Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville kysymyksiä!

Vierailija
11.06.2009 |

oletko lihava/normaalipainoinen? onko läkitys auttanut sinua laihtumaan?

millaisia muita oireita sinulla on?

minulla o tilanne että nyt pitäisi alkaa syödä thyroksiinia, jonka sain reseptillä jo kk sitten. lääkärin suosituksesta nyt vasta siis aloitan tuon.

noh, mietinpä vaan että olen kuin vahingossa laihtunut tänä aikana 5 kiloa (lähtöpainossa yli 30 kiloa liikaa..) ja pelkään että tyssääkö mun laihtuminen nyt kun aloitan tuon lääkkeen?

muutenkin outoa miten nyt yhtäkkiä laihdun kun aiemmin se on ollut miltei mahdotonta. muut oireet kyllä edelleen ovat joten tuskin ihmeparantumista on tapahtunut...

kertokaas vähän miten teillä tää sairaus ja lääkkeet o vaikuttaneet painoon ja muuhunkin.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2009 klo 22:06"]Yleensähän Thyroxin aloitetaan aikuiselle annoksella 0,1 mg 1 tabletti kerran päivässä. Sitten kuukauden päästä labrat joiden mukaan annosta säädetään. Johan siinä nyt menee hermot puolelta maailmalta, jos ruvetaan jotain tabletin murusia jyrsimään kuukauden välein!

[/quote]pitäisi tietää mistä puhuu jos lähtee puhumaan. Omakohtainen kokemus ei päde kaikkien kohdalla. Thyroxin annostelu voi olla murusen murusesta kiinni jotta "hyvä normaali olo" saavutetaan senkin jälkeen hoidossa tilanne voi muuttua lääkitystä tarvitaan lisää tai vähennetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla