Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En mä olisi varmaan tulossa jos ne olisi pelkästään sun synttärit"

Vierailija
09.09.2022 |

Miksi ihmiset puhuu mulle näin??

Vietetään miehen kanssa yhdessä nelikymppisiä kahden viikon päästä. Samalla juhlitaan kaikkea muutakin minkä juhliminen jäi pandemian jalkoihin. Ja nyt miehen sisko sanoi puhelimessa minulle noin.

Miksi se pitää minulle kertoa?
Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun minulle sanotaan tavalla tai toisella että ei kiinnosta, ei väliä. Kerran yhdessä harrastusryhmässä vaihdeltiin puhelinnumeroita keskenään, kunnes yksi ihminen tölväytti ääneen, ettei varmaankaan tarvitse minun numeroa enää, ja naurahti päälle.

Ja koskaan kukaan ei puolusta. Ei sano mitään että kylläpä tuo oli tyhmästi sanottu, älä välitä. Miehen sisko on sanonut outoja ennenkin, eikä mies sano siihen mitään. Ennen väitti, että kuvittelen vain, kunnes sattui muutaman kerran paikalle kuulemaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihan luontevaa ettei MIEHEN sisko tulisi minun synttäreille. Emme ole niin läheisiä, en minäkään erikseen hänen synttäreilleen menisi, vaikka ei meillä mitään riitaakaan ole.

Tuntuu että keräilet loukkaantumisen aiheita, hanki elämään innostavia juttuja ja unohda möläyttelyt. Ei niitä tarvitse ottaa vakavasti ja ne, joita et kiinnosta, eivät ansaitse seuraasi. Tuolle puhelinnumerotyypille olisi voinut sanoa:- Ei mulla mitään asiaa sulle olisikaan.

Et siis tarvitse muita puolustamaan itseäsi.

Vierailija
2/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustatko itseäsi näissä tilanteissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi miehesi siskon tökäisy kuului sarjaan asioita joita voi ajatella (tietenkin oma sukulainen on läheisempi), mutta ei sanoa! Huonokäytöksinen moukka ja ehkä ilkeäkin. Niitä löytyy. Minulla on miehen sisarukset viileitä mutta peruskohteliaita. Anoppi sen sijaan laukoo hirveyksiä hirveyksien perään...

Vierailija
4/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Miten edes tekisin sen? 

Yhden kerran näytin, että loukkaannuin ja siitä tuli hirveä selkkaus, jossa minua vaadittiin selittämään mikä siinä oli niin loukkaavaa ja vaadittiin selvittämään asiaa siinä heti paikalla. Toisella kerralla juurikin tuos kälyn kanssa, muut hyssytteli että ei nyt tehdä tästä numeroa. Ap

Vierailija
5/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kyseisen rouvan kutsumatta. Ja jättäisin kutsumatta, vaikka olisi oma sisareni, koska ei sisarusten puolisoita noin kohdella.

Vierailija
6/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ajatellut asiaa siltä kannalta, että nyt sinulle elämä tarjoilee juuri sitä mitä sinä tarvitset?

Itse ajattelen, että elämä tarjoilee meille kullekin juuri ne oppiläksyt mitä kukin tarvitsee kasvaakseen ja kehittyäkseen. Usein nämä oppiläksyt eivät tule sellaisessa muodossa, että se olisi kovinkaan miellyttävää ainakaan siinä hetkessä. Jälkikäteen voi sitten olla kiitollinen niistä.

Näkisin, että sinun oppiläksysi tässä tapauksessa on oppia puolustamaan itseäsi, puhumaan omasta puolestasi, kertomaan vastapuolelle että kommentti oli tökerö ja se loukkasi jne.

Vierailija
7/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä itsekin ottaa sitä suodatinta pois päältä ja haukkua se miehen sisar päin näköä. Todennäköisesti on naama nurtussa pitkän aikaa, niin kuin kaikki tuollaiset vähän olevinaan olevat, mutta eipä tarvitse jatkossa kutsua ja olla tekemisissä.

Vierailija
8/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap ajatellut asiaa siltä kannalta, että nyt sinulle elämä tarjoilee juuri sitä mitä sinä tarvitset?

Itse ajattelen, että elämä tarjoilee meille kullekin juuri ne oppiläksyt mitä kukin tarvitsee kasvaakseen ja kehittyäkseen. Usein nämä oppiläksyt eivät tule sellaisessa muodossa, että se olisi kovinkaan miellyttävää ainakaan siinä hetkessä. Jälkikäteen voi sitten olla kiitollinen niistä.

Näkisin, että sinun oppiläksysi tässä tapauksessa on oppia puolustamaan itseäsi, puhumaan omasta puolestasi, kertomaan vastapuolelle että kommentti oli tökerö ja se loukkasi jne.

Jatkampa vielä kun nyt vauhtiin pääsin:

Nämä tilanteet osuvat sinun kipeään kohtaasi, eli alitajuiseen arvottomuudentunteeseesi ja nostavat sen päivätajuntaan pinnalle käsittelyyn. Näin alitajunta toimii, se on sen luontainen toimintamekanismi.

Vierailija
9/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran näytin, että loukkaannuin ja siitä tuli hirveä selkkaus, jossa minua vaadittiin selittämään mikä siinä oli niin loukkaavaa ja vaadittiin selvittämään asiaa siinä heti paikalla. Toisella kerralla juurikin tuos kälyn kanssa, muut hyssytteli että ei nyt tehdä tästä numeroa. Ap

No siis miten ajattelet niiden muiden puolustavan, jos et itsekään osaa tai viitsi? Itse olisin noissa tilanteissa sanonut, että olipa asiattomasti tai ilkeästi sanottu.

Vierailija
10/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi miehesi siskon tökäisy kuului sarjaan asioita joita voi ajatella (tietenkin oma sukulainen on läheisempi), mutta ei sanoa! Huonokäytöksinen moukka ja ehkä ilkeäkin. Niitä löytyy. Minulla on miehen sisarukset viileitä mutta peruskohteliaita. Anoppi sen sijaan laukoo hirveyksiä hirveyksien perään...

Musta tuntuu, että nykyisin ihmiset sanovat, mitä ajattelevat. Pitävät itseään suorina ja rehellisinä. Tosiasia kuitenkin on, että ihmissuhteissa kannattaa olla hiljaa, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. 

Vierailija
11/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että oletko tulossa juhliimme vaikket minusta niin välitä?

Mikähän olisi vastaus.

Vierailija
12/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puolustelemattomuudesta älä ota itseesi, todella harvoin loppujen lopuksi ketään puolustetaan ikävissä tilanteissa. Jälkikäteen sitten lohdutetaan, että olipa törpösti sanottu. Monesti noissa tilanteissa muutkin osalliset menevät puihin, eivätkä tiedä kuinka pitäisi siinä hetkessä reagoida.

Vierailija
13/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vastannut sille miehen siskolle jotain tän suuntaista: niin no, en mä varmaan sua olis kutsunutkaan, jos olis vaan mun synttärit.

Vierailija
14/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustamisesta: Ihmiset saattavat olla noissa tilanteissa ihan pöyristyneitä tai ihmetellä, että ei kai tuo noin tarkoituksella sanonut, kai tuo oli vitsiä. Eivät osaa puolustaa. Itsekin olen mennyt pari kertaa ihan hämilleni ja jälkeen päin katunut, etten sanonut mitään. Itse olen oppinut puolustamaan muita ja itseäni, mutta edelleen joissain yllättävissä tilanteissa saatan mennä hämilleni.

Vierailija
15/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes puolustautua, mutta kyllä töykeyden kuullessaan voi ilmaista "olipa oudosti sanottu" tai "olipa ilkeää". Se saa sanojan hämilleen.

Vierailija
16/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noissa auttaa sellainen tietyn kaavan mukaan asian toistaminen. Että anteeksi, kuulinko oikein että sanoit että et tulisi vain minun juhliini? Tarkoitatko siis ettet halua tulla juhliimme? Tms että henkilö joutuu itsekin palaamaan sanomaansa ja miettimään uusiksi sen tökeryyttä. Osa ottaa opiksi, osa ei.

Ja joo, tuollaistahan se on. Siksi en oo koskaan ymmärtänyt tätä isoa näytelmää siitä että kun otat jonkun puolisoksesi niin yhtäkkiä muka olisit perhettä hänen koko perheensä kanssa. Järkevämpää olisi lopettaa nämä hölmöt anoppi-käly-miniä-pelleilyt ja hyväksyä että Matti ja Mirja on keskenään rakkaussuhteessa mutta Matilla on yhä Matin perhe ja hän diilaa heidän kanssa ja Mirjalla omansa jonka hän hoitaa. Ei tulisi sit näitä tilanteita että kun Matin sisko Elina ei tykkää Mirjasta mutta kokee että on pakko olla tekemisissä ja se harmittaa niin tulee tällaisia. Ottakaa elämänne omiin käsiinne, aikuiset ihmiset. Miehesi sisko ei ole sinun sukuasi. Miehesi sisko on miehesi sukua ja perhettä.

Vierailija
17/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut, että sinä ämmä et muuten tule ollenkaan, oli kenen synttärit hyvänsä.

Vierailija
18/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noissa auttaa sellainen tietyn kaavan mukaan asian toistaminen. Että anteeksi, kuulinko oikein että sanoit että et tulisi vain minun juhliini? Tarkoitatko siis ettet halua tulla juhliimme? Tms että henkilö joutuu itsekin palaamaan sanomaansa ja miettimään uusiksi sen tökeryyttä. Osa ottaa opiksi, osa ei.

Ja joo, tuollaistahan se on. Siksi en oo koskaan ymmärtänyt tätä isoa näytelmää siitä että kun otat jonkun puolisoksesi niin yhtäkkiä muka olisit perhettä hänen koko perheensä kanssa. Järkevämpää olisi lopettaa nämä hölmöt anoppi-käly-miniä-pelleilyt ja hyväksyä että Matti ja Mirja on keskenään rakkaussuhteessa mutta Matilla on yhä Matin perhe ja hän diilaa heidän kanssa ja Mirjalla omansa jonka hän hoitaa. Ei tulisi sit näitä tilanteita että kun Matin sisko Elina ei tykkää Mirjasta mutta kokee että on pakko olla tekemisissä ja se harmittaa niin tulee tällaisia. Ottakaa elämänne omiin käsiinne, aikuiset ihmiset. Miehesi sisko ei ole sinun sukuasi. Miehesi sisko on miehesi sukua ja perhettä.

Sanotaanko nyt vaikka niin, että tuon tyyppisiä siskoja ei edes heidän veljensä koe omaksi perheekseen tai suvukseen. Minimi yhteydenpito.

-ohis

Vierailija
19/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvaharjoittelua mitä aiot sanoa ja sitten läväytät takaisin jos jotain sanoo. Muista pysyä asiallisena sanoit mitä tahansa. Älä yritä sovitella.

Kyllä se oppii.

Vierailija
20/20 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi tuossa harrastustilanteessa olisit voinut näpäyttää takaisin. "Joo poista vaan, mäkin poistin jo sut."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän