaa pitäisi tulla se 3kk työsopimuksen mukaan. Noh siitä sitten nettiin katsomaan Kelan sivuilta että onko päätöstä (vieläkään!) tehty. No eipä tietenkään! Hakemus lähetetty jo kuitenkin 9.4... Että eihän tässä kiirettä suinkaan. Minä onneton kun luulin että palkkis perii sen sitten Kelalta ja makselee minulle normaalisti palkan, mutta eihän se niin menekään. Vaan sitten joskus kun saan Kelalta päätöksen lähetän sen palkkikseen joka sitten maksaa erotuksen päivärahan ja palkan väliltä, jos maksaa. ARGH!
Eihän tässä muuta, mutta minä kun olen sitä tyyppiä jolla ei edellisestä palkasta juuri mitään ole tilillä ennenkuin seuraava tulee, niin lainoja ym. kun on lyhennyksessä n.1000€ niin tuo 300€ ei oikein riitä :P
Että hauskaa juhannusta vaan minulle!
Onneksi on tänään konsertti ja huomenna neuvola niin saa ajatukset muualle, ehkä.
Pahoitteluni avautumisesta, mutta ymmärtänette kiukkuni.
Puunukke ja skloddi 37+4
Miten ihmeessä ne ei oo viel tehny sulle päätöstä?Jos oot jo huhtikuussa hakemuksen laittanu.
Tosin, mä oon niin kettuuntu Kelan touhuun tässä vuosien varrella, että soitan sinne aina 3vko sen jälkeen kun oon hakemuksen laittanu, että missähä päätös viipyy.
Käytiin tossa kävelemässä aamupäivällä, loppumatkalla alko jo reisiä heikottaan ja selkää särkemään suppareitten voimasta.Rauhottu kuitenkin kun kotio päästiin.
Nyt on ruokalevon paikka kun sai just väkisin tungettua ruokaa edes vähän alas.
Miinnu
Eli tänään oli vika lääkärineuvola, jossa kaikki ok:
* oma paino pudonnut viikossa 400 g (se oksentelu...)
* RR 130/72
* pissa puhdas
* sf 32 cm (sama kuin viime viikolla, nyt menee keskikäyrällä)
* vauva rt:ssa
* sydänäänet 130-140
* kohdunsuu n. 1 cm auki, kaula lyhentynyt 3 cm
-> 2cm, alkanut pehmenemään
vauvan painoksi arvioi n. 3kg, ehkä vähän alle ja syntymäpainoksi n. 3,6 kg
Vaikka kohdunsuu oli vähän alkanut pehmentymään ja oli vähän auki, oli silti sitä mieltä, että hyvinkin voi laskettuun aikaan tai yli mennä.
Esikoinen syntyi rv 40+4 (4 kg, 53 cm). Synnytys alkoi supistuksilla ja kesti 14 tuntia. Tosin olin jo sairaalassa rv 40+1 - 40+2 supistusten vuoksi ja kohdunsuu aukeni tällöin 1 cm -> 3 cm puolessa tunnissa, kunnes meni takaisin kiinni (en silloin edes tiennyt, että niin voi tapahtua!). Kotoa hain sitten vauhtia pihatöiden merkeissä ja synnytyssupistukset alkoivat rv 40+3.
Miinnu kyseli onko muiden masuasukki tosi aktiivinen, mulla on ainakin! Ihan oikeesti jo sattuu tuo myllääminen ja jalkojen tunkeminen vatsanahkaa vasten...
Tänänä mulla tasan kuukausi laskettuun aikaan, jipii! :)
Ansqu ja poju rv 35+5 ja tyttö 06/06
anskur: Mulla menny nimimerkit sekaisin sry...
Mulla kans kävi niin että puolet tekstistä hävisi kun täällä joku en nyt muista kuka valitteli samaa.. :/
Miten voikaan olla näin väsyny pelkkään olemiseen? Öisin en saa enää nukuttua edes kyljillä kun alaselkää särkee, täytyy ens yönä kokeilla auttaako tyyny.
Selkä paukkuu ja rutisee edelleen kävellessa ja kipeää ottaa... Alapää on aivan tulessa, tuntuu siltä. Ku pukee ja seisoo yhdellä jalalla nii ai että kun vihloo toosaa!!!!!!
Koko ala kroppaa särkee kävellessä... :/ Sit oon päivisin nii väsyny ku en yöllä saa nukuttua ja täytyy herätä suht aikasi et sitte illalla tulee taas uni...
Huomenna lähetää sinne reissuunki, taidan tänää pakata ja huomenna hieman siivoilla..
Meillä ollaan vaihetelvasti aktiivisia, joskus päivisin on poika hereillä, joskus taas koko illan ja sit herää aina aamuisin kun käyn vessassa tai puhun miehelle ennen töihin ähtöä.. Sit se herää kahdentoista aikoihin kun ite nousen...
Cheryll 33+5
Cheryll se olin minä- AatuLiina kun tuskailee tän tekstin kanssa. Ei tää nyt niin julkaisu kelpaamatonta voi olla. Koitan vielä tän kerran... viimeisen kerran, sitten kyllä luovutan jos edelleenkään ei näy ku viestin alku!
Jenniliini; sun turvotus on samaa luokkaa mitä mulla oli esikoista odottaessa. Mutta aatteleppa jos ois helle... sitten ei enää liikkuisi ees varpaat. :/ Mutta ihanan, kauan kaivatun vatsan oot saanut.(Selvä tyttö vatsa)
Meilläkin oli neuvola tänään ja eipä tuolla mitään uutta eikä ihmeellistä tullut esille. Pissa oli puhdas, RR 141/84 (mulla vähän korkeaksi taipuvaiset paineet olleet aina) SF-mitta 31 cm, tarjonta RT, syke 145, turvotus + ja vauvan liikkeet ++. Viikot nyt 37+1, eli vauvahan sais syntyä, jos on tullakseen, mutta jotenkin uskon, että yli menee. Mulla kuitenkin 40+5 käynti äitipolilla GDM:n takia,jos ei vielä siihen mennessä ole syntynyt. Tosin viimeksi ätipolilla lääkäri oli sitä mieltä, että ei tarvitse tulla, kun sokereissa ei ole koko aikana ollut mitään poikkeavia arvoja kotiseurannassa. Mutta neuvolassa on ohje, että jos on GDM diagnoosi, niin sitten tarkastukseen 40+5, no tuo passaa mulle... ihan sama mennä tietääpähän sitten taas tilanteen, jos ei vielä ole siihen mennessä tullut ja mulla kun olisi ne veljen häät 18.7, ja elättelen toiveita, että pääsisin sinne jo nyytin kanssa. Jos ei osaa syntyä ajoissa, niin eihan sitä sitten minnekään enää voi lähteä. Häät kun ovat 250 km:n päässä.
Isyyslomista on ollut puhetta... Meillä isukilla on oma yritys ja hän yrittää saada kesälomaa pidettyä n. 2 vko vauvan synnyttyä. Se voikin olla helpommin sanottu kun tehty. firmassa kun ei tahdo tapahtua mitään miehen ollessa poissa ja oviakaan ei oikein kiinni voi laittaa. Kovasti siirtyy vastuuta 2 muulle työntekijälle ja se ei aina ole helppoa järjestää, kun he eivät pysty kaikkia hommia tekemään. No olisn tyytyväinen, jos pystyisi tekemään vaikka vähän aikaa edes puolikasta päivää, sekin auttaisi jo paljon. No tämä jää nähtäväksi.
juhannukseksi ollaan menossa mökille saareen, joka on ihan lähellä kotia. Rantaan on 10 min automatka kotoa ja saareen sit n 10 min veneellä. Jos vauva haluaa syntyä, niin sairaalaankaan ei ole saaresta kun reilun vartin matka. Mies lupasi olla ajokunnossa, koska takuitahan ei ole siitä, että vauva ei just juhannuksena aio syntyä. Ei tosin kyllä siltä tunnu...
Tänään on ollut jotain ihmeellistä rytmihäiriötunnetta. Välillä tuntuu, että sydän nousee suokatorveen ja aiheuttaa sellaisen ahdistavan olon ja pumppu myös hakkaa jotenkin kovemmin. Aamulla kaikki oli ok, mutta nyt tässä päivän mittaan on alkanut tuntumaan. No toivotaan, että ei kehity tämän pahemmaksi, että ei tarvii minnekkään päivystykseen lähteä. Rytmihäiriöitä mulla on ollut aikaisemminkin, mutta tämä on jotenkin uusi tunne ja ei mikään kauhean hyvä tunne :(
Mukavaa juhannusta kaikille odottelijoille ja tsemppiä kaikille krempoista ja krampeista kärsiville... vielä me vähän aikaa jaksetaan :)
Mirable ja masuasukki 37+1
Laitan tähän kuvan itsestäni,joka on otettu viimeviikolla 36+4.
luin sitte tätä pinoa jonkin aikaa ku kirjoituksia on hieman sadellu.
mulla on viime päivinä aika paljon lisääntyny supistukset vaikka oon ihan lepäilly vaan. sukkapuikkoja tulee tosi paljon heti ku lähtee esim. kauppaan ja ne ei kyl oo kivoja.. tai vois se kyl olla puukkokin hyi ku tekee pahaa ku ajatteleeki..
mua ei enää muutamaan päivää oo myöskää närästänyt ollenkaa vaikka samoja ruokia oon syöny.
mies on ny lomalla 2 vikkoo et saa levätä ennen vaavan syntymää ja lomailla oikeesti ja juoda muutaman kaljan. ku se loppuu sit vaavan syntymään.
hällä ku on lomaa 7 viikkoo + 3 isyyslomaviikkoo ni on mistä pitää sitte.
mulla olis liuta kysymyksiä mut mäå jatkan sit myöhemmin..
muute selällee mäkin käännyn yöllä helposti mut en enää pysty siten nukkumaan tulee paha olo. pari viikkoo sit vie pystyin. oikee lonkka on ihan puuduksis aina öisin vaik se olis muute parempi kylki.
ainii ja joku ei ollu saanu palkkaansa työantajalta meinaa mä oon kaupungilla mulle maksetaa se 2,5 kk sieltä ni ei mun mitää kelalta tarvii hakee kyl palkkiksen kuuluu hoitaa se. huolimattomuutta sanon minä..
is ja papunen 36+0
Jospa nyt kesän juhlan kunniaksi joku vauva päättäisi jo tulla maailmaan! Kärsimättömänä muiden vauvauutisia odottelen oman elämän puutteessa =D Voihan se olla, että vauvoja jo onkin pinon hiljaisemmille putkahdellut, mutta pitävät vain meitä jännityksessä...Noiden aikaisempien synnytysten perusteellahan Misti voisi kohta päästä tositoimiin! Mukavaa että paljon on noita yliaikaisuuteen taipuvaisiakin, niin ei ole yksin siinä junassa, kun hermot sitten kuitenkin menee jossain vaiheessa...
Synnytyksen kestot ei varmaan joka kerran puolitu, vaikka tietysti se aina mietityttää. Minulle sanottiin, että ensimmäinen on erilainen ja muut sitten lähempänä toisiaan keston puolesta. Ehkä. Tai sitten voi olla ihan mitä sattuu. Mutta muutosta ei kuitenkaan enää ole niin paljon, uudelleensynnyttäjä mikä uudelleensynnyttäjä.
Neuvola oli taas tänään, olikin eka kerta kun ei pistelty hB:täkään, kiva niin.
*painoa tullut reilu 400g/vko, alusta 14,5kg
*turvotus +
*RR 118/76
*maha 37/108, sf oli pudonnut 2cm ja ympärys kasvanut 5cm, selvästi asento muuttunut ja vauva jo hyvin alhaalla
*RT, syke + ja liikkeet ++, painoarvio nyt 3kg
Viikon päästä torstaina olisi seuraava, viikkoja sitten tasan 39. Täti sanoi, että saa nähdä monessako osassa sitten tullaan, suorastaan vitsin murjaisi :) Tänä aamuna heräsin ekaa kertaa jo aika kipeisiin suppareihin, poltti alavartaloa tosi ikävästi, loppuivat kyllä sitten. Olisikohan liittynyt tuohon vauvan asennon muutokseen, nyt tuntuu koko ajan vessahätä kun vauva painaa, mutta mitään ei meinaa saada tulemaan, jos ei ole oikeasti tosi kova hätä. Mutta eipä ole limatulpista ja muista vielä tietoakaan, joten en muuta suunnitelmaa jatkoajasta, tähtään 9. päivään, silloin olisi viikon yli ;-)
Jenniliinillä ihana maha ja tosiaan kiitettävästi kokoa Justiinalla, toivottavasti saat pian ulkopuolelle ihailtavaksi!
Cheryll tai joku (lahopää ei muista...) tuota selällään nukkumista kyseli. Kyllä sen huomaa, jos ei voi olla, tuntuu että happi loppuu ja tukehtuu ja tulee huono olo. Itsellä ei enää onnistu kuin ehkä minuutin verran, sitten on pakko päästä pois, mikä tietysti tarkoittaa, että lonkat on entistä kipeämmät, kun aina pitää olla kyljellään.
Täytyypi mennä ruokkimaan pesue, on ainakin kypsää ruokaa, kun kuopus oli kääntänyt uunin täysille.
Miksu 37+6
Tuo passais mulle. Nimittäin, että olisi samankaltainen synnytys kuin kuopukselta ;-) Eli ei menisi yliaikaiseksi (syntyi 39+0) ja kestäisi sen 3 tuntia suurinpiirtein. Ei paha ollenkaan!
Mutta äidilläni kyllä synnytykset vain lyheni, minua väänsi vuorokauden, toista siskoa n. 10 tuntia ja nuorinta siskoani ½ tuntia. Että silleesti. En toivo samaan. Toisaalta, minulla ei tuo esikoisenkaan synnytys niin pitkä ollut eli ei sinänsä mitään yhteistä äitini kanssa. Ja äiti on synnyttänyt meidät kaikki ennen laskettua aikaa.
Kivaa, jos tulisi synnytys eteen huomenna, olisi täysi aikainen.
Täällä kun on puhuttu tuosta lasten hoidosta synnytyksen aikana. Tänään kun asiaa aloin miettiä, niin suomalainen juhannus on kyllä erilainen kuin suomalainen joulu. Siis juhannuksena, tässä tapauksessa valitettavasti, sukulaiset on pitkällä mökillä tai ketä nyt tuttuja on kaupungissa - niin ei varmaan montaa täysin absolutistia löydy. Itse asissa pähkäilin että meidän useasta vaihtoehdosta luotan jussina vain serkun vaimoon.
Miten tulkitsisitte asentoa puolikas jalkapallo oikealla ylävatsassa ja n2 cm alempana vasemmalla puolella toinen jalkapallo - ja pää tuntuu alhaalla hyvin. Kuitenkin vasemman ja oikean puolen väliin jää 20 cm? En tajuu... rt pitäisi olla...
Jatkan toisesta koneesta...
kun mies vei lapsilta tv:n (mistä tulee klo 8.00 h20- merenneito sarjas), niin minut sitten ajettiin pois tuolta toiselta tv:ltä, jossa on atk ja merenneidot kanssa näkyvissä, nyt miehen läppärillä...
Niin tuohon asentoon, voiko kantapäät tuntua jalkapallolta?
Aatuliina, mulla on yleensä tökkinyt koko viestin lähetys - et ei jää vain puolet pois.
Noi kuvat näyttää viikkoja vastaavilta :) Huomasin itse tänään, että nyt ei sitten mahdu enää tuulitakkikaan kiinni. Eli takitta loppuaika.
Laitoitko puunukke paperit suoraan kelaan vain palkkiksen kautta? Joskus palkkiksessa hidastellaan, ja silloin päätös tulee myöhässä. Tosin jos työnantaja maksaa palkan ja kela työnantajalle äitiysrahan, niin ei palkkiksen myöhästely haittaa. Mutta tuolla tavalla kyllä ikävää. Riippuu niin työehtosopimuksesta. Minä olen aina saanut äitiysrahan työnantajalta 100%, jollain tutulla oli jo äitiysraha suoraan kelalta, mutta sai käydä neuvolan+lääkärin yksityisellä (väestöliitto) työnantajan piikkiin. - Eli oli helppo sopia ajat työaikoihin sopiviksi...
Viime yönä unta vain nelisen tuntia ja huomannut sen kyllä tänään. Ja aina kun näin väsy, huomaa vauvankin masussa lepäilevän enemmän. Eli anteeksi jos kirjoitus ihan tökköä...
Joko eilen mainitsin, että perhekerhon ja kaksplussan heiniksistä, löytyi jo synnyttäneitä. Ja joku kirjoitti täällä galleriasta löytäneensä heinäkuisia syntyneitä.
Nyt en vaivaa teitä enempää,
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!
T:Tai
Puolessa välissä viikkoo mennään ja huomennahan sitä suurin osa taitaa Juhannuksen viettoon rientää.Me ollaan ihan kotosalla, mökillä saatetaan piipahtaa tuossa Lempäälässä.
Joka aamu, monen muun tavoin, mietin tänne tullessa lukemaan juttuja että joko joku meistä olisi lähtenyt synnärille ja pieni nyytti sylissä pian. :)
Oli juttua edellisistä synnytyksistä:
*Esikoinen synty 41+6,yöllä supistuksia 5min.välein, kotona kärvistelin iltaan asti, seuraavana aamuna synty tyttö 49cm ja 3460gr.Synnytyksen kesto oli pitkät 27h.
*Kuopus 41+3,iltapäivästä supistuksia, puolilta öin synnärille kun alko verinen vuoto.Yöllä synty poika 50cm ja 3130gr.Synnytyksen kesto 14h.
Tällä laskuopilla jos mennään, niin tämän kolmannen synnytys kestää vain muutaman hassun tunnin, mutta yliajalle mennään.
Tämä on jo toinen aamu, kun mulla on korva todella kipee kun herään.Kipu lakkaa pikku hiljaa ja loppupäivänä ei ole mitään.
Onko muilla näin aktiivinen massuasukki kun meillä?Iltapäivällä on parin-kolmen tunnin tauko, mutta muuten on meno päällä koko ajan.
En muista taas(kaan) mistä muusta ollut juttua, mutta ehtiihän sitä kirjotteleen :)
Miinnu ja Himpula 35+6