Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Elokuiset Leijonanpennut ja viikko 24 ***

08.06.2009 |

Tässä uusi pino tälle viikolle, ja vanhat jutustelut linkkinä:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/998400/_elokuiset_le…

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana iskee helposti rannekanavaoireyhtymä, eli toisin sanoen käpälät puutuu, varsinkin peukalo, etu- ja keskisormet.

Mulla on molemmat käpälät aika ajoin puuduksissa. Varsinkin yöaikaan kannattaa käyttää rannetukia, jotka pitävät ranteen suorassa, jotta karpaalihermo saa levätä. Helpottaa oireita sitten päivänkin mittaan.

Vierailija
22/31 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans ostanut käytetyn sängyn, jossa erikois mittainen patja. On ollut käytössä yhdellä lapsella ja vain harvakseltaan kun olivat pitäneet perhepetiä. Siihen ei ole petaria, onkohan välttämätön.. patja on melko paksu jotain n.7cm.

Täällä kans nimet ovat jo melko selkeinä ajateltuina, siis ainakin mun mielestä :)

Aikaisemmin olen kirjoitellut parisuhdeongelmista. Parisuhde on siinä pisteessä, että ollaan nähty nyt tosi harvakseltaan 2-3vkon välein. Eilen nähtiin ja koitettiin jutella ja edetään rauhallisesti ja koitetaan edes toimeen tulla. Olen siis ollut aika yksin, mutta en voi miestä pakottaakaan mihinkään jos ei kerta ?kiinnostusta? riitä. Mutta molemmat olemme sitä mieltä että välillämme ei enää mitään parisuhdetta ole. Miehen mielestä tulemme näin jopa paremmin toimeeen? En tiedä oikein mitä tarkoittaa, mutta en jaksa asiaa murehtia, koitan vain kaikin rinnoin nauttia raskaudesta ja vauvasta ja pitää oman mielialani korkalla. Mies ei ole osallistunut neuvoloihin, hankintoihin eikä odotukseen vaikka olen mahdollisuutta tarjonnut. Eilen sanoi, että odottaa H-hetkeä, mutta onhan tässä paljon hetkiä jo ohikin mennyt. En tiedä kuvitteleeko kaiken sitten jotenkin ratkeavan kun vauva on maailmassa. Vaikeita asioita.

Tulipas vuodatusta!!

Nyt takas työn pariin..

Mag-gie 28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä toimi uudet eikä vanhat salasanat...prkl...

Täällä ollaan ravailtu synnärillä aikaisten suppareiden takia, sain piikin joka estää supparit mutta edelleen pienikin rasitus niitä aiheuttaa. Kanavaa jäljellä enää 2cm, ulkosuu 1cm auki. Great. Kiva kun on tuo 1v4kk taapero, joka juuri opettelee kävelemään, niin saa sitten juosta perässä mahaansa pidellen...

Mahan koosta, mulle ei ole tullut kuin 3kg lähtöpainosta, mutta vyötärönymärys on kasvanut järjettömästi, näytän nyt jo ihan valaalta! Sf mitta ei ole kuin 27cm, mutta silti maha on toooodella iso. Nim.merk. ei helteitä tänne, kiitos...

Tosiaan viime sunnuntaina viimeksi kävin synnärillä, silloin rv 30+0 painoarvio oli 1,6kg, eli ihan hyvän kokoinen vaavi jo. Täti sanoi että jos sinne viikoille 34 jaksaisi pysyä masussa...

Sokerirasituksessakin kävin, lukemat todella alhaiset, 4,4/5/5,5 eli ei syytä huoleen. Oli kyllä taas aika kamala kokemus, olin koko sen 2h todella huonovointinen.

Anteeksi omanapaisuus, huolettaa vaan niin paljon nuo liian aikaiset supistukset...:(

Nyt tuo taapero heräsi, gotta go!

Valentine rv 30+5

Vierailija
24/31 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla pikaiseen tsempittään sua! Meillä on siis ihan sama tilanne menossa, sillä "pienellä" erolla että mulla ei ole tuota taaperoa juoksemassa ympäriinsä... Mun esikko on kuitenkin jo 5,5v ja aikas omatoiminen jo. Mullakin oli siis kanavaa jäljellä 2cm, ja 1cm auki rv 31+0, ja saman neuvon sain et viikolle 34 pitäis nyt ottaa tosi iisisti. Juu, iisisti otetaan, mut pakko tuon esikoisen kans jotain on tehdä kuitenkin. *suuntaa leikkipuistoon* Hurjasti tsemppiä sulle lepäilyyn, voi tosiaan olla vaikeeta tossa tilanteessa!

ps. Mä en muuten saanu suppareita ehkäsevää lääkitystä, outoa sinäänsä... En sit tiedä miksi en, olis varmaan pitäny erikseen pyytää... Ihan kiva olis ollu kun nää supparit on kuitenkin ihan kipeitäkin.

-Nala rv32+2-

Vierailija
25/31 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floora tässä taas ilman tunnuksia =)

Kamalasti tsempitystä Mag-gielle! Sulla on varmasti tosi raskas tilanne. Ihanaa, että jaksat kuitenkin asennoitua noin ja nauttia raskaudestasi.

Mulla on kans k-s ollut auki sen 1cm ulkosuulta jo rv 12 lähtien, nyt alkanut kanava lyhentyä kanssa. Tosin mullakin 1v5kk ikäinen taapero, joten lyhyt synnytysten/raskauksien välikin kai aiheutata tätä. Piti tosta piikistä sanoa, jonka joku oli suppareihin saanut, että se ei auta kuin muutaman tunnin, tosin saattaa rauhoittaa tilannetta sen verran, että tilanne pysyy rauhallisena pidempään, jos ite on rauhassa. Mutat pidemmän päälle se ei siis auta. Monesti, jos annetaan noita supistustenestolääkkeitä, otetaan myös lepohoitoon osastolle ainakin siksi aikaa, kun tilanne on se, että lääkkeitä tarvitaan.

Onneks kukaan meistä ei oo vielä joutunu osastolle lepoon! Toivotaan, ettei joudukaan! Eli lepoa kotona vaan (juu, helpommin sanottu kuin tehty...)

Hyvät yöt elokuisille!

floora

Vierailija
26/31 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en o täällä aikaisemmin pyörinytkään mutta vielä kerkee:)

elikkä 7.8 ois tytön laskettuaika täällä..

oisin kysellyt että onko muilla ollut ongelmia sf mitan kanssa?kun mulla vaihtu tossa neuvolatäti ja nyt tää uus alko ihmettelemään että kun mun sf mitta menee sen alimmaisenki käyrän alapuolella..

sain nyt lähetteen kättärille tutkimuksia varten,aika tosin on vasta 2vkon päästä:(

jotain ne höpis että voi olla sydämen muotoinen kohtu tai muuten vaan pieni kohtu.tietääkö kukaan että mitä se sit käytännös tarkottaa että onko riskejä ym?

toinen kysymys helsingissä synnyttäville..elikkä ilmottauduin haikaranpesään ja sinne toivottavasti pääsenkin,eikö sielä ole ainoastaan perhehuoneita?mietin vaan että mitä jos isukki haluu ekana iltana juhlia varpajaisia ja ei jääkkään sinne yöksi niin pääseekö sinne perhehuoneeseen ilman että toinen on sielä yötä?haluisin sinne kuitenkin jos vaikka mies haluu olla seuraavan yön sielä ja muutenki sais vähä omaa rauhaa enempi ku o omahuone.

t: jade + toukka

Vierailija
27/31 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei vaan kaikille uusille ja vanhoille.

Tästä onkin varmaan pari kk ellei enemmänkin kun olen kirjotellut tänne. En tiedä miksi on niin vähiin jäänyt, mutta nyt ainakin on aikaan kun lomat alkoi. Eli ensin vietellään 5 vko kesälomaa ja siihen heti perään sitten äitiysloma.

Neuvolakäyntien vähyydestä on ollut puhetta. Itse kun kuulun tavallaan riskiryhmään (vaikka biobsialla siis selvitetty ettei riskiä tässä raskaudessa ole) käyn neuvolassa noin 3 vkon välein ja kaikki lääkärikäynnit tehdään ä-polilla ultran kanssa. Mitä pidemmälle raskaus on edennyt, painajaiset ja pelot ovat ottaneet paikkansa pienessä mielessä. Unissa olen ollut jo monta kertaa synnyttämässä, synnytys kännistynyt verenvuodolla ja vauva kuollut vaikka kaikki muuten mennyt hyvin.. voi tietysti johtua siitäkin että kakkonen täyttäisi kohta vuoden ja ajatukset ja ikävät muistot pyörivät kovast mielessä. Tästäkin syystä on hyvä että pääsen neuvolaan melkein aina kun haluan ja siltä tuntuu, pysyy pääkoppa kasassa.

Muuten kaikki niin kun pitää ja samat oireet kun edellisissä raskauksissa; päivittäinen nenäverenvuoto, lihaskrampit ja matalat hempparit (viimeksi 101, vaikka syön rautaa 2 tabl. päivässä). Kohdun ulkosuu oli kyllä jo 2 kk sitten sormelle auki, mutta sanoivat olevan ihan normaalia. Seuraava lääkäri sitten vasta 5-6 vkon päästä.

Välillä tuntuu että aika on mennyt ihan kiitämällä ohi, ja vasta laskeskelin viikkoja kesäloman alkuun olvan ainakin 12 ja nyt lomat ovatkin jo käsillä. Toisaalta taas viikkoja la:han on vielä 10 ja vielä voi 3 tulla päälle lisää, on ajatus kyllä tosi tuskainen. Toivon vaan että aika menisi nopsaan. Mulla tosiaan voi mennä 3 vkoa yli la:n ennen kuin käynnistetään, kun ovat meinanneet jo 3 kertaa siirtää la:a vkolla eteenpäin, mutta eivät sitten kumminkaan, "katsotaan sitten jos menee yli". Olen kyllä niin malttamaton "kaikkitännemulleheti" persoona, etten tiedä miten pää kestää siinä vaihessa kun viikkoja olisi 42 ja vielä sanoisivat että mene vaan vkoksi kotiin vielä odottamaan.. Jeps

Mutta nyt on ollut kyllä niin omanapaista jorinaa, että jätän teidät rauhaan. Katsotaan milloin ehdin taas kirjoittelemaan.

Pihlis + Neppa rv 29+5

Aurinkoisia kesäpäiviä :)

(siis pihlajankukka, tunnukset kun eivät toimi, mutta en ilmeisestikään ole ainoa)

Vierailija
28/31 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt kesälomailtu viikon verran. Ihanaa on ollu päästä töistä eroon. Kaikenlaista puuhaa on ollut mökillä, mikä on irroittanut mukavastdi työelämästä.

Perjantain neuvolassa oli pissassa valkuaista, joudun uusiksi neuvolaan jo tulevana tiistaina. Myös sf-mitta oli pienentynyt sentillä, mutta viimeksi olikin joku sijainen joka mittasi. Joten hiukan jännittää tuo seuraava neuvolakäynti. Tiistaina on myös synnäritutustuminen. Mies on siis ekakertalainen, joten siksi mennään sinne tutustumaan.

Vauva on potkinut mukavasti ja tuntuis olevan pää alaspäin. Suppareista en oo enää yhtä huolestunut, kun tiedän ettei ne ole pehmentäneet kohdunkaulaa (lääkäri tarkisti asian muutama viikko sitten).

Kovasti tsempitän Mag-gieta, jolla on parisuhdekriisi... itse tuntisin itseni varsin surulliseksi vastaavassa tilanteessa. Mulla parisuhde on hyvällä mallilla ja mies on ihan innoissaan potkivasta vauvasta. Sanoo jäävänsä ikävöimään mun isoa mahaa sitten kun vauva syntyy. ;)

Mukavaa kesän jatkoa, mä en paljoa täällä käy kurkkimassa, kun ei muuta pakollista nettiasiaa kerran ole.

Ritu rv 33 tasan

Vierailija
29/31 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein sain tunnukseni toimimaan, piti ihan soitella tuonne asiakaspalveluun, kun uusiakaan tunnuksia ei suostunut luomaan. Kirjoitelut jäänyt aika vähiin ja ollaankin oltu lasten kanssa paljon ulkosalla.

Vauvan tavaroita olen tässä hiljakseen alkanut laittelemaan ja pikkuisille kestovaipoillekkin on tyhjä kolo raivattuna. Eilen löysin mieleisin reunalakana tuohon äitiyspakkaukseen, joten senkin saa laiteltua valmiiksi, kunhan ehtii tuon lakanan pesemään. Pitäisi vielä tutti katsoa valmiiksi ja jotain pientä sälää tarvikekoriin. Sitten on kaikki valmiina vauvaa varten.

Hieman minua alkoi huolestuttamaan tuo oma kohdunsuun tilanne, kun lueskelin teidän muiden tarinoita. Olen tähän asti ollut luottavaisin mielin ja uskotellut että paikat on tiukasti kiinni. Reissuunkin ollaan lähdössä juhannuksen jälkeen. Minulla ei kuitenkaan ole kukaan tilannetta tarkistanut ja hieman tosiaan huoli nousee mieleen, ei ole kiva reissussa synnyttämään lähteä, viimeksi kuitenkin sairaalaan menosta ei mennyt montaa tuntia vaavin syntymään. Ja edellisestä synnytyksestä tulee tänään tasan 1v 3kk.

Tiistaina olisi neuvola ja jo etukäteen stressaan sitä painoa, toivottavasti ei olisi ihan mahdottomasti taas noussut.Maha on jokatapauksessa hirmuinen pallo, moni tästä jo lähtisi vauvan synnyttämään.

Parisuhdetta täälläkin koetellaan. Itse olen taas nukkunut tosi huonosti ja väsyneenä sitä ei tunnu sietävän mitään huonoa oikein mitenkään. Kokoajan tulee sanomista puolin ja toisin, lapsetkin käy kokoajan hirveillä kierroksilla. Onneksi mies jää lomalle jo keskiviikon jälkeen, sitten on hieman enemmän aikaa itsellä ottaa huilia.

Anne-Mari rv 31+4

Vierailija
30/31 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jade: Tervetuloa mukaan elomammajengiin!:) Tulin kommentoimaan tuosta sf-mitasta. Eli mullakin oli ongelmia sen kanssa. Neuvolassa sf oli myös ihan alakäyrillä ja sain lähetteen kättärille. Tietysti pelästyin ja aloin ajattelemaan, että kasvaako se vauveli siellä masussa yhtään. Mutta sitten kun kättärille päästiin ja ultralla katsottiin ja mitattiin uudelleen sf-mitta, niin se oli aivan toista luokkaa kun neuvolassa. Eli kaikki oli kohdallaan ja sf meni oikeilla käyrillä. :) Kuulema sf-mittaa ottaessa riippuu että miten päin vauveli siellö masussa juuri sillon loikoilee. ja myös mittaajissa on eroja!

Sitten siitä haikaranpesästä... itse ollaan kans ilmottauduttu sinne. Mielestäni siellä on vain perhehuoneita (kai). Kättärin synnytysvalmennuksessa kävimme kurkkaamassa miltä perhehuone näyttää, ensi viikolla on vielä toinen osa valmennusta. Kannattaa kysyä synnytysvalmennuksessa siitä pääseekö sellaiseen huoneeseen vaikka isä ei olisikaan molempia öitä siellä. Itse toivon kovasti, että pääsisimme haikaranpesään sitten kun on synnytyksen aika. :)

jondis rv 32+5

Vierailija
31/31 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun jollain oli kokemusta sf mitasta,kiitos jondis:)itellä on kyllä menny koko ajan alhaalla se mitta ja se on siis vielä alakäyrän alapuolella.mutta en nyt oo ihan kauheesti jaksanu stressata kun aikaki laitettiin parin vkon päähän niin tuskin se nyt kauhean vakavaa on.ultrassa mulla on aina ollut kaikki myös hyvin:)

juu toivotaan että haikaranpesään päästään,ja voihan se olla että vauva hurmaa tulevan isin ja ei malta juhlistaa sitä heti:)meillä onkin eka valmennus ens vk niin sitten pitää kysellä:)

kiitos vastauksesta:)