Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin retki McDonaldsiin - mitä mieltä?

Vierailija
08.06.2009 |

Päiväkotimme alle 4 vuotiaiden ryhmä on tekemässä kevätretkeä McDonaldsiin. En oikein syty ajatukselle. Päiväkodin ei mielestäni tuolisi suosia ns. roskaruokaa. Lisäksi ryhmässä on mielestäni liian pieniä lapsia kulkemaan ryhmässä bussilla, ratikalla, kävellen jne vilkkaasti liikennöidyssä kaupungissa. Rattaita he eivät ota mukaan, vaan kaikki kävelevät.

Mitä mieltä muut olette? Onko retki Mäkkäriin ihan ok?

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kohteena on McDo ja ei oteta rattaita niin itse sain käsityksen että on 3-4-vuotiaita. Eikös päiväkodissa yleensä ole 1-3v ryhmä ja 3-6, eli varmaan nuorimmat tuosta isompien ryhmästä menee retkelle?

Vierailija
22/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiallinen hampurilaisten syöminen...herätkää vähän ja koittakaa löysentää sitä nutturaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei hänelläkään se Mäkkäri-reissu eroaisi tavallisesta päiväkotilounaasta, yhtä rajoitettua on sielläkin syöminen. Meilläkään eivät oikein jauheliha tai sämpylät mene alas, enkä oikein tiedä niistä ranskalaisistakaan, söisi mieluiten pelkkää ruisleipää, kurkkua ja maitoa. Onneksi meidän muut lapsemme ovat kaikkiruokaisempia ja vaalea leipä ja jauhelihapihvitkin kelpaavat, joten hampurilaistenkaan syönti ei tuota vaikeuksia.

voin taata, ettei minun lapseni edes syö tuollasta. On siis 3,5 vuotta.

Ranskalaiset korkeintaan söisi, se ei kata edes yhden aterian ravintotarvetta

Mitä itse asiaan tulee, niin minustakin jäätelöllä käynti kuulostaisi kivemmalta. Sen sijaan en missään nimessä usko, että hoitajat itse haluavat Mäkkäriin syömään ja siksi vievät lapset. Ainakin meidän päiväkodissa hoitajat ovat aikuisia ihmisiä ja ovat varmasti kykeneväisiä halutessaan töistä kotiin lähtiessään kurvaamaan Mäkkärin kautta, jos sinne tekee mieli ja voin kuvitella, että joskus niin saattavat tehdäkin. Sen sijaan en voi uskoa, että he ihan hirveän innokkaasti haluaisivat päästä vahtimaan hoitoryhmäänsä sinne Mäkkärille.

Vierailija
24/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkessä ei mielestäni ole suurin ongelma itse McDonalds vaan myös matka (juna / bussi + ratikka). Lisäksi ei tosiaan mitään muuta kohdetta kuin tuo aika kaukana sijaitseva pikaruokala. Minulla on ryhmässä 2 lasta, mielestäni he molemmat ovat liian pieniä tuollaiseen matkaan. En edes itse lähtisi heidän kanssaan, saati 13 muun lapsen.

Vierailija
25/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joka mukula saa hampurilaisia muutenkin ja jos ei, niin ei ole sitten tarkoituskaan. Luulisi löytyvän mielenkiintoisempiakin retkikohteita. Päiväkotiväen halu päästä helpolla?

Vierailija
26/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurilaista ei pidä nostaa miksikään hienoksi jutuksi.

Meidän lapset saavat hampurilaisaterian varmasti kerran kuussa ja ihan vain siksi, että on vaihtelua ja on helppoa ruokkia lapsi sillä esim kun ollaan viettämässä kokonaista kesäpäivää ulkona. Eväitäkin syödään lisäksi, jos on pitkä päivä.

Hienoa on, kun pukeudumme paremmin ja menemme lasten kanssa parempaan ravintololaan tai perinteikkääseen ja arvostettuun kahvilaan.

Vierailija
27/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatussuunnitelmasssa on yleensä maininta kestävän kehityksen linjasta.

Tavoitteena -parantaa ympäristön tilaa

-ympäristöä suojeleva

-maata on syytä vaalia

EU:n toimintaohjelma (2002-2010)

Huomioidaan: - ilmastonmuutos

- luonto ja biologinen monimuotoisuus

- ympäristö ja terveys

- luonnon varojen kayttö ja

jätehuolto.

- ympäristökuormituksen vähentäminen

Päiväkoti voi valinnoillaan auttaa lasta ymmärtämään luonnon suojelun tärkeys, pikaravintoloissa kertaköäyttöastiat jne. Ruoka on einesruokaa...

Vierailija
28/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkessä ei mielestäni ole suurin ongelma itse McDonalds vaan myös matka (juna / bussi + ratikka). Lisäksi ei tosiaan mitään muuta kohdetta kuin tuo aika kaukana sijaitseva pikaruokala. Minulla on ryhmässä 2 lasta, mielestäni he molemmat ovat liian pieniä tuollaiseen matkaan. En edes itse lähtisi heidän kanssaan, saati 13 muun lapsen.

1-3 vai 3-4 vai mitä?

Vierailija
29/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Retkikohde varmaan valittu siksi, että siihen sisältyy nimenomaan sekä bussi/juna ETTÄ ratikalla ajoa, sehän on lapsista jännää.

b) Retkikohde varmaan valittu siksi, että sinne voi mennä mekastavan lapsilauman kanssa ilman pelkoa paheksuvista katseista( vrt Fasun kahviloissa istuvia asiakkaita) ja siellä on kenties pallomeri tai muuta mukavaa.

c) Retkikohde valittu varmaan siksi, että siellä jäätelöannos on monta monta kertaa halvempi kun jossain kahvilassa. Uskon siis, että ovat menossa vain jätskille ja palaavat retkeltä klo 11 aikaan syömään kunnon ruokaa.

Vierailija
30/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vanhemmat on niin tiukkapiposia, ku näistä vastauksista voi päätellä, niin osalle lapsista tuo on Elämys ja isolla E:llä :)

Aivan sama mitä syövät siellä. Yksi kerta ei tapa, eikä vahingoita. Mäkkäri on lasten mielestä kiva paikka. :) Uskon, että hoitajat tuntevat lapset ja tietävät pärjäävänsä tuon porukan kanssa. Lapset käyttäytyvät yleensä tosi nätisti noilla tarhan retkillä.

Minusta hieno idis ja vaatii viitesliäisyyttä tarhan tädeiltä.

Vierailija
31/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä noin nuorena ainakaan roskaruokaa syödä...

Vierailija
32/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä muitakin retkikohteita ole, ainakin jos pk-seudulla asuvat. Lapseni päiväkodissa ovat käyneet kotieläintiloilla ja jopa Hakaniemen torilla (asutaan Vantaalla). Kauppakeskuksessakin kerran kävivät, mutta idea olikin ostaa erilaisia kasviksia, kun silloin tutustuivat erilaiset kasvisten maailmaan (tällä kertaa ei voinut muutaman vilkkaan lapsen vuoksi lähteä tuonne Hakaniemen torille, ei olisi ollut kovin turvallista). Ja metsässä kävivät retkellä joka viikko.

Vierailija
33/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätretkeä Mäkkäriin.

Vierailija
34/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tympeä retkikohde. Mieluummin ihan lähipuistoon vaikka. Vähän kyllä arveluttaisi henkilökunnan henkinen taso, jos tuollainen kohde läpi menee.

Vierailija
35/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotimme alle 4 vuotiaiden ryhmä on tekemässä kevätretkeä McDonaldsiin. En oikein syty ajatukselle. Päiväkodin ei mielestäni tuolisi suosia ns. roskaruokaa. Lisäksi ryhmässä on mielestäni liian pieniä lapsia kulkemaan ryhmässä bussilla, ratikalla, kävellen jne vilkkaasti liikennöidyssä kaupungissa. Rattaita he eivät ota mukaan, vaan kaikki kävelevät.

Mitä mieltä muut olette? Onko retki Mäkkäriin ihan ok?

Meidän lapsi on helsingin kantakaupungissa kyllä retkeillyt 2-vuotiaasta ihan kävellen, metrolla, ratikalla ja bussilla. Lapsistahan retket ovat juuri hauskoja! Hyvin jaksaa tuon ikäinen.

Ja oikeesti - mitä väliä, jos saa yhden hampurilaisen! Tuskin hän heti ratkeaa "ryyppäämään" ja addiktoituu. Vai uskotko hampurilaisten porttiteoriaan? Kamoon, relaa!

Vierailija
36/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ihan ok. Me käydään itse ja vedään lapsia hampurilaiselle todella harvoin.

Ei ne lapset rappiolle siksi joudu että toisinaan hampurilaiselle pääsee.

Vierailija
37/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitella minkälainen perhe olette: 1-vuotiaat särpivät kokista ja nakki on ruokavalionne perusta. Vanhemmat ovat lihavia ja perheen kulttuuriharrastukset käsittää HopLopin, Mäkkärin ja Turtlesit tv:sta. Tsiisus.

Vierailija
38/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en todellakaan tykkäisi tuollaisesta retkestä. Olisi paljon kivempia ja mielekkäitä kohteita mihin mennä.

Vierailija
39/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan minne tahansa muualle kuin hampurilaiselle. Ok jos kuuluis osana johonkin muuhun toimintaan mutta että retki pelkästään mäkkärille???

Vierailija
40/130 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympärille rakennettu "retki" on helvetin huono idea. Meidän lapset eivät edes pidä hampurilaisista, kun eivät kuvottavaan pulla, majoneesiskeidaan ole tottuneet. Itsekin inhoan hampurilaisia. Joskus siis "hätä"tilanteessa käyty roskaruokapaikassa ja hampurilaiset eivät tosiaan tipu. Kai joku 4-vuotias on varmaan ihan tyytyväinen, vaikka retki tehtäisiin viereisen kerrostalon rappukäytävään, mutta järkyttävää lapsen aliarvioimista tuo on ja antaa todella surkea kuvan henkilökunnan sivistystasosta. Onneksi päiväkotimme retket suuntautuvat lastenteattereihin ja kivoihin puistoihin. Kerran on käyty torilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän