Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen euro on 80 senttiä!

Vierailija
06.06.2009 |

Tämä lause hyppäsi silmilleni yhdetä toisesta ketjusta. Tämä usein naisten suusta kuultu lause saa aina niskakarvani pystyyn!

Faktaahan se ei ole, ainoastaan naisten tapa nähdä asia ja käyttää sitä aseena työnantajia vastaan.

Aina palkoista keskustellessa naiset unohtaa ne rahalliset etuudet mitä he saavat, mutta miehet ei. Työnantajille tulee naisen palkkaamisesta välillisiä kustannuksia henkiöstä riippuen jopa tuhansia euroja työsuhteen aikana. Samoja kustannuksia miehistä kertyy 0 euroa...

Eikö teidän mielestänne äitiyspäiväraha (useimmilla aloilla työnantaja joutuu maksamaan täyttä palkkaa työntekijälle 3 kk tämän ollessa äitiyslomalla), raskaudesta johtuvat sairauslomapäivät, neuvolaan yms. käytetyt työtunnit ole teille palkkaa? Lisäksi äitiysloma-ajalta kertyy loma-ajanpalkka, joka on siis työnantajalle täysin vastikkeetonta palkanmaksua. Välillisesti tähän vielä lisätään sijaisen palkkaus- ja koulutuskulstannukset jotka vain nostavat summaa entuudestaan.

Miehet eivät saa asepalvelusajalta palkaa, eivät myöskään loma-ajanpalkaa eikä siten myöskään lomapäiviä. Lisäksi asepalvelus on pakollinen, lasten teko ei.

Kaiken tämän lisäksi naiset huutavat itselleen jatkuvalla syötöllä lisää etuuksia ja tasa-arvoa palkkoihin. Tuskin kuitenkaan naisille kelpaa sama tunti- / kk-palkka kuin miehille jos nämä kaikki muuta rahalliset etuudet otetaan vastaavasti pois... Eipä tietenkään koska silloinhan he jäisivät tappiolle!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten aloja arvostetaan niin paljon enemmän?

Ai niin: toki raskaan paperirullan pyörittely josta maksetaan 3-4000e ON tärkeämpää kuin vaikkapa sisätautikirurgisen sairaanhoitajan työ, jonka palkka on jossakin 2000e tienoilla.

Tietysti paperimiesten työ on arvokkaampaa ja vaativampaa...

Vierailija
22/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten aloja arvostetaan niin paljon enemmän?

Ai niin: toki raskaan paperirullan pyörittely josta maksetaan 3-4000e ON tärkeämpää kuin vaikkapa sisätautikirurgisen sairaanhoitajan työ, jonka palkka on jossakin 2000e tienoilla.

Tietysti paperimiesten työ on arvokkaampaa ja vaativampaa...

Ei tässä ollut kyse siitä mikä ala on arvokas, vaan naisten valituksesta siitä, että eivät tienaa yhtä paljon kuin miehet. Jos haluat paperimiehen liksan, pyri paperimieheksi. Jos taas valitset vaikkapa kutsumuksesta sairaanhoitajan työn, tiedät varmaan valitessasi mikä alan palkkaus on, eikä se muuksi muutu vaikka kasvattaisit yön aikana itsellesi peniksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on naisvaltainen ala. Piste. Se ei ole reilua. Piste. Asia on muutettava. Piste.

Vierailija
24/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomarahasta jne. jos saisin paremman palkan ja mies saisi ne "etuudet" eli kärvistellä olemattomalla rahalla kotona. Mä voisin sitten vähän "auttaa" kotitöissä ja vauvan hoidossa ja sitten mua kehuttais.

Mene töihin ja auttele vähän kotitöissä ja lapsen hoidossa. Ei miehesi hoitavapaalla saa latiakaan enempää kuin sinäkään!

Vierailija
25/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi naisala, siitä maksettaisiin pientä palkkaa. Ja jos joskus hoitajat olisivat järjestään miehiä, se olisi vastuullinen työ josta olisi saatava vähintään 4000e/kk.

Vierailija
26/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa saako mieheni aivottomasta teknisestä työstään enemmän palkkaa kuin minä naisvaltaisella matalapalkkaisella korkeakoulutetulla alallani?

Eli ei mitään järkeä taloudellisesti olisi miehen jäädä. Näinhän se toimii: muijat saa vähemmän palkkaa koska kuitenkin jäävät äitiyslomalle ja jäävät äitiyslomalle koska saavat vähemmän palkkaa.

MOT. Hyvin suunniteltu patriarkaatilta...

Vierailija
27/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on naisvaltainen ala. Piste. Se ei ole reilua. Piste. Asia on muutettava. Piste.

Nekin ovat arvokasta työtä josta maksetaan vähän. Piste. Ja tekijöinä miehet. Piste.

Vierailija
28/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan olettavat että mies elättää, asumistaso valitaan miehen palkan mukaan, nainen päättää yksin hoitovapaan pituuden, mies maksaa matkat ja ravintolaillalliset "kun on herrasmies".

Harva nainen huolii itseään huonommin tienaavaa miestä joten tämä keskustelu on tarpeeton. Mies jää maksajaksi kuitenkin.

Esimerkki elävästä elämästä: pariskunta, jossa mies on paperimies ja nainen sairaanhoitaja. Kiitos verotuksemme käteen jäävässä osuudessa on vain hajurako. Ja kun mies tietysti isomman bruttopalkkansa takia maksaa lähes kaiken, todellinen nettoaja tilanteessa on nainen.

Vierailija
29/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa saako mieheni aivottomasta teknisestä työstään enemmän palkkaa kuin minä naisvaltaisella matalapalkkaisella korkeakoulutetulla alallani?

Eli ei mitään järkeä taloudellisesti olisi miehen jäädä. Näinhän se toimii: muijat saa vähemmän palkkaa koska kuitenkin jäävät äitiyslomalle ja jäävät äitiyslomalle koska saavat vähemmän palkkaa.

Painu sitten tekemään sitä aivotonta teknistä duunia! Mikään ei estä. Ei me eletä missään Sudanissa missä nainen tarvii koko suvun miesten hyväksynnän työlleen, vaan meillä on ilmainen koulutus jonka alan saa itse valita. Turha lässyttää jostain patriarkaateista, kuinka moni nainen edes suostuisi luopumaan äitiyslomasta/hoitovapaasta ja painumaan töihin kun vauva on vaikka puolivuotias? Tai parikuinen?

Vierailija
30/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvapaalle ja hoitovapaalle?

Vierailija
31/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä naiset ovat sen verran itsekkäitä, että eivät ikinä koskaan milloinkaan tule uskomaan, että mies voisi pärjätä lapsen kanssa kahdestaan. Tämä' istekkyys on syynä tähän "palkkaongelmaan".

Pitää antaa itsestään jotain pois saadakseen jotain.

"Asia korjautuisi jos vaatisitte miehiänne jäämään

Vierailija - 06.06.09 08:24 (ID 8785325)

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu

vanhempainvapaalle ja hoitovapaalle?"

Vierailija
32/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan miehet (valtaosa) ei ole niin tyhmiä että suostuisivat jäämään karjuvan kersan kanssa kotiin ilman kunnollista kompensaatiota ja vielä niin, että se söisi eläkekertymää. ;))

Vierailija
33/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu sitten tekemään sitä aivotonta teknistä duunia! Mikään ei estä. Ei me eletä missään Sudanissa missä nainen tarvii koko suvun miesten hyväksynnän työlleen, vaan meillä on ilmainen koulutus jonka alan saa itse valita. Turha lässyttää jostain patriarkaateista, kuinka moni nainen edes suostuisi luopumaan äitiyslomasta/hoitovapaasta ja painumaan töihin kun vauva on vaikka puolivuotias? Tai parikuinen?

Sinä puhut yksilösitä, minä rakenteista. En taida jaksaa edes selittää, koska käsityskykysi on tuota luokkaa.

Peace, sisters! =))

Vierailija
34/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tulee väite "naisen euro on 80 senttiä".. mietin, että lasketaanko siihen mahdolliset äitiyslomat ja muut, mitkä laskee tulotasoa. Ku en oo ainakaan omalla alallani huomannu, että miehillä ja naisilla olis erilainen palkkaus. Oon linja-autonkuljettaja. Ja muuten miehenkin kanssa palkat suunnilleen samat, eikä olla eri aloilla. Mutta ainahan on niitä, jotka ei oo ikinä tyytyväisiä saamaansa.

Vierailija
35/38 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei ansaitse mitään, miehethän sen perheen kuitenkin elättää.

Vierailija
36/38 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko keskustelut ns. korvamerkitystä vapaasta (osa isälle, osa äidille)? Sehän herätti lähes pelkkää VASTUSTUSTA, ja argumentit oli luokkaa "pitääkö naiset pakottaa töihin jo suoraan synnytyssalista, viedäänkö meiltä viimeisetkin etuudet?"

Sanokaa täällä mitä sanotte, mutta minä en usko että monikaan mamma HALUAA töihin tienaamaan kun talossa on pieni vauva.

Vierailija
37/38 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä puhut yksilösitä, minä rakenteista. En taida jaksaa edes selittää, koska käsityskykysi on tuota luokkaa.

Peace, sisters! =))

Mutta jos on tyytymätön omaan palkkaansa, eikö kannata tehdä ratkaisut ihan itse. Netissä rakenteista ruikuttaminen ei nosta kenenkään palkkaa :)

Vierailija
38/38 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaisi huomattavaa ekoloogista rasitusta luonnolle, jos naisten palkkoja lisättäisiin. Ylimääräinen raha valuisi väistämättä rättien, kemikaalien jne. valmistukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi