Käytätkö huumeita?
Kommentit (89)
Hyvin yleistä se kyllä siellä on, muttei kuitenkaan laillista.
Tunkekaa ne ruohonne perseisiinne!!!
Täytyy ihmisen olla tdellinen luuseri, kun on tarve sekoittaa päänsä!
Koskeeko siis myös viinaa, jolla tunnetusti suomalaiset sekoittaa päänsä huolella ja usein?
Vai onko viinalla pään sekoittaminen sankareiden hommaa?
lasten jälkeen. No, vähentäähän moni alkoholinkäyttöäkin, koska ei halua esiintyä humaltuneena lastensa seurassa
päästä eroon 15v, joten en mihinkään huumeisiin koskaan edes uskaltaisi koskea. Sen verran helposti jäin kiinni tupakkaankin. Briteissä kun asuin, niin siellä olin kummajainen kun en marihuanaan koskenut ja kaikki sitä aina bileiltoina veteli. Baareissa oli myös hyvä kun naisten vessat oli suht tyhjiä kun ties mitä tabuja ottavat ei tarvinneet vessaa niin usein kuin meikäläinen joka juhli oluella ja muilla laillisilla juomilla.
Eihän se, että viina/tupakka/kahvi on laillista tarkoita sitä, että laillisten joukkoon täytyy lisätä myös muita huumaavia aineita, jotka eivät ole yhtään sen pahempia kuin edellämainitutkaan. Eikö olisi järkevämpää niin päin, että se viinakin kiellettäisiin?
Ruohon pössyttelyäkään en voinut kokeilla silloin joskus nuorena kun sitä muutamaan otteeseen tarjottiin, koska en polta tupakkaa ja oletan että se olisi mennyt ihan köhimiseksi. Se olisi ollut niin noloa, että mieluummin valitsin sanoa "ei kiitos" vaikka muuten olisi voinut olla kivakin kokeilla.
Eihän se, että viina/tupakka/kahvi on laillista tarkoita sitä, että laillisten joukkoon täytyy lisätä myös muita huumaavia aineita, jotka eivät ole yhtään sen pahempia kuin edellämainitutkaan. Eikö olisi järkevämpää niin päin, että se viinakin kiellettäisiin?
Kieltolain aikaanhan sitä ei viinaa juu juotukaan yhtään! Ihan turha mennä fasistilinjalle viinan kanssa. Sitä paitsi kohtuuannoksina on terveydelle ihan hyväksi (viini) ja auttaisi suakin rentoutumaan! Suosittelen!
Mulle on ihan sama onko ruoho laillista vai ei, mutta viinaa nyt on turha kieltää enää tässä vaiheessa. Hyvähän se on, kun tulee tuota "luonnollista poistumaa" näinä liikakansoituksen aikoina ;-).
Mutta olen käyttänyt heroiinia, subutexia, amfetamiinia, kokaiinia, kannabista vähiten, morfiinijohdannaisia kipulääkkeitä ja kaikkia mahdollisia bentsoja mitä suomesta löytyy. Olen itse vieraouttunut kaikista ko. aineista ja nykyään olen keskiluokkainen puistoon lapsiaan vievä vanhempi, eikä minusta päällepäin ikinä huomaisi että olen käyttänyt joskus huumeita. Ainoastaan LSD:stä ja ekstaasista olen kieltäytynyt. Ne tuhoavat psyykettä liikaa.
Hienoa että olet saanut elämäsi haltuun!!
terv. narkomaanin pikkusisko
Mutta olen käyttänyt heroiinia, subutexia, amfetamiinia, kokaiinia, kannabista vähiten, morfiinijohdannaisia kipulääkkeitä ja kaikkia mahdollisia bentsoja mitä suomesta löytyy. Olen itse vieraouttunut kaikista ko. aineista ja nykyään olen keskiluokkainen puistoon lapsiaan vievä vanhempi, eikä minusta päällepäin ikinä huomaisi että olen käyttänyt joskus huumeita. Ainoastaan LSD:stä ja ekstaasista olen kieltäytynyt. Ne tuhoavat psyykettä liikaa.
Minä voisin ihan hyvin kokeilla, lapsetkin on niin isoja ettei niitä enää voi ottaa edes huostaan, mutta taitaisin olla huono esimerkki nuorisolle.
Mutta aivan varmasti jos joskus joudun kärsimään kovia kipuja otan selvää mistä saan ja kokeilen auttaako.
Mutta onneksi ahkera ja mittava valistus (ja pakkokeinot esim tupakointikielto ravintoloissa) ovat vähentäneet tupakointia. Myös alkoholista valistetaan esim tietoiskuin.
Niin moni ongelma johtuu huumausaineista aina niiden hankinnasta (mistä raha siihen, perheen ruokakassasta vai myymällä itseä..) kyvyttömyyteen huolehtia itsestä ja lapsista pään ollessa sekaisin.
Ihminen vaan on niin ihmeellinen otus, että se on kautta historian sivun kehittänyt jos minkälaista pään sekoittajaa kasvien juurista, sienistä kemiallisiin aineisiin.
Mutta av-mammojen enemmistö turruttaa aivonsa jatkuvalla mieliala- tai kipulääkityksellä mielummin. Täällä pyörineenä olen sen huomannut... :)
Mutta av-mammojen enemmistö turruttaa aivonsa jatkuvalla mieliala- tai kipulääkityksellä mielummin. Täällä pyörineenä olen sen huomannut... :)
Miten kaikki saadaankin väännettyä oman ajattelun puolusteluksi?
Sinulla on tietokoneessa erikoinen anturi, jos tunnistat keskusteluun osallistujien mahdollisen lääkkeidenkäytön ja sen funktion.
Voisin maria polttaakin, ulkomailla mekin joskus nautittu. Mutta av-mammojen enemmistö turruttaa aivonsa jatkuvalla mieliala- tai kipulääkityksellä mielummin. Täällä pyörineenä olen sen huomannut... :)
Tapaan työssäni päivittäin huumeiden käyttäjiä, myös niitä, jotka ovat "vain pikkasen viihdemielessä" aloittaneet ja kokeilleet. Ihmisen henki on heppoinen siinä vaiheessa, kun kama vie miestä tai naista. En suosittele yhtään parempana toimintana viinan kanssa läträämistä.
Minusta erikoista on se, että huumeiden käyttöä puolustellaan jollakin toisella "paheella" kuten kahvilla. Olennaisempaa kai olisi kysyä, miksi ihminen haluaa ylipäätään päihdyttää itseään.
Onko se täysin vapaata järjestäytyneestä rikollisuudesta, salakuljetuksista, rahanpesusta tai muusta laittomasta toiminnasta?
Vai eikö sillä ole väliä, millaiset "alkuperämerkinnät" tuotteella on, jos oma olo vain kohenee?
Siinäpä erinomainen syy laillistaa kasvatus omaan käyttöön, ja juuri se sama syy, miksi sitä niin useissa EU-maissa katsotaan läpi sormien.
Mitä tulee ns, pikkaisen kokeilleisiin ja siitä lipsahtaneisiin, niin tämä sama ihmisryhmä löytyy kyllä mielestäni joka tapauksessa.
Silti en ole mikään laillistamisen advokaatti, mutta kukaan ei kyllä estä minua paukuttelemasta ulkomaanmatkoilla.
Itselläni ei ainakaan ole tutkimustietoon perustuvia näkemyksiä. Tämäntyyppisten "sama ihmisryhmä löytyy kyllä mielestäni joka tapauksessa" väitteet voi helposti kumota tai niiden taakse voi mennä sanomalla "niin minunkin mielestäni" tai "ei minun mielestäni". Kuinka moni oikeasti osaa verrata erilaisia yhteiskuntamalleja ja -ratkaisuja ja arvioida eri maiden politiikkaa ilman omaa agendaa?
Eettisesti on myös vaikea kokeilla huumeiden vapauttamisen vaikutuksia tyyliin "vapautetaan x-merkkiset huumeet ja myydään niitä kaupoissa/ jaetaan ilmaiseksi, niin ihmiset vastapalvelukseksi luopuvat kaikesta huumeisiin liittyvästä rötöstelystä ja muun huumekaupan tukemisesta, kokeillaan vaikka kymmenen vuotta tai yhden sukupolven verran ja päätetään sitten". Miksihän alkoholihaittojen määrä on tilastollisesti kasvanut, kun valtio vapautti joku vuosi sitten alkoholipolitiikkaansa? Millä perusteella huumeiden vapauttaminen toimisi toisin?
Huumeiden käyttö ulkomailla on myös eettisen vastuun kiertämistä: "Niin kauan kuin Suomessa ollaan rajoittuneita, eikä kannabista vapauteta, käytän sitä muualla välittämättä siitä, millaisia kytköksiä sillä on muuhun huumebisnekseen". Olisiko varmasti niin, että kannabiksen tuottaminen ja myyminen irrottautuisivat muusta huumekaupasta, jos Suomessa vain tajuttaisiin kannabiksen vapauttamisen hyödyt? Seuraisiko koko muu maailma Suomea perässä ja kannabikseen liittyvistä kansainvälisistäkin lieveilmiöistä päästäisiin kertaheitolla? Miksi alkoholiin ja tupakkaan liittyy myös laitonta toimintaa (esim. salakuljetusta ja veronkiertoa), vaikka ne ovat Suomessa säännöstellysti laillisesti myyntiartikkeleita? Miten tämä olisi vältettävissä kannabiksen kanssa?
Jos joku osaa vastata kysymyksiini muutenkin kuin mutu-tiedolla, luen vastaukset mielenkiinnolla.
Siinäpä erinomainen syy laillistaa kasvatus omaan käyttöön, ja juuri se sama syy, miksi sitä niin useissa EU-maissa katsotaan läpi sormien. Mitä tulee ns, pikkaisen kokeilleisiin ja siitä lipsahtaneisiin, niin tämä sama ihmisryhmä löytyy kyllä mielestäni joka tapauksessa. Silti en ole mikään laillistamisen advokaatti, mutta kukaan ei kyllä estä minua paukuttelemasta ulkomaanmatkoilla.
missä sen käyttö on laillista, esimerkiksi Espanjassa.