Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö huumeita?

Vierailija
09.06.2009 |

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin mutta ehkä kerran pari vuodessa poltamme kannabista mieheni kanssa, ulkomailla mekin. Olemme päälle kolmekymppisiä kahden lapsen vanhempia ja molemmat lääkäreitä.

Vierailija
42/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kannata huumeita, olen ehdottomasti vastaan, mutta kyllä olen samaa mieltä siitä, että Suomessa vedetään mielialalääkkeitä kun ruisleipää (hienoa olla jossain maailman huippu kansa). Kyllä näistäkin "sairaista" iso osa vetää niitä ihan vaan siihen samaan pahaan oloon johon vedetään viinaa ja huumeita. Surullista, mutta näin se vaan on. Toki lääkkeitä käytetään myös todellisiin sairauksiin, mutta mutta... ollaan ihan rehellisiä. Olen tavannut paljon ihan tavallisia kotiäitejä, joilla paha lääkeriippuvuus. T. päihteiden (myös lääkkeiden) väärinkäyttäjien kanssa työskentelevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

porttiteoriakin pätee vain niin kauan kun kieltolaki on voimassa.

Valtio vois monopolisoida kannabiksen kaupallisen kasvatuksen ja ihmiset vois rauhassa kasvatella kotona samaan tapaan kuin viiniä tai olutta saa panna nykyään.

Kannabis ei myöskään aiheuta sellaista sekavaa tilaa kuten alkoholi, eikä siihen muodostu fyysistä riippuvuutta.

Suomalainen päihdevalistus on jotain niin naurettavaa... Kaikki varmaan muistaa ne valistusvideot missä viinipullon kumottuaan joutui vatsahuuhteluun ja kannabiskokeilu johti suoraapäätä herskan piikittämiseen.

Vierailija
44/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennatko, en ymmärtänyt tätä "ollaan ihan rehellisiä/ lääkeriippuvuus" osiota. Haluatko puolustaa huumeiden käyttö sillä, että lääkkeitäkin käytetään väärin vai mitä?

Jaa, en ole käyttänyt enkä kannata huumeita, olen ehdottomasti vastaan, mutta kyllä olen samaa mieltä siitä, että Suomessa vedetään mielialalääkkeitä kun ruisleipää (hienoa olla jossain maailman huippu kansa). Kyllä näistäkin "sairaista" iso osa vetää niitä ihan vaan siihen samaan pahaan oloon johon vedetään viinaa ja huumeita. Surullista, mutta näin se vaan on. Toki lääkkeitä käytetään myös todellisiin sairauksiin, mutta mutta... ollaan ihan rehellisiä. Olen tavannut paljon ihan tavallisia kotiäitejä, joilla paha lääkeriippuvuus. T. päihteiden (myös lääkkeiden) väärinkäyttäjien kanssa työskentelevä.

Vierailija
45/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin päihteettömään elämään....

Eiköhän se yksikin ylimääräinen tapaus ole jo liikaa. Kun puhut, että 0,001 prosenttiin nousee. Samalla tavalla voi ajatella että ... vaikka jossakin kuolee vain 1 prosentti, 100 000:sta tuhat, niin onhan se prosentuaalisesti pieni määrä, mutta se on silti 1000 ihmistä ja elämää.

Itse nimittäin olen katsonut vierestä yhden elämän tuhoutumisen, kyllä, niinkin "harmittoman" aineen kuin kannabiksen takia. Ja monien muidenkin elämää se tuhosi.

T: en itse käytään mitään päihteitä (siis myös kahvi)

Vierailija
46/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset voivat huonosti, tuhoavat omaa ja läheistensä elämään ja kuolevat päihteiden käytön seurauksena? Miten tästä "toisesta totuudesta" pitäisi nuorille kertoa, että viesti menisi oikealla tavalla perille?

Suomalainen päihdevalistus on jotain niin naurettavaa... Kaikki varmaan muistaa ne valistusvideot missä viinipullon kumottuaan joutui vatsahuuhteluun ja kannabiskokeilu johti suoraapäätä herskan piikittämiseen.

Vierailija
47/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennatko, en ymmärtänyt tätä "ollaan ihan rehellisiä/ lääkeriippuvuus" osiota. Haluatko puolustaa huumeiden käyttö sillä, että lääkkeitäkin käytetään väärin vai mitä?

Jaa, en ole käyttänyt enkä kannata huumeita, olen ehdottomasti vastaan, mutta kyllä olen samaa mieltä siitä, että Suomessa vedetään mielialalääkkeitä kun ruisleipää (hienoa olla jossain maailman huippu kansa). Kyllä näistäkin "sairaista" iso osa vetää niitä ihan vaan siihen samaan pahaan oloon johon vedetään viinaa ja huumeita. Surullista, mutta näin se vaan on. Toki lääkkeitä käytetään myös todellisiin sairauksiin, mutta mutta... ollaan ihan rehellisiä. Olen tavannut paljon ihan tavallisia kotiäitejä, joilla paha lääkeriippuvuus. T. päihteiden (myös lääkkeiden) väärinkäyttäjien kanssa työskentelevä.

Kehotan vaan monia mieliala- ja masennuslääkkeiden syöjiä menemään itseensä. Elämä on joskus hirveää ja pahaa, noin kärjistetysti. Aika usea meistä suomalaisista vetää siiheen pahaan oloon viinaa tai huumeita, mutta osa lääkkeitä. Ja näistä osa on niitä "fiksuja" käyttäjiä (rehellisesti lääkärin määräämällä reseptillä), jotka todellisuudessa eivät osaa käsitellä omaa elämäänsä ja esim. mielialalääkkeet ovat se helpompi vaihtoehto. Tarkoitin siis sitä, että molempi pahempi.

Sairaudet ovat asia erikseen! Mutta Suomessahan on tabu puhua ns. tavisten mielettömästä mieliala- masennuslääkkeiden käytöstä. Ja se on surullista. Ja usko tai älä, se riippuvuus tulee salakavalasti, se on vaan ihan fakta. Osuiko?

Vierailija
48/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän toki psyykelääkkeiden yleisyydestä ja psyykelääkkeiden väärinkäytöstäkin. Eikä asia ole mieletäni tabu, eikä tuntematon.

Toinen juttu on se, mitä vaihtoehtoja julkinen terveydenhuolto tarjoaa kuin "rehellisesti lääkärin määräämiä reseptejä". Ennaltaehkäisevää työtä ei tehdä riittävästi ja hoitoihin on vaikea päästä ja niihin on pitkät jonot. On totta, että kaikki "eivät osaa käsitellä omaa elämäänsä", mutta onko oikein syyllistää heitä siitä, jos muuta apua ei ole todellisesti tarjolla kuin lääkepurkki? Kuinka moni keskusteluapua tai hoitoa tarvitseva saa esimerkiksi psykoterapiaa?

Millaisissa tehtävissä toimit? Minusta asenteesi on aika kategorisoiva ja apua tarvitsevia syyllistävä, esim. kun kerrot kehottavasi mieliala- ja masennuslääkkeiden käyttäjiä "menemään itseensä." Auttaako se heitä pois lääkeriippuvuudesta?

En todellakaan! Kehotan vaan monia mieliala- ja masennuslääkkeiden syöjiä menemään itseensä. Elämä on joskus hirveää ja pahaa, noin kärjistetysti. Aika usea meistä suomalaisista vetää siiheen pahaan oloon viinaa tai huumeita, mutta osa lääkkeitä. Ja näistä osa on niitä "fiksuja" käyttäjiä (rehellisesti lääkärin määräämällä reseptillä), jotka todellisuudessa eivät osaa käsitellä omaa elämäänsä ja esim. mielialalääkkeet ovat se helpompi vaihtoehto. Tarkoitin siis sitä, että molempi pahempi. Sairaudet ovat asia erikseen! Mutta Suomessahan on tabu puhua ns. tavisten mielettömästä mieliala- masennuslääkkeiden käytöstä. Ja se on surullista. Ja usko tai älä, se riippuvuus tulee salakavalasti, se on vaan ihan fakta. Osuiko?

Vierailija
49/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin irti, sain bentsoja, ne vietiin, tulin taas juopoksi. Harkitsen vakavasti huumeita!

Vierailija
51/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Itse nimittäin olen katsonut vierestä yhden elämän tuhoutumisen, kyllä, niinkin "harmittoman" aineen kuin kannabiksen takia. Ja monien muidenkin elämää se tuhosi." miten ihmeessä se kannabis elämän tuhosi. voisitko nyt hieman valottaa?

Vierailija
52/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järkytys. En tunne ketään, joka olisi kokeillut edes kannabista. Tiedän pari ihmistä, jotka polttavat pilveä, ja sen kyllä heistä huomaa.

Älkää yrittäkö tehdä pössyttelystä mitään hienoa "aatetta": se on päänsä sekaisin vetämistä.

Vierailija
53/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset voivat huonosti, tuhoavat omaa ja läheistensä elämään ja kuolevat päihteiden käytön seurauksena? Miten tästä "toisesta totuudesta" pitäisi nuorille kertoa, että viesti menisi oikealla tavalla perille?

että ihan ekaksi lopetetaan se nuorille valehteleminen. Koulun hysteeriselle ja valheelliselle valistukselle nauretaan mikä johtaa sitten siihen että päihteiden todellisia vaaroja ei todeta. Ihan ymmärrettävää että kun koulussa toitotetaan että kannabis on ihan yhtä vaarallista kuin heroiini, niin niitä heroiinin vaaroja ei sitten välttämättä tajuta. Nuoret olettaa opettajien kusettavan kovien aineiden vaaroista samalla tavalla. Valistus kääntyy itseään vastaan.

Mä meinasin yläasteella joutua erikoistarkkailuun kun kerroin terkkarille juovani lievän kännin n. kerran kahdessa kuussa. Olin tuolloin 16v. Ihan uskomatonta touhua.

Vierailija
54/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järkytys. En tunne ketään, joka olisi kokeillut edes kannabista. Tiedän pari ihmistä, jotka polttavat pilveä, ja sen kyllä heistä huomaa.

Älkää yrittäkö tehdä pössyttelystä mitään hienoa "aatetta": se on päänsä sekaisin vetämistä.

et vain tiedä että he pössyttelevät. Kannabiksesta ei muuten juurikaan mene 'sekaisin'.

Vierailija
55/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minulla ei ole sen parempaa tietoa huumeista kuin mitä olen julkisuudessa kuullut.

Mutta minun on hyvin vaikeaa muodostaa mitään kantaa. Toisaalta olen vastaan huumeiden käyttöä mutta toisaalta ihmettelen, että jos se kannabis kerran on niin kamala huume, niin silloinhan puolet Hollantilaisista on narkkareita? Uskaltaako tuonne Hollantiin sitten enää matkustaakaan? Ihan hyvin niiden yhteiskunta näyttää kuitenkin toimivan. Vai toimiiko?

Voisin joskus kokeilla, ihan vain nähdäkseni, että onko se niin kamalaa vai ei.

Vierailija
56/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minulla ei ole sen parempaa tietoa huumeista kuin mitä olen julkisuudessa kuullut.

Mutta minun on hyvin vaikeaa muodostaa mitään kantaa. Toisaalta olen vastaan huumeiden käyttöä mutta toisaalta ihmettelen, että jos se kannabis kerran on niin kamala huume, niin silloinhan puolet Hollantilaisista on narkkareita? Uskaltaako tuonne Hollantiin sitten enää matkustaakaan? Ihan hyvin niiden yhteiskunta näyttää kuitenkin toimivan. Vai toimiiko?

Voisin joskus kokeilla, ihan vain nähdäkseni, että onko se niin kamalaa vai ei.

eivät käsittääkseni pahemmin polttele, vaan se on turistien juttu. Tai ainakin nämä coffee shopit ovat turistien eivätkä paikallisten suosiossa.

Länsieurooppalaisista nuorista yli 50% on kokeillut kannabista, mitäs siihen sanotte?

Vierailija
57/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on "aikuista" ja siistiä päihdyttää itseään? Tai miksi elämä on niin ankeaa, että siitä pitää paeta parempiin fiiliksiin päihteillä?

Länsieurooppalaisista nuorista yli 50% on kokeillut kannabista, mitäs siihen sanotte?

Vierailija
58/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentamista kuin mitä viikonlopun iltapäivälehdet harrastavat:

"Puolet suomalaisista pettää puolisoaan."

("Tutkimuksen" otos on joku lehden oma gallup.)

Aikaansa seuraavalla ja puolisolleen uskollisella lukijalla hikoavat kädet: "Apua, minä en petä, minä olen outo. Kohta pettää kaikki muut, mutten minä. En halua jäädä luusereiden joukkoon, asialle täytyy tehdä äkkiä jotain."

Ilman kannabistakin voi elää ihan hyvää elämää, eikä kaikilla ole pössyttelyluurankoa kaapissa.

Voi järkytys. En tunne ketään, joka olisi kokeillut edes kannabista. Tiedän pari ihmistä, jotka polttavat pilveä, ja sen kyllä heistä huomaa. Älkää yrittäkö tehdä pössyttelystä mitään hienoa "aatetta": se on päänsä sekaisin vetämistä.

luulenpa että tunnet useammankin

et vain tiedä että he pössyttelevät. Kannabiksesta ei muuten juurikaan mene 'sekaisin'.

Vierailija
59/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitko itse opettajana tai miten tiedät, millaista huumevalistus on kouluissa tänä päivänä? Mitä itse opetat lapsillesi huumeista? Rohkaisetko heitä juomaan alkoholia, tupakoimaan tai polttamaan kannabista?

Tieto huumeista ja niiden erilaisista riskeistä on varmasti kasvanut opettajilla. Itse olen käynyt koulua kahdeksankymmentäluvulla pienellä paikkakunnalla, enkä minä muista, että huumeista olisi puhuttu yhtään mitään. Ne olivat niin itsestään selvästi "paha juttu". Alkoholin ja tupakan vaaroista sen sijaan puhuttiin läpi peruskoulun ja lukion.

Ajat ovat muuttuneet ja huumeiden käytön ongelmat ovat rävähtäneet yhteiskunnassamme. Minusta jokaisen on hyvä miettiä, mihin suuntaan haluaa yhteiskuntaamme ajaa. Aina perustelu ei voi olla siinä, että "mulla ei ole ongelmaa asian kanssa, joten vastustan kaikkea rajoittamista". Pitäisikö nopeusrajoituksetkin poistaa, koska eivät kaikki aja ylinopeutta?

vaikka niin että ihmiset voivat huonosti, tuhoavat omaa ja läheistensä elämään ja kuolevat päihteiden käytön seurauksena? Miten tästä "toisesta totuudesta" pitäisi nuorille kertoa, että viesti menisi oikealla tavalla perille?

että ihan ekaksi lopetetaan se nuorille valehteleminen. Koulun hysteeriselle ja valheelliselle valistukselle nauretaan mikä johtaa sitten siihen että päihteiden todellisia vaaroja ei todeta. Ihan ymmärrettävää että kun koulussa toitotetaan että kannabis on ihan yhtä vaarallista kuin heroiini, niin niitä heroiinin vaaroja ei sitten välttämättä tajuta. Nuoret olettaa opettajien kusettavan kovien aineiden vaaroista samalla tavalla. Valistus kääntyy itseään vastaan. Mä meinasin yläasteella joutua erikoistarkkailuun kun kerroin terkkarille juovani lievän kännin n. kerran kahdessa kuussa. Olin tuolloin 16v. Ihan uskomatonta touhua.

Vierailija
60/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokaisen huumehörhön (käyttäjät,jakajat edes kerran kokeilleet) voipi minun puolesta lastata yhteen laivaan ja upottaa keskelle merta...

suvaitsevainen. Mutta mitäpä voi av:llä odottaa. Mahdatko olla lihava?

Onko suvaitsemattomat ihmiset lihavia..? Mä oon kuule nähny,mihin kuntoon ne voi ihmisen laittaa, ni mun mielestä niitä ei tarttis olla olemassa laisinkaan... =/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän