Miten tekisin tutuille selväksi: ei lahjoja, kiitos!!!
Ärsyttävä tilanne: meillä on pienet tilat ja kamaa kattoon saakka. Ja AINA joku tuo tullessaan kylään jotakin roinaa tuliaisiksi; lapsille ja meille aikuisille. Minne ne laittaa??? Kuinka kohteliaasti ilmaisisin ennen kyläilyä tutuille, että älkää vaan tuoko mitään, emme tarvitse.
On vähän noloa myydä kirppiksellä pois toisten tuomia lahjoja tai panna kiertoon seuraaville, kun ei kaikki aina ole ihan niin kivoja lahjojakaan...
Toisekseen; miten nykyaikana enää jaksetaan pitää tuliaisia yms. lahjatavaraa niiiiin ihmeellisenä, että sitä täytyy kantaa ovista ja ikkunoista? Antakaa jotakin, joka katoaa käytön myötä tai jotakin aineetonta.
Kommentit (3)
Viemisinä itse suosin paikasta riippuen viiniä tai kukkia tai suklaarasia.
...niin ainoastaan syötävää (ei jää nurkkiin roikkumaan) tai itsetehtyä (arvostetaan enemmän)! Tämä on hyvä ohjenuora ja tuskin sen sanomisesta vieraille kenellekään pahaa mieltä tulee. Monesti olen kuullut, että tuohan on hyvä idea! (ja harvoin enää sen jälkeen on mitään "krääsää" kämpän ovista sisään kannettu :)
Toimisiko se, että sanoisit tuomisen etukäteen? Tyyppiä tuokaa jätskiä, pullo viiniä tms. ja sitten voi vielä sanoa, että muuta ei tarvitse tuoda.
Minusta itsestäni on vaikea mennä oikein kutsutusti kylään viemättä mitään. Mä tosin suosin leikkokukkia ja viinipulloja.