G: Paljonko sinulla äiti on kesällä omaa lomaa ilman miestä ja lapsia?
Kommentit (47)
mulla oli "lomaa" jo huhtikuussa, ku lapset oli melkein viikon mummulassa. Nyt rv37, että voi vaan kuvitella, onko lomaa ilman lapsia, ilman miestä saattaa kyllä olla, hän kun on töissä, tosin pitää kyllä isyysloman ja elokuun loppupuolella alkaa sitten kesäloma. Mutta mummu lupas hakea isommat pojat, ku vauva syntyy, että saadaan olla vähän aikaa ihan keskenään vauvan kanssa. :) Tosin eipä tätä meidän yhteiseloakaan oo takana vielä neljää vuotta, että ei oo vielä tullu sellasta hirveää tarvetta "omaan lomaan". Töistä oon ollu lomalla jo 2kk..
nyt isommat lapset on mummon kanssa mökillä, minä pienemmän kanssa kotona. Juhannuksena jään mökille ja olen siellä lasten kanssa siihen asti, kun koulu alkaa.
Miehellä ei ole lomaa. Tulee vkl mökille.
en ole ollut 15 vuoteen yhtään kotona yksinäni, ja enkä koskaan ole ollut yötä niin, etteikö joku perheenjäsen olisi ollut kanssani. Kyllä minä käyn yksin ostoksilla, kävelyllä tai kaverin kanssa vaikka kahvilla, mutta se on minulle ihan tavallista arkea, en koe paria tuntia miksikään erityiseksi lomaksi.
alkaa huomisen jälkeen (ensin vähän kesälomaa sitten äitiysloma). Yksin ilman lapsia ja miehiä varmaan muutama tunti (jonain päivänä aleostoksille ja jonain päivänä syömään ystävän kanssa).
Mutta en minä sen enempää lomaa yksin haluakaan. Minä nautin ajatuksesta, että saan viettää kesää mieheni ja lasten kanssa.
Sellaset 4 tuntia on luvattu järjestää, että pääsen pyörähtämään ystävän polttareihin. Illaksi en kuitenkaan mene. Vauvani on todella pieni ja kun rintaruokinta vihdoin on alkanut onnistumaan, en todellakaan aio omien menojen mennä sen edelle. Maitoa tulee vain vauvan imiessä. Mikään lypsäminen ei heruta lainkaan.
Tai yhteensä kuukausi, kun mies oli lasten kanssa mökillä. Siitä ajasta olin viikon lomalla ja lopun ajasta kävin töissä, mutta koska pääsen töistä viimeistään klo.15 oli loppu päivä aikaa tehdä jotain muuta.
Tänäkin kesänä saan ainakin tuollaista töiden ohessa lomailua harrastaa, silloin kun mies menee lasten kanssa mökille. Välillä minulla on jo ollut "puoli lomaa" noin viikon jaksoissa, kun joku lapsi/lapset ovat olleet mummoloissa ja kotona vain 1-2 lasta. Sekin helpottaa jo huimasti, kun varsinkin nuo melkein samanikäiset riehuvat ja kinastelevat keskenään. Ja yhden pienemmän lapsen kanssa on NIIN HELPPOA liikkua ja tehdä mitä vain! Kahden tai kolmen lapsen kanssa en niin paljon jaksa käydä eri paikoissa varsinkaan yksin ilman miestäni.
Lasketaanko lomaksi myös se, kun lapset ovat ulkona miehen kanssa muutaman tunnin? Silloin lomaa kertyy joka päivältä, kun mies ei ole töissä (eli noin 2-7p/viikko).
Mutta kun en halua :) Miehen loma alkaa heinäkuussa ja olen lasten kanssa lomaillut jo jonkin aikaa, ihanaa olla yhdessä!