Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähatut vko 25

15.06.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. 69emmi69 _____38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga7607_____ 32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

9.7. Yksinäinen 83__ 26/32_1._______SATKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. -mila-____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

20.7. Emiliia 27/29 1. Kätilöopisto

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna/cheryll_89/86_1

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tämä vauvalehden sydeemi niin paljon että tää tyytyy pääasiassa selailemaan ja kirjoittelemaan sitten tuolla yahoon heinäkuisten listalla.

Uudistuksen jälkeen en ole edes laskenut monestikko olen joutunut tunnukset tilaamaan kun on jotain meinnut kirjoittaa niin jää sitten. Tuo yahoo kun itselläni yleensä toimii.

Äippäpolilla vauvan painoarvio tänään 2,6 kg, pieneksi ja siroksi sanoi lääkäri. Olisikin noita mittoja niin ois hurjan paljon pienempi kuin sisarruksensa aikoinaan, kilon verran kuopusta pienempi laskentunajan tienoilla.

Athina 36+0

Vierailija
82/127 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut eilen enää kirjoittaa, koska mitään maata mullistavaa ei tapahtunut, ja limatulpan tulokin loppui kuin seinään ´´erikoista´´ esikosta, mulla tuli limatulppaa parisen viikkoa, päivittäin. eilen mulla tuli wc-käynnin yhteydessä sellaista ruskeaa verta klöntteinä, ei kylläkään paljoa, mutta kuitenklin ihan selvästi erotti paperissa. tänään supistellut jonkin verran, ja nyt illalla oli sitä polttavaa kipua alavatsalla, en edes tajunnut, että sehän oli supistuskipua, mutta juuri äsken joku kirjoitti heränneensä siihen polttoon .. aika ikävän tuntuista :-(( tänään olo ollut suht hyvä, ja olen jopa syönyt. pissalla saa ravata koko yön, ja se alkaa heti, kun vihdoinkin on nukahtanut..

jännää syntyykö pinoon yhtään ´´juhannus´´ vaavia ...

mirable oli myös laittanut kuvan, sinulla onkin pieni ja siro vatsa, ainakin näin omasta mielestäni !!!

esikon synnytys:

vedet menivät klo.7 aamulla ja odottelin kotona n.5h, ja sitten kättärille. mitään ei alkanut tapahtumaan, joten seuraavana aamuna laitettiin oksitosiini tippa, mistä tuli sairaan kamalat supistukset, mutta ne eivät avanneet paikkoja .. vasta yöllä n. klo.2-3 alkoi tapahtumaan, ja kyllä teki kipeää ..huuuuuui.. vauva syntyi vasta aamulla klo. 9.37, oli siis pitkäkestoista. vauva oli 3200g + 46cm.

jenniliini, on sinulla iso masu, hertsilei .. hyvä, että rv-38 käynnistävät synnytyksen, ettet joudu puskemaan yli 4.5kgvauvaa .. mulla oli esikosta sf-mitta 40, kun lähdin synnyttämään, ja vauva oli kuitenkin kirpun kokoinen. eli sf-mitta ei todellakaan kerro vauvan koko arviota vaan ainostaan sen, että vauva kasvaa ..ja älä painosta huoli, jos ja kun se on turvotusta niin se lähtee hyvin jo synnytyksen aikana pois, ja loputkin nopsaan..

hepeliinikös se kyseli raskaus-arvista(?) itselleni ei ole tullut arpia lainkaan, ei tullut esikostakaan. olen rasvaillut masua ja reisiä päivittäin. reisiin ja takapuoleen on kylläkin tullut sellua sitten senkin edestä, mutta sekin lähti pois jumpalla.

nyt taidan lopetella täällä ... me ollaan kotona juhannus-kivaa :-(( no ensi vuonna sitten ..

hyvää juhannusta kaikille heinähatuille !!

t. emmi rv-38+&esikko 2v2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Kaikki!

Minä se oon sitten ollut nyyttiä hakemassa tiistai-iltana...klo 22:30

Tuli nimittäine vedet kun nousin tuolilta ja kävelin n 5 metriä niin oli housut märkänä...

No siinä sitten soittelin Synnärille ja kehottivat tulemaan sitten kun siltä tuntuu...no mies halusi lähteä heti, joten anoppia tilaamaan nukkuvia lapsia kaitsemaan...

Synnärillä sitte otettiin käyrää ja sen semmosta ja kätilö teki sen tikkutestin varmistaakseen veden menon....ei näyttänyt sille...

Anyways ottivat sisään kun oli ollut suppareitakin pitkin päivää, mut olivat lopuneet kyllä kuin seinään tän vedenmenon myötä...isäntä lähetettiin kotiin nukumaan kun ei tosiaan ollut mitään merkkiä mistään pian tapahtuvasta...

Synnytyssalissa vietin onnettomasti nukutun yöni ja aamulla piti päästä lääkärin tutkittavaksi, kun ei kerran yön aikana mitään tapahtunut....no se aamuinen lääkäri olikin sitten vasta puolenpäivän jälkeen...

Noh, tohtor tutki ja tutki ja tuli myös tulokseen että vedet ei ole menneet, mutta lapsi on kyllä alhaalla ja kaulaakin vielä jälellä...

Jäi nyt sit vaan kaikille hieman mysteeriksi mitä se vesi oli...kun en kyl mielestäni allenikaan laskenut...kätilö meinas että se on voinu olla jotaa tosi juoksevaa valkovuotoa, mikä voi holahtaa tuollatavoin housuun tässävaiheessa.

Mut tokihan sitä itse ajatteli vaan lapsivettä, eipä siinä mikään muu tullu mieleenkään...

Ehdotti siinä sitten käynnistystä (jes!) tosin vasta maanantaiksi. Yritin siinä kohteliaasti kahteenkin kertaan anella että hoidetaan nyt heti vaan homma alta pois kun kerran siellä olin, ja kun kuulemma enää vajaan viikon odotus ei lapsen tilannetta muuta miksikään...mut ei...plaah

Ois vaan sillaikin ollu kiva, kun tulee tosiaan juhannusvieraita, niin ois saanu sit olla nyytin kanssa jo kotona..nyt pitää olla jalat ristissä ettei lähe käynnistymään itsekseen just kun vieraita pitäs tulla...

Lauantaina kyl avaan jalkani klo15 ja annan tulla jos on tullakseen....

Maanantaina sit viimeistään aamulla klo 7:45 tää tyttö tärisee horkassa, kun jännittää...

(tärisin nimittäin kuin haavanlehti kun ne vedet meni, jännitti niin)

Tässä nyt sitte asioita pohtiessani on edelleen tullut sellanen epäuskonen olo että: mitä ihmettä, synnyttämään pitäis mennä, enhän minä voi saada lapsia ja enhän minä ole raskaana...

Enpä ole näköjään vieläkään oikeesti sisäistänyt todellisuutta...jännä nähä missäkohtaa se lyö kasvoille...ja lujaa....voi olla hurja tunnemyrsky...

Mutta nyt nää alkaa pistää nurkkia kuntoon vieraita varten....

Oikein hyvää juhannusta kaikille heiniksille!

Palaanpa asiaan viimeistään nyytihakureissun jälkeen..sitä kun ei tosiaan tiedä nyt millä sekunnilla se on edessä..noh maanantaina viimeistään...huih!

Jenniliini ja Justiina 37+2

Vierailija
84/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenniliinilla ollut jo jännät paikat.

Täällä eilisen päivän supistellu,aivan kyl siedettävää,mut miehen seksihalut kyl meni,kun mainitsin asiasta =(

Nyt vauvan olis muutenkin hyvä syntyä,kun tulee juhannus ja esikko pääsis mummille hoitoon ja Linnanmäelle =)

Meilläkin jussi menee ihan kotosalla,pe-illaksi mennään serkulle,et on edes jotain juhlan tuntua. Eikä sieltä aja lähimpään sairaalaan kuin parikymmentä minuuttia. Miehelle valitin eilen asiasta,et tässä odotuksessa meni sitten kaksi juhlapyhää ohi suun,mut kyllä sitä ehtii sit myöhemminkin juhlimaan.

Nyt tarttis saada tuolle esikolle vaatteet päälle ja mennä ruokakauppaan,mis on varmaan miljoona muutakin ihmistä.Toivottavasti sen pinna kestää=)

Marika ja toukka 38+0

Vierailija
85/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tylsää, kun joka ikinen aamu herään siihen, kun mies lähtee töihin ja sit ei nukkumisesta tule enää mitään. Lisäksi kun poikkeuksetta uni tulee joka yö vasta n klo 2 niin jää unet aika lyhyeksi. Nyt todella saa pyöriä koko yön ja vaihtaa asentoa... mutta onneksi enää korkeintaan reilu 3 vko jäljellä tätä mahan kanssa pyörimistä.

Jeniliinillä onkin ollut jo jännät paikat. No viimeistään maanantaina saat nytin syliin ja koska menet sairaalaan synnyttämään, niin kyllä kaikki hyvin menee :) Tai siihen mä ainakin luotan, että kun sairaalassa synnyttää on apu lähellä, jos jotain häikkää ilmenee. Tsemppiä vaan!!!!

Emmi oli kommentoinut laittamaani kuvaa... joo tosissaan olen samaa mieltä, että aikas pieni ja siro maha on mulla. Ollut kyllä oikeastaan hyvä vaan, koska tämän kanssa on huomattavasti helpompi liikkua ja toimia kutakuinkin normaalisti.

Jenniliinillä olkin sitten masu ihan toista maata. Onneksi pääset käynnistykseen jo silloin viikolla 38, jos oikein muistan. On kyllä hyvin vauveli kasvanut :)

Oma vointi on pysynyt kutakuinkin samanlaisena... välillä tulee sukkapuikko/puukon viiltoja alamahalle ja häpyluun seutuun, ja selkää kolottaa aika ajoin, mutta mitään oikein selkeitä supistuksia ei ole kyllä tullut. No juhannkseksi mennään mökille ja siellä olisi tiedossa halkotalkoota, joten jos muutaman puun vaikka halkoisi ajan kuluksi. En kyllä tosin mitään pakkokeinoja aio ottaa käyttöön tän vauvan ulos saamiseksi, koska ajattelen asian niin , että minun tehtäväni on odottaa ja hän tulee sitten kun on valmis tulemaan :) kun on jaksanut tämän 9 kk odottaa, niin kyllä sitä vielä sen kolmisen viikkoa kestää... vaikka kaikenlaista kremppaa onkin. Kaikkein ärsyttävintä on käsien puutuminen. Mm tää koneella kirjoittaminen on todella hankalaa ja kivuliasta, kun sormet on ihan puudukksissa ja kyynärvarret tulessa. Vähän väliä pitää ravistella käsiä, että pystyy kirjoittamaan. No toivoa sopii, että vaiva poistuu synytyksen jälkeen, on nimittäin tosi hankalaa hoitaa ja kannella vauvaa, jos kädet ei tästä parane :(

No lopettelen tähän ja toivottelen kaikille oikein mukavaa juhannusta! Seuraavan kerran minä olen linjoilla varmaan sunnuntai iltana.

Mirable ja masuasukki 37+3

Vierailija
86/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mulla nyt mikään muu varmaan päässä sitten pyörikään kuin tuo ihana kela! Laitoin sinne siis eilen heti spostia että mikä mättää. Onneksi jo tänään oli vastaus, että odottavat palkkatietoja, koska olin ilmoittanut että työnantaja maksaa 3kk:n palkan. Minä kun luulin että ne palkkatiedot tosiaan saadaan sieltä työnantajalta suoraan! Laitoin heti vastausta, että kuka ne palkkatiedot sitten heille sinne Kelaan toimittaa?! Olen kyllä niin pihalla ja ihmeissäni, työnantaja odottaa Kelan päätöstä ja Kela palkkatietoja! ARGH! Parempi kun ei maksettaisi koko palkkaa! Saateri sentään ja hitto vie! Toivottavasti nyt vastaavat sieltä pian että miten tässä oikein edetään. Onneksi sain porukoilta rahaa lainaan etten joudu ongelmiin pankin(kin) kanssa.

Tänään oli aamulla neuvola, ei mitään uutta taivaan alla, viikon päästä sitten taas uudestaan.

Huomenna suunnataan Kuhmoisiin vanhempieni mökille, jossa ollaan yksi yö. Onneksi kait huomiseksikin luvannut hyvää säätä. Ainakin tällä hetkellä Lahdessa paistaa aurinko!

Mukavaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille! :)

-Puunukke ja skloddi 37+5

Vierailija
87/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on olleet jännät paikat sulla jo. Ole ihan tyytyväinen että menee maanantaille, todennäköisesti et välttämättä kuitenkaan olisi vielä kotiin päässyt kovin nopsaan ja kun eihän siitä käynnistyksestä kuitenkaan tiedä kuinka kauan menee ja lähteekö edes käyntiin.

Olen ollut siellä Koksissa samassa tilanteessa. Myös meille ei pitänyt mitään vauvaa tulla ja sitten viikko yliaikaisena käynnistettiin keskiviikkoaamuna ja illalla 23 sitten meidän ei "justiina" mutta wilhelmina syntyi. On jotenkin niin helppo eläytyä kun on sen just siellä käynyt läpi. Mulla oli loppuraskaus ihan helvetillinen silloin ja olo oli niiiiiin helpottunut vauva lopulta syntyi, että mistään väsymyksestä ollut tietoakaan - olin pirteä kuin peipponen !!

Käynnistämisestä tulleet supistukset oli kyllä kovia .... no en nyt toistaiseksi muuta tiedä, mutta jos tää 2 nyt lähtis itekseen. Lahdessa missä nyt synnytän ei ilmeisesti ihan niin helpolla käynnistetä kuin monessa muussa paikassa.

Juhannusta vietetään kotona, muutamien vieraiden voimin, herkutellaan hyvillä ruuilla ja laiskalla olemisella. Kesäkukkia nyt vasta tuolla pihalla laittelen. Kiva luitenkin että sain aikaiseksi. Nukkumaan menoa edelleen venytän - noin 01 ja ylös nousen ennen 8 sillä tavoin saan yöt nukuttua hyvin. Jos nukahdan päivällä, voi yöunille sanoa heipat ja se se on tuskaista valvoa kun muut nukkuu. Iltaan mennessä on olo aika puhki, kintut turvoksissa ja selkää koskee niin ettei mitään järkeä, mutta kuulunee kai asiaan näillä viikoilla. Seuraava neuvola mulla vasta ens keskiviikkona silloin tasan 39 vikkoa !

Mukavaa Juhannusta kaikille !!

Mirella rv 38+1

Vierailija
88/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä eteläisessä päässä tuo valoilmiö olla mollottaa taivaalla ja paistaa kuumasti!

Onneks sentään hiukan tuulee... Likan kanssa aamulla käytiin kaupassa hakemassa hillittömän kokoinen vesimeloni ja nyt olen syönyt siitä melkein puolet! =D

uskotteko jos sanon, et mä oon alkanu miettiä ihan pikku hiljaa normi synnytystä....

Yön pimeinä tunteina kun kerkee pyöritellä ajatuksia päässä ees taas kaikessa rauhassa niin, ehkä, huom suuri ehkä!, mä pystyisin itteni tsemppaamaan siihen?

Asiaa on auttanu myös se, että kaikki "muut" ovat pitäneet nyt suunsa kiinni ja lopettaneet sen normisynnytyksen ihannoimisen ja mun pään pakkokääntämisen ja olleet ihan hiljaa koko asiasta.

En itsekkään tiedä mikä olis se lopullinen juttu, jolla saisin tsempattua itseni kammoista/peloista yli, ehkä se selviää jo ensi yönä...

Tai sitten tää kaikki johtuu siitä, kun niin vakaasti uskon ettei maha LA nää, et jokin psyyke juttu pakottaa pään asiaa käsittelemään pikku hiljaa etten järkyty kauhusta kankeaksi synnärillä jos oikeasti tosi toimiin päästään.

Nooh, joka tapauksessa kaupassa etana vauhtia kävellen aiheutti nyt ihan ihme fiiliksiä selkään. Sellasta säkenöivää kipua, keskelle selkää aika alas? Sekin supistuksia? (Jos jotenkin vois kuvailla, niin ihan kuin keskeltä selkää ois lähteny sellasia lämpimiä kipuaaltoja?)

Sisko tulee tänään meille ja viihtyy sunnuntaihin asti, luojan kiitos.

Likalla alkaa vähä päreet palamaan ku äitistä ei oo mihinkään ja isä yrittää saada remonttihommia valmiiks niin hää joutuu keksimään viihdykettä turhan paljon yksin..Ja se viihdyke on yleensä sitä mitä ei saa tehdä. =D

Mutta sellasta täällä, nyt lisää meloonia!

T helga rv 37+4

Vierailija
89/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et viime yönä unessa synnytin 3,5kiloisen tyttövauvan epiduraalin voimalla ja vielä tulevana viikonloppuna!

Vierailija
90/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ollut jo jännät paikat, varsinkin Jenniliinillä.

Itseänikin nyt ruvennut jännittämään, kun eilen illalla tuli pyyhkiessä rusehtavaa valkovuotoa. En osaa sanoa oliko "liman" oloista mutta paksumpaa valkovuotoa joka oli rusehtavaa.

Aamulla sitten pyyhkiessä sitä tuli melko runsaasti ja ajattelin olevan limatulppaa. Soitinkin NKL:lle päivystykseen, että mitä tehdään ja mitä tämä voisi olla. Esikoisen kanssa ei mitään limatulppaa tullut tai en ainakaan havainnut. Sanoivat vaan, että kuulostaa limatulpalta ja että ottaisin uudestaan yhteyttä, mikäli tulee kovia supistuksia tai vuoto muuttuu veriseksi. Ja nyt viikkoja vasta 34+3 ja esikoinen syntyi 34+0, joten eiköhän tämäkin jo tee tuloaan.

Äsken vessakäynnillä tuli taas paksuhkoa valkovuotoa mutta siinä oli jo enemmän verta mukana kun edellisellä kerralla. Mitään supistuksia ei ole. Side on housuissa mutta siihen ei ole vuotanut, joten mitään ei tule ainakaan vuotamalla ulos. Ainakin vauvan liikkeet tuntuvat, tosin ovat viime päivinä vähentyneet mutta tilaakin rupeaa olemaan niukasti.

Miten teidän muiden limatulppa irtosi, täällä taisi ainakin muutamalla olla jo irronnut...Oliko verensekaista vai millaista?

Esikoisen hoitoasiaa. Tyttö (4 v) on lomalla päiväkodista heinä- ja elokuun mutta aloittaa syyskuussa osa-aikahoidon. 3 pv/vko, joka mielestäni sopiva määrä.

Juhannus vietetään ystäväperheen kanssa, tulevat meille, ellen sitten ole jo synnyttämässä.

Onneksi lupasivat katsoa esikoisen perään, mikäli tulee äkkilähtö.

Ai niin, ja minulla kun oli ongelmia sen aamupaastosokeriarvon kanssa, nyt on 3 viimeisintä päivää ollut ok kun taas hieman tarkastellut tuota syömistäni. Olinkin hieman ruvennut lipsumaan, kun arvot aikaisemmin oli niin hyvät.

Painoa tullut yhteensä 4,8 kg ja edellisestä neuvola käynnistä +- 0, eli ei grammaakaan mikä mielestäni oikein hyvä :)

Aurinkoista juhannusta kaikille!

misti74 rv 34+3

Vierailija
91/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo kerkesin luulla, että Jenniliini on nyyttinsä saanut, kun luin aloituksen vähän liian nopeasti :D mutta lähellähän tuo on. Kyllä vaan jännittäisi, jos etukäteen tietäisi milloin sen vauvan vihdoin näkee. Hieman kateellinen kyllä olen....:)

Meille tuli sukuun uusi vauva eilen. La oli heinäkuun alussa, mutta pikkuinen päätti tulla jo juhannusta katsomaan. Hieno juttu, vaikka kateellisena vähän vauvan kuvaa puhelimesta katselinkin.... jotenkin ei vaan malttaisi odottaa tämän oman syntymää.

Tuntuu, että nämä viimeiset viikot kuluu ihan liian hitaasti.

Järki sanoo, että vauvan on vielä parempi olla masussa, mutta olen niin malttamaton.

Mulla ei ole edes supistuksia tai mitään. Ainoastaan liitoskivut on välillä tosi pahoja. Varsinkin jos istuu pitkään. Ja selällään en minäkään pysty makaamaan, meinaa happi loppua.

No huomenna mökille juhannuksen viettoon. Pitäisi käydä pommacia ostamassa, se on niin hyvää :D ja vesimelonia kävi tekemään mieli kun joku oli sitä ison palan vedellyt :D

Ei muuta kun juhannuksia kaikille!!!!

Vivi ja vilma rv 36+4

Vierailija
92/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jo luulin Jenniliinin kirjoitusta hätäpäissäni tavatessa et vauva on jo kainalossa :) On varmasti jännää kun tietää et maanantaina jotain oikeesti tapahtuu! Mua on alkanut jännittää ihan muittenkin puolesta :D Ihanaa..ajatella kun se nyytti on tuossa..oih :)

Mirellan kanssa mennäänkin tosissaan "yhtämatkaa" , mulla kans seuraava neuvola keskiviikkona, kun 39+0 astuu kehiin :)

Tänään oli neuvola, ja kaikki hyvin.

Sit onkin ens keskiviikkona kun 39+0-> seuraavaksi laskettuna 40+0 äitipoli, ja vielä antoivat neuvolan ajan 39+6... Katsotaan mihin sitä mennään, kaikkiin vai osaan..hmm?

Mulla ei kyl tunnu mitään et olis syntymässä, ei mitään vuotoja eikä isompia kipuja tai supistuksia.. jotain vihlasuja tai pientä pientä kovettumista joskus tuntuu..mut se sit tulee varmaan ne tuntemukset ja olot kerralla :)

Olen kyllä itsekkin ajatuksissani vähän hötkyilly, mut aivan totta, et tätä on jaksanut kohta sen 9kk odottaa, niin miten sitä alkaakin näin ajatukset hötkyää kun kyse enää viikoista :D

Se on jo vissiin liian lähellä kun en malttaisi..

Juhannuksena käydään mökillä joka about 20km kotoa, ja sama sairaalaan, joten kovin kauas ei olla menossa, saunomista ja syömistä, ja yöksi kotio!

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!

-------------------

Taateliz ja 38+0 ?

-------------------

Vierailija
93/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo miehelle huutelin, että eka heinäkuinen on syntynyt, mutta eipä ollutkaan.

Jenniliini- muistatko tai havaitsitko minkä väristä nestettä sinusta lorahti? Tytön syntymä alkoi vesien menolla ja mulla ainakin lapsivesi oli vaaleanpunaista ja imelän hajuista...

Neuvolassa käyty:

*Paineet oli vähän koholla 140/94. Normaalisti ne on ollut 110/70. Mut määrättiin sitten rehkimis/liikunta kieltoon. Mitenköhän se onnistuu, kun pakko mun on kuitenkin tytön kanssa touhuta..

*Pissa oli puhdas.

*Kohdunpohjan korkeus oli 36cm.

*Painoa tullut 656g/vk

Viime viikolla oli lääkärineuvola. Siellä mitattiin vauvan painoarvioksi 3400g. Kohdun kaula oli kokonaan kadonnut, pehmennyt ja sentille auki... Jospa tää kohta jo syntyisi! =)

Me ollaan juhannus ihan omalla porukalla kotona. Lauantaina jos ilmat ja olo sen sallii, niin mennään Porvoo- Helsinki-Porvoo risteilylle. Toivotaan nyt ettei sataisi!

Oluen ystäville huomio!

Löysin kaupasta (S-market) Bavaria merkkistä olutta. Se on 0.0% ja maistuu ihan oikeesti oluelle, eikä p------e niinkun esim. Nikolan 0.0% ei oo todellakaan mun makuun. Mutta suosittelen kokeilemaan tota Hollantilaista Bavariaa. NAM! =P

Hauskaa juhannusta kaikille!!!

AatuLiina ja "Iivari" rv. 39 sekä tyttö -06

94/127 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi tänään taas oksentamalla, inhottavaa kun on olo sama kuin alkuraskaudesta... Onneksi se siitä taas päivän edetessä koheni.

Jenniliini: mulla kävi ekassa raskaudessa vähän saman tapainen juttu; luulin vesien menneen muttei mennytkään. Aiemmassa viestissäni kerroinkin jo, että olin sairaalassa sisällä rv 40+1 - 40+2. Tuolloin 40+1 passittivat mut takaisin kotiin mutta heti sairaalan ovista päästyä hulahti housut märiksi. Ja ihan kunnolla sitä "vettä" tuli, tosiaan oli farkutkin ihan märät. Ottivat mut sitten takaisin sisälle eikä meilläkään selvinnyt mitä tuo neste oli, ei kuitenkaan lapsi vettä eikä myöskään pissaa... Ja tämän jälkeen tapahtui se pikainen kohdunsuun avautuminen jne (on luettavissa mun edellisestä viestistä). Mut tästä 2 päivän päästä synnytys käynnistyi sitten ihan oikeasti :)

Eilen ja tänään supistellut vähän enemmän, siis niitä harjoitussupistuksia. Muuten ei mitään kummempia, nukkuminenkin taas sujunut ok ilman lonkkakipuja.

Ihanaa saada kohta vauvauutisia täältä palstalta, Jenniliinillä ainakin on kohta nyytti kainalossa, samoin AatuLiinan neuvolalääkärin arviot taitaa viitata siihen ettei kauan tarvitse enää odotella :)

Saa nähdä onko meidän pino ihan hiljainen nyt juhannuksen, kun moni on reissussa. Mekin mietittiin mökille lähtöä, mutta eipä viitsitty lähteä kun huonoa ilmaa luvassa... Kotona ollaan siis!

Hyvää juhannusta kaikille!

Ansqu ja poju rv 35+6 ja tyttö 06/06

Vierailija
95/127 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Pakko kommentoida tähän Puunuken kela-asiaan, kun vastaan työkseni näihin asioihin työnantajan päässä. Sinun tulisi ehdottomasti olla yhteyksissä palkkikseen, koska se on heidän asiansa toimittaa todistus (Y17 lomake) palkkatiedoistasi kelaan. Vasta tämän jälkeen saat Kelalta päätöksen, jossa otetaan kantaa myös siihen, että kela maksaa palkalliselta äitiysloma-ajaltasi korvaukset työnantajallesi. Näin ainakin meidän yrityksessämme toimitaan ja ei luulisi kovin vaikea asia olla palkkikselle tehdä todistus kelaan...

t.EsteriE, jolle myös tulossa heinäkuussa pieni nyytti :)

Vierailija
96/127 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Pakko kommentoida tähän Puunuken kela-asiaan, kun vastaan työkseni näihin asioihin työnantajan päässä. Sinun tulisi ehdottomasti olla yhteyksissä palkkikseen, koska se on heidän asiansa toimittaa todistus (Y17 lomake) palkkatiedoistasi kelaan. Vasta tämän jälkeen saat Kelalta päätöksen, jossa otetaan kantaa myös siihen, että kela maksaa palkalliselta äitiysloma-ajaltasi korvaukset työnantajallesi. Näin ainakin meidän yrityksessämme toimitaan ja ei luulisi kovin vaikea asia olla palkkikselle tehdä todistus kelaan...

t.EsteriE, jolle myös tulossa heinäkuussa pieni nyytti :)

KIITOS!

Näin minäkin asian ymmärsin, ja kelalta sain samanlaisen vastauksen, eli maanantaina sitten yhteyttä palkkikseen. Wiuh, saapahan selvyyttä tähän asiaan.

Puunukke ja skloddi 38! Jotka lähtevät kohti Kuhmoista auringon toivossa :)

Vierailija
97/127 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä kotona,mutta serkun luokse olisi tarkoitus mennä iltaa viettämään. Koko huusholli (kissoja lukuunottamatta) nukkui tänään pitkään. Jopa esikko,joka viikonlopuisin yleensä herää klo 7-8,nukkui puoli kymmeneen,jolloin mies kävi hänet herättämässä =). No jaksaapahan temmeltää pikkuserkkujensa kanssa. Harmi vaan,että täällä etelässä ainakin on vettä satanut koko yö ja edelleen tihuttaa. Täytyy ottaa vaan tarpeeksi vaihtovaatteita mukaan =)

Omaan napaan ei mitään uutta. Kolmea S:ää testattiin taas eilen laihoin tuloksin. Nyt kuvioihin on tullut vasemmassa lonkassa säteilevä kipu,jos nukun liian kauan vasemmalla kyljellä,kivaa =(. Sinällään iskias-kipu on hellittänyt. Täytyy myös ottaa illaksi mukaan paketti Rennietä,nykyään yksi sun toinen ruoka aiheuttaa närästystä.

Että sellaista tänne. Palailen varmaan kirjoittelemaan juhannuksen aikana,kotosalla kun muuten ollaan.

Rauhallista juhannusta kaikille!

Marika ja toukka 38+1

Vierailija
98/127 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sänkyjä pedatessa alkoi supistella kipeästi ja tosi tiheästi. Yritin saada tavaroita pakattua, että päästään lähtemään mummolaan Juhannuksen viettoon. Ei oikein meinannut onnistua pakkaaminen, kun sattui niin kovasti. Meni sit supistelut noin tunnin päästä ohi ja sain tavarat pakattua ja päästiin mummolaan. Palautuipa taas mieleen, että mitä noi oikeat supistukset ovat.

Niina Rv 36+2

99/127 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johanna & "lottaeinari" 37+2

Vierailija
100/127 |
19.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka taitaapa suurin osa porukkaa ollakin mökeillä ja muualla.

Tänne ei mitään ihmeellistä, edelleen odottavalla kannalla ollaan :) Supistelu on lisääntynyt muutaman päivän aikana tosi paljon, mutta eipä näillä vielä synnytetä.

Minä olin jo varma, että näppis tulee vauvauutisia ilmoittamaan, mutta ehkä ne meidän treffit taysissa pitää edelleen :)

Nimimerkkikaimalla Misti74:llä on myös jo hyvin merkkejä ilmassa. Samoin NiinaR oli jo lähtöä tehnyt. Jännäksi käy, kuka on se ensimmäinen :)

Nyt lyhyestä virsi kaunis ja iltapalan laittoon. Täällä Pirkanmaalla on satanut melkein koko päivän, joten sisätiloissa on tämä aatto meillä mennyt.

M rv 38+5