kättäri, nkl vai Hyvinkää?
Pääkaupunkiseudulla asuvat, minkä olette valinneet synnytyspaikaksi, millä perusteella ja olitko tyytyväinen?
Kommentit (27)
jo kolme kertaa - aina yhtä tyytyväinen
ja ihan tyytyväinen olin molemmilla kerroilla.
Siellä oli hyvät valmiudet, jos jotain tapahtuu. raskaus sujui hyvin, mutta lopulta jouduttiin kiireelliseen sektioon ja lapsi joutui lastensairaalana puolelle. Sieltä oli helppo olla vauvan luona sairaalassa. lisäksi sain upopeaa tukea henkiläkunnalta ja mielestäni koko hoito oli myös "äitimyönteistä".
ei enää koskaan kättärille! esikoisen kanssa osasto 3 olimme kiireellisen sektion ja bakteeri-infektio epäilyn vuoksi. hoitajat nuivia, opastus imetykseen olematonta ja minulle tyrkytettiin raskausaikaisen painoni mukaista maksimiannosta opioidikipulääkkeitä vaikka imetin ja kerroin etten siedä hyvin ko. lääkkeitä. lisäksi lapsen paino tippui 9%,koska hoitajat ei uskoneet kertoessani että lapselle on huono imuote ja on nälkäinen. lapsi huusi koko ajan, ja yritin imettää kolmekin tuntia putkeen. osastolle pääsykin muuten kesti tuntikausia, tämän ajan lapsi ja ekakertalainen isä jätettiin keskenään synnytyshuoneeseen..
Mukavat hoitajat, rauhallinen ympäristö.
Oli itsellä tarkoitus mennä kättärille, mutta eivät päästäneet minua sinne ja kun olisin mennyt, niin olivat laittaneet sulun. Luojan kiitos pääsin naistenklinikalle. Sain vielä perhe huoneen yksinäni vaikka en sitä toivonut:D Aivan ihanat kätilöt! Suosittelen. Jos pk-seudulla asut, niin en tod lähtisi hyvinkäälle asti! Ja hyvinkäähän on vaan siinä tapauksessa "meidän" synnytys sairaala, jos ktlö, nkl ja jorvi sekä porvoo ovat täynnä.
Esikoiseni Naisten klinikalla ja kaksi seuraavaa Hyvinkäällä synnyttäneenä voin todeta etten kuuna päivänä toivo joutuvani NKL:n enää. Esikoisen synnytys kesti yli 20 tuntia ja olin kuoleman väsynyt siinä vaiheessa kun piti ponnistella vauvaa ulos. Koko synnytys oli painajainen kun itse en tiennyt missä mennään ja kontrolli omasta ruumiista oli tyystin mennyt. Kätilö ehti vaihtua kolme kertaa. Sehän ei tosin ole sairaalaan vika mutta enemmän tukea ja selostusta missä mennään olisin kyllä kaivannut. Osastolla tuntui että minut jätettiin aivan oman onneni nojaan vaikka olin nuori ensisynnyttäjä ja tarvinnut tukea esim. imetykseen. Imetysohjaus kuitattiin vihaisesti "ei sitä vauvaa noin imetetä" ja runnottiin pienen päätä oikeaan asentoon. Kukaan ei kertonut milloin ja mistä sai ruokaa ennen kuin nälkäisenä aloin sitä penäämään (oli siinä vaiheessa jäänyt sekä iltapala ja aamupala väliin). Kun yöllä hädissäni soitin hoitajan vauvan huutaessa (en saanut rauhottumaan omin neuvoin) hän ei tarjonnut neuvoja vaan huokaisten kyllästyneenä (näin siis minusta tuntui) kärräsi vauvan pois ja minusta tuntui entistä kurjemmalta. En nukkunut sairaalassa ollessa silmäystäkään. Koko paikka tuntui loputtomalta käytävälabyrintilta, jossa ei ollut ketään joka olisi ollut kiinnostunut siitä miten minun ja vauvan vuorovaikutus sujui.
Kakkosen ja kolmosen synnytys Hyvinkäällä oli taas aivan eri planeetalta vaikka kakkosta mennessäni synnyttämään pelotti hirveästi kun ne ensimmäisen karmeat kokemukset kummittelivat mielessäni. Synnytyksen edetessä sain kuitenkin huomata, että synnyttää voi pelkäämättäkin. Varmasti osasyynä oli se että tilat olivat paljon pienemmät ja kodinomaisemmat ja henkilökunta tuli tutuksi aivan eri tavalla. Minulla oli koko ajan tunne että homma on hallinnassa ja minusta ja vauvasta välitetään ja huolehditaan aidosti. Siispä synnytän seuraavanikin Hyvinkäällä!
Tosi tyytyväinen olen synnytykseen, oli kokenut kätilö joka osasi valita oikean puudutteen, pääsin ammeeseen ja synnytys sujui kaikin puolin hyvin. Jorvissakin olen synnyttänyt ja sekin oli hyvä paikka. Riippuu kai aika paljon, millainen kätilö osuu kohdalle.
Koska edelliset kolme sektiota, lisäksi raskausdiabetes, sydämen vajaatoiminta...
Vauvalle apua lähimpänä, jos hätä tulee.
Lisäksi edellinen kerta oli hyvä kokemus, joten minusta kaikin puolin paras vaihtoehto.
Missään muualla en suostuisi itse synnyttämään..
Meillä ei olisi kuopus elossa jos muualla olisi syntynyt. Lähellä oleva teho-hoito, erikoislääketiede jne pelastivat. Ja tunnelia pitkin pääsi sitten helposti vauvaa katsomaan LKL:lle.
Myös esikoinen syntyi NKL:lla, ja molemmista synnytyksistä vain positiivista sanottavaaajatellen henkilökuntaa ja osaamista. Kätilöt ihania, henkilökunta minun kohdallani erittäin mukavaa jne.
Ksoka olen itse syntynyt siellä ja synnyttänyt 2 kertaa (toinen kiireellisellä sektiolla ja toinen normaalisti)
Jorvissa käytiin ja olin todella tyytyväinen.
Lähellä kotia, rauhallinen paikka (vaikka olikin ruuhkasta osan aikaa), ihanat kätilöt, uudenaikaiset tilat ja varusteet.
Miksi se puuttuu listastasi? Muista ei ole kokemusta, mutta tykkäsin Jorvista kovasti.
NKL ja Tammisaari koettu, arvatkaapa kumman puolelle minun valintani kallistuu jos vielä kerran menen synnyttämään??:))
Aivan ihanat muistot kummastakin! Osasto vitosella oltiin sektion yhteydessä perhehuoneessa ja edellisellä kerralla sitten haikaranpesässä perhehuoneessa. Hyvää palvelua olemme saaneet.
Nyt kolmatta kertaa menossa samaan paikkaan :)
Kaikissa noissa paikoissa on varmasti hyvä synnyttää! Jokaiseen sairaalaan mahtuu yksi lipääntynyt kätilö huonolla päivällä varustettuna.
Ei mitään valittamista, olen todella tyytyväinen.
koskaan en enää sinne mene!
Hyvä kun hengissä selvittiin, kaameat traumat jäi.
Jos kaikki menee normaalisti, niin voi olla ihan jees-paikka, mutta minun kohdallani ei tod. ollut. Ja lastenlääkäri siellä oli ihan HULLU.
Loistopaikka! Valitsin ihan sen takia, että halusin oman huoneen, jossa mies voi olla paikalla koko ajan, myös yöllä. Nautin siitä, että sain tutustua lapseeni rauhassa. Pidin myös imetysmyönteisyydestä ja kannustuksesta luomusynnytykseen.
Oli itsellä tarkoitus mennä kättärille, mutta eivät päästäneet minua sinne ja kun olisin mennyt, niin olivat laittaneet sulun. Luojan kiitos pääsin naistenklinikalle. Sain vielä perhe huoneen yksinäni vaikka en sitä toivonut:D Aivan ihanat kätilöt! Suosittelen. Jos pk-seudulla asut, niin en tod lähtisi hyvinkäälle asti! Ja hyvinkäähän on vaan siinä tapauksessa "meidän" synnytys sairaala, jos ktlö, nkl ja jorvi sekä porvoo ovat täynnä.
Olen ystäviltäni kuullut kauhutarinoita niistä huoneista, joissa 4 äitiä samassa - ei mitään rauhaa. Kaikki ovat toivoneet perhehuonetta, mutta niissä on ollut täyttä. Toki säkääkin mukana, mutta kaikki heistä ovat olleet kauhuissaan meiningistä! Vierailuaikojakaan ei ole aina noudatettu vaan viereisen pedin vieressä on saattanut rampata toisen äidin koko suku. Imetä siinä sitten tissit paljaana rauhassa omaasi. Huh.
ja olin todella tyytyväinen valintaani.