Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisittekö 4,5 vuotiaan kahdeksi viikoksi hoitoon?

Vierailija
23.03.2006 |

Pohdimme tässä häämatkaa...

Jättäisittekö 4,5 vuotiaan mummille ja ukille hoitoon kahdeksi viikoksi? Ovat läheisiä (nähdään n. kerran viikossa) ja on ollut aiemminkin hoidossa viikonloppuja. Kaikki on mennyt hyvin.

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin. On ollut nuorempanakin ja kaueamman aikaa erossa minusta/meistä. Ei ole ongelmia. Meillä lastenhoitajat, isovanhemmat ja sukulaiset ovat niin tiivisti läheiset meidän muksujen kanssa, ettei lapsilla tule pelkotiloja tms. Tietenki ikävä on kova aina molemminpuolin ja soittelemme aina päivittäin. Mutta muksut viihtyvät hyvin lastenhoitajien/sukulaisten kanssa, että mieleen ovat pidempiäkin aikoja heidän kanssaan.

Toivottavasti saatte ap ihanan matkan järjestettyä. :)

Vierailija
82/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää häämatka kahdestaan vaikka vähän lyhyempänä ja menkää lapsen kanssa Australiaan tms. ihan ajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ap näiden juttujen mennä toisesta korvasta ulos, äläkä pahoita mieltäsi. Typerimpiä ovat jutut, että naimisiin olisi pitänyt mennä ENNEN lapsen syntymää. Hieman se on vaikeaa uusperheessä.

Hävettää nämä jutut myös miehesi puolesta. Todella ala-arvoista haukkua miestäsi lapsenvihaajaksi, jos hänellä ei ole omia lapsia. Onhan hän ottanut vastuulleen ison työn, kun on perustanut kanssasi perheen ja huolehtii lapsestasi. Itse olen juuri mennyt naimisiin yli nelikymppisen poikamiehen kanssa ja kunnioitan suuresti sitä, että hän on ottanut vastuun toisena aikuisena lapsistani.

Entäs sitten nämä aivan typerät huomautukset että lapsi TÄYTYY ottaa häämatkalle mukaan, kun muuten sille tulee paha mieli. Tässä on nyt kyseessä kahden aikuisen häämatka, ei mikään perheloma. Itse nautin täydestä sydämestä siitä, että saimme kokea romanttisen häämatkan ILMAN lapsia. Herätä myöhään aamulla ja jatkaa iltaa pitkälle yöhön asti. Käydä nauttimassa kulttuurielämyksistä ja istua rauhassa katukahvilassa. Tämä EI olisi onnistunut, mikäli pienet lapset olisivat olleet mukana.

Olet ap taatusti hyvä äiti, etkä mitenkään itsekäs, jos ja kun haluat nauttia häämatkalla vain miehesi seurasta. Uusperheissä kun ei ole sitä perinteistä kuherteluvaihetta, missä eletään aluksi ilman lapsia. On siis aivan ihanaa että haluat pitää huolta parisuhteestasi, sehän se on toimivan perheen koko perusta.

Oikein ihanaa häämatkaa teille!

Vierailija
84/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs mukavan kuuloista.

Vierailija
85/165 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti moni muukin haluaa pitää huolta omasta parisuhteestaan, vaan jos ap:lla ei olisi mummoapua olemassa, ei hänen tarvitsisi yhtään miettiä, lähteäkö matkalle vai ei. Mihin muuten lapsensa kahdeksi viikoksi laittaisi, naapuriinko? Kaikki kunnia siis ap:n lapsen mummolle!! Kaikki asiat kun ei vain ole aikuisten omia valintoja, niihin tarvitaan myös hyvät apuvoimat.

t. uusperheellinen, ilman tukiverkostoa, joka ei ole ollut yhtään yötä miehensä kanssa ilman lapsia koko avioliittoaikanaan

Vierailija
86/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että tuon " en ikävöi" kommentin jälkeen tulee näitä " äiti ei välitä" -juttuja. Kyllä minä välitän ja rakastan lastani. Olen vain osannut ottaa irti kaiken vapaa-ajastani. En unohda, mutta en ikävöi.

Olen siis ollut aiemmin lapsen yksinhuoltaja (lapsen isä ei ole ollut koskaan tekemisissä lapsen kanssa eikä halua " mitään vitun rääpälettä" elämäänsä), joten vapaa-aika oli käytettävä hyvin eikä siitä olisi tullut mitään ikävöidessä.

En suinkaan torju näitä vastakkaisia mielipiteitä. On erilaisia lapsia ja erilaisia aikuisia. Halusin oikeastaan vain hiukan gallupinomaisesti kysellä, että kuinka harvinaista on jättää tuon ikäinen hoitoon noin pitkäksi aikaa.

ap

Vierailija
87/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla oli kuntoloma vakavan uupumuksen kanssa, joten ei oikein ollut vaihtoehtojakaan. En menisi kun viikon häämatkalle tai sitten ottakaa mummo ja lapsi mukaan!

Vierailija
88/165 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni hän on siellä aivan jatkuvasti.

Vierailija
89/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun äiti oli viikon etelänmatkalla kun olin 6-vuotias. Olin isän ja kahden sisaruksen kanssa. Meinasin kuolla ikävään...

Meidän reilu 4-vuotias on tosi herkkä poika. Sillä on jo ikävä kun olen päivän töissä.

Vierailija
90/165 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim jos äiti on hyvin väsynyt niin kahden viikon jälkeen jaksaa taas lastaan tuhat kertaa paremmin. Jos on turvallinen hoitopaikka niin siitä vaan. Ei niitä lapsia tarvitse pumpulissa kasvattaa!

Vierailija
91/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lähdemme vuoden kuluttua koko perheen kanssa pitkälle reissulle. 2 viikkoa on aika pitkä aika...

Vierailija
92/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viikon häämatka riitäisi millään? Mielestäni tuon ikäinen pärjää hyvin viikon, mutta 2 viikkoa on kyllä pitkä aika.

Vierailija
93/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri häämatkalla neljä täyttä vuorokautta, kauemminkin (sen viikon) olisimme voineet olla, mutta lastenhoito ei järjestynyt. Ihanat muistot jäi matkasta. Kaksi viikkoa on kuitenkin aika pitkä aika jättää noinkin pieni lapsi hoitoon...Kahdestaan kyllä kannattaa matkustaa, mielestäni lapset eivät oikein sovi häämatkalle mukaan. Tapansa tietty kullakin, mutta parisuhteelle tekee hyvää kun saa kunnolla rentoutua miehensä kanssa kahdestaan.

Vierailija
94/165 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon fanaatikkoja joiden mielestään vain heidän tapansa toimia on oikea.

Monet täällä kasvattavat lapsiaan itseään varten eivätkä ymmärrä, että lasta kasvatetaan tulevaisuutta varten , tulemaan hyväksi aikuiseksi.

Lapselle on aina parempi, mitä enemmän hänellä on rakastavia ihmisiä ympärillään. Rakastava mummi ja vaari on lapsellesi todellinen voimavara tulevaisuutta ajatellen.

Anna lapsesi olla isovanhempien kanssa, tuottaa hedelmää molemmille osapuolille.

Hyvää matkaa ap!

Kehottaisin sinua poistumaan tästä keskustelusta. Keskustelun taso on ala-arvoinen.

Vierailija
95/165 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minun mielestäni hän on siellä aivan jatkuvasti.

Vierailija
96/165 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kolmen kuukauden välein.

Vierailija
97/165 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ystäväpiiriinne muka ihmisiä, joille ei oma parisuhde ole tärkeä ja jotka eivät koskaan sitä haluaisi hoitaa? Ei minulla ainakaan.

Ovatko ne ihmiset, joilla ei ole tukiverkostoa eli mahdollisuutta tällaisiin luksuslomiin koskaan, sitten huonompia vanhempia koska he eivät hoida sitä parisuhdettaan??

Vierailija
98/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häämatkalle ei tosiaan lasta mukaan. Haaveilemme matkan sisäisistä retkistä, patikoinnista ym. mitä pieni ei kyllä jaksa. Kun kauas lähdetään, niin siitä kaikki irti.

Jonnekin Euroopan matkalle voisimme hyvin ottaa lapsen mukaan (sitten kun taas on varaa reissuun).

Asia jäänee varmasti hautumaan vielä joksikin aikaa. Reissu on ajankohtainen vasta syksymmällä, mutta varaus toki pitää tehdä aiemmin.

ap

Vierailija
99/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi 2 viikoksi.

Koska tiedän, että oma lapseni ikävöisi kovasti. Alkaisi kiukuta ikäväänsä isovanhemmille varmasti tosi pahasti.

Kun nyt isä on ollut enempi työreissussa, niin kiukkuaa jo mulle ihan älyttömästi isä-ikäväänsä.

Kerran olen ollut itse työmatkalla viikon ja pari viimeistä päivää oli aika tuskaa molemmille, vaikka minäkään en ole kova ikävöimään lastani.

Joku aika sitten olin viikonlopun pois kotoa. Lapseni on nyt monta kertaa kysynyt, että ethän äiti lähde taas pois, vaikka hänellä olikin ihan kiva viikonloppu isän kanssa kaksin kotona.

Ja lapsellani on ikää 4,5v.

Vierailija
100/165 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä ikävöi reissulla lasta. Pitää osata rentoutua ilman lasta ja sitten on aivan ihana tulla takaisin ja nähdä taas :)

Jos vain isovanhemmat on valmiita hoitamaan niin siitä vaan matkalle!! Minun mielestäni parempi sääntö olisi, että niin monta kuin lapslla on ikävuosia, niin monta VIIKKOA voi olla hoidossa :)

Riippuu niin paljon lapsesta. Meillä 1v3kk pärjäsi todella hyvin viikon isovanhempiensa luona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi