Aamfetamiinia raskaudenaikana käyttäneet??
kuinka usein ja kauanko käytit, miten lapsi syntymän jälkeen/kouluikäisenä?? nyt ei saarnaa vaan kokemuksia kiitos!
Kommentit (10)
että aloittaja käyttää nyt raskausaikana amfetamiinia ja kaipaa nyt rauhoittavia viestejä siitä, että amfetamiinilla ei ollut mitään vaikutuksia.
Valitan, ap! Turha yrittää lievittää omatunnontuskia noin. Hakeudu huumevieroitukseen, eiköhän ne ota raskaanaolevan heti. Vastasyntyneelle vauvalle vasta huumeäiti on huono juttu.
Tuosta on aivan valtavia haittoja lapselle. Jos et toisen terveydestä välitä, niin miten olisi niinkin pinnallinen syy, että huumeäidin lapsen tunnistaa jo ihan ulkonäöstä, kuin downin syndrooman omaavan tai alkoholia raskauden aikana saaneen lapsen?
en minä vvan yritän tehdä selväksi ystävälleni että keskeyttäisi raskauden!!! oon loppu hänen takiaan..
vierotukseen ja huonoimmassa tapauksessa pieni sydän ei tätä kestä...
Jos Ap käytät huumeita raskausaikana, niin hae apua itsellesi ja lapsellesi. Se on teidän molempien parhaaksi, toivon kovasti että hakeudut hoitoon mikäli näin on. Jos et itsesi, niin lapsesi tähden. On niin surullista, että lapsi menettää sekä terveytensä, turvallisuutensa että äitinsä, koko elämänsä peruspilarit huumeiden vuoksi. Irti pääseminen ei ole varmasti ole helppoa, mutta se on mahdollista ja jokaisen äidin ehdoton velvollisuus on toimia lapsensa parhaaksi!
mutta tiedän muutaman "piriäidin". Heistä ei todellakaan ole äideiksi. Kun ovat saaneet piriä, ovat niin meno päälle eikä haittaa vaikka vauva jäisi ilman hoitoa. Lapset on otettu huostaan.
Olitkin ehtinyt kertoa, että kyse on ystävästäsi. Olisiko sinun mahdollista auttaa ystävääsi hakeutumaan keskustelemaan asiasta neuvolaan mahdollisimman pikaisesti? Olisiko ystävälläsi motivaatiota käytön lopettamiseen keskeytyksen sijaan? Mitä mieltä ystäväsi on raskaudestaan? Voimia sinulle ja hänelle kovasti. Toivon todella lämpimästi että kaikki käy parhain päin, käy niin sääliksi pientä ihmisen alkua. :(
aikaa sitten tuli joku dokumentti alkkis ja huumeäitien raskausajasta ja vauvoista ja mietin siinä kun katselin niitä vieroitusoireista kärsiviä vapisevia vastasyntyneitä, että miten kukaan voi olla niin julma ja aiheuttaa noin suuren kärsimyksen täysin viattomalle vauvalle =(
Tosi vanha viestiketju, mutta itselläni se tilanne että olen amfetamiinin satunnaiskäyttäjä, kaks negatiivista testiä tehnyt mut kuukautiset puoltoista viikkoa myöhässä. Viikonloppuna olisi bailut ja olis kiva ottaa vähän päihteitä, mutta pelottaa että mitä seurauksia sillä voi olla jos oliskin raskaana?
Et kuinka ison riskin otan jos nyt todennäköisesti en ole raskaana ja hedelmöittymisestä olis 2,5 vk kulunut jos olisinkin. Ovulaation piti olla jo mennyt kun seksiä harrastettiin, mutta eihän sitä ikinä varmaksi tiedä jos ei ovistestiäkään ole tehnyt.
Käytän piriä muutamia kertoja vuodessa vain spessutapauksissa ja jos testi näyttäis plussaa niin pysyisin tietysti kaukana! Mutta nyt vkloppuna olis juuri tällainen spessutilanne...
ja varmaan pari kertaa raskauden ihan alussa kun en siitä vielä tiennyt.
Lopetin siihen paikkaan kun raskaudesta kuulin, kuten myös alkoholin ja tupakoinnin, ja tajusin asian onneksi tosi aikaisin.
Luonnollisesti siis vauvallani ei ollut mitään hätää/ongelmia, ´ja minun on nyt niin vaikea tajuta että joku vetää sitä kamaa vauva vatsassaan.
Sinuna minä ilmottaisin asiasta välittömästi. kaverisi neuvolaan.
Kuinka pitkällä raskaus muuten on?