G: Paljonko sinulla äiti on kesällä omaa lomaa ilman miestä ja lapsia?
Kommentit (47)
Joo, muttakun tässä ketjussa puhutaan omasta ajasta, ei lomasta.
Olen töistä lomalla 5 viikkoa ja vietän sen ajan perheen kanssa.
Käyn kerran-pari vuodessa parin päivän "omalla lomalla", mutta se ei ajoitu kesään. Enkä kesällä kaipaa lomaa ilman miestä ja lapsia. Ennen kaikkea haluan nauttia perheen seurasta kesällä, kun on rauhassa aikaa.
kotona kaikki. Mutta aina on mies ja isovanhemmat auttanu sen verran, että muutama tunti - pari päivää voi olla itsekseen, jos tarvetta tulee. Tosin miestä en aio ajaa pois kotoa, enkä itsekään hotelliin lähteä. Meillä on erillään työhuone, jossa voi nukkua rauhassa ja jättää lapset miehen kuunneltaviksi, jos taapero on valvottanut öitä, eli senkään puolesta en tarvitse niin välttämättä mitään erityistä lomaa perheestä.
kyllä minä voin lähteä koska tahansa omille menoille, jos tahdon. Yleensä kuitenkin otan mielummin ainakin toisen lapsista mukaan. Tytön kanssa mm. tykätään humputtaa kaupungilla ja juuri olin kahden päivän työmatkalla (tukuissa noutamassa tavaraa) ja otin esikoisen mukaan ihan vain seuraksi ja että hänelläkin olisi vaihtelua arkeen. Ehkä minulla on liian helppo elämä, mutta en ole kyllä koskaan kaivannut mitään omaa lomaa. Päinvastoin, kaipaan työkiireiltä enemmän yhteistä perheaikaa... Jaa, no nyt kun mietin, niin olen menossa elokuussa Madonnan konserttiin, sinne ei varmasti lapsia ota.
ja lapsesta on lomaa kaksi viikkoa, mutta oon kyllä töissä silloin. Yhden viikonlopun otan omalla lomalla lapsestakin lomaa ja lähen rokkaamaan. Muuten vietän koko neljän viikkon loman lapsen kanssa
Lapsi oli koulussa ja mies töissä. Oli ihan patatylsää.
Miehellä on kolme viikkoa heinäkuun lopussa lomaa ja silloin minäkin olen lomalla, miehen toiveesta. Mun lapset on jo niin isoja että heistä ei enää "tarvitse lomaa".
Oikein odotan niitä päiviä, kun saadaan olla ihan kaikki yhdessä. Viikko yhteistä lomaa tiedossa heinäkuussa. Muutoin vuorotellaan miehen kanssa lomat, koska meillä on tokaluokalle menevä pieni koululainen pitkällä lomalla koulusta.
9 tuntia päivässä. Viimeiset 11 vuotta on kyllä mennyt aina joko miehen tai miehen ja lasten seurassa.
No, työ päivinä tietysti, kun lapset on päivähoidossa, mutta ei kai sitä lasketa omaksi ajaksi.
Ollaan tarkoituksella otettu lomat samaan aikaan.
Pitäisikö sellaistakin nykypäivänä olla? Olikohan pitänyt jäädä sinkuksi jos ei niiden lasten kanssa aikaa halua viettää.
ei ole vielä yhtäkään päivää/säännöllistä hetkeä jolloin olisin ilman lapsia lomalla. Ilman miestä lomailen n. puolet lomastani.
lapsista en just nyt edes kaipaa lomaa/omaa aikaa, mutta odotan sitä kun ukko on viikon lapin reissussa ja saadaan olla keskenään : )
lapsi 7kk ja kesän vietän varmasti hänen kanssaan päivin ja öin. Äitini lupasi katsoa yhden päivän, jolloin voin mennä vaikka kosmetologille ja kampaajalle.. tai sitten makaan vain auringossa, halvemmaksi tulee.
miehestä minulla on lomaa syksyllä 3vk, kun hän lähtee lomalle.. Hänellä, kun on niin raskasta, kun pitää töissä käydä 8h/pv ja illat olla vielä kotona perheensä kanssa. Tottakai hän tarvii piristystä ja lepotaukoa.
:(
nyt on lapsetkin lomalla ja mies liittyy seuraan heinäkuuksi. Elokuussa keskimmäinen kouluun ja katsotaan milloin nuorimmainen lähtee hoitoon, mulla lomautus lokakuun puoleenväliin saakka...
Ehkä saadaan lapset hoitoon pariksi päiväksi ja mennään miehen kanssa kahdestaan johonkin. Ilman miestä en halua olla, kun yhteistä aikaa on muutenkin niin vähän. Ehkä se yksi tyttöjenilta.
Koko heinäkuun ja puoli elokuuta olen kotona lasten kanssa yksin. Mies on töissä. Heinäkuussa kaksi vanhempaa ovat uimakoulussa muuten pienin mun kanssa. Miksi pitäisi olla lomaa yksin?
enkä todellakaan halua viettää yhtään päivää erossa perheestä, ellei ole pakko. Saisin kyllä vaikka kaksi viikkoa "omaa lomaa", jos haluaisin.
Miehellä ei ole kesälomaa eikä mulla ketään joka lapsia hoitaisi kun mies on töissä.